Από την ''ηλιόλουστη νοσταλγία'' του Γιώργου Κορδέλλα στην ''Πασιονάρια της Εθνικής Οδού'' Γιώτα Γιάννα

Από την ''ηλιόλουστη νοσταλγία'' του Γιώργου Κορδέλλα στην ''Πασιονάρια της Εθνικής Οδού'' Γιώτα Γιάννα Facebook Twitter
0

Από την ''ηλιόλουστη νοσταλγία'' του Γιώργου Κορδέλλα στην ''Πασιονάρια της Εθνικής Οδού'' Γιώτα Γιάννα Facebook Twitter

 

Ομολογώ πως τις ψιλοβαριέμαι τις παρουσιάσεις βιβλίων και τις αποφεύγω. Διότι, άλλο είναι να παραστείς σε μία δισκοπαρουσίαση, όπου παίζει ν' ακούσεις και κάποιο τραγούδι. Η ανάγνωση όμως ενός αποσπάσματος, έστω επιλεγμένου, από κάποιο βιβλίο, δύναται να αποδώσει το περιεχόμενο του ίδιου του βιβλίου ή το πνεύμα του συγγραφέα;

 

Στη χθεσινή παρουσίαση του μυθιστορήματος του Γιώργου Κορδέλλα στο πατάρι των εκδόσεων Γαβριηλίδης στο Μοναστηράκι όφειλα να είμαι. Όχι γιατί εκτιμώ τον καλό στιχουργό και σκηνοθέτη και χαιρετίζω το λογοτεχνικό του ντεμπούτο, αλλά και γιατί το όνομα του συγγραφέα Γιώργου - Ίκαρου Μπαμπασάκη στο πάνελ ήταν εγγύηση πως τα πράγματα θα παρέμεναν...υπό έλεγχο!

 

Προηγήθηκε ένας σύντομος χαιρετισμός από τον Σάμη Γαβριηλίδη για το ιστορικό της έκδοσης. Του έστειλα το βιβλίο, είπε ο Κορδέλλας, ξέροντας πως υπήρχε ένα περιθώριο τριών μηνών για την όποια απάντηση. Τελικά αυτός το διάβασε και μέσα σε τρεις μέρες μού'χε απαντήσει!

 

Από την ''ηλιόλουστη νοσταλγία'' του Γιώργου Κορδέλλα στην ''Πασιονάρια της Εθνικής Οδού'' Γιώτα Γιάννα Facebook Twitter

 

Ο Μπαμπασάκης επιχείρησε μία σύνδεση του βιβλίου με το κλίμα της πλατείας Εξαρχείων των 80s, τα ελληνικά 60s όπως ανάφερε χαρακτηριστικά. Ο λόγος του ευτυχώς δεν αναλώθηκε σε μια στείρα παρελθοντολαγνεία, αλλά ακούσαμε χαριτωμένες ιστορίες για τον Κοτρώνη, τον Βακαλόπουλο κ.α. - πρόσωπα με τα οποία συνδέονταν φιλικά τόσο ο ίδιος, όσο και ο συγγραφέας Κορδέλλας.

 

Δε μπορώ να γνωρίζω φυσικά τι ήταν αυτό που έκανε τον Μπαμπασάκη να μιλήσει τόσο εκτενώς για τα αναρχοαυτόνομα εγχώρια 80s, εφόσον - απ' όσο κατάλαβα - το μυθιστόρημα του Κορδέλλα είναι μία science fiction ιστορία εν είδει επιστολής ενός πατέρα προς την κόρη του. Και στο επίκεντρο του η Γυναίκα, είτε πρόκειται για την Εξωγήινη ΣΑΩ - έτσι ονομάζεται το βιβλίο -, είτε για τη Μάνα, την Κόρη, τη Φίλη και την Ερωμένη. Ηλιόλουστη νοσταλγία μου χαρακτήρισε ο Κορδέλλας το πόνημα του, φράση ιδιαιτέρως ποιητική που πολύ μου άρεσε.

 

Από την ''ηλιόλουστη νοσταλγία'' του Γιώργου Κορδέλλα στην ''Πασιονάρια της Εθνικής Οδού'' Γιώτα Γιάννα Facebook Twitter

 

Εκεί ακριβώς έγκειται και η επιτυχία της εκδήλωσης: Από τα λεγόμενα δηλαδή των ανθρώπων, του Κορδέλλα και του Μπαμπασάκη βασικά, αλλά και ενός κειμένου της Δανάης Παπουτσή, όπως και των τριών αποσπασμάτων από το βιβλίο που διάβασε με την ωραία φωνή του ο ηθοποιός Λεωνίδας Κακούρης, το ενδιαφέρον των ακροατών οξύνθηκε χωρίς να τους αποκαλυφθεί το έργο σε όλες του τις λεπτομέρειες. Μιλάμε για ένα μυστήριο και μια γοητεία που ασυνείδητα μάλλον σκόρπισε ο λόγος των ομιλητών στην αίθουσα αναφορικά με την εκκεντρική ΣΑΩ και το κοινωνικοπολιτικό πλαίσιο της!

 

Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ακόμη η δημοσιογράφος Μικέλα Χαρτουλάρη, ο συγγραφέας - μεταφραστής - σκηνοθέτης Αχιλλέας Κυριακίδης, οι συνθέτες Νότης Μαυρουδής και Κώστας Χαριτάτος, οι στιχουργοί Κώστας Φασουλάς και Γιώτα Βασιλακοπούλου.

 

Από την ''ηλιόλουστη νοσταλγία'' του Γιώργου Κορδέλλα στην ''Πασιονάρια της Εθνικής Οδού'' Γιώτα Γιάννα Facebook Twitter

 

Ας μεταφερθούμε τώρα στη μουσική σκηνή Έκφραση Live στο Παγκράτι, όπου κάθε Δευτέρα βράδυ η Γιώτα Γιάννα ιερουργεί κανονικά!

 

Αν υποτεθεί πως το λαϊκό τραγούδι πια στις μουσικές σκηνές παίζεται λίγο αποστεωμένα - θα μου επιτρέψετε - σα να παρακολουθεί κανείς θεατρική παράσταση, ψυχρά και αποστασιοποιημένα, η Γιώτα Γιάννα είναι η μόνη που το αποδίδει βιωματικά κάνοντας το κοινό μέτοχο του πάθους της!

 

Διότι μόνο η λέξη πάθος αρμόζει σ' αυτό που κάνει κάθε φορά επί σκηνής η Γιώτα Γιάννα, δικαιώνοντας και τον λόγιο συνθέτη Δημήτρη Λέκκα που είπε κάποτε πώς ερμηνεύει τα λαϊκά τραγούδια με τη στόφα βετεράνας τραγουδίστριας του ισπανικού φλαμένκο!

 

Από την ''ηλιόλουστη νοσταλγία'' του Γιώργου Κορδέλλα στην ''Πασιονάρια της Εθνικής Οδού'' Γιώτα Γιάννα Facebook Twitter

 

Θαυμάζω τη Γιώτα Γιάννα που από τότε που κυκλοφόρησε το βιβλίο - cd Τα μάτια της Γιώτας Γιάννα από την Οδό Πανός δεν άφησε σαιζόν χωρίς να εμφανιστεί κάπου. Μιλάμε για μικρές μουσικές σκηνές και θέατρα όπου συνοδεία ενός πιανίστα και ενός μπουζουξή συνήθως λέει με τον δικό της τρόπο από τις Μέλισσες του Καζαντζή και το Πρώτο φθινόπωρο του Κορακάκη μέχρι το Σε ποιο βουνό του Θεοδωράκη και τον Θάνατο του ποιητή του Καλδάρα.

 

Χθες τη συνόδευσαν ο Δημήτρης Σιβρής στα πλήκτρα και ο Στέλιος Τζανετής στο μπουζούκι δίνοντας σε έναν μικρό ζεστό χώρο του Παγκρατίου κάτι από την αίγλη των Πλακιώτικων μπουάτ - εκεί που η Γιώτα Γιάννα στα 70s χάραξε την προσωπική της αθόρυβη και διακριτική πορεία στο λαϊκό τραγούδι.

 

Διόλου τυχαίο έτσι που συντηρεί το δικό της κοινό, το οποίο την παρακολουθεί φανατικά και που σίγουρα περίμενε επί σειρά ετών το λεγόμενο come back της.

 

Από την ''ηλιόλουστη νοσταλγία'' του Γιώργου Κορδέλλα στην ''Πασιονάρια της Εθνικής Οδού'' Γιώτα Γιάννα Facebook Twitter

 

Στην παραπάνω κατηγορία ανήκει, λόγου χάριν, ο θρυλικός προπονητής των κορασίδων του Εθνικού Πειραιώς και κορυφαίος πολίστας Κούλης Ιωσηφίδης, λαϊκό ίνδαλμα της δεκαετίας του ΄70, που κάθε βράδυ βρισκόταν στα Κλειδιά στην Πλάκα να ακούει το δικό του ίνδαλμα. Χθες, πάντως, ο Ιωσηφίδης απόλαυσε τη Γιώτα Γιάννα στην Έκφραση Live να τραγουδάει για πάρτη του!

 

Η Γιώτα Γιάννα πρόσφατα συνεργάστηκε με τους Active Member αποδεικνύοντας πως το rock είναι στάση ζωής και όχι καλλιτεχνική ταμπέλα. Αν δεν την έχετε δει ποτέ live, να το κάνετε! Περάστε από την Έκφραση Live (Ερατοσθένους 3, Παγκράτι), όπου κάθε Δευτέρα, αρχής γινομένης από χθες, το πρόγραμμα ξεκινάει στις 11 το βράδυ και τερματίζεται κατά τις 3 τα χαράματα χωρίς οικονομική χρέωση εισόδου. Είναι εμπειρία, πραγματικά! 

 

Από την ''ηλιόλουστη νοσταλγία'' του Γιώργου Κορδέλλα στην ''Πασιονάρια της Εθνικής Οδού'' Γιώτα Γιάννα Facebook Twitter

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ