SkypeArt*

Facebook Twitter
0

 

To πόσο και πως η τεχνολογία, η ανάπτυξη των ψηφιακών μέσων και η αναμιξή τους με τις καθημερινές μας δραστηριότητες και συνήθειες έχουν αλλάξει τον τρόπο που λειτουργούμε και αλληλεπιδρούμε μεταξύ μας το βιώνουμε οι περισσότεροι.

Το ότι η διείσδυση αυτή δεν θα άφηνε ανεπηρέαστο και τον τομέα της τέχνης ήταν κάτι αναμενόμενο. Η ανάπτυξη της ψηφιακής πραγματικότητας έδωσε (και δίνει) τη ευκαιρία σε πολλούς να πειραματιστούν και με τις δυνατότητες που αυτή παρέχει και με την ομολογουμένως ελκυστική απουσία υλικότητας που προσφέρει ως εκδοχή. Ψηφιακά έργα φτιαγμένα και τοποθετημένα μέσα στο ίντερνετ, προσβάσιμα συνεχώς, χωρίς περιορισμούς είναι κάτι που συμβαίνει εδώ και καιρό.

Τελευταία μάλιστα έχει αρχίσει και μια πολύ ενδιαφέρουσα μίξη. Old school εικαστικοί σαν τον David Hockney πειραματίζονται επιχειρώντας να μεταφέρουν το ζωγραφικό τους ιδίωμα και σε αυτό το πλαίσιο. Ο Hockney πέρσι  εξέθεσε έργα του φτιαγμένα με τα σχεδιαστικά applications του i-phone και του  i-pad με μεγάλη επιτυχία.

Αυτή είναι η μια πλευρά επηρεασμού. Ο εικαστικός Sandro Kopp (ο οποίος είναι ζευγάρι με την ηθοποιό Τίλντα Σουίντον) έκανε την αντίθετη πορεία. Κράτησε από τα ψηφιακά μέσα το νέο πλαίσιο μέσα στο οποίο έχουν μεταφέρει την ανθρώπινη φιγούρα (την οθόνη δηλαδή) και την ξανάεφερε στον τρισδιάστατο κόσμο. Η ιδεά και εδώ είναι απλή. Έβαλε φίλους, διάσημους και μη μέσω του skype να του ποζάρουν για να τους ζωγραφίσει όπως θα τους ζωγράφιζε και από κοντά στο στούντιο, συνομιλώντας μαζί τους σε κανονικά πολύωρα sessions όπως ακριβώς θα γινόταν αν τους είχε δίπλα του.



Το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον. Κατ αρχήν εκφραστικά. Έχω την αίσθηση πως έχει αναπτυχθεί μια διαφορετική διαδικασία οικειότητας μεταξύ μοντέλου και ζωγράφου η οποία έχει αποτυπωθεί χαρακτηριστικά (αυτή η διαμεσολάβηση της οθόνης υπάρχει και ας μην φαίνεται). Απ' την άλλη έχει  αποτυπωθεί και αυτό το πιξελιασμένο της ηλεκτρονικής σύνδεσης το οποίο, πάλι εικαστικά, είναι μια ενδιαφέρουσα συνομιλία μεταξύ του ηλεκτρονικού και της υλικής διάστασης.


Το σίγουρο είναι πως η διαδικασία του πως προσλαμβάνουμε και αντιλαμβανόμαστε τον κόσμο με τη χρήση των νέων μέσων έχει αλλάξει καθοριστικά. Αργά ή γρήγορα η τέχνη αυτό θα το ενσωμάτωνε στα ζητουμενά της. Δες τους πίνακες του Kopp ως μια τέτοια υβριδική συνομιλία με το καινούριο που είναι πια για τα καλά εδώ.

Michael Stipe

John C Reilly

Ryan McGinley

Waris Ahluwalia

Frances McDormand

Sam Gilroy

 

 

 

Patrick Wolff

 

 

Amber Tamblyn

 

 

 

 

 

(θενκς alepouda!)

Διάφορα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ