Η Κομισιόν φέρεται να "μπλοκάρει" το ΕΣΠΑ λόγω καρτέλ στα δημόσια έργα- Τι απαντά το ΥΠΟΙΚ

Η Κομισιόν φέρεται να "μπλοκάρει" το ΕΣΠΑ λόγω καρτέλ στα δημόσια έργα- Τι απαντά το ΥΠΟΙΚ Facebook Twitter
1
Η Κομισιόν φέρεται να "μπλοκάρει" το ΕΣΠΑ λόγω καρτέλ στα δημόσια έργα- Τι απαντά το ΥΠΟΙΚ Facebook Twitter

Το ενδεχόμενο να παγώσει τις πληρωμές από το ευρωπαϊκό περιφερειακό ταμείο (ΕΣΠΑ) για τα προγράμματα του 2014-2020 φέρεται να εξετάζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καθώς από έρευνα στην Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού προέκυψε ότι δεν τηρούνται οι προϋποθέσεις στην ανάθεση δημοσίων έργων.

Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετικό ρεπορτάζ που δημοσιεύει σήμερα η Καθημερινή, σε εσωτερικό γράμμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που δημοσιεύει η εφημερίδα Νew Europe με ημερομηνία 17 Μαΐου, αναφέρεται μεν ξεκάθαρα ότι οι ελληνικές αρχές θα εξετάσουν στις 21 Ιουλίου την υπόθεση, αλλά διευκρινίζεται ότι έχουν ήδη εντοπίσει τις εταιρείες που συμμετέχουν στο καρτέλ, οι οποίες δεν είναι άλλες από τις βασικές ελληνικές κατασκευαστικές και τις μεγάλες ξένες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα.

"Το καρτέλ ενδεχομένως να ήταν ενεργό για πάνω από 27 χρόνια, από το 1989 μέχρι το 2016, στον τομέα της οδοποιίας, στην κατασκευή σιδηρόδρομων, μετρό κλπ" αναφέρει η επιστολή, ενώ επιβεβαιώνεται ότι μερικά από αυτά τα έργα έχουν "σίγουρα συγχρηματοδοτηθεί από τα ταμεία της Ε.Ε.".

Σε σχετική του ανακοίνωση το Ποτάμι, σχολίασε το ενδεχόμενο παγώματος του ΕΣΠΑ σημειώνοντας καυστικά πως "Η διάλυση των καρτέλ δεν είναι στις προτεραιότητες των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ". "Προφανώς η διάλυση των κάθε είδους καρτέλ που νοθεύουν τον υγιή ανταγωνισμό δεν αποτελεί προτεραιότητα των κρατιστών ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ. Αυτό αποδεικνύει άλλωστε και η 17μηνη πολιτική τους. Η κυβέρνηση οφείλει να πει ξεκάθαρα τι κάνει για να μη χαθούν αυτή τη στιγμή τα ποσά που έχουν προϋπολογιστεί για το ΕΣΠΑ στα προγράμματα 2014-2020. Το πάγωμα αυτών των χρημάτων θα αποτελούσε μια ακόμη σπρωξιά σε μια οικονομία που σχοινοβατεί στο άκρο του γκρεμού" αναφέρεται στην ανακοίνωση του κόμματος. 

Από την πλευρά της η Κομισιόν, κληθείσα να σχολιάσει το δημοσίευμα, αφού δήλωσε "ενήμερη για την υπόθεση" στη συνέχεια ξεκαθάρισε πως δεν προβαίνει σε σχολιασμούς διαρροών. "Αυτό είναι βασικά ένα θέμα των ελληνικών αρχών, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί στο δελτίο τύπου της Ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού με ημερομηνία 17 Μαΐου. H Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ζητήσει από τις ελληνικές αρχές λεπτομέρειες και θα εξετάσει την υπόθεση μόλις υπάρχουν περισσότερες πληροφορίες. Οσον αφορά τα ευρωπαϊκά κονδύλια, είμαστε έτοιμοι να κάνουμε τις απαραίτητες ενέργειες όταν ξεκαθαριστούν τα στοιχεία. Δεν είμαστε ακόμα σε αυτό το σημείο", σημείωσε σχετικά.

Το υπουργείο Οικονομίας απαντώντας στα σχετικά δημοσιεύματα έσπευσε να διευκρινίσει μέσω ανακοίνωσης πως τα προγράμματα ΕΣΠΑ "συνεχίζονται βάσει των εγκεκριμένων χρονοδιαγραμμάτων και με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση".

Συγκεκριμένα το υπουργείο, αναφορικά με δημοσιεύματα περί «αντίδρασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής», στην έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού για ενδεχόμενη ύπαρξη καρτέλ στον κατασκευαστικό κλάδο, διευκρίνισε τα ακόλουθα:

  1. Η έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού βρίσκεται σε εξέλιξη και το πόρισμά της αναμένεται το επόμενο χρονικό διάστημα. Αφορά συμβάσεις μεγάλων δημοσίων έργων των προηγούμενων τεσσάρων προγραμματικών περιόδων.
  2. Οι ελληνικές αρχές σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής παρακολουθούν το θέμα, και θα προβούν σε όλες τις διορθωτικές κινήσεις που απαιτούνται και προβλέπονται στους ευρωπαϊκούς κανονισμούς σε σχέση με τις υπό έρευνα συμβάσεις.
  3. Ως εκ τούτου, τα προγράμματα ΕΣΠΑ της περιόδου 2014-2020 συνεχίζονται απρόσκοπτα βάσει των εγκεκριμένων χρονοδιαγραμμάτων και με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Χατζηδάκης: Έρχεται νέο νομοσχέδιο για να γίνει το Χρηματιστήριο πιο ελκυστικό

Οικονομία / Χατζηδάκης: Έρχεται νέο νομοσχέδιο για να γίνει το Χρηματιστήριο πιο ελκυστικό

Σε ερώτηση για το ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών, ο Κωστής Χατζηδάκης υπογράμμισε ότι παρά την πρόοδο και τη μεγάλη αύξηση των εξαγωγών την τελευταία πενταετία, παραμένει το πιο σημαντικό πρόβλημα
LIFO NEWSROOM