Όταν είδα την φωτογραφία του αστυνομικού που έδωσε τις μπότες στον άστεγο ευχόμουν από μέσα μου να μην είναι στημένη. Το ίντερνετ μας έχει κάνει καχύποπτους. Υπάρχουν τόσοι καρχαρίες σε αυτή την απέραντη θάλασσα που ακόμα και το μικρό αθώο ψαράκι όταν εμφανίζεται, αναγκάζεσαι να το κοιτάς περίεργα. Τελικά ήταν μια πράξη αυθόρμητης καλοσύνης για έναν άγνωστο άνθρωπο. Η απομάγευση του ψηφιακού παραμυθιού θα ερχόταν 24 ώρες αργότερα από εκεί που δεν το περιμένεις: Από τον ίδιο τον άστεγο. Θέλει το κομμάτι από την πίτα επειδή τον ανέβασαν στο Youtube.
Ξαφνιάστηκα με τα λόγια του. Μου υπενθύμισε αυτό που είχα ξεχάσει: Η τηλεόραση έχει παίξει καθοριστικό ρόλο στον τρόπο που πουλάμε την προσωπική μας ιστορία. Πριν το YouTube λοιπόν υπήρχε η τηλεόραση. Αυτό το κουτί που έμαθε στους ανθρώπους πώς να πουλάνε την προσωπική τους ιστορία. Το χαζοκούτι διαμόρφωσε τις τιμές πώλησης με αυτά τα γελοία talk shows, όπου ο κάθε κακομοίρης κλαιγόταν και την ίδια στιγμή έπαιρνε κάτω από το τραπέζι το χρήμα. Οι περισσότεροι έστω για λίγο γίναμε ηδονοβλεψίες αυτού του ξεπουλήματος. Στηρίξαμε Αντρέα και Τατιάνες με γέλια και με κλάματα. Μετά, βρέθηκε μια «γάτα» που το έκανε όλο αυτό ένα ευχάριστο παιχνιδάκι. Έλεγε ο άλλος το δράμα του και αυτή του έδινε μια πινελιά και καλά παλιομοδίτικης μαγκιάς Τρούμπας με γαλλικά και ειρωνεία.
Όλο αυτό φαίνεται ότι διαμόρφωσε κόσμο και κοσμάκη. «Η ιστορία μου αξίζει τόσα. Θα τα δώσεις»;
Ο άστεγος, ένα «παιδί της τηλεόρασης» και αυτός, έμαθε να σκέφτεται με αυτό τον τρόπο μέσα από τα αμερικάνικα talk shows.
Όπως ακριβώς και ο φωτογράφος σήμερα της New York Post. Παιδί της τηλεόρασης και αυτός ζύγισε το «κλικ» και την βοήθεια σε ένα άνθρωπο και προτίμησε το «κλικ». Ένας κυνικός που ξέρει την τιμή των φωτογραφιών του αλλά αγνοεί την αξία της ανθρώπινης ζωής, θείε Όσκαρ.
Αν αισθάνεσαι ότι πολλούς ενόχους έστησα στον τοίχο γύρνα τον καθρέφτη στα πρόσωπα μας. Όλα για εμάς γίνονται. Τις δικές μας ορέξεις ικανοποιούν τα δράματα των άλλων. Δεν είμαστε τόσο αθώοι όσο θέλουμε να δείχνουμε αγαπητέ τηλεθεατή της τηλεόρασης και του Youtube.
σχόλια