Το πρώτο τραμ χωρίς οδηγό στον κόσμο, ξεκίνησε τα δοκιμαστικά δρομολόγιά του στο Πότσδαμ της Γερμανίας, την Παρασκευή.
Το σύστημα αυτόνομης οδήγησης αναπτύχθηκε από μία ομάδα 50 προγραμματιστών, μηχανικών, μαθηματικών και φυσικών σε συνεργασία με την εταιρεία Siemens.
Κάνοντας χρήση ραντάρ, ανιχνευτών λέιζερ και καμερών, το τραμ κινείται πάνω στις ράγες, στους δρόμους της πόλης με τα «ψηφιακά του μάτια», αποφεύγοντας τα σταθερά αλλά και τα απρόοπτα εμπόδια.
Το τραμ περνά από πυκνοκατοικημένες περιοχές και εμπορικούς δρόμους, διανύοντας μία διαδρομή 6 χιλιομέτρων με τυχαίες «διασταυρώσεις» με ποδήλατα, αυτοκίνητα και πεζούς.
Οι σχεδιαστές του αυτόνομου τραμ εξηγούν πως το αυτοματοποιημένο σύστημα αντιδρά απέναντι στους ενδεχόμενους κινδύνους πολύ γρηγορότερα από οποιονδήποτε άνθρωπο, μειώνοντας τον κίνδυνο τροχαίων.
Ωστόσο, το κόστος για την ανάπτυξη και τη συντήρηση του αυτοοδηγούμενου τραμ είναι, προς το παρόν, πολύ υψηλό και δεν προσφέρεται για την εισαγωγή και εμπορική εκμετάλλευσή του στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Με την υλοποίηση του πιλοτικού προγράμματος όμως, οι ειδικοί ελπίζουν να αποκομίσουν πολύτιμη εμπειρία για την μελλοντική εφαρμογή του.
Στα μέσα της διαδρομής, η ομάδα σκηνοθετεί ένα εικονικό, έκτακτο περιστατικό: ένας εργαζόμενος της Siemens σπρώχνει ένα (άδειο) παιδικό καροτσάκι στις ράγες και ο συρμός σταματά ακαριαία. Μόλις το καροτσάκι βγαίνει από τις ράγες, το τραμ ξεκινά αργά και συνεχίζει τη διαδρομή του.
Το τραμ υπήρξε βασικό μέσο μεταφοράς στο Πότσδαμ από τον προηγούμενο αιώνα - όπως και σε τόσες άλλες πόλεις της ανατολικής Γερμανίας - και οι 172.000 κάτοικοί του συνεχίζουν μέχρι σήμερα να το χρησιμοποιούν καθημερινά για τις υποχρεώσεις τους και τη διασκέδασή τους.
Με πληροφορίες από Guardian
σχόλια