Έρχονται τα αυτοκινούμενα πεζοδρόμια

Έρχονται τα αυτοκινούμενα πεζοδρόμια Facebook Twitter
1

Ανεβαίνεις στο πεζοδρόμιο και δεν περπατάς εσύ, αλλά κινείται αυτό και σε πάει στον προορισμό σου. Αυτή είναι η «προχωρημένη» λύση που προτείνουν Ελβετοί ερευνητές για το μέλλον των πόλεων, έτσι ώστε, μεταξύ άλλων, να μειωθεί η εξάρτηση των κατοίκων από τα αυτοκίνητα, καθώς επίσης να μειωθεί η κατανάλωση καυσίμων και η ρύπανση του αέρα.

Η ιδέα δεν είναι καινούρια αλλά είχε πρωτοεμφανισθεί στο Σικάγο το 1893, ενώ τέτοιοι μηχανικοί κυλιόμενοι διάδρομοι είχαν χρησιμοποιηθεί στη διεθνή έκθεση του Παρισιού το 1900. Έκτοτε, κατά καιρούς, η ιδέα κάνει την εμφάνισή της σε έργα επιστημονικής φαντασίας.

Τώρα, η πρόταση επανέρχεται πιο φιλόδοξη, με τη βοήθεια και της σύγχρονης τεχνολογίας.

 

Οι ερευνητές της Ομοσπονδιακής Πολυτεχνικής Σχολής της Λωζάννης (EPFL), οι οποίοι μελετούν διάφορες φουτουριστικές λύσεις μετακινήσεων που θα απαλλάξουν τα αστικά κέντρα από τα οχήματα, στο πλαίσιο του προγράμματος PostCarWorld (Κόσμος Μετά-το-Αυτοκίνητο), σχεδίασαν ένα δίκτυο γρήγορα κινούμενων πεζοδρομίων, που θα μπορούν να μεταφέρουν 7.000 ανθρώπους την ώρα.

Οι ερευνητές του Εργαστηρίου Μεταφορών και Κινητικότητας του EPFL, με επικεφαλής τον Ρικάρντο Σκαρίνκι, που κάνουν τη σχετική δημοσίευση στο ευρωπαϊκό περιοδικό για θέματα μεταφορών "European Journal of Transport and Infrastructure Research", έδειξαν ότι είναι εφικτό και όχι ουτοπικό το να υπάρξει ένα ολόκληρο δίκτυο αυτοκινούμενων πεζοδρομίων στο κέντρο μιας πόλης.

Η ταχύτητα των πεζοδρομίων μπορεί να φτάνει τα 15 χιλιόμετρα την ώρα. Αυτή ακριβώς είναι η μέση ταχύτητα με την οποία κινούνται οι άνθρωποι στις περισσότερες μεγάλες πόλεις κατά τις ώρες αιχμής.

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν ως μοντέλο την πόλη της Γενεύης και σχεδίασαν ένα δίκτυο κινούμενων πεζοδρόμων που φτάνει τα 32 χιλιόμετρα συνολικά σε μήκος. Κάθε πεζοδρόμιο έχει πλάτος 1,2 μέτρων, αρκετό για να υπάρχουν τέτοια πεζοδρόμια και στις δύο πλευρές ενός δρόμου, ενώ στο μέσο να υπάρχει χώρος για τα δημόσια και εναλλακτικά μέσα μεταφοράς (τραμ, λεωφορείο, ταξί, ποδήλατα κ.α.).

Υπολογίσθηκε ότι τα κινητά πεζοδρόμια θα καταναλώνουν λιγότερη ενέργεια από τα λεωφορεία, καθώς θα είναι πλήρως ηλεκτροκίνητα, ενώ το λειτουργικό κόστος τους θα είναι ανάλογο των λεωφορείων. Όμως το κόστος κατασκευής τους θα είναι αρκετά μεγάλο, αντίστοιχο της κατασκευής μιας νέας γραμμής τραμ.

Πηγή: ΑΠΕ/ΜΠΕ

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι μας δείχνουν τα πρώτα ίχνη ζωής εκτός της Γης;

Διάστημα / Βρέθηκαν όντως ίχνη εξωγήινης ζωής;

Τι ανακάλυψε ακριβώς το τηλεσκόπιο James Webb; Θα υπάρξει σύντομα κατοικήσιμος πλανήτης; Πόσο κοντά είμαστε στην κατάκτηση του Διαστήματος; Ο αστρονόμος και καθηγητής Φυσικής του Διαστήματος Ξενοφών Μουσάς εξηγεί τι σηματοδοτεί η ανακάλυψη του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δεινόσουχος: Ο γιγάντιος πρόγονος των κροκοδείλων που κυνηγούσε δεινόσαυρους και άντεχε το αλμυρό νερό

Τech & Science / Δεινόσουχος: Ο γιγάντιος πρόγονος των κροκοδείλων που κυνηγούσε δεινόσαυρους και άντεχε το αλμυρό νερό

Ο Δεινόσουχος, ένας τεράστιος προϊστορικός συγγενής των κροκοδείλων, μπορούσε να τρώει δεινόσαυρους και να διασχίζει θάλασσες χάρη στην ανοχή του στο αλμυρό νερό. Νέα μελέτη ανατρέπει όσα γνωρίζαμε για την εξέλιξή του.
LIFO NEWSROOM
Πρωτοποριακή μελέτη: Ενήλικες με αλλεργία στα φιστίκια μπορούν να μειώσουν την ευαισθησία τους σε αυτά

Τech & Science / Πρωτοποριακή μελέτη: Ενήλικες με αλλεργία στα φιστίκια μπορούν να μειώσουν την ευαισθησία τους σε αυτά

Νέα έρευνα δείχνει ότι η καθημερινή έκθεση σε μικρές δόσεις φιστικιού μπορεί να μειώσει τις αλλεργικές αντιδράσεις σε ενήλικες με σοβαρή αλλεργία - Ελπίδες για νέα θεραπευτική προσέγγιση
LIFO NEWSROOM
Σεισμοί βαθιά κάτω από τη Σιέρα Νεβάδα αποκαλύπτουν πώς σχηματίζονται οι ήπειροι

Τech & Science / Σεισμοί βαθιά κάτω από τη Σιέρα Νεβάδα στην Καλιφόρνια αποκαλύπτουν πώς σχηματίζονται οι ήπειροι

Ασυνήθιστοι σεισμοί σε βάθη έως και 40 χλμ. κάτω από τη Σιέρα Νεβάδα δείχνουν ότι η λιθόσφαιρα της Γης αποκολλάται. Μια σπάνια ματιά σε μια διαδικασία που δημιουργεί ηπείρους
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια