Συνεδριάζει ξανά το Βέλγιο για τη συμφωνία ελεύθερου εμπορίου CETA

Συνεδριάζει ξανά το Βέλγιο για τη συμφωνία ελεύθερου εμπορίου CETA Facebook Twitter
Oκυβερνήτης της Βαλονίας, Πολ Μανιέτ. EPA/STEPHANIE LECOCQ
0

Τα μέλη της ομοσπονδιακής κυβέρνησης του Βελγίου και οι εκπρόσωποι των περιφερειών της χώρας, συνεδριάζουν ξανά αυτή την ώρα, με στόχο να βρουν τη «χρυσή τομή» που θα επιτρέψει την υπογραφή της συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου ΕΕ-Καναδά (CETA).


Tο Βέλγιο είναι η μόνη χώρα των 28 της Ευρωπαϊκής Ένωσης που είπε «όχι» στη συμφωνία αυτή πριν από λίγες ημέρες. Αν και η ομοσπονδιακή κυβέρνηση, η γερμανόφωνη κοινότητα και η Φλάνδρα είπαν «ναι», η Βαλονία, η κυβέρνηση των Βρυξελλών και η γαλλόφωνη κοινότητα αρνήθηκαν να εξουσιοδοτήσουν την ομοσπονδιακή κυβέρνηση για την υπογραφή της συμφωνίας.

Στο μεταξύ, για αύριο είναι προγραμματισμένη η Σύνοδος ΕΕ-Καναδά για την υπογραφή της CETA. «Αυτήν την ώρα που μιλάμε η αυριανή Σύνοδος ΕΕ-Καναδά είναι ακόμα εφικτή», δήλωσε ο πρόδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, Ντόναλντ Τουσκ, ενώπιον της ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου πριν από λίγο στο Στρασβούργο. Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ εξέφρασε την ελπίδα ότι «κατά τη διάρκεια της ημέρας, μια συμφωνία μπορεί να βρεθεί μεταξύ την ομοσπονδιακής κυβέρνησης και της περιφερειακής κυβέρνησης της Βαλονίας».


Σύμφωνα με κοινοτική πηγή, που επικαλείται το ΑΠΕ-ΜΠΕ, αυτήν την ώρα το επίκεντρο των διαπραγματεύσεων βρίσκεται στο εσωτερικό του Βελγίου, καθώς οι διαπραγματεύσεις με τον Καναδά έχουν σταματήσει από το Σάββατο και «το μπαλάκι» έχει περάσει στην ευρωπαϊκή πλευρά. Στις συναντήσεις που πραγματοποιούνται τις τελευταίες ημέρες παρών είναι και εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ο οποίος παρέχει «τεχνική» βοήθεια και δεν συμμετέχει επί της ουσίας στις διαπραγματεύσεις.


Όπως αναφέρει η ίδια πηγή, στόχος είναι χωρίς να υπάρχει δυνατότητα αλλαγής του κειμένου της σύμβασης, να συμφωνηθούν άλλα εργαλεία με νομική ισχύ που θα παράσχουν στους Βέλγους ικανοποιητικές εγγυήσεις για τα θέματα που τους απασχολούν, τα οποία όπως είναι γνωστό αφορούν τη σύνθεση και τις δικαιοδοσίες των διαιτητικών δικαστηρίων που θα εξετάζουν τις διαφορές μεταξύ των επενδυτών και του κράτους καθώς και τα ζητήματα που εγείρονται στο πλαίσιο της αγροτικής πολιτικής. Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές του ΑΠΕ-ΜΠΕ, εφόσον καταστεί εφικτή η «βελγοβελγική» συμφωνία σήμερα, οι 28 πρέσβεις στην ΕΕ αναμένεται να συνεδριάσουν για να ενημερωθούν επί των συμφωνηθέντων.


Από την πλευρά της, η εφημερίδα De Morgen θεωρεί «απίθανη» την υπογραφή συμφωνίας κατά την αυριανή σύνοδο κορυφής ΕΕ-Καναδά, σημειώνοντας πως ο σοσιαλιστής κυβερνήτης της Βαλονίας, Πολ Μανιέτ εγείρει νέες αξιώσεις. H εφημερίδα εκτιμά στο κύριο άρθρο της ότι, εάν τελικά καταστεί δυνατό να απαλειφθεί η διάταξη περί διαιτητικών δικαστηρίων που θα επιδικάζουν τις διαφορές πολυεθνικών με κράτη/περιφέρειες ακόμα και εκτός ΕΕ, ο Μανιέτ θα έχει καταγάγει νίκη μεγάλη, σηματοδοτώντας έτσι έναν θρίαμβο και για τον «σκεπτόμενο» πολίτη.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Ζελένσκι δηλώνει έτοιμος να τερματίσει τον πόλεμο με αντάλλαγμα την ένταξη στο ΝΑΤΟ

Διεθνή / Ο Ζελένσκι δηλώνει έτοιμος να τερματίσει τον πόλεμο στην Ουκρανία με αντάλλαγμα ένταξη στο ΝΑΤΟ

Ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι έχει προτείνει να επιτευχθεί συμφωνία κατάπαυσης του πυρός εάν η ουκρανική επικράτεια που ελέγχει μπορούσε να ληφθεί «υπό την ομπρέλα του ΝΑΤΟ»
LIFO NEWSROOM
Πώς η Κίνα κλείνει τα εργοστάσια της Volkswagen και γίνεται ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο

Διεθνή / Πώς η Κίνα κλείνει τα εργοστάσια της Volkswagen και γίνεται ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο

Η Κίνα διαθέτει τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο, αλλά η παραγωγική της ικανότητα έχει ξεπεράσει τις εγχώριες ανάγκες. Σήμερα, η χώρα μπορεί να κατασκευάσει σχεδόν 40 εκατομμύρια οχήματα ετησίως — διπλάσια από τη ζήτηση των Κινέζων καταναλωτών
LIFO NEWSROOM
«Ντρέπομαι να οδηγώ αυτό το αυτοκίνητο»: Οι οδηγοί Tesla «αδειάζουν» τον Ελον Μασ

Διεθνή / «Ντρέπομαι να οδηγώ αυτό το αυτοκίνητο»: Οι οδηγοί Tesla «αδειάζουν» τον Ελον Μασκ

Η Tesla κάποτε ήταν η αγαπημένη μάρκα των προοδευτικών στις ΗΠΑ, αλλά η στροφή του ιδιοκτήτη της στον Τραμπισμο έχει εξοργίσει πολλούς από τους πελάτες της εταιρείας ηλεκτρικών αυτοκινήτων
LIFO NEWSROOM