Η γενικότερη αναστάτωση που επικράτησε στον χώρο της μόδας το 2016, η οποία κατέγραψε από αποχωρήσεις σχεδιαστών από τα ηνία μεγάλων οίκων μέχρι τη παραδοσιακή «βαβούρα» γύρω από το η-τελευταία-λέξη-της-μόδας-τώρα, φαίνεται πως θα συνεχιστεί και το 2017, με τα brands να έχουν ήδη μπει δυναμικά στην αρένα της κατάκτησης του καταναλωτικού κοινού. Αν και σταθερές αξίες πάντα θα υπάρχουν, αν υπάρχει κάτι που χαρακτηρίζει την βιομηχανία της μόδας, αυτό είναι οι αλλαγές στις τάσεις.
Η Vogue συγκέντρωσε τους ανθρώπους και τα trends που θα μας απασχολήσουν μέσα στη χρονιά και δημοσίευσε τη «χρυσή λίστα» του 2017 :
Ο Raf Simons είναι ο νέος Calvin Klein
Τον περασμένο Αύγουστο ο σχεδιαστής Raf Simons ανέλαβε επισήμως τα ηνία του οίκου Calvin Klein, μετά την αποχώρησή του από τον οίκο Dior. Ο Simons, που θεωρείται ως ένας από τους κορυφαίους σχεδιαστές μόδας στον κόσμο αυτή τη στιγμή, είναι πλέον ο άνθρωπος πίσω από την στρατηγική του Calvin Klein σε παγκόσμιο επίπεδο καθώς μάρκες κάτω από την ομπρέλα του Calvin Klein περιλαμβάνουν τις σειρές Calvin Klein Collection, Calvin Klein Platinum, Calvin Klein Jeans και Calvin Klein underwear. Οι πρώτες συλλογές με την υπογραφή του αναμένεται να παρουσιαστούν το φθινόπωρο του 2017 και οι θαυμαστές του τις περιμένουν ήδη εναγωνίως.
Athluxury είναι το νέο athleisure
Αν τα αθλητικά ρούχα σας προκαλούν απέχθεια, καιρός να αναθεωρήσετε. Οι γκέτες και τα μπουστάκια αποχωρούν πανηγυρικά δίνοντας την θέση τους σε ένα πιο εκλεπτυσμένο, αλλά πάντα σπορ ντύσιμο, με ρούχα που μπορεί να μοιάζουν με αμφίεση για προπόνηση αλλά κατά βάση στόχο έχουν να δώσουν έναν ανάλαφρο, πιο casual και αθλητικό τόνο στις εμφανίσεις, σαν αυτόν που προτείνουν brands όπως A.P.C. και Under Armour.
Το ροζ είναι το νέο καμηλό
Το 2016, το μονοχρωματικό στιλ είχε την τιμητική του, με celebrities και designers να ντύνονται με ένα μόνο χρώμα από την κορυφή μέχρι τα νύχια. Η διασημότερη απόχρωση της χρονιάς που πέρασε, την οποία λάτρεψαν διάσημοι όπως η Kim Kardashian και brands όπως ο οίκος Hermès, ήταν το καμηλό. Διάδοχός του φέτος είναι το ροζ. Ήδη οίκοι μόδας όπως οι Valentino, Balenciaga, Marc Jacobs, Céline, Givenchy και Bottega Veneta λανσάρουν ρούχα σε όλες τις αποχρώσεις του ροζ, χρίζοντάς το «βασιλιά» του 2017.
Οι πλατφόρμες είναι τα νέα Stan Smith
Αν και όλα έδειχναν πως τα Stan Smith ήρθαν για να μείνουν, αποτελώντας την πλέον αγαπημένη επιλογή των fashionistas, φαίνεται πως οι σχεδιαστές έχουν φέτος διαφορετική γνώμη, επαναφέροντας τις πλατφόρμες. Την τάση επιβεβαιώνουν ήδη οι οίκοι Balenciaga και Maison Margiela.
Τα Khakis παντελόνια είναι τα νέα jeans
Tα khakis δεν έχουν καμία σχέση με το χακί, τη γνωστή στρατιωτική απόχρωση του πράσινου. Γενικά όταν λέμε khakis εννοούμε το βαμβακερό παντελόνι σε γήινες αποχρώσεις, που καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα του μπεζ - από το σχεδόν λευκό της άμμου και το εκρού μέχρι το ανοιχτόχρωμο καφέ και την τερακότα. Φαρδιά όπως του οίκου Alexander Wang, ψηλόμεσα όπως των Kenzo ή ελαφρώς διάφανα όπως εκείνα που προτείνει ο οίκος Rag & Bone, το μόνο σίγουρο είναι πως διεκδικούν δυναμικά τη θέση των jeans και τα καταφέρνουν καλά.
Οι θήκες τηλεφώνων είναι οι νέες It-bags
Σήμερα έχουμε φτάσει στο σημείο να μην χρειαζόμαστε ουσιαστικά και πολλά φεύγοντας από το σπίτι, εκτός από το τηλέφωνό μας και οι σχεδιαστές είπαν να το λάβουν αυτό πολύ σοβαρά υπόψιν. Ήδη ο Jeremy Scott φτιάχνει θήκες για κινητά για λογαριασμό του οίκου Moschino και για την Άνοιξη 2017, ο γάλλος σχεδιαστής Nicolas Ghesquière αντικατέστησε τις κλασικές τσάντες Louis Vuitton με δερμάτινες θήκες που φέρουν απλώς και μόνο το διάσημο μονόγραμμα. Για την ιστορία, η μαύρη bucket τσάντα ανήκει στο παρελθόν. Στη θέση της έρχονται οι shopper bags, όπως η ριγέ δερμάτινη του οίκου Balenciaga ή η μίνι τσάντα με γούνινες λεπτομέρειες του οίκου Fendi.
Τα σλόγκαν είναι τα νέα logo
Η μανία των λογότυπων κατέλαβε κυριολεκτικά το 2016, αλλά το 2017 τα brands αποφάσισαν να εστιάσουν λιγότερο στον εαυτό τους και περισσότερο στο να περάσουν κάποια μηνύματα στον κόσμο. Για παράδειγμα, ο Michael Kors έγραψε την λέξη «Love» στις μπλούζες του και στον οίκο Dior αποφάσισαν να αναπαράγουν την φράση της Chimamanda Ngozi Adichie πως όλοι θα έπρεπε να είμαστε φεμινιστές.
Τα Crocs είναι τα νέα Birkenstocks
Αν και η συγκεκριμένη τάση είναι αμφιλεγόμενη, αν ο Christopher Kane τα καταφέρει, τότε η μόδα θα κατακλυστεί από Crocs που θα αντικαταστήσουν τα πρακτικά Birkenstocks. Τα Crocs πρωταγωνίστησαν στο σόου Άνοιξη 2017 του Kane, που εξέπληξε το κοινό με την απόφασή του να συνεργαστεί με ένα brand τόσο εκτός εκείνου που θεωρείται υψηλή ραπτική.
Τα statement σκουλαρίκια παραμένουν
Μερικές τάσεις είναι διαχρονικές- ή τουλάχιστον καταφέρνουν να διατηρηθούν για αρκετά χρόνια. Όπως συμβαίνει στην περίπτωση των statement σκουλαρικιών, που πρωτοεμφανίστηκαν το 2014 στο σόου του οίκου Céline και έκτοτε κυριαρχούν στις πασαρέλες.
Οι μεγάλες γάτες είναι οι νέες κατοικίδιες
Το 2016, σχεδιαστές όπως από την Stella McCartney μέχρι τον οίκο Gucci έβαλαν γάτες όχι μόνο πάνω στα ρούχα τους αλλά και στα lookbooks τους, οι οποίες άλλοτε στέκονταν δίπλα στα μοντέλα κι ενίοτε πάνω τους. Ο οίκος Gucci μάλιστα χρησιμοποίησε για την διαφημιστική του καμπάνια του αληθινά λιοντάρια και τίγρεις.