Το 2014 δεν ήταν ιδιαίτερα καλή χρονιά για τη Samsung, αφού το μερίδιο του νοτιοκορεάτικου κολοσσού στην παγκόσμια αγορά των smartphones μειώθηκε κατά σχεδόν 5 ποσοστιαίες μονάδες.
Σύμφωνα με δεδομένα που κοινοποίησε η εταιρεία μετρήσεων TrendForce, η Samsung εξακολουθεί να προπορεύεται στην "πίτα" των έξυπνων κινητών τηλεφώνων, με ποσοστά πωλήσεων 28% επί της παγκόσμιας αγοράς, ωστόσο το αντίστοιχο νούμερο του 2013 ήταν 32,5%.
Η Apple παραμένει σταθερά δεύτερη στην κατάταξη, με ποσοστό 16,4%, νούμερο που παραμένει σχεδόν αναλλοίωτο σε σχέση με το αντίστοιχο του 2013. Ακολουθει η Lenovo που μέσα στο 2014 εξαγόρασε τη Motorola, με ποσοστά 7,9% επί των παγκόσμιων πωλήσεων, με την LG και την κινέζικη Huawei να καταλαμβάνουν την τέταρτη και πέμπτη θέση, με ποσοστά 6 και 5,9% αντίστοιχα.
Τα δεδομένα της TrendForce παρέχουν μια αντιπροσωπευτική ματιά στην ταχέως αναπτυσσόμενη βιομηχανία των smartphones. Σύμφωνα με τις μετρήσεις της, οι παγκόσμιες πωλήσεις συσκευών ανήλθαν σε 1,2 δισεκατομμύρια το 2014, σε σχέση με τα 927,2 εκατομμύρια κομμάτια που πουλήθηκαν το 2013 και ο ανταγωνισμός για τη Samsung αυξάνεται συνεχώς καθιστώντας ολοένα και δυσκολότερη τη διατήρηση του "θρόνου" της. Ειδικά σε αγορές-κλειδιά, όπως η Κίνα, οι ανταγωνιστές (Lenovo, Huawei και Xiaomi) κερδίζουν συνεχώς έδαφος.
Η Samsung δεν έχει προβεί ακόμα σε κάποιο σχετικό σχόλιο. Η εταιρεία έχει αναγνωρίσει επίσημα ότι αντιμετώπισε κάποια προβλήματα τους προηγούμενους μήνες, ανακοινώνοντας ότι ίσως να ήταν λάθος κίνηση η διοχέτευση στην αγορά μέσα στο 2014 πολλών διαφορετικών μοντέλων smartphones, ενώ θα έπρεπε ενδεχομένως να είχε εστιάσει στα πιο δημοφιλή της προϊόντα. Γι' αυτό και ανακοίνωσε επίσημα ότι τα μοντέλα της θα μειωθούν κατά 30% το 2015.
Οι προβλέψεις της TrendForce για το 2015 κάνουν λόγο για περαιτέρω πτώση (μικρότερη όμως) των πωλήσεων της Samsung, και αναλλοίωτα νούμερα για την Apple, ενώ οι συνολικές πωλήσεις συσκευών θα ανέλθουν στα 1,3 δις, πράγμα που σημαίνει πρακτικά ότι δεν θα πληγεί κανένας από τους δυο κολοσσούς αφού θα πουληθούν περισσότερες συσκευές.