Οι φωνητικές εντολές προς τις συσκευές μας, προκειμένου να κάνουν ένα search ή να πραγματοποιήσουν απλά tasks, έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας. «Ok, Google», «Hey Siri» και πολλά ακόμα παραδείγματα δίνουν το ηχητικό στίγμα του μέλλοντος και γίνονται ένα κανάλι αλληλεπίδρασης με τα gadgets μας, κατακτώντας ολοένα και περισσότερους χρήστες, ιδίως τώρα που τα ελληνικά υποστηρίζονται από όλο και περισσότερα software.
Παρόλο που η φωνή και ο ήχος κερδίζουν έδαφος ως προς αυτή την κατεύθυνση και το βίντεο και η φωτογραφία κατέχουν τα πρωτεία όσον αφορά τα ψηφιακά μέσα έκφρασης των χρηστών, ο ήχος, ως εκφραστικό μέσο −από το να μεταφέρει ένα μήνυμα έως ένα τραγούδι−, λάμπει διά της απουσίας του από το σύνολο των social media.
Το κενό αυτό έρχεται να καλύψει μια ολόφρεσκη ελληνική start-up ονόματι Vound, η οποία, όπως είπε στο Push The Button o ιδρυτής και CEO της, Γιάννης Τσιώρης, φιλοδοξεί να κάνει το Vound το μεγαλύτερο δίκτυο ηχητικής δημιουργικότητας στον κόσμο. Αυτό προσπαθεί, λοιπόν, να το επιτύχει με τη δημιουργία του ομώνυμου application για iOS (σύντομα θα κυκλοφορήσει και για Android) που επιτρέπει την ηχογράφηση, την επεξεργασία και τον διαμοιρασμό vounds, δηλαδή αρχείων ήχου διάρκειας 11 δευτερολέπτων, όπως περίπου λειτουργεί το Vine με τα video.
Η ιδέα του Vound δεν ήταν μια στιγμιαία έμπνευση αλλά το αποτέλεσμα εντατικής έρευνας, αγοράς και ανάλυσης των τεχνολογικών τάσεων.
Περιγράψτε μου με λίγα λόγια τι είναι το Vound.
Το Vound είναι ένα κοινωνικό δίκτυο όπου οι χρήστες μπορούν να ηχογραφήσουν τη φωνή τους, να τη συνδυάσουν με γνωστά αποφθέγματα, ηχητικά εφέ ή οτιδήποτε μπορούν να φανταστούν με απλό και διασκεδαστικό τρόπο, δημιουργώντας έτσι ένα «vound» το οποίο δεν ξεπερνά τα 11 δευτερόλεπτα. Μπορούν να δημοσιεύσουν τη δημιουργία τους σε Facebook/Twitter ή να στείλουν ένα προσωπικό vound στους φίλους τους μέσω WhatsApp/Facebook messenger. Η εφαρμογή, επίσης, έχει μια βιβλιοθήκη, έναν χώρο στον οποίο τα καλύτερα vounds των χρηστών είναι σε ομάδες. Για παράδειγμα, εκεί θα βρει κάποιος ατάκες από ταινίες, inspirational vounds, αστεία ηχητικά μηνύματα ή και ιστορικά vounds όπως το «Houston, we have a problem».
Πώς προέκυψε η ιδέα του Vound;
Κατά τη διάρκεια του 2ου μεταπτυχιακού μου στην Ολλανδία, μια πολυεθνική εταιρεία μού πρότεινε μια πολύ καλή θέση, την οποία και δέχτηκα τελικά. Δούλεψα 5 χρόνια εκεί με καλή επαγγελματική ανέλιξη, ωστόσο, όσο περνούσε ο καιρός, τόσο πιο έντονα ένιωθα πως το περιβάλλον μιας πολυεθνικής δεν είναι για μένα. Γυρνώντας στο σπίτι από τη δουλειά μια μέρα του Ιανουαρίου του 2014, ένιωσα ένα κάψιμο στο στήθος και συνειδητοποίησα ότι δεν υπήρχε περιθώριο περαιτέρω αναβολής − έπρεπε να ακολουθήσω αυτό που πραγματικά ήθελα.
Την ίδια στιγμή σκέφτηκα πόσο δύσκολο και μοναχικό θα ήταν να δημιουργήσεις μια start-up μόνος σου. Χρειάζεσαι έναν συνοδοιπόρο, έναν συνιδρυτή, για να αντιμετωπίζετε τις δυσκολίες μαζί. Σκεφτόμουν, λοιπόν, με πιο άτομο ταιριάζω και ποιος έχει τις κατάλληλες γνώσεις και δεξιότητες και τότε μου ήρθε στο μυαλό η Ιωάννα (Αγγελιδάκη). Το ίδιο βράδυ της τηλεφώνησα και κυριολεκτικά μέσα σε 3 λεπτά δέχτηκε. Από τότε φέραμε και οι δυο τη ζωή μας πάνω-κάτω για να ακολουθήσουμε αυτό το όνειρο. Έτσι δημιουργήθηκε ο αρχικός πυρήνας της ομάδας.
Η ιδέα του Vound δεν ήταν μια στιγμιαία έμπνευση αλλά το αποτέλεσμα εντατικής έρευνας, αγοράς και ανάλυσης των τεχνολογικών τάσεων. Μαζί με τη συνεργάτιδά μου Ιωάννα Αγγελιδάκη συνειδητοποιήσαμε ότι οι χρήστες μιλούν όλο και περισσότερο με τις συσκευές τους, είτε είναι η Siri, η Cortana ή το Google Voice. Την ίδια στιγμή, στο Facebook και στο Twitter είναι προφανής η απουσία των ήχων και των φωνών της καθημερινότητάς μας. Γι' αυτό δημιουργήσαμε το Vound, για να δώσουμε στη φωνή μας τη θέση που της αρμόζει στον διαδικτυακό κόσμο, να δώσουμε δηλαδή στα κοινωνικά δίκτυα πιο προσωπικό χαρακτήρα και να εισαγάγουμε ένα νέο είδος δημιουργικής έκφρασης.
Σε τι φάση βρίσκεται σήμερα η εφαρμογή; Έχει ακουστεί προς τα έξω η φωνή του Vound;
Από τον Ιανουάριο του 2014 και μετά από έναν χρόνο σκληρής δουλειάς έχουμε καταφέρει να χαρτογραφήσουμε τον ανταγωνισμό, να βρούμε αρχική χρηματοδότηση και να στήσουμε την εταιρεία στο Ντουμπάι, ενώ η ομάδα μας πλέον μετράει 9 άτομα που δουλεύουν διαδικτυακά από χώρες όπως η Ελλάδα, η Αμερική, η Ιταλία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Αυτήν τη στιγμή βρισκόμαστε σε public beta testing σε iOS και η εντατική προώθηση της εφαρμογής δεν έχει ξεκινήσει ακόμα, παρ' όλα αυτά το Vound ήδη ξεκίνησε να χτίζει ένα κοινό κι έχει καταφέρει να λάβει αναφορές από διαδικτυακές σελίδες όπως το Product hunt και το Superb Crew για την Αμερική ή το wwwhatsnew για την Ισπανία.
Σύντομα, μέσα στο 2015, έρχεται η παράδοση στην αγορά της Android έκδοσης του Vound καθώς και η μετάφραση της εφαρμογής στα ελληνικά.
Παρακολουθήστε το βίντεο παρουσίασης του Vound:
Επίσημος ιστότοπος:
www.vound.co
σχόλια