Τουρκία: «Χάνουμε τα γιοτ από την Ελλάδα» - Κρίση στον κλάδο πολυτελών σκαφών

Τουρκία: «Χάνουμε τα γιοτ από την Ελλάδα» - Κρίση στον κλάδο πολυτελών σκαφών Facebook Twitter
Κανένα γιοτ δεν φεύγει από τις μαρίνες της Τουρκίας από φόβο του ιδιοκτήτη «μήπως χάσει τη θέση του» / φωτ.: unsplash
0

Για κρίση «αγκυροβόλησης» στη βιομηχανία σκαφών και γιοτ της Τουρκίας, κάνουν λόγο τις τελευταίες εβδομάδες παράγοντες του κλάδου.

Μάλιστα όπως τονίζεται από αρκετούς «χάνουμε τα γιοτ από την Ελλάδα», καθώς εξαιτίας του ότι οι ιδιοκτήτες του δεν έβρισκαν διαθέσιμες θέσεις στις μαρίνες στην Τουρκία για τον χειμώνα, βρήκαν τη λύση αγκυροβολώντας στα ελληνικά νησιά.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Yenikapı Boat Show, Μουράτ Αρσλάν, δήλωσε ότι 100 επιχειρηματίες αγκυροβόλησαν τα σκάφη τους σε Κω και Ρόδο και προσέθεσε: «Παρά τους χειμερινούς μήνες, υπάρχουν αυτή τη στιγμή 7 χιλιάδες σκάφη στους κόλπους». Μόνο στον κόλπο της Καλλιμάχης, ένα κολπίσκο στον ευρύτερο κόλπο της Τελμησσού, στην «τῶν Ῥοδίων περαία», την ακτή της Λυκίας που ήλεγχαν και αποίκισαν οι Ρόδιοι (στα τουρκικά πρόκειται για τον κόλπο Göcek) «αγκυροβολούν 1.000 σκάφη». Κανείς δεν φεύγει από τις μαρίνες από φόβο «μήπως χάσει τη θέση του». «Η παραγωγή άρχισε να βρίσκει εμπόδια γιατί δεν υπήρχε χώρος στις μαρίνες», είπε.

Δηλώνοντας ότι υπάρχει ανάγκη για τουλάχιστον 10-15 μαρίνες μεταξύ Κρήνης (Τσεσμέ) και Αττάλειας, ο Αρσλάν είπε: «Πέρυσι έγινε διαγωνισμός για 69 θέσεις. Οι μισές από αυτές βρίσκεται στη Μαύρη Θάλασσα. Ωστόσο, οι περισσότερες από αυτές δεν μπόρεσαν να εφαρμοστούν. Αποφασίσαμε να φτιάξουμε ράμπες προσγείωσης. Ούτε αυτό συνέβη. Όχι μόνο το πρόβλημα των ομολόγων, αλλά και τα υψηλά επιτόκια επηρεάζουν αρνητικά τον κλάδο. Οι τιμές των πρώτων υλών αυξάνονται, αλλά η ισοτιμία του δολαρίου είναι σταθερή. Αν και οι παραγγελίες έχουν ολοκληρωθεί, οι ιδιοκτήτες σκαφών δεν θέλουν να παραλάβουν άμεσα τα σκάφη τους φοβούμενοι ότι δεν θα βρουν θέση στις μαρίνες. Νέες παραγγελίες αναβάλλονται. Όλα αυτά σημαίνουν κόστος. Μόνο μεταξύ Σμύρνης και Φώκαιας υπάρχουν 200 παραγωγοί. Ειδικά οι μικροπαραγωγοί βρίσκονται σε δύσκολη θέση. Το κόστος των αναβληθέντων παραγγελιών στον κατασκευαστή έφτασε τα 100 εκατομμύρια δολάρια. Αν λυθεί το πρόβλημα της μαρίνας και πέσουν τα επιτόκια, οι πωλήσεις θα αυξηθούν. Πιστεύουμε ότι θα υπάρξει ανάκαμψη το δεύτερο εξάμηνο του 2025», είπε.

Ο Αρσλάν παραπονέθηκε επίσης για τα υψηλά τέλη στις μαρίνες. Επισημαίνοντας ότι τα τέλη πρόσδεσης στη μαρίνα είναι τρεις φορές υψηλότερα από ό,τι στο εξωτερικό, ο Αρσλάν είπε: «Μου ζήτησαν 370.000 λίρες ετησίως για ένα σκάφος 8 μέτρων. Πέρυσι, σημειώθηκε αύξηση 30% σε όρους δολαρίου», είπε.

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πάπας Φραγκίσκος: Ανώνυμος «ευεργέτης» θα πληρώσει για την κηδεία του

Διεθνή / Πάπας Φραγκίσκος: Ανώνυμος «ευεργέτης» θα πληρώσει για την κηδεία του

Φωτογραφίες της τελετής επιβεβαίωσης του θανάτου του δόθηκαν στη δημοσιότητα - Σύμφωνα με τη διαθήκη του, ο πάπας Φραγκίσκος επιθυμούσε να ταφεί «χωρίς ιδιαίτερο στολισμό» αλλά με την επιγραφή «Franciscus»
LIFO NEWSROOM
Στη δικαιοσύνη το Χάρβαρντ: Κινείται νομικά κατά της κυβέρνησης Τραμπ για το «πάγωμα» κονδυλίων

Διεθνή / Στη δικαιοσύνη το Χάρβαρντ: Κινείται νομικά κατά της κυβέρνησης Τραμπ για το «πάγωμα» κονδυλίων

«Η υπόθεση αφορά μια ευρύτερη προσπάθεια της κυβέρνησης να χρησιμοποιήσει το πάγωμα των κονδυλίων ως μοχλό πίεσης για να ασκήσει έλεγχο στις ακαδημαϊκές μας αποφάσεις»
LIFO NEWSROOM
Ντόναλντ Τραμπ για Πάπα Φραγκίσκο: «Ο Θεός ας σε ευλογεί και μαζί εκείνους που σε αγάπησαν»

Διεθνή / Ντόναλντ Τραμπ για Πάπα Φραγκίσκο: «Ο Θεός ας σε ευλογεί και μαζί εκείνους που σε αγάπησαν»

«Ήταν διαφορετικός από όσους προηγήθηκαν» ανέφερε με τη σειρά του και ο πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν, συνοδεύοντας την ανάρτησή του στην πλατφόρμα Χ με μία φωτογραφία τους
LIFO NEWSROOM