Το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης παρουσιάζει από 27 Ιουνίου έως 15 Σεπτεμβρίου 2013 τις Υβριδικές ιστορίες, από τη συλλογή του ΕΜΣΤ, μια έκθεση με έργα βίντεο και φιλμ σημαντικών καλλιτεχνών όπως οι Ρόμπερτ Ουίλσον, Ρεμπέκα Χορν, Ζαν – Λυκ Γκοντάρ, Γκάρι Χιλ . Συνολικά θα παρουσιαστούν 14 έργα.
Νέες αφηγήσεις που συνδέουν την ζωγραφική, τη γλυπτική, την περφόρμανς , το θέατρο, τον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Ένα ταξίδι με πολλές στάσεις: στην ιστορία της video art, σε εμβληματικά έργα διεθνών καλλιτεχνών, σε θέματα με κοινωνικές και πολιτικές προεκτάσεις, σε απρόοπτες συναντήσεις , συχνά ξεκαρδιστικές… Οι Υβριδικές Ιστορίες του ΕΜΣΤ προσφέρουν κατακαλόκαιρο στον θεατή ένα άλλο σινεμά.
Μια βουτιά στον Μαγικό Ρεαλισμό των ταινιών της Ρεμπέκα Χορν: Αναζητήστε στις περίτεχνα στημένες σεκάνς τα έργα/ αντικείμενα του εικαστικού της κόσμου, δείτε το στούντιο-ατελιέ της, υποκλιθείτε στην άδολη αγάπη της για τον κινηματογράφο . Προγραμματίστε να δείτε ολόκληρη την Κρεβατοκάμαρα του Μπάστερ (104 λεπτά) – την ταινία φόρο τιμής στο μεγαλείο του Μπάστερ Κήτον και στον αξεπέραστο βωβό κινηματογράφο, που τόσο ταιριάζει στην Γερμανίδα εικαστικό.
Εικόνα και λέξεις. Ο Γκάρι Χιλ στο URA ARU εμπνέεται από το Γιαπωνέζικο θέατρο Νο για τα δικά του γλωσσοκεντρικά παίγνια. Τα γράμματα μιας λέξης αλλάζουν θέση , αλλάζουν νόημα και μαζί με τις εικόνες διηγούνται νέες ιστορίες. Ο Γιώργος Δρίβας χρησιμοποιεί στο Empirical Data επιστημονική γλώσσα για να διηγηθεί την ζωή ενός μετανάστη στην Αθήνα αλλά και τους ιστορικούς λόγους του Μάρσαλ και του Τσε Γκεβάρα στο Sequence Error που μιλά κατευθείαν στο σήμερα… Ναι, η ιστορία επαναλαμβάνεται ως φάρσα.
Ιστορίες ζευγαριών. Η Σόφι Καλ και ο Γκρέγκορι Σέπαρντ διασχίζουν στο road movie Double- blind την Αμερική με μία κάμερα ο καθένας στο χέρι. Προορισμός τους είναι το Λας Βέγκας. Είναι εντυπωσιακό πως δύο άνθρωποι ζουν τα ίδια γεγονότα με τόσο διαφορετικό τρόπο… Ακόμη και το γάμο τους. Στην άνεση του σπιτιού τους στο Παρίσι ο Ζαν –Λυκ Γκοντάρ και η Αν –Μαρί Μιεβίλ συζητούν ελαφρά όπως λένε ένα πολύ σοβαρό θέμα. Πως η εικόνα –κινηματογραφική ή τηλεοπτική- επηρεάζει όχι μόνο την κοινωνία αλλά και το ίδιο το άτομο… Μια επίκαιρη και σήμερα αντιπαράθεση
Ταξίδι στο παρελθόν. Ο Δημήτρης Κόζαρης είδε περίπου 250 ταινίες πριν την δημιουργία της Κατάκτησης μιας ανύπαρκτης Δύσης . Χρησιμοποίησε τελικά απίστευτες (και τόσο ξεκαρδιστικές) σκηνές δεκάδων σπαγγέτι γουέστερν σε ένα έργο που αποδεικνύει ότι ο μύθος του Χόλυγουντ είναι ισχυρότερος από την πραγματικότητα. ( Ίσως το πιο χιουμοριστικό έργο της έκθεσης). Ο Κρις Μαρκέρ στο πολυμεσικό cd-rom του Immemory μας προκαλεί να κάνουμε ένα ταξίδι στην ανθρώπινη μνήμη με ένα διόλου γραμμικό ή και εντελώς τυχαίο τρόπο, καθώς όπως έλεγε η Μνήμη είναι ένα πολύ καλά οργανωμένο κατασκεύασμα απ΄αυτό που στ’ αλήθεια πιστεύουμε... Αν και η τεχνολογία έχει προχωρήσει έτη φωτός από το 1997 που το ολοκλήρωσε, εντούτοις το έργο παραμένει εξαιρετικά σύγχρονο. Όσο για τον φοβερό Ρόμπερτ Γουίλσον, φέρνει με το Βλέμμα του κωφού στα μάτια μας μια στυλιζαρισμένη, βωβή αλλά τόσο υποβλητική και αξέχαστη Μήδεια…
Ώρες προβολών: Τρίτη-Κυριακή 12.00 και 16.00, Πέμπτη 12.00, 16.00 και 19.00
Είσοδος 3 και 1,5 ευρώ (μειωμένο)
Ώρες λειτουργίας
Τρίτη - Κυριακή: 11.00 – 19.00
Πέμπτη: 11.00 – 22.00
Δευτέρα: κλειστά
Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Κτίριο Ωδείου Αθηνών, Βασ. Γεωργίου Β’ 17 -19 & Ρηγίλλης, Αθήνα, 10675
Τηλέφωνα: 210 92.42.111 – 3, Fax: 210 92.45.200,
σχόλια