ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Όταν ο Έντμοντ συνάντησε τον "Οδυσσέα"

Όταν ο Έντμοντ συνάντησε τον "Οδυσσέα" Facebook Twitter
0

Όταν ο Έντμοντ συνάντησε τον "Οδυσσέα" Facebook Twitter
Ένα από τα τμήματα του Νομού Κοζάνης.


«Αν ο Όμηρος ζούσε θα χαμογελούσε». Αυτό μου είπε μία από τις εκπαιδεύτριες μεταναστών του νομού Κοζάνης όταν με υποδέχτηκε στην είσοδο. «Θα χαμογελούσε γιατί θα έβλεπε όλα αυτά τα πρόσωπα να διψούν να γνωρίσουν από κοντά τον «Οδυσσέα» του». Όταν μπήκα στην αίθουσα κατάλαβα ακριβώς τα λόγια της νεαρής κοπέλας. Η μάθηση, άλλωστε, αποτελεί μονόδρομο στον... πηγαιμό για την Ιθάκη.

«Το πρόγραμμα «ΟΔΥΣΣΕΑΣ - Εκπαίδευση των μεταναστών στην ελληνική γλώσσα, ιστορία και πολιτισμό» είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που απευθύνεται σε μετανάστες, ανεξαρτήτου καταγωγής, που διαμένουν νόμιμα στην Ελλάδα. Στο πρόγραμμα αυτό εξειδικευμένοι εκπαιδευτές, χρησιμοποιώντας μεθοδολογία που απευθύνεται σε ενήλικες, προσπαθούν να φέρουν σε επαφή τους μετανάστες με πτυχές του ελληνικού πολιτισμού, ζητήματα της ελληνικής ιστορίας και με την ελληνική γλώσσα. Η ενασχόληση συγκεκριμεένα με την ελληνική γλώσσα αναφέρεται στην κατανόηση και την παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου.

Οι εκπαιδευτικές αυτές δράσεις προσφέρονται σε τέσσερα διαφορετικά εκπαιδευτικά προγράμματα ανάλογα με το επίπεδο ελληνομάθειας του κάθε συμμετέχοντα. Με αυτόν τον τρόπο, οι μετανάστες μαθαίνουν ελληνικά, βελτιώνουν τις γλωσσικές τους δεξιότητες, γνωρίζουν πτυχές του ελληνικού πολιτισμού και της ιστορίας και εξασφαλίζουν μία καλύτερη ποιότητα ζωής», αναφέρει η εκπαιδεύτρια, Μαρία Μπιλιώνη.

 

Όταν ο Έντμοντ συνάντησε τον "Οδυσσέα" Facebook Twitter


«Κάθε τμήμα εκπαίδευσης λειτουργεί με 15-20 εκπαιδευόμενους. Τα μαθήματα γίνονται 2 ή 3 φορές την εβδομάδα ύστερα από συνεννόηση μεταξύ εκπαιδευτή και εκπαιδευομένων. Υπάρχει ευελιξία στον προγραμματισμό των μαθημάτων καθώς για παράδειγμα ένα τμήμα μάθησης μπορεί να επιλέξει να πραγματοποιεί 6 ώρες μαθημάτων την εβδομάδα ενώ ένα άλλο, στο οποίο επιδιώκεται η ταχεία εκμάθηση της γλώσσας, 12 ή και παραπάνω. Πρόκειται, ουσιαστικά, για ένα πρόγραμμα δια βίου μάθησης που σέβεται τις ιδιαιτερότητες και εστιάζει στις ανάγκες και επιθυμίες των εκπαιδευομένων με απώτερο βέβαια στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής του κάθε μετανάστη.

Όπως αντιλαμβάνεστε από τον τίτλο του προγράμματος πολλά είναι τα γνωστικά αντικείμενα που μπορούν να ενταχθούν στις διδακτικές συναντήσεις. Έτσι, πραγματοποιούνται μαθήματα Ελληνικής Γλώσσας, Ιστορίας αλλά και μαθήματα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, Γεωγραφίας και Εικαστικών, καθώς οι θεματικές αυτών των γνωστικών αντικειμένων εμπίπτουν στο ευρύ πεδίο του πολιτισμού», συνεχίζει.

Όταν ο Έντμοντ συνάντησε τον "Οδυσσέα" Facebook Twitter


Στη διπλανή αίθουσα βρίσκεται η Κυριακή Μεχτερίδου - Παπαδοπούλου, εκπαιδεύτρια τις τελευταίες οκτώ εβδομάδες.

«Η πρόοδος των εκπαιδευομένων είναι θεαματική. Άνθρωποι που εργάζονται πολλές ώρες και συχνά σε απαιτητικές θέσεις, με οικογενειακές υποχρεώσεις, θυσιάζουν τον προσωπικό τους χρόνο για να μπορούν να ανταπεξέλθουν τόσο στο ωράριο των μαθημάτων όσο και στη συνεχώς αυξανόμενη ύλη. Είναι τεράστια ικανοποίηση για έναν εκπαιδευτή να βλέπει τους μαθητές του να προοδεύουν.

Αυτό που μου έχει κάνει εντύπωση και έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι παρόλο που το κάθε τμήμα αποτελείται από γυναίκες και άντρες διαφόρων ηλικιών, από διαφορετικές χώρες και με διαφορετικές καταβολές, αποτελεί μία εξαιρετικά ενωμένη ομάδα με ένα κοινό στόχο», αναφέρει με ενθουσιασμό.

 

Όταν ο Έντμοντ συνάντησε τον "Οδυσσέα" Facebook Twitter


Πώς αντιμετωπίζουν όμως ο Έντμοντ, ο Έντισον και οι υπόλοιποι μαθητές τη νέα τους αυτή εμπειρία μέσα σε σελίδες, χάρτες και βιβλία;

«Η ελληνική γλώσσα είναι πολύ όμορφη αλλά και πολύ δύσκολη ταυτόχρονα. Είναι πλούσια και ξεχωριστή και διαφέρει από τις υπόλοιπες γλώσσες που γνωρίζουμε. Στην ελληνική γλώσσα όσος καιρός κι αν περάσει, κάθε μέρα ανακαλύπτεις και κάτι καινούριο πάνω στη γραμματική ή στο λεξιλόγιο. Πολλοί από εμάς θέλαμε εδώ και καιρό να μάθουμε την ελληνική γλώσσα, να γνωρίσουμε τον πολιτισμό και την ιστορία των Ελλήνων. Ευτυχώς, αυτήν την πληροφορία μας την έδωσε η ΑΡΣΙΣ Κοζάνης- μία εθελοντική κοινότητα αλληλεγγύης και κοινωνικής δράσης, η οποία μας έχει βοηθήσει με πολλά θέματα της καθημερινής ζωής.

Αυτό το πρόγραμμα μας δίνει την ευκαιρία να μάθουμε πολλά χρήσιμα πράγματα, κυρίως για την ελληνική γλώσσα αλλά και την Ιστορία και τον Πολιτισμό. Στις προγραμματισμένες συναντήσεις μας μαθαίνουμε να διαβάζουμε, να γράφουμε ορθογραφημένα, να εκφράζουμε τις απόψεις μας με σαφήνεια. Μέσω των κειμένων και των ασκήσεων γνωρίζουμε τον τρόπο ζωής και τη νοοτροπία στην Ελλάδα, κάτι που μας βοηθά να προσαρμοστούμε καλύτερα στην κοινωνία που ζούμε. Όλα αυτά συνεισφέρουν στο να πάρουμε την πιστοποίηση της ελληνομάθειας, να βοηθάμε εμείς τα παιδιά μας στο σχολείο και να βρούμε τη δουλειά που μας ταιριάζει. Από αυτήν τη διαδικασία έχουμε καταλάβει ότι ο «ΟΔΥΣΣΕΑΣ» δεν μας μαθαίνει μόνο γράμματα, αλλά και να σεβόμαστε τον κάθε άνθρωπο.

Το αγαπημένο μας μάθημα είναι η ελληνική Ιστορία. Έχει πλούσιο περιεχόμενο καθώς είναι και από τις αρχαιότερες ιστορίες του κόσμου και καλύπτει όλες τις περιόδους. Κάτι ακόμη που μας αρέσει είναι ότι μέσα από την ιστορία ανακαλύπτουμε τους πολύ στενούς δεσμούς των χωρών μας με την Ελλάδα», αναφέρουν όλοι μαζί.

Ποια ήταν όμως η στάση των οικογενειών τους στην απόφασή τους να διαβούν ξανά την πόρτα ενός σχολείου; «Η οικογένεια και το περιβάλλον μας μας ενθαρρύνουν για την απόφασή μας. Πολλές φορές κάποιοι φίλοι μας μας πειράζουν λέγοντάς μας πως γεράσαμε για να μαθαίνουμε γράμματα, άλλες φορές τα παιδιά μας ή οι δικοί μας γίνονται οι δάσκαλοί μας και μας βοηθούνε όσο μπορούνε. Όλοι είναι περήφανοι για εμάς», καταλήγουν.

Περήφανος θα ήταν και ο Όμηρος, του οποίου οι ραψωδίες συνεχίζουν να γοητεύουν ανθρώπους ανεξαρτήτου φυλής, εθνικότητας και χρώματος. Έτσι γίνεται συνήθως με τη μάθηση. Καίει τον φασισμό όπως τα ταξίδια τον ρατσισμό. Και ένας Οδυσσέας ξέρει από ταξίδια.

Υ.Γ. Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε εδώ ή στα τηλέφωνα 2131314592, 2131314580.

0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ