Το "Νeon Demon" του σκηνοθέτη Nicolas Winding με πρωταγωνίστρια την Elle Fanning και το "The Last Face" με τους Javier Bardem και Charlize Theron σε σκηνοθεσία του Sean Penn, ήταν οι δύο χθεσινές μεγάλες προβολές στην 10η μέρα του Φεστιβάλ των Καννών.
Ομως την παράσταση έκλεψε χάρη στο παρασκήνιο, το δεύτερο φιλμ. Οι φωτογράφοι στο κόκκινο χαλί ενθουσιάστηκαν με την εμφάνισης της εντυπωσιακής Charliz Theron στο κόκκινο χαλί η οποία έφτασε συνοδευόμενη από την Adele Exarchopoulos, την συμπρωταγωνίστριά της στο φιλμ. Όμως λίγο μετά την πρώτη εμφάνιση, οι φωτογράφοι είχαν ακόμη ένα στιγμιότυπο με την Theron, που τελικά συζητήθηκε περισσότερο. Μετά από αρκετούς μήνες χωρισμένοι και ενώ εκατέρωθεν έχουν γίνει κάποιες δηλώσεις για τη διακοπή της σχέσης, η Charliz και ο Sean συναντήθηκαν δημοσίως και η ώρα του χαιρετισμού ήταν κάπως αμήχανη. Η ηθοποιός φίλησε τον πρώην σύντροφό της και οι φωτογράφοι έπαθαν φρενίτιδα για να καταγράψουν το κάθε δευτερόλεπτο.
Και ενώ όλοι ασχολούνταν με το φιλί και τις κοινές φωτογραφίες για το πρόμο, λίγο μετά ήρθε και πάλι η σειρά των ΜΜΕ να ασχοληθούν το φιλμ "The Last Face", μια ιστορία αγάπης με φόντο μια ανθρωπιστική αποστολή στην Αφρική όπου μαίνεται πόλεμος. Το φιλμ αφηγείται την ιστορία του γιατρού Μιγκέλ Λεόν (Bardem), ενός γιατρού με ανθρωπιστική δράση, και της νοσοκόμας Ρεν Πέτερσον (Theron), που ερωτεύονται κατά τη διάρκεια μιας αποστολής στη Λιβερία και τη Σιέρα Λεόνε το 2003. Οι δυο τους συνεργάζονται με άλλους γιατρούς, τους οποίους υποδύονται ο Jean Reno και η Adele Exarchopoulos. Δέκα χρόνια μετά, βρίσκει ξανά ο ένας τον άλλο στη Νότια Αφρική.
Το φιλμ δεν έτυχε θερμής υποδοχής από τους δημοσιογράφους στις Κάννες. Το γαλλικό πρακτορείο μεταδίδει πως ο Αμερικανός ηθοποιός και σκηνοθέτης ηλικίας 55 ετών, γνωστός για τις πολιτικές του αναζητήσεις και το ανθρωπιστικό του έργο –ιδίως στην Αϊτή όπου ίδρυσε μια μη κυβερνητική οργάνωση μετά το σεισμό του 2010– αφηγείται την ιστορία αυτού του ζευγαριού συνυφαίνοντας εικόνες αγάπης και πολέμου.
Ρομαντισμός και εικόνες επιθέσεων, αυτοσχέδιοι τάφοι με πτώματα, παιδιά-στρατιώτες, ακρωτηριασμοί, σοβαροί τραυματισμοί εναλλάσσονται χωρίς να περιγράφεται σε βάθος η κατάσταση στην χώρα όπου εκτυλίσσεται το δράμα. Από την έναρξη της ταινίας, η ανάμειξη τόσο διαφορετικών εικόνων και συναισθημάτων προκάλεσε αμηχανία στην αίθουσα. Σε έναν πρόλογο αναφέρονται οι πόλεμοι της Λιβερίας και του Νότιου Σουδάν για να επισημανθεί ότι «η βιαιότητα αυτών των συρράξεων» είναι «συγκρίσιμη για τη Δύση μονάχα με εκείνη ενός ανολοκλήρωτου έρωτα». Μια φράση που προκάλεσε το γέλιο των παρευρισκομένων αλλά και δυσφορία κατά τη διάρκεια της προβολής για τους δημοσιογράφους. Το υπόλοιπο της ταινίας δεν βελτίωσε την κατάσταση...
«Η ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ»
Ορισμένοι διάλογοι της ταινίας προκάλεσαν επίσης γέλια στην αίθουσα, όπως για παράδειγμα μια στιχομυθία του Jean Reno, που του έχει αποδοθεί το προσωνύμιο «doctοr Love», κατά τη διάρκεια της οποίας αναλύει τη διαφορά μεταξύ του «αρπάζω» μια γυναίκα και «αγαπάω» μια γυναίκα.
«Βρήκαμε την χειρότερη ταινία του διαγωνιστικού τμήματος» είναι ο τίτλος της γαλλικής εφημερίδας Le Figaro: ο Αμερικανός σκηνοθέτης «παρουσιάζει ένα κακόγουστο και σκανδαλώδες μελόδραμα». Για την εφημερίδα L'Express, το "The Last Face" είναι ένα «βαρετό μελόδραμα». Το Télérama χαρακτηρίζει «τερατώδη» την ταινία.
Η ταινία είναι «μια ολοκληρωτική αποτυχία» και «η χειρότερη ταινία» του Penn, σύμφωνα με το Indiewire ενώ το περιοδικό Hollywood Reporter παρομοιάζει την ταινία με «θανατηφόρο τροχαίο».
«Είδαν ολόκληρη την ταινία, επομένως πραγματικά δεν θα ήθελα να προσθέσω κάτι στη συζήτηση» περιορίστηκε να δηλώσει ο Penn σκυθρωπός, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου. «Υποστηρίζω την ταινία μου και καθένας έχει το δικαίωμα να πιστεύει ό,τι θέλει»
Με πληροφορίες από Guardian/ AFP/ ΑΠΕ-ΜΠΕ