ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Μαρτσέλο Μαστρογιάνι: «Δεν ήμουν όμορφος ποτέ, ούτε γενναίος» Facebook Twitter
Γνωστός για την ευθύτητά του αλλά και τη χιουμοριστική προσέγγιση του στη ζωή, δικαίως ο Μαστρογιάνι θεωρείται ο μαέστρος της «Dolce Vita»

Μαρτσέλο Μαστρογιάνι: «Δεν ήμουν όμορφος ποτέ, ούτε γενναίος»

0

Ο Μαρτσέλο Mαστρογιάνι, εκτός από ιδιαίτερα ταλαντούχος και χαρισματικός ηθοποιός του κινηματογράφου, υπήρξε το μεγαλύτερο fashion icon της Ιταλίας και ολόκληρης της Ευρώπης.

Ο διάσημος ηθοποιός είχε την υπέροχη ικανότητα να κάνει δικό του καθετί που φορούσε, είτε το είχε επιλέξει ο ίδιος, είτε το επέβαλαν οι ενδυματολόγοι του. Οι υπέρκομψες εμφανίσεις του τόσο στη μεγάλη οθόνη, όσο και στην προσωπική του ζωή, του χάρισαν μια θέση στη δεκάδα των γόηδων της 7ης τέχνης.

Μόνο ένας τόσο γοητευτικός και καλοντυμένος άνδρας θα μπορούσε να είναι ο μεγάλος έρωτας της Φέι Ντάναγουεϊ και θα στεκόταν δίπλα στη Σοφία Λόρεν παίζοντας μαζί της σε δεκατέσσερις ταινίες.

Δεν είμαι όμορφος ούτε ήμουν ποτέ. Έχω ένα πρόσωπο συνηθισμένο, κοινό, ίσως και λίγο χωριάτικο. Δεν είμαι ούτε γενναίος. Προτιμώ πάντα να γυρίζω γύρω από το εμπόδιο και τις αποφάσεις να τις παίρνουν οι άλλοι.

Γνωστός για την ευθύτητά του αλλά και τη χιουμοριστική προσέγγιση του στη ζωή, δικαίως ο Μαστρογιάνι θεωρείται ο μαέστρος της «Dolce Vita». Ο κομψός, με το σοφιστικέ ύφος του, σταρ έζησε μια επιπόλαιη ζωή που ωστόσο ήταν εντελώς σεβαστή.

Μαρτσέλο Μαστρογιάνι: «Δεν ήμουν όμορφος ποτέ, ούτε γενναίος» Facebook Twitter
Η ομορφιά του, όσο και ο σαγηνευτικός τόνος της φωνής του, μάγεψαν τόσο πολύ το κοινό, που σύντομα τον καθιέρωσε ως το ανδρικό πρότυπο της ιταλικής ομορφιάς.

Είχε το ταλέντο να είναι ντυμένος πάντα τέλεια, χωρίς ποτέ να ψάχνει για τις τάσεις της μόδας και τις ετικέτες. Ένα κλασικό μαύρο κοστούμι, ένα λευκό πουκάμισο με γαλλικό γιακά και μια μαύρη γραβάτα ήταν ό, τι χρειαζόταν για να εκπλήξει το κοινό σε κάθε του εμφάνιση.

Στη διάρκεια της συνεργασίας του με τον Φεντερίκο Φελίνι, τα ρούχα του έγιναν θέμα συζήτησης ενώ τα τετραγωνισμένα γυαλιά του, ήταν το πιο χαρακτηριστικό αξεσουάρ του. Το να μιμηθεί κάποιος το ύφος του μπορεί να φαίνεται εύκολο, ωστόσο απαιτεί πολύ χρόνο και προσπάθεια αφού τα να εφαρμόζουν τόσο τέλεια τα ρούχα στο σώμα δεν είναι εύκολη υπόθεση.

Ο Μαρτσέλο Μαστρογιάνι ήταν η πεμπτουσία της ιταλικής μόδας, ντυμένος καθώς ήταν πάντα στην εντέλεια, χωρίς ποτέ να πέφτει σε υπερβολές.

Μαρτσέλο Μαστρογιάνι: «Δεν ήμουν όμορφος ποτέ, ούτε γενναίος» Facebook Twitter
Στην ταινία «Διαζύγιο αλά ιταλικά»
Μαρτσέλο Μαστρογιάνι: «Δεν ήμουν όμορφος ποτέ, ούτε γενναίος» Facebook Twitter
Με την Κατρίν Ντενέβ

Ο Marcello Mastroianni Vincenzo Domenico, όπως ήταν ολόκληρο το όνομά του, γεννήθηκε στη Φοντάνα Λίρι το 1924 από μια οικογένεια ταπεινής καταγωγής. Σπούδασε στο Τορίνο και αργότερα στη Ρώμη, την πόλη που του έδωσε την ευκαιρία να αναπτύξει το ταλέντο και να ξεκινήσει την καριέρα του.

Στο Πανεπιστήμιο Θεάτρου είχε την ευκαιρία να συναντηθεί με τη Giulietta Masina, η οποία αργότερα θα τον συστήσει στον σύζυγό της, Φεντερίκο Φελίνι. Το 1948 προσλήφθηκε από τη θεατρική εταιρεία του Λουκίνο Βισκόντι, κάτι που θεωρείται ακόμη και σήμερα ίσως το πιο σπουδαίο επίτευγμα για την καριέρα του.

Η ομορφιά του, αν και ήταν αρκετά μακριά από τα στάνταρντ της εποχής, όσο και ο σαγηνευτικός τόνος της φωνής του, μάγεψαν τόσο πολύ το κοινό, που σύντομα τον καθιέρωσε ως το ανδρικό πρότυπο της ιταλικής ομορφιάς. Το 1995 θα διαγνωστεί με καρκίνο και θα πεθάνει στο Παρίσι στις 19 Δεκεμβρίου του 1996.

Μαρτσέλο Μαστρογιάνι: «Δεν ήμουν όμορφος ποτέ, ούτε γενναίος» Facebook Twitter
Με την Ανίτα Έκμπεργκ στο «La Dolce Vita»

Οι ταινίες που καθιέρωσαν τον Μαρτσέλο Μαστρογιάνι

«Ο κλέψας του κλέψαντος» (1958) του Μάριο Μονιτσέλι.

«La Dolce Vita» (1960) του Φεντερίκο Φελίνι.

«Η νύχτα» (1961) του Μικελάντζελο Αντονιόνι.

«Διαζύγιο αλά ιταλικά» (1961) του Πιέτρο Τζέρμι.

«8 ½» (1963) του Φεντερίκο Φελίνι.

«Χθες, σήμερα, αύριο» (1963) και «Γάμος αλά ιταλικά» (1964) του Βιτόριο Ντε Σίκα.

«Ο ξένος» (1967) του Λουκίνο Βισκόντι.

«Αλονζανφάν» (1973) των Πάολο και Βιτόριο Ταβιάνι.

«Μια ξεχωριστή μέρα» (1977) του Ετόρε Σκόλα.

«Ο μελισσοκόμος» (1986) του Θόδωρου Αγγελόπουλου.

«Μαύρα μάτια» (1987) του Νικίτα Μιχάλκοφ.

 

Κάνοντας την αυτοκριτική του ο Μαστρογιάνι είχε πει:

«Δεν είμαι όμορφος ούτε ήμουν ποτέ. Έχω ένα πρόσωπο συνηθισμένο, κοινό, ίσως και λίγο χωριάτικο. Δεν είμαι ούτε γενναίος. Προτιμώ πάντα να γυρίζω γύρω από το εμπόδιο και τις αποφάσεις να τις παίρνουν οι άλλοι. Στην πραγματικότητα, περισσότερο από τεμπέλης είμαι εσωστρεφής.

»Δεν μου αρέσει το συλλογικό παιχνίδι. Θέλω να διασκεδάζω μόνος μου. Πάντα από εγωισμό προτιμώ να συναναστρέφομαι με κόσμο που γνωρίζω. Είναι πιο βολικό, με αυτούς ξέρω ήδη πώς να συμπεριφερθώ. Δεν επιθυμώ να γνωρίσω κανέναν: είναι κουραστικό, πάντα προκύπτει κάποιο πρόβλημα. Καλύτερα να αφήνω την ευκαιρία να χάνεται.

»Είμαι ένας πρώην εργάτης. Αυτό έπρεπε να κάνω, εκεί έπρεπε να μείνω: στη γειτονιά με τους χτίστες. Τότε τουλάχιστον κανένας δεν θα μου είχε ζητήσει να γίνω λαμπερός, μοντέρνος, να αποκτήσω προσωπικότητα...»

Μαρτσέλο Μαστρογιάνι: «Δεν ήμουν όμορφος ποτέ, ούτε γενναίος» Facebook Twitter
Ο Μαστρογιάνι με τον Φελίνι και τη Σοφία Λόρεν
Μαρτσέλο Μαστρογιάνι: «Δεν ήμουν όμορφος ποτέ, ούτε γενναίος» Facebook Twitter
Με την Ανούκ Εμέ
Μαρτσέλο Μαστρογιάνι: «Δεν ήμουν όμορφος ποτέ, ούτε γενναίος» Facebook Twitter
Με τη Σοφία Λόρεν και τον Βιτόριο ντε Σίκα
Μαρτσέλο Μαστρογιάνι: «Δεν ήμουν όμορφος ποτέ, ούτε γενναίος» Facebook Twitter
Ο Μαρτσέλο Μαστρογιάννι φορώντας τα Persol 649.
Μαρτσέλο Μαστρογιάνι: «Δεν ήμουν όμορφος ποτέ, ούτε γενναίος» Facebook Twitter
Τα τετραγωνισμένα γυαλιά του, ήταν το πιο χαρακτηριστικό αξεσουάρ του

Το άρθρο δημοσιεύθηκε πρώτη φορά από την Ανδρονίκη Κολοβού στο LIFO.gr το 2014.

Σαν Σήμερα
0

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί ο «Άρχοντας των Δαχτυλιδιών» παραμένει ακαταμάχητος μετά από τόσα χρόνια;

Σαν σήμερα έκανε πρεμιέρα / Γιατί ο «Άρχοντας των Δαχτυλιδιών» παραμένει ακαταμάχητος μετά από τόσα χρόνια;

Στις 19/12/2001 έκανε πρεμιέρα η «Συντροφιά του Δαχτυλιδιού», το πρώτο μέρος του κινηματογραφικού άθλου του Πίτερ Τζάκσον που καθόρισε το σινεμά του φανταστικού.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κάτι έχει γίνει, μυρίζει μπαρούτι η ατμόσφαιρα»: Ένα χρονικό βίας στην Αθήνα τον Δεκέμβριο του 2008

Σαν σήμερα / «Κάτι έχει γίνει, μυρίζει μπαρούτι η ατμόσφαιρα»: Ένα χρονικό βίας στην Αθήνα τον Δεκέμβριο του 2008

Όσα συνέβησαν μετά τη δολοφονία του Αλέξη Γρηγορόπουλου, τις δύο εβδομάδες που θα μείνουν στη νεότερη πολιτική ιστορία της Ελλάδας ως τα «σύγχρονα Δεκεμβριανά»
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ