Πώς το Tipping Point φέρνει σε επαφή μαθητές απoμακρυσμένων περιοχών με «μέντορες» από όλο τον κόσμο

Πώς το Tipping Point φέρνει σε επαφή μαθητές απoμακρυσμένων περιοχών με «μέντορες» από όλο τον κόσμο Facebook Twitter
0

— Τι είναι το Τipping Ρoint;

Το Tipping Point (TTP) βοηθάει μαθητές και φοιτητές που βρίσκονται μέχρι και στο πιο απομακρυσμένο χωριό της Ελλάδας να συναντήσουν μέσω live video ανθρώπους-πρότυπα (μέντορες) από όλο τον κόσμο, που διαφορετικά δεν θα είχαν τη δυνατότητα να γνωρίσουν, μέσα από την άνεση της τάξης τους. Στόχος της δράσης αυτής είναι να συμβάλει στη λήψη πιο συνειδητοποιημένων αποφάσεων των νέων σε ό,τι αφορά την επαγγελματική ή ακαδημαϊκή τους πορεία και να τους επιτρέψει να ανοιχτούν σε νέους ορίζοντες πέρα από τα στερεότυπα του κοινωνικού τους περιβάλλοντος.

— Σε ποιους απευθύνεστε;

Απευθυνόμαστε σε αυτούς που αποκαλούμε «Innovators» και «Early Adopters», είτε πρόκειται για μαθητές και φοιτητές είτε για εκπαιδευτικούς και γονείς. Πρόκειται γι' αυτούς που θέλουν να φέρουν την αλλαγή στην παιδεία μέσα από καινοτόμες και παραγωγικές διαδικασίες στην μικροκοινότητά τους, στην τάξη ή στο σχολείο τους για αρχή. Πιο συγκεκριμένα, απευθυνόμαστε σε εκπαιδευτικούς που παθιάζονται με την τεχνολογία, τεχνολόγους που παθιάζονται με την εκπαίδευση και σε γονείς που έχουν αυθεντικό ενδιαφέρον για τη διαδικασία της μάθησης. Κυρίως απευθυνόμαστε στους ίδιους τους μαθητές και φοιτητές (ηλικίας 13-27 ετών) που θέλουν να φέρουν τον «κόσμο» στην τάξη τους!

Πώς το Tipping Point φέρνει σε επαφή μαθητές απoμακρυσμένων περιοχών με «μέντορες» από όλο τον κόσμο Facebook Twitter
Σχολείο στην Κρήτη συνδέεται με μέντορες από όλο τον κόσμο

Δεν υπάρχουν συνταγές επιτυχίας, υπάρχουν διαφορετικοί ορίζοντες νοήματος που επιλέγει να ακολουθήσει καθένας. Εμείς απλώς επιτρέπουμε αυτό να γίνει πολύ νωρίς και με ασφάλεια, στις ηλικίες κατά τις οποίες διαμορφώνουμε τις επιλογές και τον χαρακτήρα μας.

— Πώς σας ήρθε η ιδέα;

Στο Τipping Point θεωρούμε ότι η κρίση είναι αποτέλεσμα της κρίσης στην παιδεία και όχι αποτέλεσμα της γενικότερης οικονομικής. Η παιδεία μας δεν πάσχει τόσο λόγω έλλειψης οικονομικών πόρων όσο λόγω έλλειψης υγιών προτύπων. Εμείς οι ίδιοι στην ομάδα του Tipping Point, κοιτάζοντας τη δική μας πορεία, διαπιστώσαμε ότι τις πιο κρίσιμες αποφάσεις στη ζωή μας τις λάβαμε πολύ τυχαία, μέσα από τη συναναστροφή μας με 2-3 λαμπρούς ανθρώπους-πρότυπα που θαυμάσαμε ενώ μεγαλώναμε. Στο Tipping Point μειώνουμε αυτή την τυχαιότητα, επιτρέποντας στον νέο να «συναντήσει» μέσω live video πάνω από 30-50 τέτοιους ανθρώπους σε ένα ακαδημαϊκό έτος, οι οποίοι απαντούν μία-μία τις βασικές του ερωτήσεις σε ένα δομημένο περιβάλλον. Δεν υπάρχουν συνταγές επιτυχίας, υπάρχουν διαφορετικοί ορίζοντες νοήματος που επιλέγει να ακολουθήσει καθένας. Εμείς απλώς επιτρέπουμε αυτό να γίνει πολύ νωρίς και με ασφάλεια, στις ηλικίες κατά τις οποίες διαμορφώνουμε τις επιλογές και τον χαρακτήρα μας.

— Πώς υλοποιείται όλο αυτό τελικά;

Μας ενδιαφέρει η ενεργή συμμετοχή («engagement») των μαθητών στον σχεδιασμό του μέλλοντός τους, όχι απλώς η επικοινωνία, που θα μπορούσε να καλυφθεί με λύσεις όπως το Skype και το Google Hangouts. Οι μαθητές στα νησιά, στα χωριά της περιφέρειας και στα προάστια των μεγάλων πόλεων, ανεξαρτήτως γεωγραφικής περιοχής και οικονομικής ή κοινωνικής κατάστασης, μπορούν, μέσω της τεχνολογίας που προσφέρει το Tipping Point, να λαμβάνουν απαντήσεις στις δικές τους ερωτήσεις από γιατρούς και αγρότες του διπλανού νησιού μέχρι μηχανικούς της NASA, ώστε να παίρνουν αποφάσεις πιο συνειδητοποιημένα.

Η δράση του οργανισμού βασίζεται σε ομαδικές συνεδρίες σε επίπεδο τάξης, όπου, μέσω της πλατφόρμας, οι μαθητές μπορούν να επιλέξουν πεδία ενδιαφερόντων (για παράδειγμα, Φυσική, Aρχιτεκτονική, Tουρισμός κ.λπ.) και ανάλογα με το πεδίο να επιλέξουν και τον αντίστοιχο «μέντορα» που θα εκπροσωπήσει τον κλάδο. Επιπλέον, πριν από κάθε συνεδρία δημιουργούν την ατζέντα της συζήτησης, θέτοντάς του τις ερωτήσεις τους με βάση τα ενδιαφέροντά τους. Κατά τη διάρκεια της online video συνεδρίας της πλατφόρμας, ο «μέντορας» παρουσιάζει τον εαυτό του, την ακαδημαϊκή και επαγγελματική του πορεία, απαντάει στις ερωτήσεις που έχουν θέσει οι μαθητές εκ των προτέρων αλλά και σε αυτές που θέτουν εκείνη τη στιγμή. Ταυτόχρονα, η συνεδρία καταγράφεται σε βίντεο και με αυτό τον τρόπο δημιουργείται μια «βιντεο-βιβλιοθήκη» για κάθε σχολείο ξεχωριστά. Η ύπαρξη της βιβλιοθήκης αυτής δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να ξαναδούν οποιαδήποτε στιγμή θελήσουν τις συνεδρίες τους. Τέλος, θα ήθελα να επισημάνω ότι φροντίζουμε πάντα η γκάμα επιλογών όσον αφορά τους «μέντορες» να είναι μεγάλη και γειωμένη στα δεδομένα της τοπικής οικονομίας. Η υλοποίηση του προγράμματος έχει τα εξής βασικά στάδια: α) παρουσιάζουμε το πρόγραμμα στο εκάστοτε σχολείο, β) εκπαιδεύουμε τον υπεύθυνο που θα ορίσει το σχολείο ως διαχειριστή της πλατφόρμας, γ) πραγματοποιούμε την πρώτη ομαδική συνεδρία και έπειτα κάθε σχολείο αυτονομείται και η ομάδα υλοποίησης του TTP λειτουργεί πλέον υποστηρικτικά.

— Ποια είναι τα επόμενα βήματα;

Το πρόγραμμα έχει ξεκινήσει ήδη να εφαρμόζεται πιλοτικά σε σχολεία της Κρήτης, όπου καθημερινά πραγματοποιούνται μικρές επαναστάσεις στη βιωματική εμπειρία των μαθητών. Τα επόμενα βήματα είναι η υλοποίηση του προγράμματος με την έναρξη του νέου ακαδημαϊκού έτους σε σχολεία των περιφερειών Κρήτης και Στερεάς Ελλάδας, με τις οποίες έχουμε συνάψει συνεργασία, και φυσικά η επέκτασή του σε περισσότερα σχολεία ανά την Ελλάδα και κυρίως σε περιοχές με μεγάλη ανεργία, brain drain προς το εξωτερικό ή στα μεγάλα αστικά κέντρα και εκεί όπου οι μαθητές και οι νέοι έχουν περιορισμένη πρόσβαση σε νέες ιδέες και μεγαλύτερη ανάγκη για «ανοίγματα».

To άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

Τech & Science
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δείτε τις πέντε καλύτερες φωτογραφίες του National Geographic για το 2024

Τech & Science / Δείτε τις 4 καλύτερες φωτογραφίες του National Geographic για το 2024

Οι φωτογραφίες «αποτυπώνουν μια προκλητική ματιά στα θαύματα του κόσμου γύρω μας, τα οποία μας δίνουν ένα αναζωογονητικό διάλειμμα από το ταραχώδες φθινόπωρο που περάσαμε όλοι», γράφει το περιοδικό
LIFO NEWSROOM
ΗΠΑ: Ομάδα φοιτητών εκτόξευσε «ερασιτεχνικό» πύραυλο πιο ψηλά από ποτέ

Τech & Science / Φοιτητές Ελληνοαμερικανού κοσμήτορα μηχανικής εκτόξευσαν «ερασιτεχνικό» πύραυλο πιο ψηλά από ποτέ

Η επιτυχία έχει και ελληνικό χρώμα, καθώς ο διακεκριμένος Ελληνοαμερικανός επιστήμονας, Γιάννης Γιόρτσος είναι Κοσμήτορας της σχολής μηχανικής του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας, στην οποία σπουδάζουν οι φοιτητές που έσπασαν το ρεκόρ
LIFO NEWSROOM