ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

Βίκτωρ Ουγκώ, ο σκοτεινός εικονογράφος

Βίκτωρ Ουγκώ, ο σκοτεινός εικονογράφος Facebook Twitter
0

 

 Ο Γάλλος μυθιστοριογράφος, ποιητής και δραματουργός Βίκτωρ Ουγκώ ( 1802 –1885) θεωρείται ο πλέον σημαντικός και προβεβλημένος εκπρόσωπος του κινήματος του γαλλικού ρομαντισμού.


Μία από τις μεγαλύτερες λογοτεχνικές φυσιογνωμίες του 19ου αιώνα, ο Ουγκώ θεωρείται ένας από τους ηγέτες της ρομαντικής κίνησης στη γαλλική λογοτεχνία καθώς επίσης και ένας από τους πιο παραγωγικούς και πολύπλευρους συγγραφείς της. Αν και είναι γνωστός κυρίως για τα μυθιστορήματα "Η Παναγία των Παρισίων" (1831) και "Οι Άθλιοι" (1862), στη πατρίδα του διακρίνεται πρώτιστα για τη συνεισφορά του ως ρομαντικός ποιητής.

Σύμφωνα με τους ερευνητές του έργου του, ο Ουγκώ προσπαθούσε συχνά να σχεδιάσει με το αριστερό του χέρι (ήταν δεξιόχειρας) ή χωρίς να κοιτάει το χαρτί μπροστά του, με στόχο να αφήσει το υποσυνείδητό του ελεύθερο να καθοδηγήσει το σχέδιο.


Εκτός όμως από τη συγγραφική του ιδιότητα, ο Βίκτωρ Ουγκώ είχε και ένα ακόμα, άγνωστο στο ευρύ κοινό, ταλέντο. Αυτό της ζωγραφικής και του σχεδίου. Στη διάρκεια της ζωής του φιλοτέχνησε περισσότερες από 4000 εικονογραφήσεις, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων είναι από την περίοδο 1848-1851, μία περίοδο κατά την οποία είχε αποφασίσει να απέχει από την συγγραφή για να αφοσιωθεί στα κοινά.


Σχεδίαζε σε χαρτί, χρησιμοποιώντας συνήθως πένα και μαύρο ξεθωριασμένο μελάνι, χωρίς να διστάζει πολλές φορές να "λεκιάσει" το χαρτί με κάρβουνο ή ακόμα και καφέ. Ζωγράφιζε συχνά με τα ακροδάχτυλά του ενώ πειραματιζόταν και με άλλες μη παραδοσιακές τεχνικές.


Σύμφωνα με τους ερευνητές του έργου του, ο Ουγκώ προσπαθούσε συχνά να σχεδιάσει με το αριστερό του χέρι (ήταν δεξιόχειρας) ή χωρίς να κοιτάει το χαρτί μπροστά του, με στόχο να αφήσει το υποσυνείδητό του ελεύθερο να καθοδηγήσει το σχέδιο.


Κατά τη διάρκεια της ζωής του σπάνια δημοσιοποιούσε έργα του, τα οποία αρκούταν να παρουσιάζει μόνο σε στενούς φίλους ή επισκέπτες του. Πριν λίγες μόλις μέρες, παρουσιάστηκε για πρώτη μία έκθεση με το εικονογραφικό έργο του μεγάλου συγγραφέα , στην École Émile Cohl της Λυών, με τίτλο "Victor Hugo et les arts: de l'écrivain médiatique à l'intimité de l'homme". Παρακάτω ξεχωρίζουμε 15 έργα της έκθεσης, τα οποία σύμφωνα και με έναν επισκέπτη της φέρνουν κατά νου ένα κόσμο σκοτεινό, όπως αυτόν των ιστοριών του Λάβκραφτ. -Α.Γ.

 

Δείτε τις εικόνες καλύτερα σε Full Screen προβολή, κάνοντας κλικ πάνω τους

Βίκτωρ Ουγκώ, ο σκοτεινός εικονογράφος Facebook Twitter
Βίκτωρ Ουγκώ, ο σκοτεινός εικονογράφος Facebook Twitter
Βίκτωρ Ουγκώ, ο σκοτεινός εικονογράφος Facebook Twitter
Βίκτωρ Ουγκώ, ο σκοτεινός εικονογράφος Facebook Twitter
Βίκτωρ Ουγκώ, ο σκοτεινός εικονογράφος Facebook Twitter
Βίκτωρ Ουγκώ, ο σκοτεινός εικονογράφος Facebook Twitter
Βίκτωρ Ουγκώ, ο σκοτεινός εικονογράφος Facebook Twitter
Βίκτωρ Ουγκώ, ο σκοτεινός εικονογράφος Facebook Twitter
Βίκτωρ Ουγκώ, ο σκοτεινός εικονογράφος Facebook Twitter
Βίκτωρ Ουγκώ, ο σκοτεινός εικονογράφος Facebook Twitter
Βίκτωρ Ουγκώ, ο σκοτεινός εικονογράφος Facebook Twitter
Βίκτωρ Ουγκώ, ο σκοτεινός εικονογράφος Facebook Twitter
Βίκτωρ Ουγκώ, ο σκοτεινός εικονογράφος Facebook Twitter
Βίκτωρ Ουγκώ, ο σκοτεινός εικονογράφος Facebook Twitter

 

Αρχείο
0

ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ