ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

''Την αναγνωρίζετε; Είναι η περίφημη Άμεση Δημοκρατία, με την οποία μας είχατε πρήξει ορισμένοι''

Facebook Twitter
119

[Η είδηση via]

Συνάντηση με τον διευθυντή σπουδών του υπουργείου Παιδείας έχουν αυτή την ώρα οι διευθυντές του 7ου και 10ου Δημοτικού σχολείου Χαλανδρίου, κκ Γιώργος Κυριαζόπουλος και Γιάννης Κοσμόπουλος, μετά την απόφαση του Συλλόγου γονέων και κηδεμόνων να μη γίνονται δεκτά στα εν λόγω σχολεία παιδάκια Ρομά.
Η απόφαση αυτή των γονέων ελήφθη μετά από ψηφοφορία του Συλλόγου, την Παρασκευή 26 Οκτωβρίου, κατά την οποία 234 γονείς ψήφισαν υπέρ του να μην γίνονται δεκτά τα παιδάκια Ρομά στο σχολείο, 4 κατά, ενώ υπήρχε και μία λευκή ψήφος.

Όταν οι ενθουσιώδεις αγανακτισμένοι ζητούσαν επιτέλους άμεση δημοκρατία ήταν σίγουροι πως αν γινόταν αυτό, κάθε γειτονιά θα αυτοδιοικούνταν με τιμιότητα, η πλειοψηφία θα έπαιρνε αποφάσεις αγάπης και συνεργασίας και τα πουλάκια θα τραγουδούσαν όπως στον παράδεισο. 

Όχι πως η δημοκρατία η τωρινή δεν χρειάζεται γιγάντιο λίφτινγκ, αλλά πάντα απορούσα με την αισιοδοξία όλων πως η "άμεση δημοκρατία" θα έφερνε πάντα τα αποτελέσματα που ήθελαν. Σα να μη γνώριζαν πως με τέτοιες συνθήκες θα έβγαινε -δυστυχώς- ο χειρότερος εαυτός των ανθρώπων. Σα να μη φαντάζονταν πως αν ο λαός αφεθεί τελείως ελεύθερος, χωρίς πολιτικά ορθούς φραγμούς ή δεσμευτικούς νόμους, και μπορεί να αποφασίζει για τα πάντα είναι έτοιμος να πάρει τις πιο σκληρές, εγωιστικές αποφάσεις. Η άμεση δημοκρατία (με κάποιους κανόνες βέβαια) σε έναν λαό με παιδεία και καλλιέργεια -πχ. στους Αρχαίους Έλληνες- μπορεί να δουλέψει και να είναι ευεργετική - ως μελλοντικός στόχος είναι χρήσιμος. Σήμερα όμως, χωρίς παιδεία και με έναν λαό έτοιμο να φάει ο ένας τις σάρκες του άλλου;

Απ' το "δεν θέλουμε Ρομά ή ξένους στα σχολεία μας", μέχρι το "να μη γίνει σε καμία περιοχή ο ΧΥΤΑ", κι απ' το "να μην παίζεται καμία παράσταση ή ταινία με την οποία δε συμφωνούμε" μέχρι πχ. το "απαγορεύονται οι αμβλώσεις, επιστρέφει η θανατική ποινή", ό,τι μπορεί για οποιοδήποτε λόγο να γίνει δημοφιλές -και χωρίς καμία λογική- θα γίνεται νόμος. (Προχτές ένας φίλος αναρχικός μου είπε ότι αν σ' αυτή τη φάση γινόταν όλα όπως τα ήθελε, φοβόταν ότι τελικά θα αποφάσιζε η χρυσαυγίτικη πλειοψηφία τα χειρότερα των μέτρων...) 

Κάποιος έγραψε στα σχόλια: Η άμεση δημοκρατία ούτε στην αρχαία Ελλάδα λειτούργησε σωστά. Ας θυμηθούμε λίγο τους εξοστρακισμούς και την εξορία με τα οποία είχαν ανταμείψει όσους άξιους έβγαλε η αρχαία Αθήνα (Θεμιστοκλής) αλλά και την εμπιστοσύνη του λαού σε λαοπλάνους (Αλκιβιάδης). Η άμεση δημοκρατία είναι ένας μύθος, αλλά δυστυχώς οι μύθοι είναι εύπεπτοι σε αντίθεση με τη πραγματικότητα...

Και κάποιος άλλος: Το αθηναϊκό πολίτευμα ήταν το ιδανικό· οι πολίτες αποφάσιζαν στην Εκκλησία του Δήμου αδιαμεσολάβητα για όλα τα θέματα της πόλης. Μόνο ένα πράγμα στοίχειωνε αυτό το ιδανικό· ο Αλκιβιάδης. Ηταν ο Αθηναίος δημαγωγός που παρέσυρε τους συμπολίτες του στη Σικελική Εκστρατεία, με συνέπεια την καταστροφή της ίδιας της Δημοκρατίας.

Όλα πάνε χάλια, αλλά τουλάχιστον, στη χώρα μας, υπάρχουν κάποια δικαιώματα που έχουν κερδηθεί. Τα ανθρώπινα δικαιώματα: και το να μπορεί ένα παιδί να πηγαίνει σχολείο είναι ένα απ' αυτά. 

Δεν ξέρω αν οι 234 γονείς έχουν το δικαιώμα να αποφασίζουν για το τι θα γίνεται στο σχολείο που τυχαίνει να φοιτούν τα παιδιά τους τώρα, αλλά ειλικρινά εύχομαι πως όχι. Μερικοί νόμοι -όπως αυτοί που προστατεύουν τα ανθρώπινα δικαιώματα- έχουν φτιαχτεί για κάποιο λόγο. Και δεν είναι δυνατόν επειδή 200 ή 2.000.000 πολίτες τώρα είναι σε άλλη φάση και θέλουν κρεμάλες ή λιθοβολισμούς ή διώξιμο παιδιών από σχολεία να τους αλλάζουν από μόνοι τους. 

''Την αναγνωρίζετε; Είναι η περίφημη Άμεση Δημοκρατία, με την οποία μας είχατε πρήξει ορισμένοι''. Αυτή είναι μια φράση του Θέμου Σταφυλάκη. Κι ενώ η άμεση δημοκρατία που θέλουν οι οπαδοί της θα είχε δικλείδες ασφαλείας κλπ, σήμερα είδαμε την άλλη πλευρά του νομίσματος - αυτήν που, για κάποιο λόγο, οι οπαδοί είναι σίγουροι ότι δεν θα υπάρξει, ποτέ.

119

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

20 σχόλια
Ευτυχως που απαντησαν τα παιδια του Προταγματος και απεφυγα να γραφω σεντονια http://protagma.wordpress.com/2012/11/27/%CE%B1%CF%82-%CF%83%CE%B1%CF%82-%CF%84%CE%B1-%CF%80%CF%81%CE%AE%CE%BE%CE%BF%CF%85%CE%BC%CE%B5-%CE%BB%CE%B9%CE%B3%CE%AC%CE%BA%CE%B9-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CF%80%CE%AC%CE%BD%CF%89/
Δεν έχει να κάνει με το ποιός λαός ψηφίζει. Η πλειοψηφία, παντού, πάντα θα ψηφίζει όχι κατά συνείδηση αλλά κατά συμφέρον, και αυτό είναι και ανθρώπινο. Κάπως όμως πρέπει να προστατευθούν και οι μειοψηφίες. Γι' αυτό το θέμα έχει να κάνει με τις έννοιες του συλλογικού συμφέροντος, της νομιμότητας και του κράτους δικαίου. Απορώ ΠΩΣ επετράπη καν η διεξαγωγή ψηφίσματος με τέτοιο ερώτημα.
παντελως αφελες αρθρο, καμια επαφη με την πραγματικοτητα οσοι εχουν παιδια σε σχολικη ηλικια ξερουν πολυ καλα πως παιδια παλλινοστουντων της ΕΣΣΔ πχ, που στο σπιτι μιλουν ρωσικα ή γεωργιανά, δυσκολευονται ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ και ΥΠΟΦΕΡΟΥΝ στο σχολειο λογω τρομερων δυσκολιων μέχρι και το λύκειο, ενω συχνα μένουν στις ιδιες ταξεις και στιγματιζονται ανεπανορθωτα κοινωνικαΤο ιδιο ισχυει με τα τσιγγανακια, τα οποια μιλουν στο σπίτι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ κι οχι ελληνικα, και καλά κάνουν-δεν εχουν κανενα λογο να χασουν την ιδιαιτεροτητα τους.Η ορθότερη απόφαση είναι ένταξη και ειδικά σχολεία για τα παιδάκια που έχουν άλλη μητρική γλώσσα, όπως γίνεται και για τα ελληνάκια στις χωρες της δυτικης ευρωπης.Με τετοια ανοητα αρθρα το μονο που καταφερνετε ειναι να εκτρεφετε τους ναζι.
Είναι πολύ όμορφα να μιλάς για τα ανθρώπινα δικαιώματα, για την ισότητα και την δικαιοσύνη, όταν κατοικείς στο Πανόραμα, στην Εκάλη, στο Ψυχικό και αλλού. Πηγαίνετε μια βόλτα στα σχολεία της Μενεμένης, του Δενδροποτάμου και του Ελευθερίου Κορδελιού στη θεσσαλονίκη και μετά ξαναγράφουμε για το ζήτημα των σχολείων. Είναι τουλάχιστον άδικο να περιμένεις από παιδιά που μετά βίας μιλάνε την ελληνική γλώσσα (αν τη μιλάνε, γιατί οι περισσότεροι οικονομικοί μετανάστες από Γεωργία, Αλβανία δε μιλάνε στο σπίτι τους ελληνικά με τα παιδιά τους) να μάθουν αρχαία ελληνικά και έκθεση και εξίσου άδικο να "μοιράζεις" τα παιδιά σε τάξεις σα να είναι τραπουλόχαρτα. Έχω ανθρώπους που διδάσκουν σε τέτοιες τάξεις και είναι απλά ΑΔΥΝΑΤΟΝ να γίνει μάθημα όταν σχεδόν το 40% των μαθητών δε γνωρίζουν επαρκώς τη γλώσσα. Για του
"Ηταν ο Αθηναίος δημαγωγός που παρέσυρε τους συμπολίτες του στη Σικελική Εκστρατεία, με συνέπεια την καταστροφή της ίδιας της Δημοκρατίας."Η αληθεια ειναι οτι η Δημοκρατια στην Αθηνα δεν "καταστραφηκε" απο τον Αλκιβιαδη. Απλως εχασε ενα πολεμο (που ηταν αποτελεσμα της "υβρης" απο την οποια τιποτα ανθρωπινο δεν ξεφευγει). Και μετα τον πολεμο και τους Τριαντα ανορθωθηκε παλι και εφτασε στο απογειο της την εποχη του Αριστοτελη. Μονο οι Μακεδονες κατορθωσαν να την καταστρεψουν (και εχουμε τη βλακεια να μιλαμε για "Μεγα Αλεξανδρο"). Αλλα κανενα αλλο πολιτευμα δεν αντεξε τη Μακεδονικη λαιλαπα, ουτε καν η Σπαρτη. Οποτε για ποιο μειονεκτημα της Δημοκρατιας μιλαμε;
Ο Δημήτριος ο Φαληρέας, πολιτικός και φιλόσοφος και σημαντική πνευματική μορφή, κυβέρνησε δικτατορικά την Αθήνα διορισμένος από τον Κάσσανδρο και όχι από τον Αλέξανδρο ο οποίος αποκατέστησε σε όλες τις Ελληνικές πόλεις δημοκρατικά πολιτεύματα.Σημειωτέον ότι ο Κάσσανδρος γιος του στρατηγού Αντιπάτρου (του Φιλίππου κ. Αλεξάνδρου και τοποτηρητή της Μακεδονίας κατά την απουσία του Αλεξάνδρου) μετά την διάσπαση του κράτους απέκλεισε τον γιο του Κάσσανδρο από την διαδοχή γνωρίζοντας τί αδίστακτο κάθαρμα ήταν.Πλην όμως ο Κάσσανδρος το πέτυχε.Σε ό,τι αφορά τις υπόλοιπες Μακεδονικές μοναρχίες και τα πολιτεύματα των Ελληνικών πόλεων επίσης πέφτεις έξω στο ότι δεν είχαν δημοκρατία.Η Μακεδόνες δεν ενόχλησαν στην ουσία τους τα δημοκρατικά πολιτεύματα. Τα περιόρισαν μόνο στην εξωτερική πολιτική όχι στην εσωτερική. Παλιός αλλά κλασσικός ο Tarn και πιο εύκολα προσιτός λόγω αγγλικών.Κατά τα άλλα πράγματι η δημοκρατία δεν καταστράφηκε από τον Αλκιβιάδη αλλά από τους ίδιους τους Αθηναίους οι οποίοι αυτοπεριορίστηκαν ήδη πριν την ήττα με την βουλή των 400 και πάντως πριν την επιβολή των 30 τυράννων.Η δημοκρατία πέθανε με στους Αιγός Ποταμούς με την σφαγή των πληρωμάτων.Εν τέλει η απόλυτη δημοκρατία ήταν πάντα το τελευταίο καταφύγιο για την σωτηρία (με την απελευθέρωση των δούλων σε καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης) σε όλες τις πόλεις, ακόμη και για την Σπάρτη όταν έφθασε στα οικονομικά και κοινωνικά της όρια επί βασιλέως Άγιδος και Κλεομένους.Τέλος, μία αξιοσημείωτη πρόοδο ως προς τους δημοκρατικούς θεσμούς επέδειξε η Αιτωλική Συμπολιτεία, πλην όμως κοντόφθαλμη ως προς την εξωτερική πολιτική της που έφερε τους Ρωμαίους και το πραγματικό τέλος της δημοκρατίας τόσο για την Ελλάδα όσο και για την ίδια την Ρώμη.Πριν επικαλεστούμε την ιστορία να μη βασιζόμαστε στην σχολική κουτσουρεμένη περίληψη.
Εχετε ακουσει που λενε "με το ζορι παντρεια δεν γινεται". Ε, αυτο ειναι η δημοκρατια. Πες οσα ανθρωπινα δικαιωματα και διακηρυξεις και θεωρητικες τοποθετησεις θες, αν ο γαμπρος δεν θελει τη νυφη, τι νοικοκυριο να στησουνε; Αυτο μου θυμιζει η εμμονη των liberals σωνει και καλα να επιβαλλουνε στους αλλους τις δικες τους αξιες: ενα προξενιο. Οχι παιδια, ο καλυτερος τροπος να διδαξετε τους αλλους ειναι με το παραδειγμα ζωης, με τις πραξεις σας δηλαδη.
"Το αθηναϊκό πολίτευμα ήταν το ιδανικό· οι πολίτες αποφάσιζαν στην Εκκλησία του Δήμου αδιαμεσολάβητα για όλα τα θέματα της πόλης. Μόνο ένα πράγμα στοίχειωνε αυτό το ιδανικό· ο Αλκιβιάδης. Ηταν ο Αθηναίος δημαγωγός που παρέσυρε τους συμπολίτες του στη Σικελική Εκστρατεία, με συνέπεια την καταστροφή της ίδιας της Δημοκρατίας."Δυστυχώς απέχουμε πολύ από το να μπορούμε να κρίνουμε τη Δημοκρατία της αρχαίας Αθήνας. Τέλειο δεν είναι τίποτα, αλλά το να κριτικάρουμε εμείς σήμερα στην Ελλάδα που ζούμε το πολίτευμα αυτό είναι σαν να σχολιάζει Η Χρύσα Δημουλίδου τον Ευριπίδη.
Ρώτα τους Συρακούσιους με την κυβέρνηση του Δίωνος και τους Αθηναίους με τον Δημήτριο τον Φαληρέα για να δεις φιλοσοφική διακυβέρνηση.Ψάξε να βρεις την πολιτική καρριέρα των μαθητών του Σωκράτη και θα δεις πόσους τυράννους και μισθοφόρους μαθητές έβγαλε, με πρώτο και καλύτερο τον Κριτία των 30 τυράννων.
http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.8emata&id=19529Γύφτισσα τον εβύζαξετου Δημήτρη Καμπουράκη«Και κάτι τελευταίο γι αυτούς που δεν αντιλαμβάνονται ότι τα βασικά ανθρώπινα δικαιώματα που έχουν κατοχυρωθεί στην πορεία του ανθρώπινου πολιτισμού, δεν τίθενται σε ψηφοφορίες: Το 1941, ο Αδόλφος Χίτλερ υπέγραψε το διάταγμα για την «τελική λύση». Έξι εκατομμύρια Εβραίοι, τσιγγάνοι, ομοφυλόφιλοι και ψυχικά άρρωστοι, πέθαναν κατά τη διάρκεια της εφαρμογής της. Αν (πριν υπογράψει) είχε βάλει το θέμα σε δημοψήφισμα και είχε κερδίσει, θα είχε το ηθικό, νομικό και πολιτικό δικαίωμα να την εφαρμόσει;»
Δεν υπαρχει τετοιο διαταγμα η τουλαχιστον δεν εχει βρεθει ακομη. Αν το βρεις αυτο θα ειναι σαν να εχεις ανακαλυψει το Holy Grail των ιστορικων του Ολοκαυτωματος.Αλλα θες απαντηση: ναι θα ειχε το πολιτικο δικαιωμα, για το νομικο δικαιωμα θα πρεπει να απαντησουν νομικοι και οχι δεν θα ειχε το ηθικο δικαιωμα. Υπαρχει τιποτα καινουργιο εδω που δεν υπαρχει στην Αντιγονη;
Θέμο πολύ ωραία παρατήρηση για την Αντιγόνη! Στο πολιτικό δεν θα είχε το δικαίωμα, διότι η ενέργεια αφορούσε λαούς άλλων κρατών υπό κατοχή, άρα όπου και νομότυπα να υπήρχε "κατωχύρωση" από τοπικές "κυβερνήσεις", εντάσσεται σε "εξ αναγκασμού πολιτική νομιμοποίηση με μη θεμιτά, αντιδημοκρατικά μέσα".Θα ήταν -και ήταν- απλά μία ακόμη επιβολή του ολοκληρωτικού φασιστικού καθεστώτος. Ως γνωστό, σε αυτού του είδους τα καθεστώτα η "κοινωνική αποδοχή" των αποφάσεων και η μαζικοποίηση και έλεγχος αντιδράσεων είναι που ενδιαφέρουν τους "κυβερνώντες" οι νόμοι πλάθονται, ξαναπλάθονται και εφαρμόζονται επιλεκτικά με δικαιολογίες, με μόνο στόχο τη διατήρηση της "κοινωνικής συμμόρφωσης". Σε τέτοια πλαίσια, έχω μία επιφύλαξη για το αν μπορούμε να μιλάμε για "πολιτικό δικαίωμα". Είναι απλά μία φασιστική επιβολή.
@Manoussosδυστυχώς.... εχθές είχαμε παράδειγμα με την ψήφιση των μέτρων στη βουλή. Δεν εννοώ πως είναι φασιστικό το μεσοπρόθεσμο, μην παρεξηγηθώ! Λέω όμως πως δημιουργεί ανησυχία το εξής: δείτε τα αποτελέσματα εκλογών του Ιουνίου 2012 ( http://ekloges.ypes.gr/v2012b/public/index.html#{"cls":"main","params":{}}. Εξηγώ το τι με ανησυχεί για τα "δημοκρατικά πλαίσια" και τη νομιμοποίηση στο συγκεκριμένο: ΠοσοταΝΔ 29,66% 129 έδρεςΣΥΡΙΖΑ 26,89 71 έδρεςΠΑΣΟΚ 12,28% 33 έδρεςΧΑ 6,92% 18 έδρεςΔΗΜΑΡ 6,25% 17 έδρες. ΚΚΕ 4,5% 12 έδρεςΔεν θα μπω σε συζήτηση του εκλογικού και περί απλής αναλογικής, ας το θεωρήσουμε δεδομένο (που για εμένα είναι σημαντικό). έχουμε: Τρικομματική κυβέρνηση 48,49% ποσοστό επί των ΕΓΚΥΡΩΝ ψηφοδελτίων όσων ψήφισαν που έχει 179 από τις 300 έδρες. έχουμε λοιπόν μία κυβέρνηση με 59.6% δύναμη στο κοινοβούλιο που αντιστοιχεί σε 48,49% σε λαϊκή βάση (βάσει των έγκυρων από όσους ψήφισαν όχι όλων των πολιτών με δικαίωμα ψήφου). το 48,49% αποφασίζει σαν να ήταν το 59,6% άρα καταργείται στην ουσία η ισότητα και η ισοδυναμία των πολιτών (συνταγματικά κατοχυρωμένες) αφού η ψήφος μερικών μετράει περισσότερο από κάποιων άλλων...Πρώτο ερώτημα για το πόσο δημοκρατική είναι η κυβέρνηση αφού δεν έχει καν πλειοψηφία λαϊκής βάσης (κάτω από το 51%). Εχθές, αυτή η κυβέρνηση έφερε νομοσχέδιο το οποίο υπερψηφίστηκε με μόλις 153 από σύνολο 300 ψήφων, δηλαδή με 51% σε κοινοβουλευτική δύναμη. Πόσο δημοκρατικός είναι αυτός ο νόμος αν αναλογιστούμε τα παραπάνω; κατά πόσο εκφράζει τη λαϊκή βάση; Κατά την άποψή μου δεν είναι στην ουσία δημοκρατικός. Δεν είμαι υπέρ της άμεσης δημοκρατίας. Σίγουρα όμως η αντιπροσωπευτική μας θέλει φτιάξιμο και για εμένα, θέλει απλή αναλογική αρχικά, καθώς και για θέματα μείζωνος σημασίας όπως το μεσοπρόθεσμο, να γίνει υποχρεωτική η υπερψήφιση με απόλυτη πλειοψηφία τουλάχιστον των 3/5 του σώματος της ολομέλειας. Απλά ως παράδειγμα για το πως το νομότυπο πολιτειακό μπορεί να έρθει σε αντίθεση με το ουσιώδες πολιτικό όταν μιλάμε για τη δημοκρατία. Για αυτό και το αρχικό σχόλιό μου σχετικά με την πολιτική νομιμοποίηση. Ευχαριστώ!
Καλησπέρα, Μερικές παρατηρήσεις για τη δημοκρατία γενικά:1. Η Δημοκρατία σημαίνει ισονομία και πανανθρώπινα δικαιώματα στη σύγχρονη ανθρωπιστική της θεώρηση προστατεύει τα ανθρώπινα δικαιώματα. Συνέπεια αυτού, όποιες αποφάσεις εναντιώνονται σε βασικά ανθρώπινα δικαιώματα δεν είναι δημοκρατικές εκ φύσεως. 2. Τα σχολεία που αναφέρονται δεν είναι καν ιδιωτικά. Αποτελούν μονάδες ενός ευρύτερου κρατικού φορέα και συστήματος εκπαίδευσης. Συνέπεια αυτού η ψήφος 239 ατόμων όχι απλά δεν είναι πλειοψηφική ή δημοκρατική, είναι απλά προσωπική τους άποψή, διότι από τα εκατομμύρια των Ελλήνων στους οποίους το (κάκιστο σε πολλά) εκπαιδευτικό μας σύστημα και υποδομές του ανήκουν και εξυπηρετούν δεν αποτελούν σε καμία περίπτωση την πλειοψηφία. 3. Εάν λειτουργούσε η δημοκρατία ο διευθυντής του εν λόγω σχολείου θα δέχονταν άμεσα παύση και πιθανές κυρώσεις από τη δικαιοσύνη πέραν των πειθαρχικών. 4. Οι γονείς που ψήφισαν ανάλογα και αντίστοιχα προβαίνουν σε ρατσιστικό διαχωρισμό.... Με κάθε σεβασμό στον αρθρογράφο και αφού ξεκαθαρίσω πως ουδεμία σχέση έχει η τοποθέτησή μου με τους αγανακτισμένους, το άρθρο είναι τουλάχιστον ελλιπές. Θεωρήσεις δίχως βάση και επιλεκτική κατανόηση και διαστρέβλωση με επιφανειακές αντιλήψεις και συμπεράσματα είναι αυτά ακριβώς που δημιουργούν τέτοια φαινόμενα όπως αυτό στο άρθρο σου. Η δημοκρατία είναι αντίστοιχη της εκπαίδευσης και της ποιότητας των ατόμων των πολιτών της. Σε αυτό θα συμφωνήσω και για αυτό έχουμε παρόμοια περιστατικά. Το γεγονός που αναφέρεις δεν είναι ούτε άμεσο, ούτε πλειοψηφικό, ούτε δημοκρατικό. Είναι απλά άλλη μία εκδοχή της αμάθειας, του εγωκεντρισμού και της ασυδοσίας που επικρατεί στην Ελλάδα του 2012, την οποία και επιδεικτικά το κράτος αγνοεί... ευχαριστώ.
Τα πραγματα στην Ελλαδα δεν ειναι τοσο απλα , σε εντελως μπαχαλο κοινωνια (που παντα ηταν απλα επεσαν οι μασκες με την κριση) ολα τα θεματα που χρειαζονται οργανωση για να αντιμετωπιστουν (π.χ.Ρομα,ναρκωτικα κτλ) γινονται χειροτερο προβλημα. Η αμεση δημοκρατια στην χωρα μας δεν μπορει να χρησιμοποιηθει σωστα γιατι το να αποφασιζει απλα ο λαος δεν σημαινει απολυτως τιποτα,ο μεσος νεοελληνας-νεογρεκος συμπεριφερεται με τον χειροτερο τροπο στους συμπολιτες , εχει επικινδυνες αποψεις για την εξωτερικη πολιτικη ,τον πειραζει που διακωμωδουν τον Ιησου σε ενα θεατρο αλλα δεν τον απασχολει τι θα απογινει η μεταναστρια με το ανηλικο παιδι αρκει να μην μπει στην χωρα ΤΟΥ,δηλωνει υπερηφανος που ειναι Ελληνας αλλα ο Ιαπωνας τουριστας γνωριζει περισσοτερη Ελληνικη ιστορια και ειναι πολυ ειρωνικο να υπαρχει αμεση δημοκρατια σε μια χωρα που ουσιαστικα ο μεσος πολιτης ΔΕΝ ειναι δημοκρατης.Εννοειται οτι υπαρχουν εξαιρεσεις αλλα αυτες σε μια αμεση δημοκρατια θα τρωνε παντα την σφαλιαρα απο την πλειοψηφια. Μονη λυση η παιδεια , μονο ετσι θα λυθουν ΟΛΑ τα προβλημα στο μελλον,ειναι η βαση σε μια κοινωνια , οχι η παιδεια που θα φτιαχνει καλυτερους Ελληνες αλλα καλυτερους ανθρωπους,αναμεσα τους και οι Ρομα γιατι και εκει μονο αν εκπαιδευτουν τα παιδια τους θα κανουν την επανασταση τους και θα απαιτησουν τις αλλαγες που χρειαζονται για να μην ζουν παρασιτικα.
Η άμεση δημοκρατία δεν είναι για να παίρνουμε τις σωστές αποφάσεις. Είναι για να παίρνουμε τις αποφάσεις που *θέλουμε*, ακόμα κι αν είναι λάθος.Ποιοι ακριβώς είστε εσείς που θα κρίνετε εκ των προτέρων ποιες αποφάσεις είναι σωστές και ποιες λάθος; Πως την έχετε δει; Πεφωτισμένη ελίτ; Διαβάστε και λίγο ιστορία να δείτε για πιο λόγο απέτυχε η αριστερά στην Ευρώπη: κάποιοι πίστευαν ότι είναι πιο ίσοι από τους άλλους, θεωρούσαν ότι γνώριζαν από πριν τι είναι καλό για το λαό και τελικά τα έκαναν θάλασσα.Τέλος, το σύστημα με το οποίο πάρθηκε μία απόφαση που θεωρούμε λάθος θα πρέπει να είναι το τελευταίο πράγμα που θα κατηγορήσουμε. Την ίδια απόφαση θα μπορούσε να την είχε πάρει ο διευθυντής του σχολείου, ο προϊστάμενος του γραφείου, ο δικτάτορας της χώρας, η σύγκλητος ή η γερουσία. Οι αποφάσεις δεν οφείλονται μόνο στο σύστημα με το οποίο λαμβάνονται, αλλά και στην παιδεία αυτών που τις λαμβάνουν, τις συνθήκες, τις προτεραιότητες, κ.α.
Κάποιος εδώ μπερδεύει την άμεση δημοκρατία(αν και δημοκρατία σημαίνει μόνο άμεση δημοκρατία κι όχι μεταλλαγμένες δημοκρατίες τύπου εκλεγμένες ολιγαρχίες)με την οχλοκρατία.
Νομιζω οτι η αμεση δημοκρατια μπορει να εκφραστει και με την διαλυση των κομματων. Να ψηφιζουμε προσωπα, οι 300 με τις περισσοτερες ψηφους μπαινουν μεσα ολοι οι αλλοι απεξω. Αυτη η κομματικη γραμμη οπου ο βουλευτης δεν εκφραζει αποψη μεχρι να ενημερωθει για το τι πρεπει να υποστηριξει ειναι εμετικο.Τελος πιστευω οτι δεν ειναι θεμα παιδιας αυτη η αποφαση, ειναι θεμα εξαθλιωσης. Οταν σε διαλυουν οικονομικα το μονο που σκεφτεσαι ειναι πως θα πατησεις τον διπλανο σου για να ζησεις, κανονικη ζουγκλα. Αμφιβαλω εντονος οτι εαν τετοια μετρα περναγαν σε πιο πολιτισμενη κοινωνια απο την δικια μας δεν θα ειχαμε παρομοια παρατραγουδα.Τα συγχαρητηρια μου στους 4 γονεις που αντισταθηκαν. Αξιοι.
Οποιος δεν έχει στείλει το παιδί του σε σχολείο που φοιτούν τσιγγανάκια, καλόν θα είναι να μην εκφράζει έτσι άκοπα κρίσεις. Τσιγγανάκια συμμαθητες σημαίνει: κίνδυνος να αυξηθεί η παραβατικότητα και του δικού σου παιδιού, κίνδυνος να αυξηθεί η πιθανότητα να αρρωστήσει και το δικό σου παιδί κίνδυνος, πάνω απ όλα, να μείνει πίσω στα μαθηματα γιατί οι ρυθμοί πρέπει να ακολουθούν τους αδυνάτους.
Τα όσα λέτε είναι ανακριβή. Η μητέρα μου ήταν εκπαιδευτικός σε φτωχογειτονιά του Ηρακλείου,με 10 τουλάχιστον παιδάκια Ρομά κάθε χρόνο και ποτέ δεν αντιμετώπισε το παραμικρό πρόβλημα. Εκτός εάν οι συγκεκριμένοι Ρομά του Χαλανδρίου είναι όλοι αποβράσματα.Το δικαίωμα στην παιδεία,όπως ειπώθηκε παραπάνω είναι αναφαίρετο και δεν τίθεται σε ψηφοφορία. Και τέλος,όποιος δεν θέλει να φοιτεί το παιδί του με τσιγγανάκια,μαυράκια,κινεζάκια κλπ,ας το πάρει και ας το πάει σε ιδιωτικό ή σε κατ'οίκον διδασκαλία.
Καλα τα λετε αλλα απο αποσταση μεσω του ιντερνετικου δικαστηριου οπου οι ιδεες πολλες οπως και οι προτασεις, εξω απο τον χορο ομως πολλα τραγουδια λεμε ... Κυριε Δημοκιδη γιατι δεν κανετε μια μικρη ερευνα και να μιλησετε με εναν η με περισσοτερους απο αυτους τους γονεις που ψηφισαν ετσι? Εφοσον μιλαμε για δημοκρατια νομιζω οτι και η αντιθετη αποψη πρεπει να ακουστει.. Ο διαλογος ανηκει στις αξιες τις δημοκρατικες..Μολις μπηκα σπιτι μου και ειδα για πρωτη φορα να κλεβουν εναν ανθρωπο μπροστα μου (διπλα μου βασικα -τσαντακηδες)και νιωθω πολυ περιεργα νιωθω σαν να εγινε σε εμενα.. Εχω ενα παιδι αν μου το χτυπησει το τσιγγανακι(γιατι αυτο γινεται) σε ποιους γονεις του θα απευθυνθω για να βρουμε μαζι μια λυση για αυτο το θεμα? Εχετε μιλησει με τσιγγανους εχετε προσπαθησει να λυσετε καποιο θεμα μαζι τους? Θα πρεπει εγω και ο καθενας που χρησιμοποιει τη λογικη του να δωσει τοπο στην οργη, ε ολο αυτο κανουμε σε αυτη τη χωρα δινουμε τοπο στην οργη και στο τελος η οργη μαζευεται και εκφραζεται μεσω ψηφισματων οπως αυτο που αναφερετε.Αυτο που εχω ακουσει εγω ειναι οτι αυτοι οι γονεις δοκιμασαν ολους τους νομιμους τροπους αλλα κανεις δεν τους εδωσε σημασια , δεν τους υπερασπιζομαι αλλα μηπως να ακουγαμε και τα θεματακια τους που και που αντι να τους βγαζουμε ολους υπανθρωπους ρατσιστες? Εχω την εντυπωση οτι πολλους εδω μεσα σας ενοχλει η αμεσοδημοκρατια επειδη αν εφαρμοστει σωστα δεν μπορει να ελεγθει η να χειραφετηθει απο ιδεεολογικους χωρους.. Ποιος θα αποφασισει ποιο ειναι το κοινο καλο ? Αν οι γονεις ψηφιζαν να περασουν σεμιναρια προσαρμογης οι Ρομα στην Ελληνικη κοινωνια και οι ιδιοι οι γονεις να περασουν σεμιναρια ανεκτικοτητας στη διαφορετικοτητα ποια θα ηταν η θεση σας για την αμεση δημοκρατια? Για εμενα οι συνθηκες δεν ειναι ωριμες για αμεσο δημοκρατια αλλα οπως και για καθε τι στη ζωη χρειαζεται μια αρχη , δεν θα εκλαβω το παραδειγμα των γονεων σαν παραδειγμα αμεσοδημοκρατιας ουτε σαν μια αρχη ειναι απλως ενα παραδειγμα απελπισιας απο μερους τους..
Μα το θέμα είναι η ισονομία! Το πρόβλημα των γονέων δεν είναι οι Ρομά, είναι πως δεν υπάρχεί ούτε πρόληψη ούτε αντιμετώπιση της ανομίας. Δεν λύνουν το πρόβλημα έτσι διότι αν σήμερα φύγουν δια μαγείας οι Ρομά και εγκατασταθούν εκεί π.χ "ευκατάστατοι νομοταγείς" πολίτες που ανήκουν σε κάποια μαφία (υπερβολικά λέω αλλά για να δώσω το παράδειγμα και μόνο), τότε τι θα κάνουν; Αν ψηφίζοντας πάν 10 "φουσκωτοί" και χαμογελούν στο παιδάκι των κυρίων αυτών δείχνοντας στους γονείς ένα όπλο για παράδειγμα για να τους "προειδοποιήσουν" τότε πώς θα λειτουργήσει το δίκαιο και η δημοκρατία; Η υπερβολή του παραδείγματος είναι για να δείξω απλά πως αυτό που χρειάζονται αυτοί οι άνθρωποι είναι ευνομία και αστυνόμευση και οι Ρομά δεν είναι παράγοντας της εξίσωσης. Για να έχουμε ισονομία πρέπει να είμαστε νομοταγείς και σύννομοι. Αν είμαστε μία στο σφυρί και μια στο πέταλο, τότε το μεταφέρουμε και στην οργάνωση της πολιτείας μας και δυστυχώς ξυπνάμε σε μία Ελλάδα που δεν λειτουργεί τίποτα. Η λύση..;; μακάρι να την είχα, διότι είναι η ίδια με αυτή που θα μας απάλλασσε από τα μνημόνια και τα σκάνδαλα. Ίσως διαβήματα στην Προεδρία και πιο σκεπτόμενη ψήφος με καθημερινή υπεύθυνη πολιτική δράση (όχι κομματική, πολιτική). Απλά μια άποψη για προβληματισμό.
''δικαστήριο'' που αποφάσισε έστησαν οι επικίνδυνοι ''γονείς'' που είναι και υπεύθυνοι -υποτίθεται- να μεγαλώσουν και να γαλουχήσουν τα παιδιά τους...και ξεκινούν την επιμόρφωση των παιδιών τους μαθαίνοντάς τα να αποκλείουν τους ανθρώπους που δεν τους μοιάζουν γιατί είναι είναι άλλης φυλής, χρώματος, καταγωγής και δεν ξέρω και εγώ τι άλλο. Αυτό θα έπρεπε να σας προκαλεί αγανάκτηση και στεναχώρια...καθημερινά συνδιαλέγομαι με τσιγγάνους, τους συναντώ στο δρόμο που μένω, στην περιοχή που κάνω τις βόλτες μου.Για να λέτε με βεβαιότητα ότι τα τσιγγανάκια δημιουργούν ΜΟΝΟ προβλήματα, πάει να πει πως εκεί πάνω που μένετε κάτι ψεκάζουν τα καλά σας τα παιδιά και είναι ΟΛΑ υπάκουα και άψογα, παράδειγμα προς μίμηση και μόνο οι τσιγγάνοι κάνουν φασαρίες και έχουν παραβατική συμπεριφορά.Τα ελληνόπουλα δεν παρανομούν στα βόρεια προάστια, δεν παίρνουν/πουλάνε ναρκωτικά, δεν κάνουν φασαρίες,είναι άγιοι όλοι και οι κακοί ξένοι έφεραν τη ''χολέρα''. Εμείς πάντως που μένουμε πιο νότια έχουμε παιδιά στα σχολεία μας ΚΑΘΕ ΕΘΝΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΦΥΛΗΣ και σας πληροφορώ πως ''ατίθασα'' είναι ΟΛΑ...Μάλιστα,τώρα τελευταία κάτι μοσχαναθρεμμένα παιδάκια, Ελληνόπουλα, όχι αθίγγανοι, τα οποία έχουν ελληνάρες γονείς σαν και εσάς και τους 234 που αναφέρθηκαν,έχουν κάνει μόδα να κυνηγούν παντού και πάντα τους Πακιστανούς και τους Αφρικανούς που συναντούν στους δρόμους και κατά ομάδες να τους χτυπούν, να τους βρίζουν και να τους κυνηγούν. Μάλιστα, 12χρονα που γαλουχούνται από ΡΑΤΣΙΣΤΕΣ ΓΟΝΕΙΣ και προπηλακίζουν τον κόσμο στο δρόμο.ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ λοιπόν σε εσάς που το ψάξατε το θέμα και δεν βρήκατε άκρη με τους τσιγγάνους και στα παιδάκια σας που -με τα μυαλά που έχετε- θα γίνουν (αν δεν είναι ήδη) οι μελλοντικοί Χρυσαυγίτες. Εύγε Έλληνες, είσαστε παραδειγματικοί!
α, και παρεμπιπτόντως, καλως ήρθατε στην Ελλάδα του 2012,πραγματικά, που ζείτε τόσα χρόνια?Στη γειτονιά μου ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΠΙΤΙ που να μην έχει παραβιαστεί από διαρρήκτες, μαγαζί που να μην έχει αντιμετωπίσει κλέφτες και γνωστός που να μην έχει δει τουλάχιστον 1 φορά στη ζωή του ληστεία από τσαντάκια και δεν είμαι καν 30 ετών.Και παρόλα αυτά εμείς στο Αιγάλεω δεν δαιμονοποιούμε μόνο τους Ρομά, τους Πακιστανούς, τους Αφρικανούς και γενικά τον οποιοδήποτε για όλα αυτά,κάποιοι τα κάνουν, δεν είναι όλοι καλοί αλλά καλοί δεν είναι ούτε όλοι οι Έλληνες......εσείς τι είστε ακριβώς που θεωρείτε πως το κακό είναι οι Ρομά και μόνο?Πληρώνουμε το κράτος για να υπάρχουν θεσμοί, με αυτό να τα βάλετε, όχι με τα παιδάκια του κόσμου.......
γειά σου Κοντε! αν μπορούσα θα σου έβαζα 1000 θετικές. Και εμένα που μένω στο κέντρο έχουν μπει σπίτι μου 2 φορες, μου έχουν σπάσει το αυτοκίνητο άλλες δύο κλπ...Υπάρχει το κράτος "ο κράτος για να υπάρχουν θεσμοί, με αυτό να τα βάλετε, όχι με τα παιδάκια του κόσμου......." εύγε
Νατη και η αποφαση δικαστηριου που δειχνει οτι ΔΕΝ υπαρχει εγγυηση για δικαιωματα και ελευθεριες απο πουθενα, οποτε μη βαρατε τη δημοκρατια.http://news247.gr/eidiseis/koinonia/antisyntagmatikos_o_nomos_gia_thn_ithageneia_twn_allodapwn.2009032.html
Λοιπόν, ξαναδιάβασα το κείμενο (στη νεά του εκδοχή) και έχω δυο απορίες: Αρχικά το κύριο θέμα ποιό είναι η συνέλευση των γονέων που ψήφισαν εναντίον των ρομά; ή η άμεση δημοκρατία; Γιατί αυτά τα δύο δεν σχετίζονται (παρά μόνο σε αυτό το κείμενο και με αμφίβολο αποτέλεσμα)και δεύτερον, ποιος είναι ο Θέμος Σταφυλάκης; (λυπάμαι, δεν τον γνωρίζω κι επίσης λυπάμαι γιατί μάλλον έχει λίγο μπερδευτεί με την έννοια της άμεσης δημοκρατίας...)
Γεια σου και σένα! Είδες πως μπορείς να μπλέξεις με ένα σχόλιο σου; Βασικά η ερώτηση μου ήταν ρητορική. Ποιος είναι αυτός που έκανε μια δήλωση που προκάλεσε τόση συζήτηση και που κατά την γνώμη μου τελείως άτυχα συνδεθηκε με το συγκεκριμένο θέμα του συλλόγου γονέων...
Και απο πανω εχουν το θρασος πολλοι να λενε οτι "οι αλλοι λαοι δεν μπορουν να μας καταλαβουν"! Δηλαδη τι ακριβως θα επρεπε καταλαβουν οι αλλοι λαοι στην περιπτωση αυτη; Οτι το 99% των γονιων θελουν να κανουν οτι θελουν, και νοιαζονται ΜΟΝΟ για τα δικα τους παιδια;;;
Αυτο το καταλαβαινουν πολλοι και πολυ ευκολα μαλιστα. Μηπως οι Roma γονεις μονο για τα δικα τους παιδια δεν σκεφτονται; Αλλα οι liberals δεν μπορουν να συγχωρησουν στην πλειονοτητα οτι δεν σκεφτεται με τον ιδιο τροπο (τουλαχιστον, οχι ακομα) και φτανουν στο σημειο να αρνηθουν την ιδια τη δημοκρατια προκειμενου να ερθει η προοδος μια ωρα αρχυτερα. Αυτο περιεχει σοβαρους κινδυνους διοτι αρκει να ερθει μια οικονομικη κριση και βγαινουν ξαφνικα ολα τα κρυφα στη φορα.