Πέρασε, επί της αρχής, από την Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο που προβλέπει την απελευθέρωση της αγοράς των υπεραστικών συγκοινωνιών, ενώ περιέχει και ρυθμίσεις για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τη διεύρυνση της αγοράς των ταξί.
Υπέρ ψήφισαν Ν.Δ., ΠΑΣΟΚ, ΔΗΜΑΡ, κατά, τα άλλα κόμματα ενώ απείχε του κοινοβουλίου η Χ.Α.
Ο ΣΥΡΙΖΑ καταλόγισε στον υπουργό Μεταφορών ότι βιάστηκε να προχωρήσει στην απελευθέρωση των υπεραστικών συγκοινωνιών, ενώ ο κ. Χρυσοχοίδης από την πλευρά του τόνισε ότι εφαρμόζεται ένας Κανονισμός του Ευρωκοινοβουλίου με καθυστέρηση έξι ετών και αναρωτήθηκε αν .«υποστηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ την εφαρμογή της ευρωπαϊκής νομοθεσίας κατά περίπτωση;».
«Σε άλλα θέματα έχετε ταχύτητα λαγού και σε άλλα, όπως η προστασία του περιβάλλοντος, έχετε ταχύτητα χελώνας και πληρώνουμε και πρόστιμα», απάντησε ο Δ.Παπαδημούλης.
Ο ΣΥΡΙΖΑ υποστήριξε ότι με την απελευθέρωση, θα κληθεί το κράτος, άρα ο πολίτης να επιδοτήσει τις άγονες επιβατικά γραμμές, ενώ μέχρι τώρα τα ΚΤΕΛ δεν επιβάρυναν τον προϋπολογισμό. Ο υπουργός Μεταφορών αντέτεινε πως αυτό συμβαίνει σε βάρος του καταναλωτή, ο οποίος επιδοτεί τη ζημιογόνα γραμμή από την τσέπη του.
«Είναι σωστό και δίκαιο; Αφού πληρώνουμε για τις συγκοινωνίες στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη, στα ακριτικά νησιά, όλοι μαζί. Ποιοι είναι εκείνοι που ταξιδεύουν καθημερινά με τα λεωφορεία; Οι έχοντες; Οι συνταξιούχοι, οι εργαζόμενοι, οι φοιτητές ταξιδεύουν» παρατήρησε.
«Πώς εγγυόμαστε πως τα λεφτά της επιδότησης θα πιάσουν τόπο;» ρώτησε ο Δ. Παπαδημούλης. «Είστε ικανοποιημένοι απ' τα λεφτά που παίρνουν οι Αγούδημοι και οι επίγονοί τους, πολλές φορές με εκβιασμούς, με μαϊμού διαγωνισμούς, ή με ελλιπή εξυπηρέτηση; Δεν διδάσκει αυτό ότι εδώ πρέπει να μπούνε ρήτρες και φρένα;» συμπλήρωσε.
«Μην έχετε αμφιβολία πως οι σχέσεις Πολιτείας και ΚΤΕΛ ήσαν καθαρά πελατειακές», απάντησε ο εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ Γ. Ντόλιος.
Σε ό,τι αφορά την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο υπουργός Μεταφορών παρατήρησε πως «το έργο της σήμερα είναι υποτυπώδες και γι' αυτό χρειάζονται επενδύσεις.
«Έτσι, πάμε να αναβιώσουμε το πλέον αποτυχημένο μοντέλο της Θάτσερ, που οδήγησε με την ιδιωτικοποίηση των τρένων στην Αγγλία, σε δυστυχήματα από την έλλειψη προσωπικού και ανύπαρκτους ελέγχους ασφαλείας» παρατήρησε ο εκπρόσωπος των ΑΝΕΛ Β.Καπερνάρος.
«Η απελευθέρωση εξυπηρετεί τα συμφέροντα των μονοπωλιακών ομίλων και σε αυτό θυσιάζονται τα εργατικά δικαιώματα και οι λαϊκές ανάγκες», υποστήριξε ο Νίκος Καραθανασόπουλος (ΚΚΕ).