ΗΜΟΥΝ ΕΚΕΙ: Ωραία ήταν στην εξοχή

ΗΜΟΥΝ ΕΚΕΙ: Ωραία ήταν στην εξοχή Facebook Twitter
0

Η Τίνα Μανδηλαρά ξεκίνησε τις καλοκαιρινές της διακοπές πηγαίνοντας στην Επίδαυρο, για να δει τη Γκόλφω.

Μας είπε  για την παράσταση δυο λόγια :

 

"Κατακαλόκαιρο και η Επίδαυρος ήταν γεμάτη. Ούτε που το περίμενα. Χάρηκα πολύ. Μου άρεσε όλο αυτό που είδα μόλις έφτασα.

Με το που αρχίζει η παράσταση καταλαβαίνεις την ανατροπή. Από ένα αστικό θέατρο, στο οποίο είχες δει μια έργο βουκολικό, νάτο εδώ, στη φύση και σε ένα περιβάλλον φυσικό, απόλυτα εναρμονισμένο με το γύρω του.

Στην Αθήνα η παράσταση ήταν πιο δραματική, πιο εσωτερική. Εδώ στην Επίδαυρο, απλώθηκε, άνοιξε και σκηνικά.

Η  ορχήστρα ενοποιήθηκε με τον περιβάλλοντα χώρο,  τα δέντρα φωτίστηκαν, οι ηθοποιοί χάνονταν φεύγοντας μέσα στους ίσκιους. 

Ο Νίκος Καραθάνος δεν μετέφερε απλώς την παράσταση, αλλά την ενσωμάτωσε στο χώρο του αρχαίου θεάτρου.

Παρόλο που η "παράδοση", -χρησιμοποιώ αυτή τη λέξη που δε μου αρέσει καθόλου-, θα μπορούσε να είναι κυρίαρχη, συνέβη ακριβώς το αντίθετο.

Το έργο είναι ένα δράμα που έρχεται από πολύ μακριά, μια ιστορία που δεν αλλάζει και την οποία δε φοβήθηκε ο σκηνοθέτης, όπως δε φοβήθηκε  να τονίσει περισσότερο τα κωμικά στοιχεία, την ειρωνία και το βιμπράτο της. Αντιθέτως, τους άνοιξε αυτούς τους συνειρμούς και τους ταίριαξε με το τοπίο.

Αυτή τη φορά ένοιωσα το χιούμορ της παράστασης καλύτερα, το παιχνίδι και τις εντάσεις του.

Ηταν μια παράσταση πιο απενοχοποιημένη από την αθηναϊκή, εξίσου συγκινητική, ειδικά στο μονόλογο της Λυδίας Φωτοπούλου. Και αυτόν τον άκουσα καλύτερα. Οι ηθοποιοί είχαν ανοίξει σε μια σειρά, έφταναν κοντά σου. Ακούγονταν αρμονικά οι μουσικές, ένας πλούσιος ήχος. Οι συμπαθέστατοι διπλανοί μου ανέσυραν τα χαρτομάντηλα. Σε ανοιχτό ή κλειστό χώρο αυτή η σκηνή τους επηρεάζει με κάποιο τρόπο όλους τους θεατές.

Ακόμα μου φάνηκε, ότι αυτή η παράσταση είναι μια μεγάλη γιορτή, στην οποία κανείς δεν έφτασε φοβισμένος. Ενα γλέντι, μια γιορτή του έρωτα. Πέρασα καταπληκτικά. 

Θα ήθελα να κλείσω, μιλώντας για το δικό μου απόλυτο φετίχ της παράστασης: Είναι τα γυαλιά-καθρέφτες του Αγγελου Παπαδημητρίου. κανένας δε θα μπορούσε να τα φορέσει καλύτερα.  Σας φιλώ."

*****

Αρχείο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ