Σύμφωνα με την Wall Street Journal, που επικαλείται στοιχεία της Ένωσης Γερμανών Πλοιοκτητών (VDR), από το 2015 Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν αγοράσει από τη Γερμανία 140 πλοία συνολικής χωρητικότητας 4,6 εκατ. τόνων.
H παρατεταμένη μείωση των ναύλων και τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια έχουν οδηγήσει σε σημαντική μείωση τον εμπορικό στόλο της Γερμανίας, γράφει η Wall Street Journal.
«Η έλλειψη χρηματοδότησης για τα πλοία και η αδυναμία κάλυψης τόκων και πρωτογενών πληρωμών, είχαν ως αποτέλεσμα μαζικές πωλήσεις γερμανικών πλοίων», υπογραμμίζει ο Αλφρεντ Χαρτμαν, πρόεδρος της Ένωσης Γερμανών Πλοιοκτητών.
Τα δεδομένα της VDR δείχνουν ότι τα υπό γερμανική σημαία πλοία ανέρχονται σήμερα σε 2.400, ενώ ο αριθμός τους το 2012 έφτανε τα 3.800. Όσον αφορά την ολική χωρητικότητα, ο αριθμός της παρουσιάζει μείωση κατά ένα τέταρτο.
«Τα περισσότερα υπό γερμανική σημαία πλοία πήγαν σε πλούσιους σε μετρητά Έλληνες ιδιοκτήτες, και ακολούθησαν αγοραστές από την Κίνα και τη Σιγκαπούρη», σημειώνει η αμερικανική εφημερίδα.
«Στη χειρότερη περίπτωση, έχουν υπάρξει πωλήσεις πλοίων πενταετίας σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές - διπλάσια από την τιμή scrap ή με 70% έκπτωση», δήλωσε στην WSJ ο Βασίλειος Καρατζάς, διευθύνων σύμβουλος της Karatzas Marine Advisors με έδρα τη Νέα Υόρκη, που συμμετέχει στην πώληση πολλών γερμανικών πλοίων μέσω διαχειριστών αφερεγγυότητας.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ- ΜΠΕ