Η ομάδα της LifO έχει μερικές απορίες.

Η ομάδα της LifO έχει μερικές απορίες. Facebook Twitter
0
Πώς μπορεί κανείς να είναι δημοσιογράφος όταν τα μεγάλα Μέσα (τα μόνα που μπορούν να παράξουν σοβαρή, «ακριβή» δημοσιογραφία) βυθίζονται από την κρίση; The Love Company

Μπορεί, φυσικά, να ξεκινήσει κανείς, να προχωρήσει και να διακριθεί στη δημοσιογραφική δουλειά που σήμερα είναι πιο ενδιαφέρουσα και προκλητική από ποτέ. Η εκτίμησή μου είναι ότι θα απομείνουν λίγες, μετρίως αλλά εντίμως αμειβόμενες θέσεις. Θα τις προσφέρουν ενημερωτικά Μέσα που θα έχουν συγκεκριμένο προφίλ και ειλικρινή στάση απέναντι τόσο στην παραγωγή της είδησης όσο και στη σχέση τους με τους αναγνώστες-θεατές-ακροατές-χρήστες τους. Αυτά τα Μέσα  θα επιβιώσουν ως καθαρόαιμες επιχειρήσεις ενημέρωσης και όχι ως είδη κιγκαλερίας. Θα μοιράζονται μια διαφημιστική πίτα λίγο πιο νηστίσιμη, αλλά αρκετή για να ταΐσει, ας πούμε, τέσσερις-πέντε χιλιάδες δημοσιογράφους στην Ελλάδα. Ό,τι συνέβαινε δηλαδή και στο ελληνικό τοπίο ως τη δεκαετία του '80. Αλλά, έτσι κι αλλιώς, πολλές συνήθειες του '80 θα τις ξαναθυμηθούμε. Ελπίζω όχι τις βάτες, όχι τις βάτες!

Τι νιώθεις όταν αλλάζει ο χρόνος; (ειλικρινά όμως), Στάθης Τσαγκαρουσιάνος

Να παίζει μέσα στο μυαλό μου, στοιχειωμένο από τα σέβεντις, το «Ηappy New Year» των ΑΒΒΑ.

Πιστεύεις στον Άγιο Βασίλη; Μαρκέλλα Ανδρικάκη

Εκεί που καταντήσαμε, μόνο στον Άγιο-Βασίλη πιστεύω! Σε κανέναν άλλο, Μαρκελλίνι. Αντίο, κι ευχαριστώ για τα ψάρια.

Γεια σου Ρίκα. Έχω χρόνια μια απορία που αφορά τα ασανσέρ. Ας υποθέσουμε ότι μπαίνεις σε ένα ασανσέρ και πηγαίνεις στον τέταρτο όροφο. Κάποιος το σταματάει στον τρίτο. Ανοίγει την πόρτα, σε βλέπει και ρωτάει «πάνω πάτε;». Εσύ γνέφεις καταφατικά και τότε αυτός, με μια έκφραση απογοήτευσης, κλείνει την πόρτα και παραμένει στον τρίτο, περιμένοντας να ανέβεις εσύ και να το ξανασταματήσει στην κάθοδο. Δεν είναι παράλογο; Εφόσον το ασανσέρ θα πάει στον τέταρτο και μετά θα ξανασταματήσει στον τρίτο, ο επιβάτης του τρίτου θα κάνει περισσότερο χρόνο να φτάσει στο ισόγειο, γιατί το ασανσέρ θα κάνει 2 στάσεις. Ενώ, αν έμπαινε μέσα μαζί με τον άλλο και ανέβαινε στον τέταρτο, θα γλίτωνε τον χρόνο που θα σπαταλούσε για να το ξανασταματήσει. Γιατί, λοιπόν, ο περισσότερος κόσμος, όταν σταματάει κάποιο ασανσέρ που έχει ήδη επιβάτη και ανεβαίνει, δεν μπαίνει μέσα; Φώτης Βαλλάτος

Γιατί είναι ζώα, γι' αυτό. Ζώα ντυμένα με ρούχα ανθρώπου. Όρθια βόδια, γαϊδούρια ξεκαπίστρωτα, μουλάρια ξέστρωτα, ζώα, σου λέω, που κυκλοφορούν σ' έναν κόσμο ανθρώπων. Ήταν θέμα χρόνου να ξυπνήσει το ζώον μέσα μου κάποιος. Ερωτησούλα στην ερωτησούλα, έστω και στατιστικά, θα έβρισκε κάποιος το κουμπί μου, θα πατούσε, έστω και τυχαία, τον κάλο μου, που είναι ακριβώς αυτός, αγαπητέ Φώτη. Τα ζώα. Διότι το ΖΩΟΝ δεν είχε καμιά δουλειά να χτυπήσει το κουμπί ανόδου, αφού κατέβαινε. Ούτε να μπει σε ασανσέρ που όταν φτάνει, φλασάρει στα μούτρα του ένα βελάκι (την τρέλα μου μέσα) που γράφει «ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΑΝΩ». Αφού το ζώον πάει ΠΡΟΣ ΤΑ ΚΑΤΩ. Ναι, το ασανσέρ καθυστερεί, γιατί το έχει καθυστερήσει το ΖΩΟΝ που δεν ξέρει πού είναι το πάνω του και πού το κάτω του και πατάει όποιο κουμπί του 'ρχεται, λες και είναι δεκαοκτώ μηνών βρέφος και κάνει χαρούλες. Σιγά μην τον βάλω και μέσα στον τρίτο όροφο. Στον πέμπτο μπορεί να περιμένει ένας φουκαράς που θέλει να πάει στον όγδοο ή στην ταράτσα να φουντάρει, επειδή απελπίστηκε και δεν αντέχει να ζει με τόσα ζώα γύρω του. Και το χαμένο κορμί που έχει μπουκάρει σε λάθος κατεύθυνση από τον τρίτο τού παίρνει τη σειρά ή το χώρο, και γενικά τον βγάζει εκτός κατευθύνσεως, θαλαμίσκου και προγράμματος. Άσε που όταν ο φουκαράς του πέμπτου την ψυλλιαστεί τη δουλειά, θα μεταμορφωθεί υποχρεωτικά κι αυτός σε ζώο, μπαίνοντας σ' ένα ασανσέρ που πάει ισόγειο, για να ξανανέβει ως την ταράτσα να φουντάρει, και σε κάθε όροφο θα εμφανίζεται μπροστά του ένα ΖΩΟ που θα τον ρωτάει «πάνω πάτε»; Γιατί εγώ πάω κάτω, δεν πειράζει, ας μπούμε, έλα Κούλα, ίδια ώρα θα κάνει.

Αγαπητή Ρίκα, κάθε φορά που βγαίνω με τους φίλους μου μόνιμο θέμα συζήτησης είναι η κρίση. Στο τελευταίο κρεσέντο απαισιοδοξίας ακούστηκε ότι θα πτωχεύσουμε, δεν θα έχουμε να φάμε και θα μπορούμε να αγοράζουμε μόνο κινέζικες τηλεοράσεις. Δεν θέλω να είμαι απαισιόδοξη, αλλά έχω αρχίσει να φρικάρω. Τι μπορώ να κάνω ώστε να μη μου βγαίνουν ξινές οι έξοδοι με την παρέα μου και να μην καταλήξω στα αντικαταθλιπτικά;
ΥΓ.: Θα πτωχεύσουμε; Να κρύψω τα ευρώ κάτω από το στρώμα όσο προλαβαίνω. Nατάσα Καλαρά

Έχουμε ήδη πτωχεύσει, μου λένε οι γνωρίζοντες, απλώς δεν λέμε τη λέξη. Δεν ξέρω αν πρέπει να κρύψεις τα ευρώ σου κάτω από το στρώμα, εκτός φυσικά αν το στρώμα σου είναι στη Ζυρίχη, οπότε δεν συντρέχει λόγος να κάνεις την ερώτηση. Πάντως, και μόνο ότι έχεις ευρώ και ανησυχείς πού θα τα κρύψεις είναι ενθαρρυντικό. Μην το πεις, όμως, στην  παρέα σου, θα σε γδάρουν στην τράκα.

Θέλω να γίνουμε φίλες και να πηγαίνουμε για ποτά. Εσύ; Μερόπη Κοκκίνη

Nαι, ναι, ναι! Σε διαβάζω και είμαι φαν από εποχής παλαιοτέρας και νομίζω ότι συνδυάζεις το κλασικό με το μοντέρνο, τη θάλασσα με το βουνό, την αλητεία με την πειθαρχία, και γενικώς είσαι σούπερ σε όλα σου. Έχω λίγο πρόβλημα με τα ποτά όμως, γιατί είμαι λίγο των άκρων: ή -το συνηθέστερο- θα τη βγάλω με κόκα-κόλα και όλοι θα με λυπούνται για το πόσο βαρετή και ξενέρωτη είμαι, η -το σπανιότερον- θα με μαζεύουν από τα Επείγοντα με αδιευκρίνιστης  προέλευσης μώλωπες και εκχυμώσεις τρεις μέρες αργότερα. Αλλά, αν είναι να γίνουμε φίλες, πρέπει να με αγαπήσεις με τα ελαττώματά μου. Και να ξέρεις πού είναι τα Επείγοντα.

Ρίκα, πώς είναι να είσαι σκοτεινό αντικείμενο του πόθου; Τι σε έσπρωξε να κάνεις γυμνή φωτογράφιση στο «Playboy»; Το 'χεις μετανιώσει. Πες την αλήθεια. Σ' ευχαριστώ, Δέσποινα Τριβόλη

Το έχω σκυλομετανιώσει, όχι για το τσιτσιδέξ, αλλά για το πόσο έχω σκυλο-βαρεθεί να με σκυλο-ρωτάνε δυόμισι σκυλο-γαμημένες δεκαετίες αργότερα αν  «το μετάνιωσα» και «να πω την αλήθεια». Αν ήξερα ότι αυτό θα ήταν το τίμημα, ειλικρινά θα φωτογραφιζόμουν με μπούρκα, με τσουβάλι, με χύτρα ταχύτητος στο κεφάλι, οτιδήποτε θα με γλίτωνε από αυτήν τη θανάσιμη προβλεψιμότητα της μονότονης αυτής ερώτησης που όλο και κάποιος θα βρεθεί να τη θέσει, κάθε χρόνο, δυο φορές τον χρόνο, από το 1986 και μετά! Δηλαδή, μιλάμε, ήμουνα νια και σάπισα, και πεθαίνω από ανία. Εγώ σε ευχαριστώ και καλά Χριστούγεννα.

Ρίκα, δώσε μου μια συμβουλή. Ό,τι να 'ναι. Μιχάλης Μιχαήλ

«Ποτέ μη δίνεις συμβουλές».

Ρίκα, πότε μπορείς να πάμε για φαγητό; Προτείνω μπριζόλες στην οδό Βασιλικής στην πλατεία Αγίας Ειρήνης. Σταύρος Διοσκουρίδης

Ποιος θέλει να μου δώσει μπριζόλες;

Αρχείο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ