ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Η πρώτη ελληνική εταιρεία courier με ποδήλατα

Η πρώτη ελληνική εταιρεία courier με ποδήλατα Facebook Twitter
0

Ο Γιάννης Χιώτης απολύθηκε το 2011 από τη δουλειά του ως ηλεκτρολόγος. Αντί να απογοητευτεί και να το βάλει κάτω αποφάσισε να πάρει το ποδήλατο του και να κάνει μία βόλτα. Εκεί ήταν που εμπνεύστηκε μία πρωτοποριακή ιδέα. Να δημιουργήσει την πρώτη ελληνική εταιρεία courier με ποδήλατα cargo. Το έκανε πράξη και δεν το μετάνιωσε ποτέ. Ο ίδιος συμμετείχε στη συζήτηση που διοργάνωσε το Free Thinking Zone με θέμα την Επιχειρηματικότητα των Νέων και μιλάει στη LiFO για την απόφαση που πήρε σε μία δύσκολη εποχή, την επιθυμία του να βοηθήσει στην εξέλιξη των πράσινων μεταφορών στην Ελλάδα, αλλά  και τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει κάνοντας ποδήλατο.

Ήσουν ο πρώτος στην Ελλάδα που αποφάσισες να δημιουργήσεις μία τέτοια εταιρεία courier με ποδήλατα cargo. Πώς πήρες την απόφαση;

Ήθελα να κάνω κάτι πρωτοποριακό. Απλά ποδήλατα πόλης ήδη υπήρχαν. Επίσης είχα την φιλοδοξία να «αναβαθμίσω» τις πράσινες μεταφορές, καθώς με το ποδήλατο cargo μπορείς να μοιράσεις μέχρι 30 κιλά δέμα (80 σε ιδανικές συνθήκες), δηλαδή πολύ μεγαλύτερο από έναν φάκελο.


Έχεις υπολογίσει ποτέ πόσα χιλιόμετρα έχεις διανύσει συνολικά με το ποδήλατο;

Από τον Απρίλη του 2010 που ξεκίνησα μόνο τα Σαββατοκύριακα και μέχρι σήμερα έχω κάνει περίπου 15.000 χλμ. Τώρα διανύω από 40 έως 70 χιλιόμετρα την ημέρα.

 

Τι είναι αυτό που σε παρακινεί κάθε μέρα να σηκώνεσαι και να συνεχίζεις;

Η αίσθηση ότι θέλω να βελτιώσω κάτι, ότι αγωνίζομαι για μια θετική αλλαγή. Δεν επιβιώνω απλώς,  κυνηγάω ένα στόχο και αυτός είναι να εξελιχθούν οι πράσινες μεταφορές στην Ελλάδα.

Ο ελληνικός καφές Bravo σε βοήθησε στην έμπνευσή σου;

Πίνω συχνά καφέδες, 1-2 την ημέρα. Μπράβο στον καφέ Bravo και τον ευχαριστώ για πολύ ωραίο βίντεο-ανάμνηση που μου χάρισε.

Ξεκίνησες ιδρύοντας την Cargoride, αλλά πια εργάζεσαι για την Aiolos Couriers. Μίλησε μας για αυτή τη μετάβαση.

Ναι, εργάζομαι στην Aiolos courier πλέον αφού την Cargoride την έκλεισα. Είχα πολλούς πελάτες που ήθελαν να με υποστηρίξουν αλλά μπορούσα να μεταφέρω δέματα μόνο μες στην Αθήνα γιατί είχα μόνο ποδήλατα. Οπότε έκανα συνεργασία με την Aiolos για να μπορώ να κάνω αποστολές και στην επαρχία. Το αποτέλεσμα μιλάει από μόνο του. Τον Μάιο του 2013 πήρα 10 αποστολές για την επαρχία, τον Ιούνιο 30 και τον Ιούλιο 90! Τον Σεπτέμβρη έκλεισα την Cargoride για να γλιτώσω τα έξοδα και με πήρανε στην Aiolos την πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα με μηχανάκια, αυτοκίνητα, φορτηγά και ένα ποδήλατο cargo. Για μένα ήταν μία πολύ σημαντική εξέλιξη γιατί είναι η πρώτη φορά που ένα δέμα βάρους αρκετών κιλών/μεγάλων διαστάσεων με προορισμό οπουδήποτε, ακόμα και στο εξωτερικό, μπορεί να μεταφερθεί με ποδήλατο. Oι πράσινες μεταφορές έκαναν ένα βήμα μπροστά!

Πώς θα ήθελες να δεις τη δουλειά σου ν' αναπτύσσεται; Ποιο είναι το όνειρο σου;

Αυτό που θέλω να πετύχω και μαζί με εμένα και ο διευθυντής της Aiolos, είναι ναι μεν να αυξηθούν οι ποδηλάτες αλλά να αυξηθούν και οι κατηγορίες δεμάτων που θα διανέμονται οικολογικά. Παράδειγμα. Έστω ότι οι ποδηλάτες σήμερα είναι 10 και μεταφέρουν 100 δέματα την ημέρα. Αν αύριο γίνουν 100, τα δέματα θα γίνουν 1000ανά ημέρα, αλλά θα είναι όλα από Αθήνα προς Αθήνα. Αν ο κόσμος υποστηρίξει εταιρείες που έχουν όλα τα οχήματα, τότε τα δέματα θα αυξηθούν και σε ποσότητα και σε κατηγορίες καθώς οι ποδηλάτες θα παραδίδουν-παραλαμβάνουν και εκτός Αθήνας, επαρχίας ή εξωτερικού. Αν μάλιστα είναι και ποδήλατα cargo τότε θα αυξηθούν και σε βάρος/διαστάσεις, μπαίνοντας πολύ δυναμικά και με υπολογίσιμο μερίδιο στον κλάδο!

Τι θα ήθελες να δεις ν' αλλάζει στην Αθήνα προκειμένου να γίνει πιο φιλική απέναντι στους ποδηλάτες;

Αν και το βασικό πρόβλημα είναι η έλλειψη προσοχής απέναντι στους ποδηλάτες, μερικοί ποδηλατόδρομοι θα βοηθούσαν.

Πώς βλέπεις τέτοιου είδους πρωτοβουλίες όπως αυτή που κάνει ο ελληνικός καφές Bravo και το Free Thinking Zone; Είναι σημαντικό να δίνεται βήμα σε ανθρώπους όπως εσύ με φρέσκες, πρωτότυπες ιδέες;

Πρωτοβουλίες σαν αυτή είναι ίσως ο μόνος λόγος που πιστεύω ότι η Ελλάδα θα κάνει στροφή και θα αρχίσει να καλυτερεύει. Όπως αρέσει σε εμένα, έτσι μου αρέσει και στους άλλους, να έχουν στόχους μεγαλύτερους από τον βασικό μισθό. Αν εμείς που δηλώνουμε αισιόδοξοι, οραματιστές, φιλόδοξοι ή καινοτόμοι δεν είμαστε οι κατάλληλοι για να προσπαθήσουμε σήμερα-τώρα να βελτιώσουμε την πόλη μας, τότε ποιος είναι;

0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ