Έρχονται τα αυτοκινούμενα πεζοδρόμια

Έρχονται τα αυτοκινούμενα πεζοδρόμια Facebook Twitter
1

Ανεβαίνεις στο πεζοδρόμιο και δεν περπατάς εσύ, αλλά κινείται αυτό και σε πάει στον προορισμό σου. Αυτή είναι η «προχωρημένη» λύση που προτείνουν Ελβετοί ερευνητές για το μέλλον των πόλεων, έτσι ώστε, μεταξύ άλλων, να μειωθεί η εξάρτηση των κατοίκων από τα αυτοκίνητα, καθώς επίσης να μειωθεί η κατανάλωση καυσίμων και η ρύπανση του αέρα.

Η ιδέα δεν είναι καινούρια αλλά είχε πρωτοεμφανισθεί στο Σικάγο το 1893, ενώ τέτοιοι μηχανικοί κυλιόμενοι διάδρομοι είχαν χρησιμοποιηθεί στη διεθνή έκθεση του Παρισιού το 1900. Έκτοτε, κατά καιρούς, η ιδέα κάνει την εμφάνισή της σε έργα επιστημονικής φαντασίας.

Τώρα, η πρόταση επανέρχεται πιο φιλόδοξη, με τη βοήθεια και της σύγχρονης τεχνολογίας.

 

Οι ερευνητές της Ομοσπονδιακής Πολυτεχνικής Σχολής της Λωζάννης (EPFL), οι οποίοι μελετούν διάφορες φουτουριστικές λύσεις μετακινήσεων που θα απαλλάξουν τα αστικά κέντρα από τα οχήματα, στο πλαίσιο του προγράμματος PostCarWorld (Κόσμος Μετά-το-Αυτοκίνητο), σχεδίασαν ένα δίκτυο γρήγορα κινούμενων πεζοδρομίων, που θα μπορούν να μεταφέρουν 7.000 ανθρώπους την ώρα.

Οι ερευνητές του Εργαστηρίου Μεταφορών και Κινητικότητας του EPFL, με επικεφαλής τον Ρικάρντο Σκαρίνκι, που κάνουν τη σχετική δημοσίευση στο ευρωπαϊκό περιοδικό για θέματα μεταφορών "European Journal of Transport and Infrastructure Research", έδειξαν ότι είναι εφικτό και όχι ουτοπικό το να υπάρξει ένα ολόκληρο δίκτυο αυτοκινούμενων πεζοδρομίων στο κέντρο μιας πόλης.

Η ταχύτητα των πεζοδρομίων μπορεί να φτάνει τα 15 χιλιόμετρα την ώρα. Αυτή ακριβώς είναι η μέση ταχύτητα με την οποία κινούνται οι άνθρωποι στις περισσότερες μεγάλες πόλεις κατά τις ώρες αιχμής.

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν ως μοντέλο την πόλη της Γενεύης και σχεδίασαν ένα δίκτυο κινούμενων πεζοδρόμων που φτάνει τα 32 χιλιόμετρα συνολικά σε μήκος. Κάθε πεζοδρόμιο έχει πλάτος 1,2 μέτρων, αρκετό για να υπάρχουν τέτοια πεζοδρόμια και στις δύο πλευρές ενός δρόμου, ενώ στο μέσο να υπάρχει χώρος για τα δημόσια και εναλλακτικά μέσα μεταφοράς (τραμ, λεωφορείο, ταξί, ποδήλατα κ.α.).

Υπολογίσθηκε ότι τα κινητά πεζοδρόμια θα καταναλώνουν λιγότερη ενέργεια από τα λεωφορεία, καθώς θα είναι πλήρως ηλεκτροκίνητα, ενώ το λειτουργικό κόστος τους θα είναι ανάλογο των λεωφορείων. Όμως το κόστος κατασκευής τους θα είναι αρκετά μεγάλο, αντίστοιχο της κατασκευής μιας νέας γραμμής τραμ.

Πηγή: ΑΠΕ/ΜΠΕ

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΗΠΑ: Ομάδα φοιτητών εκτόξευσε «ερασιτεχνικό» πύραυλο πιο ψηλά από ποτέ

Τech & Science / Φοιτητές Ελληνοαμερικανού κοσμήτορα μηχανικής εκτόξευσαν «ερασιτεχνικό» πύραυλο πιο ψηλά από ποτέ

Η επιτυχία έχει και ελληνικό χρώμα, καθώς ο διακεκριμένος Ελληνοαμερικανός επιστήμονας, Γιάννης Γιόρτσος είναι Κοσμήτορας της σχολής μηχανικής του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας, στην οποία σπουδάζουν οι φοιτητές που έσπασαν το ρεκόρ
LIFO NEWSROOM
Τεχνητή νοημοσύνη με συνείδηση; Ναι, μέχρι το 2035 - Οι φόβοι για κοινωνική ρήξη

Τech & Science / Τεχνητή νοημοσύνη με συνείδηση; Ναι μέχρι το 2035 - Οι φόβοι για κοινωνική ρήξη

Η προοπτική για συστήματα τεχνητής νοημοσύνης με δικά τους συμφέροντα και ηθική αξία «δεν είναι πλέον ένα θέμα μόνο για την επιστημονική φαντασία ή το μακρινό μέλλον» λένε οι επιστήμονες
LIFO NEWSROOM
Τα φάρμακα «μπλοκμπάστερ» για την απώλεια βάρους αποκαλύπτουν όσα ακόμη δεν κατανοούμε για την παχυσαρκία

Τech & Science / Η παχυσαρκία είναι ασθένεια: Τι δείχνει πολυετής έρευνα στα νέα φάρμακα για την απώλεια βάρους

Πώς λειτουργούν τα GLP-1 φάρμακα - Η αμφιλεγόμενη χρήση, οι παρενέργειες, το υψηλό κόστος και η διαπίστωση πως οι περισσότεροι σταματούν έπειτα από 12 εβδομάδες
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια