Μέχρι σήμερα, το παραδεχόμαστε ή όχι, το YouTube ήταν η μοναδική πλατφόρμα στην οποία βασιζόταν κάποιος που δεν τον ήξερε κανείς - κατά το προσφιλές ελληνικό "ούτε η μάνα του" - και μέσα σε λίγο διάστημα αποκτούσε φανατικό κοινό, μέχρι που γινόταν και σούπερ σταρ, ανάλογα πάντα με το περιεχόμενο που είχε να προωθήσει μέσω του συγκεκριμένου διαδικτυακού Μέσου.
Ένα τρανό τέτοιο παράδειγμα του εξωτερικού είναι ο PewDiePie, σουηδός κωμικός, o οποίος ξεκίνησε μέσω της συγκεκριμένης πλατφόρμας και τώρα βγάζει 4 εκ. κάθε χρόνο από τις διαφημίσεις και τους χορηγούς που επενδύουν σ' αυτόν για να "παίξουν" πριν από κάθε βίντεο του. Η πλατφόρμα στο σήμερα έχει περισσότερους από 1 δις χρήστες, που καθημερινά αυξάνονται και επίσης μέχρι σήμερα διέθετε το μοναδικό προσόν να κάνει διάσημους ανθρώπους της διπλανής πόρτας, δημιουργούς που επέλεγαν αυτό το μέσο για να πρωτο-συστηθούν στο κοινό.
Όλα αυτά χωρίς ανταγωνιστή. Μέχρι χθες, καθώς η Amazon αποφάσισε να δραστηριοποιηθεί στο συγκεκριμένο πεδίo. Μιλάμε για το γνωστό online μεγαθήριο των 333 δισ. που ήταν να μην αποφασίσει να χρησιμοποιήσει όλες τις πηγές του, την απέραντη βάση δεδομένων και την τεχνογνωσία του για δώσει μια καλή μάχη και να σπάσει το μονοπώλιο του YouTube.
Απ' ό,τι φαίνεται, ήρθε ο καιρός που κάθε τεχνολογική εταιρεία θέλει να επενδύσει σε αυτό που λέγεται "πρωτογενές υλικό", καινούρια βίντεο νέων δημιουργών ή ήδη επιτυχημένων σε αυτό το πεδίο και όχι απλώς να επενδύσει σε live streaming ή μεταφορά αυτούσιων εκπομπών από τηλεοπτικά δίκτυα ή δημοφιλή συνδρομητικά διαδικτυακά κανάλια, όπως το Netflix.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το Bloomberg, η Amazon Video Direct θα επιτρέπει στους δημιουργούς να βγάζουν χρήματα απευθείας από τις διαφημίσεις και τις συνεργασίες τους με χορηγούς, μία πρακτική παρόμοια με εκείνη που εφαρμόζει η Amazon στην υπηρεσία - ηλεκτρονικό οίκο Kindle Direct και επιτρέπει σε κάθε συγγραφέα να εκδίδει τα δικά του e-books στην Amazon.
Απ' ό,τι φαίνεται, ήρθε ο καιρός που κάθε τεχνολογική εταιρεία θέλει να επενδύσει σε αυτό που λέγεται "πρωτογενές υλικό", καινούρια βίντεο νέων δημιουργών ή ήδη επιτυχημένων σε αυτό το πεδίο και όχι απλώς να επενδύσει σε live streaming ή μεταφορά αυτούσιων εκπομπών από τηλεοπτικά δίκτυα ή δημοφιλή συνδρομητικά διαδικτυακά κανάλια, όπως το Netflix.
Ας σημειωθεί ότι οι επικεφαλής του Youtube δεν κάθονται με σταυρωμένα τα χέρια, καθώς ήδη από πέρσι έχουν προχωρήσει σε αλλαγές και μικρο-τροποποιήσεις, προκειμένου να μη χάσουν συνδρομητές και νέους χρήστες. Για παράδειγμα, πέρσι εγκαινιάστηκε η υπηρεσία "YouTube Red", η οποία επιτρέπει στους χρήστες να παρακάμπτουν πλήρως τις διαφημίσεις και να παρακολουθούν πρόγραμμα αποκλειστικά φτιαγμένο για το Μέσο από τους κορυφαίους δημιουργούς του, με το αζημίωτο βέβαια, το οποίο τιμάται στα 9,99 δολάρια τον μήνα.
Κατά τον ίδιο τρόπο, ετοιμάζει κι άλλου είδους συνεργασίες, επίσης εστιασμένες στο "πρωτογενές υλικό" και στη διατήρηση της συνδρομητικής του βάσης.
σχόλια