Αποκλειστική συνέντευξη με τον συνθέτη Θοδωρή Οικονόμου

Αποκλειστική συνέντευξη με τον συνθέτη Θοδωρή Οικονόμου Facebook Twitter
0

 

Αποκλειστική συνέντευξη με τον συνθέτη Θοδωρή Οικονόμου Facebook Twitter

 

Ο συνθέτης και πιανίστας Θοδωρής Οικονόμου παρουσιάζει στην καρδιά της Αθήνας, την μουσική του από την «Οδύσσεια», που την ακολουθούν οι πλέον κολακευτικές κριτικές από τον εγχώριο και τον ξένο τύπο, απόρροια της συνεργασίας του με τον, γνωστό πια στην χώρα μας, κορυφαίο δημιουργό και σκηνοθέτη Robert Wilson.Το μελωδικό - φωτεινό αυτό ταξίδι ακολουθεί ένα καινούργιο μουσικό σύμπαν πιο εσωτερικό, μέσα από το οποίο αναδύονται 11 μελοποιημένα ποιήματα του Αλεξανδρινού ποιητή Κ.Π.Καβάφη όπου μαζί με τον ηθοποιό και σκηνοθέτη Γιώργο Κιμούλη στον ρόλο του αφηγητή θα περιπλανηθούν στους δρόμους της καβαφικής πόλης.

 

Αποκλειστική συνέντευξη με τον συνθέτη Θοδωρή Οικονόμου Facebook Twitter

Ο Καβάφης είναι ένας πολύ ιδιαίτερος και πολύ μελοποιημένος επίσης ποιητής. Εσείς πως κινηθήκατε μουσικά και ποια είναι τα στοιχεία εκείνα του ποιητικού λόγου του που σας ''καθοδήγησαν'';

Τα τελευταία δύο χρόνια καταπιάστηκα με τον τόσο ουσιαστικό - και πάντα επίκαιρο - κόσμο του Κ.Π.Καβάφη. Η αναζήτηση του ήχου και της ατμόσφαιρας του κάθε ποιήματος, μπροστά σε ένα πιάνο, υπήρξε μία διαδικασία πολύ έντονη και απελευθερωτική. Είναι κάτι το οποίο είχα ανάγκη πολύ. Αντιμετώπισα το κάθε ποίημα σαν ένα μέρος ενος σύμπαντος το οποίο προσπάθησα να δημιουργήσω και να «φωτίσω» μουσικά. Μελοποίησα 11 ποιήματα και εκεί έβαλα μία άνω τελεία γιατί ένιωσα ότι έπρεπε να ταξιδέψουν πέρα από το μικρό μου δωμάτιο. Ζήτησα από τον Γιώργο Κιμούλη τον οποίο θαυμάζω να με συντροφεύσει στο ταξίδι μου αυτό. Δέχτηκε αμέσως. Αυτό το οποίο είχα στο μυαλό μου γίνεται χωρίς καμία έκπτωση

Είχατε την ευκαιρία να δουλέψετε με τον Robert Wilson. Με δυο λόγια, πως ήταν τόσο σαν άνθρωπος, όσο και σαν καλλιτέχνης;

Η συνεργασία με έναν τόσο σημαντικό καλλιτέχνη σαν τον Robert Wilson ήταν ένα μεγάλο δώρο για εμένα. Στην Οδύσσεια, όπως και σε κάθε του project, δημιουργεί ένα σύμπαν μοναδικό – ονειρικό που όλοι οι συντελεστές καλούνται να υπάρξουν δημιουργικά μέσα σε αυτό. Ξέρει με απόλυτο σεβασμό και ευγένεια να βγάζει το 100% των συνεργατών του. Ξέρει τι θέλει, δοκιμάζει, ακούει, παίζει. Είναι πολύ ανοιχτός και ακομπλεξάριστος και αυτό είναι που ζητάει και από τους υπολοίπους συνεργάτες του. Με εμένα υπήρξε ιδιαίτερα γενναιόδωρος. Οι μέρες - εικόνες - των προβών αλλά και των παραστάσεων θα μου μείνουν αξέχαστες.  

Οι κριτικές που πήρατε από ελληνικό και ξένο Τύπο γι'αυτή τη συνεργασία ήταν διθυραμβικές. Σας αγχώνει αυτό σε σχέση με το project που παρουσιάζετε τώρα σε πιο ''στενό κύκλο'';

Να αγχωθώ γιατί; Δύναμη παίρνω. Το άγχος υπάρχει μόνο εάν δεν είσαι έτοιμος για κάτι που παρουσιάζεις ή δεν είσαι ξεκάθαρος στο γιατί κάνεις κάτι. Μόλις γύρισα από την Ιταλία όπου έδωσα τρείς συναυλίες solo πιάνο (Μιλάνο, Παβία, Κρεμόνα) και ο κόσμος αλλά και τύπος ήταν το ίδιο γενναιόδωρος και ενθαρυντικός. Η αλήθεια που βγάζεις επάνω στην σκηνή είναι το ζητούμενο και το τι έχεις να πείς.

Από την ''Οδύσσεια'' στον Κ.Π. Καβάφη. Και μετά; Ή μάλλον ποια η αντιστοιχία με το ζοφερό σήμερα που βιώνουμε;


Ζούμε μία εποχή που κανείς μας δεν περίμενε. Είμαστε μέλη μιας κοινωνίας τραυματισμένης και κουρασμένης. Κάθε μέρα επαναπροσδιοριζόμαστε με τον έναν ή τον άλλον τρόπο. Επέλεξα αυτήν την συγκεκριμένη εποχή να παρουσιάζω την μουσική μου όλο και πιο συχνά γιατί δεν υπάρχει άλλη λύση από τη εξωστρέφεια και την έκθεση. Πρέπει να παίρνουμε δύναμη ο ένας από τον άλλον και επίσης πρέπει να δημιουργούμε και να δοκιμάζουμε ...

Έχετε κάνει πολλά αξιόλογα ''πράγματα'', είστε αφοσιωμένος στην τέχνη σας, αλλά αίσθηση μου είναι πως εργάζεστε διακριτικά και ''αθόρυβα'', χωρίς ενδεχομένως να διεκδικείτε το μερίδιο προβολής που σας αντιστοιχεί. Συμφωνείτε;


Κατ’ αρχάς πως ορίζεται το μερίδιο προβολής που αντιστοιχεί στον καθένα μας; Δουλεύω και εκτίθεμαι πολύ και θα το κάνω όλο και πιο πολύ όσο και όταν έχω να πώ κάτι. Αυτή είναι η δουλειά μου. Εννοείται πως για να σε ακούσει κάποιος πρέπει κάπως να το μάθει...Εγώ είμαι εδώ, δεν κρύβομαι από κανέναν και όσο εκτίθεμαι είμαι και πιο αισιόδοξος.

Έχετε κάποια μελλοντικά δισκογραφικά σχέδια, σε μία περίοδο που η δισκογραφία φυτοζωεί, αν δεν έχει ήδη πεθάνει;

Η δισκογραφία έχει σχεδόν πεθάνει, δυστυχώς θα συμφωνήσω μαζί σας και πέθανε εκ των έσω αργά αργά. Το σίγουρο είναι ότι η δημιουργικότητά και ή ανάγκη έκφρασης των πραγματικών δημιουργών δεν μπορεί να εξαρτάται από αυτό. Πέρασα και εγώ μία περίοδο “κατάθλιψης” και με ατελείωτες συζητήσεις για το που βαδίζουμε και πως θα προχωρήσουμε. Η απάντησή μου τώρα είναι ότι και βέβαια θα συνεχίσουμε να δημιουργούμε και να παράγουμε υλικό. Το έχουμε όλοι ανάγκη. Το 2013 έβγαλα σε cd την μουσική μου από την Οδύσσεια και μέσα στο 2014 θα βγάλω τα 11 μελοποιημένα ποιήματα του Κ.Π.Καβάφη καθώς και έναν ακόμα ορχηστρικό δίσκο με μουσική μου από το θέατρο.


* ΙΑΝΟΣ, Σταδίου - 7, 14, 21 & 28 Οκτωβρίου στις 21.00 - Οι πόρτες ανοίγουν στις 20.30 - Είσοδος: 9 ευρώ (ελάχιστη κατανάλωση: 6 ευρώ) - Πληροφορίες/ Κρατήσεις: 210 - 3217810

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ