Λίγο πριν έρθει αντιμέτωπος με το Κογκρέσο, ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Facebook, απευθύνεται για ακόμη μια φορά στους χρήστες της πλατφόρμας του.
«Σε μια ώρα θα μιλήσω μπροστά στη Γερουσία για το πώς το Facebook πρέπει να λάβει μια ευρύτερη αντίληψη της ευθύνης του - όχι μόνο για την κατασκευή εργαλείων αλλά για να βεβαιωθεί ότι τα εργαλεία αυτά χρησιμοποιούνται για το καλό», γράφει ο Ζούκερμπεργκ. «Θα κάνω ό, τι μπορώ για να κάνω το Facebook ένα μέρος όπου όλοι μπορούν να έρθουν πιο κοντά με τους ανθρώπους που τους ενδιαφέρουν και να σιγουρευτούν ότι είναι μια θετική δύναμη στον κόσμο», σημειώνει και δημοσιεύει μια φωτογραφία από το Καπιτώλιο.
Δεκάδες δημοσιογράφοι έχουν κατακλύσει την αίθουσα και περιμένουν να δουν και να μεταδώσουν την απολογία του Ζούκερμπεργκ για το σκάνδαλο με την εταιρεία Cambridge Analytica.
Η συνεδρίαση ξεκίνησε στις 21:30 ώρα Ελλάδας και αναμένεται να είναι μακρά, αλλά και δύσκολη για τον Ζούκερμπεργκ ο οποίος εμφανίστηκε χαμογελαστός αλλά εμφανώς νευρικός στην αίθουσα.
Σήμερα και αύριο θα καταθέσει ενώπιων τριών κοινοβουλευτικών επιτροπών προκειμένου να εξηγήσει πώς τα προσωπικά δεδομένα 87 εκατομμυρίων χρηστών του Facebook έφτασαν στα χέρια της Cambridge Analytica.
Επίσης αναμένεται να ερωτηθεί για τις διαφημίσεις και τις αναρτήσεις Ρώσων στον ιστότοπο στη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας για τις προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ το 2016, σε μια, όπως καταγγέλλουν οι αμερικανικές αρχές, απόπειρα επηρεασμού των ψηφοφόρων υπέρ του Ντόναλντ Τραμπ.
«Δεν είχαμε κατανοήσει το εύρος της ευθύνης μας και αυτό ήταν μεγάλο λάθος», αναμένεται να πει ο Ζούκερμπεργκ, σύμφωνα με τη γραπτή του κατάθεση που δόθηκε στη δημοσιότητα χθες Δευτέρα από την Επιτροπή Ενέργειας και Εμπορίου της Βουλής των Αντιπροσώπων. «Ήταν δικό μου λάθος και ζητάω συγγνώμη».
Αν οι απαντήσεις του επικεφαλής του Facebook δεν κριθούν επαρκείς, το Κογκρέσο αναμένεται να προχωρήσει στην υιοθέτηση αυστηρού νομοθετικού πλαισίου για τη ρύθμιση των ιστότοπων κοινωνικής δικτύωσης. Αναμένοντας αυτή την κίνηση, η εταιρεία έχει ήδη ανακοινώσει ότι τάσσεται υπέρ της υιοθέτησης νέας νομοθεσίας η οποία θα υποχρεώνει τους ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης να αποκαλύπτουν ποιοι βρίσκονται πίσω από πολιτικές διαφημίσεις, όπως το πράττουν ήδη οι τηλεοπτικοί και ραδιοφωνικοί σταθμοί.
Ωστόσο αυστηρότερη ρύθμιση του τρόπου με τον οποίο το Facebook χρησιμοποιεί τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών του ενδέχεται να επηρεάσει την ικανότητά του να προσελκύσει διαφημιστικά κέρδη, που αποτελούν τα βασικά του έσοδα.
Χθες ο Ζούκερμπεργκ διέσχισε το Καπιτώλιο συνοδευόμενος από αστυνομικούς και ακολουθούμενος από ορδές δημοσιογράφων ενόψει των σημερινών και αυριανών του καταθέσεων ενώπιον τριών κοινοβουλευτικών επιτροπών.
Ο Ζούκερμπεργκ χθες συναντήθηκε με ανώτερα στελέχη των Ρεπουμπλικάνων και των Δημοκρατικών των επιτροπών Εμπορίου και Νομικών Θεμάτων της Γερουσίας, οι οποίοι θα του υποβάλλουν σήμερα ερωτήσεις από κοινού. Την Τετάρτη θα τον ανακρίνουν τα μέλη της επιτροπής Ενέργειας και Εμπορίου της Βουλής των Αντιπροσώπων.
Πρώτο θέμα στην ατζέντα θα είναι η σχέση του Facebook με την Cambridge Analytica, μια εταιρεία με έδρα το Λονδίνου τις υπηρεσίες της οποίας είχε προσλάβει η προεκλογική εκστρατεία του Ντόναλντ Τραμπ και άλλοι μεσάζοντες. Οι κοινοβουλευτικοί αναμένεται να πιέσουν τον Ζούκερμπεργκ και αναφορικά με τις εκλογές του 2016.
«Τώρα έχει καταστεί σαφές ότι δεν κάναμε αρκετά για να αποτρέψουμε τη χρήση αυτών των εργαλείων για κακούς σκοπούς», αναφέρει στη γραπτή του κατάθεση ο επικεφαλής του Facebook. «Αυτό ισχύει για τις ψευδείς ειδήσεις, την ξένη παρέμβαση στις εκλογές και τον λόγο μίσους», προσθέτει.
Στην κατάθεσή του ο Ζούκερμπεργκ αναφέρει ότι η εταιρεία του «άργησε να εντοπίσει και να αντιμετωπίσει την παρέμβαση της Ρωσίας και εργαζόμαστε σκληρά για να βελτιωθούμε». Δεσμεύεται μάλιστα να προχωρήσει σε βελτιώσεις, προσθέτοντας όμως ότι θα χρειαστεί χρόνος, αν και τονίζει ότι «είμαι αποφασισμένος να τα πάμε καλύτερα».
Το Facebook αποκάλυψε τον Σεπτέμβριο ότι Ρώσοι με ψευδή στοιχεία χρησιμοποίησαν τον ιστότοπο για να προσπαθήσουν να επηρεάσουν τους Αμερικανούς ψηφοφόρους τους μήνες πριν και μετά τις προεδρικές εκλογές του 2016, κάνοντας αναρτήσεις για αμφιλεγόμενα ζητήματα, αγοράζοντας διαφημίσεις και δημιουργώντας γεγονότα.
Ήδη οι πρακτικές της εταιρείας αναφορικά με τη διαχείριση των προσωπικών δεδομένων των χρηστών της ελέγχονται από την αμερικανική Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου.
σχόλια