ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

Βαθαίνει η κρίση με τις ψευδείς ειδήσεις στο Facebook

Βαθαίνει η κρίση με τις ψευδείς ειδήσεις στο Facebook Facebook Twitter
"Και ο Ζάκερμπεργκ γνωρίζει και αυτοί που ασχοληθήκαμε με αυτή την κρίση το γνωρίζουμε, ότι δηλαδή ψευδείς ειδήσεις διέτρεχαν την πλατφόρμα μας καθ' όλη τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου", δήλωσε στο BuzzFeed πηγή, η οποία προφανώς εξακολουθεί να εργάζεται στον τεχνολογικό κολοσσό του Ζάκερμπεργκ.
1

Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του Μαρκ Ζάκερμπεργκ να υποβαθμίσει τον ρόλο που έπαιξε το Facebook στην εκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στο προεδρικό αξίωμα των ΗΠΑ, η συζήτηση για τη διασπορά ψευδών ειδήσεων μέσω του κοινωνικού του δικτύου βαθαίνει και η συζήτηση αντί να κλείνει, ανοίγει.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το Buzzfeed κατά το προηγούμενο διάστημα δεκάδες αξιόπιστοι εργαζόμενοι στο δίκτυο είχαν δημιουργήσει μία ομάδα κρούσης ακριβώς για να αντιμετωπίσουν αυτό το ζήτημα. Κάποιοι από αυτούς, και ύστερα από τις πιέσεις του προηγούμενου διαστήματος, έχουν αρχίσει να μιλούν στα Μέσα Ενημέρωσης για την κρίση που εμαίνετο στο κορυφαίο κοινωνικό δίκτυο. 

"Και ο Ζάκερμπεργκ γνωρίζει και αυτοί που ασχοληθήκαμε με αυτή την κρίση το γνωρίζουμε, ότι δηλαδή ψευδείς ειδήσεις διέτρεχαν την πλατφόρμα μας καθ' όλη τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου", δήλωσε στο BuzzFeed πηγή, η οποία προφανώς εξακολουθεί να εργάζεται στον τεχνολογικό κολοσσό του Ζάκερμπεργκ.

Tο Facebook μπήκε στη διαδικασία να διαψεύσει πηγές που ισχυρίζονταν ότι, ναι μεν, δημιούργησε ένα εργαλείο, που θα βοηθούσε στην αποτροπή διασποράς ψευδών ειδήσεων, όμως αυτό διαφημίστηκε μόνο και μόνο για να καθησυχάσει όσους προεκλογικά επέμεναν περί λογοκρισίας των post που έβλεπαν να αναρτώνται στον τοίχο τους.

Για το συγκεκριμένο σχόλιο που είδε το φως της δημοσιότητας δεν υπήρξε καμία απάντηση ή έστω διευκρίνιση από τα κεντρικά του Facebook ούτε προς το δίκτυο που το δημοσίευσε, ούτε προς το BBC που επίσης ασχολήθηκε με το θέμα. Στο μεταξύ, μόλις τη Δευτέρα η Google ανακοίνωσε την απόφαση της να εξαιρεί από τους κανόνες της περί διαφήμισης sites, τα οποία διακινούν ψευδείς ειδήσεις. Με λίγα λόγια, ενημερωτικοί ιστότοποι και κοινωνικά δίκτυα που αναπαράγουν ή δημοσιεύουν ψευδείς ειδήσεις, δεν μπορούν να χαίρουν διαφημιστικών εσόδων, μέσω της γνωστής υπηρεσίας της Google. Λίγες ώρες αργότερα, το Facebook εξέδωσε μία παρόμοια ανακοίνωση - περιορισμό...

Βαθαίνει η κρίση με τις ψευδείς ειδήσεις στο Facebook Facebook Twitter
Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του Μαρκ Ζάκερμπεργκ να υποβαθμίσει τον ρόλο που έπαιξε το Facebook στην εκλογή του Ντόναλντ Τραμπ στο προεδρικό αξίωμα των ΗΠΑ, η συζήτηση για τη διασπορά ψευδών ειδήσεων μέσω του κοινωνικού του δικτύου βαθαίνει και η συζήτηση αντί να κλείνει, ανοίγει.

Ωστόσο, ακριβώς την προηγούμενη Δευτέρα το Facebook μπήκε στη διαδικασία να διαψεύσει πηγές που ισχυρίζονταν ότι, ναι μεν, δημιούργησε ένα εργαλείο, που θα βοηθούσε στην αποτροπή διασποράς ψευδών ειδήσεων, όμως αυτό διαφημίστηκε μόνο και μόνο για να καθησυχάσει όσους προεκλογικά επέμεναν περί λογοκρισίας των post που έβλεπαν να αναρτώνται στον τοίχο τους. Μόλις το Σάββατο το βράδυ, ο Ζάκερμπεργκ προχώρησε σε μία μακροσκελή απάντηση από την προσωπική του σελίδα στο Facebook προκειμένου να υπερασπιστεί την αξιοπιστία του δικτύου του, όμως, απ' ό,τι φαίνεται αυτό δεν θα είναι αρκετό. 

"Από το σύνολο του περιεχομένου που ανεβαίνει στο Facebook, το 99% αυτού του περιεχομένου που βλέπουν τα μάτια των χρηστών είναι αυθεντικό και αξιόπιστο. Μόνο ένα αμελητέο ποσοστό είναι ψευδές ή περίπτωση hoax. Όσα για τα hoaxes, αυτά δεν περιορίζονται μόνο σε κομματικά ή πολιτικά θέματα. Σε γενικές γραμμές, αυτό το ποσοστό (σ.σ.: το 1%, δηλαδή) των ψευδών ειδήσεων αποκλείεται να επηρέασαν το αποτέλεσμα των εκλογών προς τη μία ή την άλλη κατεύθυνση", έγραψε ο Ζάκερμπεργκ και μεταξύ άλλων σε αυτή την απάντηση.  

Όμως, ακριβώς αυτό το 1%, που ο ιδρυτής του Facebook φαίνεται ότι θεωρεί αμελητέο, είναι η βάση των περισσότερων συζητήσεων που έχουν ανοίξει το τελευταίο διάστημα αμφιβάλλοντας σοβαρά για την αξιοπιστία των ειδήσεων που "τρέχουν" στο feed του Facebook και φυσικά για την αντικειμενικότητα των ανθρώπων που τις "φιλτράρουν".

Και κάτι ακόμη, που επισημαίνεται με κάποια ελαφρά ειρωνεία από τεχνολογικά sites: καλός ο διαφημιστικός αποκλεισμός που ανακοίνωσε το Facebook, όμως, όπως τονίζεται, οι εκδότες και οι διασπορείς περιεχομένου που θησαύρισαν κατά τη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας των ΗΠΑ -κυρίως με κείμενα εναντίον της Χίλαρι Κλίντον- δεν στηρίζονταν εκεί για να κάνουν τα κείμενα τους viral, αλλά -εν πολλοίς - στον αλγόριθμο του NewsFeed του Facebook, και φυσικά στις αλλαγές που ο ιδρυτής του κάνει εδώ και καιρό σ' αυτόν... 

Με στοιχεία από BuzzfeedNews, BBC, Qz.com

Τech & Science
1

ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα πρόωρα νεογνά έχουν χαμηλότερο μορφωτικό επίπεδο και εισόδημα ως ενήλικες, δείχνει έρευνα

Τech & Science / Τα πρόωρα νεογνά έχουν χαμηλότερο μορφωτικό επίπεδο και εισόδημα ως ενήλικες, δείχνει έρευνα

Οι πρόωρες γεννήσεις και οι συναφείς γνωστικές, αναπτυξιακές και σωματικές επιπτώσεις της προωρότητας στην υγεία συνδέονται με χαμηλότερο εισόδημα από την απασχόληση, περιορισμένη εγγραφή σε πανεπιστήμια και χαμηλότερο μορφωτικό επίπεδο μέχρι την ηλικία των 28 ετών
LIFO NEWSROOM
Νυχτερίδες βαμπίρ τρέχουν σε διάδρομο και αποκαλύπτουν πώς χρησιμοποιούν το αίμα που καταναλώνουν

Τech & Science / Νυχτερίδες βαμπίρ τρέχουν σε διάδρομο και αποκαλύπτουν πώς χρησιμοποιούν το αίμα που καταναλώνουν

Για να επιβεβαιώσουν τις υποθέσεις τους, οι ερευνητές τάισαν τις νυχτερίδες με αίμα αγελάδας εμπλουτισμένο με αμινοξέα, τα οποία παρακολούθησαν με ειδικές μοριακές ετικέτες
LIFO NEWSROOM
Ο πρώτος ξύλινος δορυφόρος στον κόσμο εκτοξεύεται στο διάστημα σε δοκιμή για την εξερεύνηση του Άρη

Τech & Science / Ο πρώτος ξύλινος δορυφόρος στον κόσμο εκτοξεύεται στο διάστημα σε δοκιμή για την εξερεύνηση του Άρη

Ο δορυφόρος θα παραμείνει σε τροχιά για έξι μήνες, δίνοντας στους επιστήμονες τη δυνατότητα να παρατηρήσουν την απόδοση του ξύλου στο διάστημα και να αξιολογήσουν τις πιθανές του εφαρμογές στις επερχόμενες διαστημικές αποστολές
LIFO NEWSROOM
«Space Race»: Πώς η Ινδία φτάνει στον Άρη για λιγότερο από όσο κόστισε το «Gravity» 

Τech & Science / «Space Race»: Πώς η Ινδία στέλνει διαστημόπλοια στη Σελήνη και στον Άρη με πολύ λιγότερα χρήματα από τις ΗΠΑ

Η Ινδία κατασκευάζει εγχώρια όλα όσα χρειάζεται το διαστημικό της πρόγραμμα, καταφέρνοντας έτσι να ανταγωνίζεται τις ΗΠΑ και τη Ρωσία στην «κούρσα» της διαστημικής εξερεύνησης δαπανώντας πολύ λιγότερα χρήματα
LIFO NEWSROOM
Πάγος: To «life-hack» που δεν ξέρατε ότι χρειάζεστε για την καταπολέμηση του άγχους

Τech & Science / Νιώθετε άγχος; Πώς μπορείτε να επιβραδύνετε τους γρήγορους καρδιακούς παλμούς χρησιμοποιώντας μόνο μια σακούλα πάγου

Καθηγήτρια του Harvard αποκαλύπτει τον απλό τρόπο με τον οποίο μπορείτε να σταματήσετε το άγχος και την ταχυκαρδία «όπως και τα δελφίνια»
LIFO NEWSROOM