I love Athens #23

Facebook Twitter
0

Ο Κωνσταντίνος Βήτα, ο Signmark και τα στερεότυπα.

Όσες φορές και να πει την λέξη «αγάπη» ο Κωνσταντίνος Βήτα, δεν χορταίνεις να βλέπεις το σχήμα καρδιάς που σχηματίζει με τα χέρια της, η μαυροντυμένη χορεύτρια. Ο χώρος έχει γεμίσει με πράσινα μπαλόνια, πάνω από κωφάλαλους και ακούοντες θεατές. Στο μεγάλο video wall φουτουριστικά σχήματα, και το έτερον ήμισυ των  Στέρεο Νόβα, με τα πόδια του σαν να είναι βυθισμένα σε τσιμέντο,  ακίνητος, τραγουδάει για προάστια, κεραίες και κόκκινα φανάρια καθώς δίπλα του στροβιλίζει ένα χορευτικό σύμπαν.

Η μουσική χάνει σιγά- σιγά τον άυλο χαρακτήρα της παίρνει μορφή, σάρκα, γίνεται μια γυναικεία φιγούρα, μέσα στις αρτηρίες της  οι ήχοι είναι το κοχλασμένο αίμα της και η καρδιά της μια αντλία που παράγει χιλιάδες beats καθημερινά.Όταν τελειώνει ο Κωνσταντίνος Βήτα, φεύγει με το κεφάλι σκυμμένο, καθώς χειροκροτήματα και φωνές τον συνοδεύουν.

Ο Signmark και οι δυο ερμηνευτές που τον συνοδεύουν (ο ένας κωφάλαλος) εμφανίζονται στην σκηνή γύρω στις δέκα και μισή. Τραγούδια για την δύναμη που κρύβει ο καθένας μέσα του, για τον έρωτα, την καθημερινότητα, τονίζοντας συχνά στους στίχους το ότι σημασία δεν έχει το τι λες αλλά το τι κάνεις.Παίζοντας οι δυο ερμηνευτές ένα παιχνίδι με το κοινό, κάλεσαν ο καθένας απ την πλευρά του τους ακούοντες και τους κωφάλαλους να κάνουν ξεχωριστά θόρυβο. Φυσικά και τις δυο φορές νικητές βγήκαν οι κωφάλαλοι.

Τελειώνοντας μετά από μια ώρα είχαν καταφέρει να με κάνουν να έρθω, αντιμέτωπος με ένα απ τα στερεότυπα που έχω για αυτούς τους ανθρώπους.

Κάποια στιγμή, για λόγο που δεν γνωρίζω, δυο κωφάλαλα πιτσιρίκια δίπλα μου άρχισαν να παίζουν κλωτσιές. Ένας καυγάς με πιτσιρίκια που θα μπορούσε να συμβεί σε οποιαδήποτε συναυλία. Τραβώντας οι φίλοι του τον ένα προς την έξοδο, ο καυγάς σταμάτησε. Έπιασα τον εαυτό μου να αναρωτιέται: «Μα καλά είναι δυνατόν να τσακώνονται οι κωφάλαλοι ;». Είχα την εντύπωση ότι είναι ήσυχοι και δεν μπλέκουν σε καυγάδες επειδή δεν μιλάνε!Μάλλον αυτό ήταν το μεγαλύτερο κέρδος μου απ αυτή την συναυλία. Το να έρθεις αντιμέτωπος με ένα στερεότυπο, που ίσως άθελα σου, έχεις καλλιεργήσει για δεκαετίες.

Την βραδιά έκλεισε η δωδεκαμελής μπάντα κρουστών Quilombo. Ένα συναρπαστικό ηχητικό και χορευτικό πανηγύρι, το αποτέλεσμα μιας καλά συντονισμένης ομάδας.

Ο λόγος που μου αρέσει η Αθήνα, αυτή την εποχή.

Σίγουρα είναι μια δύσκολη εποχή για την Αθήνα. Η κρίση την έχει αγγίξει περισσότερο, απ ότι την επαρχία και αυτό έχει επηρεάσει την ζωή των κατοίκων της. Μέσα σε όλα δέχεται τα πυρά το «Αθηναϊκό κράτος» για ότι συμβαίνει ή δεν συμβαίνει στην υπόλοιπη χώρα(«θέλω μετρό έξω απ το σπίτι μου και μια πλατειούλα. Όλα τα λεφτά στην Αθήνα πάνε»).

Συμβαίνει όμως κάτι στην Αθήνα, που δεν υπάρχει πιθανότητα να το βρεις στην επαρχία(σ. σ Γνωρίζω καλά. Έχω μεγαλώσει στην επαρχία και έχω δουλέψει αρκετά χρόνια σε αυτή): Δωρεάν ή με φθηνό εισιτήριο καλά events. Αφορμή για αυτό το σχόλιο είναι τα εξής:

α)Η παραπάνω δωρεάν συναυλία, που ήταν εξαιρετική(ήχος, μουσική, κόσμος). Δεν ήταν μια αρπαχτή.

β)Πριν μερικές εβδομάδες, είχα παρακολουθήσει στην Ταινιοθήκη τα live και την ταινία γλυκιά συμμορία με αφορμή το αφιέρωμα στο σκηνοθέτη Νίκο Νικολαίδη. Το εισιτήριο των 10 Ευρώ για όλα αυτά τα ονόματα που εμφανίστηκαν συν η προβολή της ταινίας μου φάνηκε φθηνό, όταν είδα μια αφίσα στο χωριό μου το περασμένο Σαββατοκύριακο, για ένα μοντέλο-και ο θεός να την κάνει-dj που έπαιζε με το ίδιο αντίτιμο σε ένα καλοκαιρινό μαγαζί.

Δεν μιλάω για μεγάλες πόλεις, που πιθανολογώ ότι και εκεί γίνονται δωρεάν και με σχετικά φθηνό εισιτήριο συναυλίες (Θεσσαλονίκη, Πάτρα ) αλλά στην υπόλοιπη επαρχία, τα 10ευρα τα βάζουν έτσι.

Είμαι σίγουρος ότι η dj-μοντέλο, μόνο σε χωριό-κωμόπολη της ελληνικής επαρχίας θα μπορούσε να παίξει μουσική για ένα δεκάρικο. Στην Αθήνα αν έβαζε τις αφίσες, το πολύ-πολύ να ενέπνεε street artists που θα έβρισκαν πρόσφορο έδαφος να δημιουργήσουν πάνω στο προσωπάκι της.

γ)

Η έκθεση Αποχαιρετισμός ήταν και αυτή δωρεάν. Δεν ήταν μια απλή έκθεση-πινάκων. Το ότι κατάφεραν να το κρατήσουν με την είσοδο ελεύθερη, συν τα δωρεάν ποτά είναι κάτι που εκτίμησα αληθινά.

δ) Διάφορες προβολές ταινιών για τις οποίες διαβάζω είναι δωρεάν, πολλά live στο Bios και στο 6 dogs.  Τα free press τα οποία έχουν ποιότητα, δεν είναι διαφημιστικοί κατάλογοι με λίγο κείμενο.

Στην επαρχία(μου), το δωρεάν έχει ταυτιστεί με εγκαίνια  μαγαζιού(τυροπιτάκια, ποτά κ.τ.λ). Ως εκεί.

Αυτός είναι ο σημαντικότερος λόγος για τον οποίο μου αρέσει η Αθήνα αυτή την στιγμή. Μπορεί να περνάει δύσκολα, αλλά τουλάχιστον σε σέβεται.

Το καλύτερο εξώφυλλο για το νέο βιβλίο του Πάγκαλου(που δεν θα έμπαινε με τίποτα).

Έξυπνο, ειρωνικό, αυτοσαρκαστικό. Μια δυνατή εικόνα και την ίδια στιγμή ένα σχόλιο για αυτούς που νομίζουμε ότι φταίνε, για την κακή μας τύχη.Σε είσοδο του Εθνικού κήπου.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ