Υβριδικές Ιστορίες στην καρδιά της πόλης

Υβριδικές Ιστορίες στην καρδιά της πόλης Facebook Twitter
Γιώργος Δρίβας Empirical Data, 2009
0

Το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης παρουσιάζει από 27 Ιουνίου έως 15 Σεπτεμβρίου 2013 τις Υβριδικές ιστορίες, από τη συλλογή του ΕΜΣΤ,  μια έκθεση με έργα βίντεο και φιλμ σημαντικών καλλιτεχνών όπως οι Ρόμπερτ Ουίλσον, Ρεμπέκα Χορν,  Ζαν – Λυκ Γκοντάρ, Γκάρι Χιλ .  Συνολικά θα παρουσιαστούν 14 έργα. 

 

Υβριδικές Ιστορίες στην καρδιά της πόλης Facebook Twitter
Γιώργος Δρίβας, Sequence Error, 2011

 

Υβριδικές Ιστορίες στην καρδιά της πόλης Facebook Twitter
Rebecca Horn The feathered Prison Fan


Νέες αφηγήσεις που συνδέουν την ζωγραφική, τη γλυπτική, την περφόρμανς , το θέατρο, τον κινηματογράφο και την τηλεόραση.  Ένα ταξίδι  με πολλές στάσεις: στην ιστορία της video art, σε εμβληματικά έργα διεθνών καλλιτεχνών, σε θέματα με κοινωνικές και πολιτικές προεκτάσεις, σε απρόοπτες συναντήσεις , συχνά ξεκαρδιστικές… Οι Υβριδικές Ιστορίες του ΕΜΣΤ προσφέρουν κατακαλόκαιρο στον θεατή ένα άλλο σινεμά.


Μια βουτιά στον Μαγικό Ρεαλισμό των ταινιών της Ρεμπέκα Χορν:  Αναζητήστε στις περίτεχνα στημένες σεκάνς τα  έργα/ αντικείμενα του εικαστικού της κόσμου, δείτε το στούντιο-ατελιέ της, υποκλιθείτε στην άδολη αγάπη της για τον κινηματογράφο . Προγραμματίστε να δείτε ολόκληρη την  Κρεβατοκάμαρα του Μπάστερ (104 λεπτά)  – την ταινία φόρο τιμής στο μεγαλείο του Μπάστερ Κήτον και στον αξεπέραστο βωβό κινηματογράφο, που τόσο ταιριάζει στην Γερμανίδα εικαστικό.

 

Υβριδικές Ιστορίες στην καρδιά της πόλης Facebook Twitter
Rebecca Horn La Ferdinada: Sonate für eine Medici-Villa, 1981

 

Υβριδικές Ιστορίες στην καρδιά της πόλης Facebook Twitter
Garry HillURA ARU (the backside exists), 1985-1986


Εικόνα και λέξεις. Ο Γκάρι Χιλ στο URA ARU εμπνέεται από το Γιαπωνέζικο θέατρο Νο για τα δικά του γλωσσοκεντρικά παίγνια. Τα γράμματα μιας λέξης αλλάζουν θέση , αλλάζουν νόημα και μαζί με τις εικόνες διηγούνται νέες ιστορίες.  Ο Γιώργος Δρίβας χρησιμοποιεί στο Empirical Data επιστημονική γλώσσα για να διηγηθεί την ζωή ενός μετανάστη στην Αθήνα αλλά και τους ιστορικούς λόγους του Μάρσαλ και του Τσε Γκεβάρα στο Sequence Error που μιλά κατευθείαν στο σήμερα… Ναι,  η ιστορία επαναλαμβάνεται ως φάρσα.

Υβριδικές Ιστορίες στην καρδιά της πόλης Facebook Twitter
Robert WilsonDeafman Glance, 1981


Ιστορίες ζευγαριών. Η Σόφι Καλ και ο Γκρέγκορι Σέπαρντ  διασχίζουν στο  road movie  Double- blind την Αμερική με μία κάμερα ο καθένας στο χέρι. Προορισμός τους είναι  το  Λας Βέγκας. Είναι εντυπωσιακό πως δύο άνθρωποι ζουν τα ίδια γεγονότα με τόσο διαφορετικό τρόπο… Ακόμη και το γάμο τους.  Στην άνεση του σπιτιού τους στο Παρίσι ο Ζαν –Λυκ Γκοντάρ και η Αν –Μαρί  Μιεβίλ  συζητούν ελαφρά όπως λένε ένα πολύ σοβαρό θέμα. Πως η εικόνα –κινηματογραφική ή τηλεοπτική- επηρεάζει όχι μόνο την κοινωνία αλλά και το ίδιο το άτομο…  Μια επίκαιρη και σήμερα αντιπαράθεση


Ταξίδι στο παρελθόν. Ο Δημήτρης Κόζαρης  είδε περίπου 250 ταινίες πριν την δημιουργία της  Κατάκτησης μιας ανύπαρκτης Δύσης . Χρησιμοποίησε τελικά απίστευτες (και  τόσο ξεκαρδιστικές) σκηνές δεκάδων σπαγγέτι γουέστερν σε ένα έργο που αποδεικνύει ότι ο μύθος του Χόλυγουντ είναι ισχυρότερος από την πραγματικότητα. ( Ίσως το πιο χιουμοριστικό έργο της έκθεσης).  Ο Κρις Μαρκέρ στο πολυμεσικό cd-rom του Immemory μας προκαλεί να κάνουμε ένα ταξίδι στην ανθρώπινη  μνήμη  με ένα διόλου γραμμικό ή και εντελώς τυχαίο τρόπο, καθώς όπως έλεγε η Μνήμη είναι ένα πολύ καλά οργανωμένο κατασκεύασμα απ΄αυτό που στ’ αλήθεια πιστεύουμε...  Αν και η τεχνολογία έχει προχωρήσει έτη φωτός από το 1997 που το ολοκλήρωσε, εντούτοις  το έργο παραμένει  εξαιρετικά σύγχρονο.  Όσο για τον   φοβερό  Ρόμπερτ Γουίλσον, φέρνει με το  Βλέμμα του κωφού στα μάτια μας μια στυλιζαρισμένη, βωβή αλλά τόσο υποβλητική και αξέχαστη Μήδεια…



 

Ώρες προβολών: Τρίτη-Κυριακή 12.00 και 16.00, Πέμπτη 12.00, 16.00 και 19.00

Είσοδος 3 και 1,5 ευρώ (μειωμένο)

Ώρες λειτουργίας       
Τρίτη - Κυριακή: 11.00 – 19.00
Πέμπτη: 11.00 – 22.00
Δευτέρα: κλειστά

Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Κτίριο Ωδείου Αθηνών, Βασ. Γεωργίου Β’ 17 -19 & Ρηγίλλης, Αθήνα, 10675
Τηλέφωνα: 210 92.42.111 – 3, Fax: 210 92.45.200,

Αρχείο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ