Η εθνική μας τύφλωση

Facebook Twitter
0

Όσοι παρακολούθησαν το προεκλογικό ντιμπέιτ των «έξι» θα θυμούνται με πόση επιμονή δύο διαφορετικοί δημοσιογράφοι απηύθυναν στον εκπρόσωπο των Οικολόγων-Πράσινων την ίδια ερώτηση: είπε ή δεν είπε κάποτε ο κ. Τρεμόπουλος (ευρωβουλευτής του κόμματος) σε παρουσίαση βιβλίου ότι η Θεσσαλονίκη, όταν κατελήφθη από τον ελληνικό στρατό, είχε μόνο 11% ελληνικό πληθυσμό;

Ο κ. Χρυσόγελος απάντησε (και πολύ σωστά) ότι αυτό είναι θέμα των ιστορικών και δεν πρέπει να ανακατεύουμε ιστορία με πολιτική.

Η απάντηση δεν ικανοποίησε τους δημοσιογράφους - και φυσικά. Στην Ελλάδα πάντα ανακατεύουμε την ιστορία με την πολιτική, θέτοντας την πρώτη στην υπηρεσία της δεύτερης. Είναι η «ιδεολογική χρήση της ιστορίας» που έγραφε ο Φίλιππος Ηλιού. Σε αυτή την περίπτωση εθνικιστική η χρήση της ιστορίας - τα ιστορικά γεγονότα κόβονται και ράβονται ώστε να εξυπηρετούν «εθνικούς σκοπούς». Γι' αυτό και τα ελληνικά σχολικά βιβλία της ιστορίας είναι γεμάτα ψέματα.

Στην περίπτωση αυτή ο κ. Τρεμόπουλος είχε δίκιο. Όλοι οι ιστορικοί συμφωνούν σε αυτό. Η Θεσσαλονίκη των αρχών του αιώνα ήταν μία πόλη πολυεθνική - κυρίως εβραϊκή (περίπου το 50% του πληθυσμού). Οι Ελληνόφωνοι ορθόδοξοι ήταν μειονότητα. Όλη η Μακεδονία άλλωστε ήταν μία «μακεδονική σαλάτα». Έγινε ελληνική μετά την ανταλλαγή των πληθυσμών. Οι περισσότεροι κάτοικοί της έχουν μικρασιάτικες ή ποντιακές ρίζες.

Αλλά αυτά τα γεγονότα δεν μας συμφέρουν και τα κρύβουμε κάτω από το χαλί. Όπως αρνιόμαστε μερικά άλλα πασιφανή. Είναι φυσικό, μια και συνορεύουμε με την ΠΓΔ Μακεδονίας, να υπάρχει κοντά στα σύνορα μία γλωσσική σλαβομακεδονική μειονότητα. Όποιος έχει ταξιδέψει εκεί, το γνωρίζει. Η επίσημη ελληνική θέση είναι ότι δεν υπάρχει. Έρχονται εκθέσεις από τον ΟΗΕ, το Ευρωκοινοβούλιο και την Ε.Ε. που μας ψέγουν διότι δεν αναγνωρίζουμε τα δικαιώματα των μειονοτικών και εμείς απαντάμε στερεότυπα ότι δεν υπάρχουν.

Η στάση αυτή δεν είναι μόνο ασύμβατη με το Διεθνές Δίκαιο και τις διεθνείς συνθήκες που έχουμε υπογράψει. Είναι και παιδαριώδης. Με το να κλείνεις τα μάτια, δεν ασκείς πολιτική. Ήδη, πριν 112 χρόνια είχε γραφτεί η φράση: «Πού θα έφερε το Ελληνικόν Έθνος η ευγενής του τύφλωσις;». («Σάλπιγξ», Λεμεσός, 14 Ιουνίου 1897).

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ