Το YοuTube «την πάτησε»; - Γιατί μπορεί να πληρώσει τεράστια ποσά στους πολύ διάσημους καλλιτέχνες

Το YοuTube «την πάτησε»; - Γιατί μπορεί να πληρώσει τεράστια ποσά στους πολύ διάσημους καλλιτέχνες Facebook Twitter
0

Οι μεγάλοι σταρς του YouTube, από την Taylor Swift και τον Ed Sheeran ως την Beyonce και τον Jay-Z, ενδέχεται να λάβουν τεράστιες αμοιβές με το νέο καθεστώς που φέρνει μια κρίσιμη ψηφοφορία στις Βρυξέλλες σχετικά με νόμους περί πνευματικών δικαιωμάτων.

Η νομοθεσία μπορεί να αναγκάσει την πλατφόρμα να πληρώσει δισεκατομμύρια δολάρια σε τέλη, για χρήστες που παρακολουθούν μουσικά βίντεο.

Για χρόνια, η μουσική βιομηχανία ισχυριζόταν ότι το YouTube εκμεταλλεύεται την έλλειψη νομικής προστασίας γύρω από τα βίντεο στην υπηρεσία του, ώστε να πληρώνει ελάχιστα ποσά σε καλλιτέχνες κατά την προβολή της δουλειάς τους.

Η μουσική βιομηχανία έχει ασκήσει πιέσεις για την κατάσταση αυτή, διεκδικώντας νομικό πλαίσιο για το YouTube.

Την Τετάρτη, μια ψηφοφορία από την επιτροπή νομικών υποθέσεων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ασπάστηκε την λογική της μουσικής βιομηχανίας με μια συμφωνία για την υιοθέτηση νόμων περί πνευματικής ιδιοκτησίας που θα αναγκάσουν πλατφόρμες όπως το YouTube να αναζητήσουν άδειες για μουσικά βίντεο.

«Η σημασία της σημερινής ψηφοφορίας δεν μπορεί να υπερεκτιμηθεί. Αυτή η πρόταση είναι μια ευκαιρία για να δημιουργηθεί μια νέα ισορροπία στον παγκόσμιο ιστό», δήλωσε η Έλενα Σμιθ, η πρόεδρος του ευρωπαϊκού μουσικού σώματος Impala, που αντιπροσωπεύει εταιρίες με καλλιτέχνες όπως η Adele και ο Franz Ferdinand .

«Πρόκειται για το δικαίωμα πνευματικής ιδιοκτησίας και για να διασφαλίσουμε ότι οι δημιουργοί και οι συνεργάτες τους θα αποκτήσουν ένα δίκαιο μερίδιο της αξίας που δημιουργούν», πρόσθεσε.

Το YouTube έχει περίπου 1,3 δισεκατομμύρια χρήστες που παρακολουθούν τακτικά μουσικά βίντεο και πλήρωσε 856 εκατομμύρια δολάρια  σε μουσικές εταιρείες πέρυσι - περίπου 67 σεντς ανά χρήστη ετησίως.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι δισκογραφικές εταιρείες και οι καλλιτέχνες κερδίζουν περισσότερο από το διπλάσιο των δικαιωμάτων από την πώληση δίσκων βινυλίου ύψους 4,1 εκατομμυρίων απ' ό, τι από τα 25 δισεκατομμύρια μουσικά βίντεο που παρακολούθησαν χρήστες στο YouTube πέρυσι.

Αντίθετα, τα έσοδα από τους 272 εκατομμύρια φανς της μουσικής που πλήρωσαν για διαφημιστικές υπηρεσίες όπως η Spotify, παρήγαγαν 5.6 δισεκατομμύρια δολάρια σε δικαιώματα ή περίπου 20 δολάρια ανά χρήστη ετησίως.

Παρόλο που η ψηφοφορία της επιτροπής νομικών υποθέσεων αποτελεί ορόσημο, θα αντιμετωπίσει μια ακόμα πρόκληση πριν γίνει νόμος. Η επιτροπή ψήφισε δίνοντας 15 θετικές ψήφους και 10 αρνητικές στο αμφιλεγόμενο άρθρο 13.

Αναμένεται ότι θα υποβληθεί ένσταση από μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου εναντίον του άρθρου, γεγονός που θα οδηγήσει σε νέα κοινοβουλευτική ψηφοφορία από την Ολομέλεια τον Ιούλιο για να αποφασιστεί εάν θα εγκριθεί ή θα απορριφθεί η σημερινή ψήφος. Μια τελική ψηφοφορία για την έγκριση της συνολικής νομοθεσίας θα γίνει αργότερα εντός του έτους.

Τech & Science
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

TikTok: Οι πλατφόρμες που εξετάζουν οι Αμερικανοί influencers μετά την επικείμενη απαγόρευση του

Τech & Science / TikTok: Οι πλατφόρμες που εξετάζουν οι Αμερικανοί influencers μετά την επικείμενη απαγόρευση του

Σύμφωνα με στοιχεία του TikTok, μικρές επιχειρήσεις και δημιουργοί περιεχομένου στις ΗΠΑ θα χάσουν 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα μέσα στον πρώτο μήνα από την παύση λειτουργίας της πλατφόρμας
LIFO NEWSROOM