Fashion Portfolio

Fashion Portfolio Facebook Twitter
0



Η ιδέα ήταν της Ιωάννας και του Νικόλα.
Eκείνη δημιοσιογράφος, εκείνος στυλίστας. Και οι δύο τους με μια προιστορία στα περιοδικά της Κύπρου και με ένα βιογραφικό το οποίο τους παρείχε όλες τις προδιαγραφές για να δημιουργήσουν, πριν από τέσσερα περίπου χρόνια, το δικό τους μικρό εκδοτικό οίκο («Bookworm Publications"). Στέγασαν το γραφείο τους σε ένα από τα νεοκλασσικά σπίτια της Παλιάς Λευκωσίας και πριν ακόμα η κρίση μας χτυπήσει την πόρτα, εκείνο που είχαν θέσει σαν στόχο ήταν να φτιάχνουν ωραίες κυπριακές εκδόσεις με μια φρέσκα αισθητική ποιότητα, τόσο στο περιεχόμενο όσο και στην εικόνα. Όταν τα οικονομικά δεδομένα ανατράπηκαν, δεν το έβαλαν κάτω. Αποφάσισαν να το παλέψουν ακόμη περισσότερο στρέφοντας την προσοχή τους στα νέα ζητούμενα της εποχής. Και κάπως έτσι τους προέκυψε η ιδέα να συγκεντρώσουν σε μια ωραία έκδοση όλους τους Κύπριους σχεδιαστές μόδας με τη προσδοκία ότι αυτό το βιβλίο θα υπενθυμίσει στο κοινό τις δυνατότητες της εγχώριας αγοράς και ενδεχομένως θα προβληματίσει το κράτος κατα πόσο μπορεί αυτή η αγορά να είναι αξιοποιήσιμη σε εποχές επαναπροσδιορισμού.




Συναντηθήκαμε ένα πρωινό στο γραφείο τους.
Με κέρασαν κυπριακό καφέ αφού πρώτα παραδεχτήκαμε όλοι μαζί πως τα πρωινά ραντεβού δεν είναι το καλύτερο μας. Είχαν μπροστά τους τα πρώτα δείγματα του βιβλίου. Μου ομολογήσαν πως αυτή η ιδέα γυρόφερνε το μυαλό τους εδώ και δύο χρόνια. "Τώρα όμως ήταν η στιγμή που έπρεπε να γίνει" είπε ο Νικόλας εννοώντας πως η πραγματοποίηση της είναι πολύ πιο χρήσιμη αυτό το καιρό, όπου υπάρχει μια κινητικότητα υπέρ του κυπριακού προιόντος και μια διάθεση όπως αυτό υποστηριχτεί με κάθε τρόπο. Προσέγγισαν λοιπόν τους Κύπριους σχεδιαστές, 45 από αυτούς δέχτηκαν να συμμετέχουν και το αποτέλεσμα είναι μια έκδοση που φέρει τον τίτλο "Fashion Portfolio"η οποία προσδοκεί να αναδείξει την κυπριακή μόδα αλλά και να δώσει το έναυσμα για ένα επικοδομητικό προβληματισμό σχετικά με την αξιοποίηση της.




"Πρόκειται για μια βιομηχανία η οποία κάποτε είχε μια δυναμική",
λέει η Ιωάννα, και αναφέρεται στην εποχή όπου η Κύπρος έκανε εξαγωγές ρούχα και παπούτσια σε χώρες της Ευρώπης αλλά και της Μέσης Ανατολής. Οι μικρές αυτές βιοτεχνίες έχουν, εδώ και χρόνια, κατεβάσει τα ρολά τους παρότι μια ολόκληρη γενιά νέων σχεδιαστών μόδας προσπαθεί να προσδιορίσει την σύγχρονη ταυτότητα του κυπριακού fashion design. «Πολλοί από αυτούς τους σχεδιαστές» συμπληρώνει ο Νικόλας, ήδη έχουν ένα αγοραστικό κοινό σε χώρες της Μέσης Ανατολής όπως το Ντουπάι και το Κατάρ άρα όταν μιλάμε για να δοθούν περισσότερα κίνητρα και να μελετηθουν οι δυνατότητες εξαγωγής της κυπριακής μόδας δεν αναφερόμαστε σε μια ρομαντική ιδέα αλλά σε ένα προβληματισμό που στηρίζεται ήδη σε κάποια στοιχεία. Και αυτή η δυναμική μπορεί να ανοίξει καινούργιες θέσεις εργασίας αλλά και να μας παρατρύνει να εξερευνήσουμε νέες αγορές. Να ξεπεράσουμε δηλαδή αυτό το σύνδρομο που έχουμε να κοιτάμε μόνο στην Ευρώπη. Δίπλα μας είναι χώρες της Μέσης Ανατολής όπου υπάρχει και το χρήμα αλλά και το ενδιαφέρον»




Κάτω από αυτό το σκεπτικό λοιπόν 45 Κύπριοι σχεδιαστές
διάλεξαν ένα χαρακτηριστικό κομμάτι της δουλειάς τους και το εμπιστεύτηκαν στα χέρια του στυλίστα Νικόλα Κυριάκου και του φωτογράφου Χάρη Κυπριανού, οι οποίοι μέσα από το ιδιαίτερο στυλ που έχει ο καθένας, δημιούργησαν μια έκδοση που λειτουργεί και σαν ευρετήριο αλλά και σαν ένα ενδιαφέρον coffey table book. «Προτιμήσαμε αντί να κάνουμε τατουάζ με την φράση «επιμένουμε κυπριακά» να φτιάξουμε κάτι πιο χρήσιμο» λέει χαριτολογώντας η Ιωάννα. «Όλη η παραγωγή έγινε από μια ομάδα Κύπριων και όλοι δούλεψαν με το μεράκι που προκύπτει από την ανάγκη της εποχής να ταρακουνήσουμε λίγο τα νερά και να απαντήσουμε στην κρίση με προτάσεις και όχι με μιζέριες» λέει ο Νικόλας. «Η μόδα πια δεν έχει την ίδια αξία στα editorial των περιοδικών, πρέπει να βρεθούν άλλοι τρόποι προώθησης της», υποστηρίζει λέγοντας πως ο περισσότερος κόσμος δεν νοιάζεται πια να αγοράσει περιοδικό για να χαζέψει τα πανάκριβα ρούχα, έχει πολύ μεγαλύτερα προβλήματα για να μπορεί να συντηρήσει αυτό το παραμύθι. Άρα πρέπει να βρεθεί ένας άλλος τρόπος να το διηγηθούμε» καταλήγει «προσαρμόζοντας το στα σημερινά δεδομένα και τις ουσιαστικές ανάγκες του κόσμου».


 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ