Στο σημερινό «Α μπα»: ο ορισμός δεν είναι δικός σου

Στο σημερινό «Α μπα»: ο ορισμός δεν είναι δικός σου Facebook Twitter
38


__________________
1.


Αγαπητή Λένα,

διάβασα κάπου ότι για να ξεπεράσεις μία σχέση χρειάζεσαι το μισό χρόνο από όσο βρισκόσουν σε αυτή. Τι άλλη βλακεία θα ακούσουμε Θεέ μου; Εν τω μεταξύ, εάν ήταν μία μελέτη πχ, που είχε 500 ζευγάρια χωρισμένων και κατέγραφαν καθημερινά τη διάθεση και το κέφι και το κλπ κλπ των χωρισμένων και έβγαζαν ότι μετά την περίοδο αυτή η πλειοψηφία των χωρισμένων αρχίζει να νιώθει καλύτερα (ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων) πες πάει στα κομμάτια κάνανε μια στατιστική, άντε και κάποια αξία έχει. Αλλά ήταν τελείως φλου φάση, του στυλ είχα μία σχέση 3 χρόνια μετά από 1.5 χρόνο το ξεπέρασα, και μία άλλη 2 μήνες και μετά από 1 μήνα χωρισμού είμαι καλά άρα για t_commited=2*N => t_backinthegame=N. Και όχι τίποτα άλλο, αλλά όταν χωρίζεις εν γένει είσαι λίγο ευάλωτος, οπότε δεν χρειάζεσαι και τον άλλο να σου λέει "έχεις 18 εβδομάδες να νιώσεις καλά"! Η ερώτηση: ποια είναι μερικά (1-2 δεν είμαι άπληστη) από τα πιο κουλά και αυθαίρετα συμπεράσματα που έχεις ακούσει να πλασάρονται ως προς τις σχέσεις;

Πρώτο θα έβαζα ότι τα ετερώνυμα έλκονται. Μπορεί να έλκονται, μπορεί να μην έλκονται, κανόνας δεν είναι με τίποτα, και καλύτερα για όλους είναι να μην έλκονται. Αυτή η φράση μου φαίνεται ως δικαιολογία για όσους κάνουν πολύ λάθος επιλογές, και το ξέρουν. Παράλληλα βέβαια, αν δεν υπάρχει πλήρης σύμπνοια, δεν σημαίνει ότι πρόκειται για δύο ετερώνυμα, απλώς δεν είναι δυνατόν να είμαστε ο ένας καρμπόν του άλλου.


Δεύτερο θα έβαζα το 'οι σχέσεις είναι πολύ δύσκολες και θέλουν δουλειά'. Αν μια σχέση είναι πολύ δύσκολη και θέλει δουλεά ίσως να είναι σημάδι ότι δεν είναι πολύ καλή σχέση. Δε νομίζω ότι όλες οι σχέσεις πρέπει να είναι δύσκολες για να θεωρούνται σχέσεις. Αντιθέτως, πιστεύω ότι οι πετυχημένες σχέσεις δεν μοιάζουν καθόλου με δουλειά. Την σκληρή δουλειά πρέπει να την κάνει ο καθένας με τον εαυτό του, και είναι μια δουλειά που δεν τελειώνει, αν θέλει να κάνει σχέσεις που δεν μοιάζουν με μαγγανοπήγαδο.

Στην τρίτη θέση θα έβαζα την παρακάτω ερώτηση:

__________________
2.

Αγαπητή Λένα,

Ακούω συχνά φίλες να λένε μεταξύ τους "δεν σου αξίζει", εάν κάποιος δεν απαντάει σε μηνύματα, και γενικά το "δεν σου αξίζει" πάει και έρχεται όταν ο άντρας που τους ενδιαφέρει δεν δείχνει την συμπεριφορά που θα ήθελαν, εννοώντας πως τους αξίζει κάτι καλύτερο, κάποιος άλλος.

Και ρωτάω, τι σημαίνει αυτή η αξία; Δηλαδή εάν κάποιος είναι βίαιος με την γυναίκα του (τραβηγμένο παράδειγμα), δεν "της αξίζει", αλλά σε κάποια άλλη μπορεί και να άξιζε; Γιατί η λέξη αξία κολλάει εκεί;
Εάν κάποιος εγκληματίας ερωτευτεί θα πρέπει να πούμε οι άλλοι "δεν του άξιζε η ευτυχία"; Είναι σαν να σκέφτεται κάποιος γενικά και αόριστα εάν είμαστε καλοί άνθρωποι (!) και κατά συνέπεια τι μας αξίζει να πάρουμε στην προσωπική μας ζωή; Είμαι φανατική αναγνώστριά σου.- προβληματισμενη

Μα τώρα κι εσύ πας να βγάλεις από τη μύγα ξύγκι. Το 'δεν σου αξίζει' έχει τόσο περιεχόμενο όσο το 'τι κάνεις, καλά;' Κανείς δεν περιμένει από τον άλλον να απαντήσει στα σοβαρά αν είναι καλά ή όχι. Αντίστοιχα, το 'δεν σου αξίζει' είναι το 'βαρέθηκα αυτή τη συζήτηση, δεν με ενδιαφέρει, και θέλω να αλλάξουμε θέμα'. Όποτε ακούς το 'δεν σου αξίζει' να ξέρεις ότι αυτός που το είπε θέλει να πάει για ποτό, να κλείσει το τηλέφωνο, ή βαριέται/δεν θέλει να σου πει αυτό που πιστεύει, που είναι ότι έκανες πολύ κακή επιλογή και δεν ξέρει από πού να αρχίσει να του εξηγεί πόσα πράγματα πιστεύει ότι κάνεις λάθος, επειδή δεν δίνεις την εντύπωση ανθρώπου που παίρνει καλά την αρνητική κριτική. Γενικά, δεν είναι καλό σημάδι όταν το ακούς αυτό. Ακόμα και αν αυτός που το λέει, το εννοεί.

__________________
3.


Στην αρχαία Ελλάδα ο αδύναμος άνθρωπος ήταν αυτός που δεν είχε εγκράτεια (επειδή δεν επιβαλόταν στον εαυτό του ήταν έρμαιο των επιθυμιών του). Τον χαρακτήριζαν ως επαίσχυντο, ποταπό, φαύλο κλπ.
Στον χριστιανισμό ο αδύναμος άνθρωπος σχεδόν εξισώνεται με τον δυνατό άνθρωπο (τον εγκρατή), τον ξεπερνάει κιόλας γιατί στον χριστιανισμό το μεγάλο βάρος και όλη η προσοχή δίνεται στον αδύναμο άνθρωπο. Ο δυνατός είτε δεν αναφέρεται ή όταν αναφέρεται έχει την εικόνα του εχθρού του αδύναμου ανθρώπου.
Το να είναι ο αδύναμος αυτός που έχει την φροντίδα του Θεού, που έχει την προσοχή του, και το έλεός του δεν είναι διαστροφή των αξιών? Το να είναι ο δυνατός επικίνδυνος εν ολίγοις, ο εχθρός του αδύναμου, δεν είναι διαστροφή των αξιών? Ποιά η δικαιοσύνη του χριστιανισμού όταν ρίχνει το δίκιο στον αδύναμο (στον φαύλο και στον επαίσχυντο δηλαδή)?
Γιατί αυτή η θρησκεία ενώ είναι τόσο λοξή έχει τόση ανταπόκριση στον κόσμο?
Δεν ρωτάω για το αν υπάρχει Θεός ή όχι, ρωτάω για την θρησκεία του χριστιανισμού.
Γιατί αυτή η θρησκεία που αντέστρεψε τις αξίες της αρχαιότητας, τις λογικά τεκμηριωμένες δηλ τις αποδεδειμένες, που η Εκκλησία της έχει κάνει πολέμους και έχει σκοτώσει χιλιάδες, που οι παπάδες της έχουν βαθιά το χέρι στο μέλι (χρήμα, εξουσία, παιδεραστία..), που και στις μέρες μας διδάσκει την εχθρότητα στους αλλόθρησκους, στους ομοφυλόφιλους, αλλά και στους χαρούμενους ανθρώπους που διασκεδάζουν, φωνάζουν και κάνουν έρωτα ελεύθερα, γιατί έχει τέτοια απήχηση?
Γιατί ο κόσμος θέλει αυτή την θρησκεία?

Δε νομίζω ότι χρειάζεται να συγκρίνεις δύο ανόμοια πράγματα με ανόμοιους όρους για να επιχειρηματολογήσεις κατά του Χριστιανισμού. Δίνει από μόνος του πολύ καλές πάσες, εδώ και δύο χιλιετίες.


Για τη σύγκριση: ο άνθρωπος που δεν έχει εγκράτεια είναι κατακριτέος και στην αρχαία Ελλάδα και στον Χριστιανισμό. Κάνεις ένα τεράστιο άλμα και εξισώνεις τον αδύναμο άνθρωπο με τον εγκρατή. Εεε, όχι. Δεν είναι το ίδιο. Όταν ο Χριστιανισμός μιλάει για τους αδύναμους εννοεί τους αδικημένους λόγω συστήματος, τους ηλικιωμένους ας πούμε, τα παιδιά, τους φτωχούς – όχι τους αδύναμους σε χαρακτήρα (αυτοί, ανάλογα με την αδυναμία του χαρακτήρα, κατατάσσονται θετικά ή αρνητικά). Η κοινωνία της αρχαίας Ελλάδας είναι αξιοθαύμαστη για χίλιους λόγους, αλλά αυτό διαφέρει αρκετά από το να την κάνουμε πρότυπο για σήμερα. Δεν γίνεται, και δεν είναι αρκετά καλή για το σήμερα. Έχει διάφορα κενά που δεν καλύπτουν σημερινά προβλήματα. Πώς να το κάνουμε, έχουν περάσει και κάτι χιλιάδες χρόνια.


Στο εδώ και στο τώρα είναι καλή η ερώτηση «γιατί να θέλει ο κόσμος αυτή τη θρησκεία» και η απάντηση δεν μπορεί να δοθεί σε πέντε παραγράφους. Θα σου πω το πιο κλασικό επιχείρημα που, αν και εντελώς σαθρό, εξακολουθεί να περνάει: «άλλο η θρησκεία και άλλο οι παπάδες». Για μένα, που το βλέπω απ' έξω, είναι προφανές ότι δεν ισχύει κάτι τέτοιο, και ότι δεν είναι δυνατόν να ισχύει. Η θρησκεία δεν είναι άλλο από τους παπάδες. Αλλά ούτε σε αυτό μπορούμε να συμφωνήσουμε, οπότε...

__________________
4.

Α, μπα, αγαπημένη, καλημέρα.
Ερώτηση-προβληματισμός:
Δεν υπάρχει φλερτ στη ζωή μου. Κατά συνέπεια, ούτε σχέση (ή απόπειρα αυτής).
Σε ό,τι αφορά την εξωτερική μου εμφάνιση, νιώθω συχνά βλέμματα αντρών και η ίδια αισθάνομαι μια χαρά με την εμφάνισή μου.
Στα ενδότερα, έχω καταφέρει να έχω σχετική ενημερότητα για το πώς λειτουργώ (και επίγνωση ότι αυτό είναι μία διαδικασία δυναμική), πράγμα που -μεταξύ άλλων- με κάνει και ολοένα και πιο ανοιχτή ως άνθρωπο.
Διαβάσματα, φίλοι, συζητήσεις, σχέσεις,alone time, ψυχοθεραπεία, παρατήρηση με έχουν απομακρύνει από το να αποδέχομαι γενικότητες, να κατανοώ τον εαυτό μου και τους ανθρώπους με τους οποίους σχετίζομαι.
Τι λείπει, όμως, και το ερωτικό κομμάτι υπολειτουργεί;
Νιώθω σαν να είμαι έτοιμη για εκδρομή, με φουλ διάθεση για περιπέτεια και το σακίδιο ήδη στους ώμους και μου λείπει η παρέα.
Σκληρές απαντήσεις είναι more than welcome. -α, μπα fan

Το συμπέρασμα που βγάζω προκύπτει μέσα από τις δέκα σειρές που έγραψες, αλλά πώς αλλιώς να το κάνουμε;


Μιλάς σαν να ψάχνεις υπάλληλο για την προσωπική σου επιχείρηση που έχτισες με πολύ κόπο. Όχι σαν άνθρωπος που θέλει συντροφική σχέση και είναι έτοιμος να γίνει ευάλωτος.


Αν αυτό ισχύει, και αν διαφαίνεται στις συναναστροφές σου, λειτουργεί πολύ ξενερωτικά.


Οι άλλοι ψάχνουν κάποιον να τους ξετρελάνει, να τους ανεβάσει, να τους ξεσηκώσει, να τους κάνει να νιώσουν παντοδύναμοι και Θεοί. Αυτό που ψάχνεις κι εσύ. Δεν γίνεται να το ψάχνεις μόνο, πρέπει και να το προσφέρεις. Και για να το προσφέρεις πρέπει να έχεις την ικανότητα να εκπλήσσεσαι, να θαυμάζεις και να ανακαλύπτεις μικρά, θαυμάσια χαρακτηριστικά στους άλλους.


Και όταν λέμε στους άλλους, εννοούμε σε όλους τους άλλους, όχι μόνο σε όσους φαίνονται κατάλληλοι για υποψήφιοι.

__________________
5.


Λένα ανακάλυψα τον τροχό! Η έκφραση είναι δική σου όπως ίσως θυμάσαι και εσύ και οι αναγνώστες σου, την είχες πει για ένα παιδί που τα είχε βάλει με το κεφάλαιο και έβλεπε παντού αισχροκέρδεια κλπ. Εγώ ανακάλυψα τον υποβόσκοντα σεξισμό της κοινωνίας. Στην αρχή δεν έβλεπα την πίεση που μας ασκείται ως γυναίκες αλλά μπορώ να πω ότι οι απαντήσεις σου έχουν αρχίσει να μου ανοίγουν τα μάτια. Τώρα όμως τα βάζω με όλους και με όλα. Τσακώθηκα προχθές με την κολλητή μου (καλά δεν σφαχτήκαμε κιόλας) γιατί έλεγε "ο τάδε είναι γκέι". Και της απάντησα ότι βασίζει το συμπέρασμά της στο ότι το στυλ του είναι μετροσέξουαλ, και ότι αυτό δεν είναι καμία απόδειξη. Απάντηση "μα εγώ τον συμπαθώ". Και εκεί μου γύρισαν τα λαμπάκια και της είπα ότι αυτό που λέει είναι έτερον εκάτερον. Τι σημασία έχει αν τον συμπαθεί ή όχι; Ο κόσμος νομίζει ότι όταν δηλώνεις ότι δεν νομίζεις πως κάποιος είναι γκέι το κάνεις για να υπερασπιστείς κάποιον που έχει υποστεί προσβολή. Ουσιαστικά λοιπόν η κοινωνία θεωρεί ότι είναι κακό να είσαι γκέι, αλλά επειδή θέλουμε να είμαστε προοδευτικοί τρομάρα μας το θεωρούν σαν ένα ελαττωματάκι, σαν να λέμε χαζούλης ο κακομοίρης. Δηλαδή δεν υπάρχει σωτηρία γιατί ο κόσμος που τα λέει αυτά πιστεύει ότι είναι ανεκτικός και δεν χρειάζεται άλλη ενασχόληση με το θέμα. Αυτό είναι το ένα κρατούμενο. Το άλλο κρατούμενο είναι ότι ένας στρέιτ άντρας δεν έχει το δικαίωμα να ασχοληθεί με "γυναικείες υποθέσεις" ενώ αντίθετα μία γυναίκα είναι "θεμιτό" να ασχοληθεί με "αντρικές δραστηριότητες" (πχ αθλήματα, αυτοκίνητα, κόμικς). Ο στρέιτ άντρας λοιπόν, άπαξ και αρχίσει να προσέχει το ντύσιμό του, το μαλλί του, ότι τέλος πάντων "κάνουμε εμείς οι γυναίκες", μαύρο φίδι που τον έφαγε, όχι γιατί θα τον πουν γκέι (γιατί ΕΙΠΑΜΕ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΒΡΙΣΙΑ ΓΚΑΝΤ ΝΤΕΜΜΙΤ) αλλά γιατί αρκετές γυναίκες θα τον απορρίψουν ως πιθανό σύντροφο. Γιατί να το κάνουν αυτό; Από την άλλη και ο ίδιος μπορεί να διαλέξει κάποια που να μην έχει ορίζοντες εύρους 10 μοιρών και μήκους 3 εκατοστών. Θέλω να ρωτήσω λοιπόν αν θεωρείς ότι μπορούμε να κάνουμε κάτι για να κάνουμε την κοινωνία πραγματικά ανεκτική και όχι "χιχιχι ο τάδε είναι γκέι, αλλά δεν το λέω για κακό, εγώ τον συμπαθώ", εκτός από το να λέμε τη γνώμη μας όταν γίνεται συζήτηση. Υπάρχουν φορείς να μου πεις, αλλά πως να συνδράμουμε εμείς οι απλοί πολίτες οεο;- φρεσκοξυπνημένη

Όλοι απλοί πολίτες είμαστε, αλλά δεν είμαστε ακριβώς αυτό, γιατί δεν είναι καθόλου απλό το να είσαι πολίτης. Η γνώμη σου ακούγεται, ακόμα και όταν δεν καταλαβαίνεις ότι ακούγεται, και επηρεάζεις όταν δεν έχεις στόχο να επηρεάσεις. Ανάλογα και με τη δουλειά που κάνεις, μπορεί να έρχεσαι σε επαφή με ανθρώπους-κλειδιά στη διαμόρφωση της κοινής γνώμης – πχ μπορεί να είσαι δάσκαλος, και να επηρεάζεις νέους. Τώρα ας πούμε, έγραψες κάτι που θα διαβάσουν πολλοί, επειδή υπάρχει το θαυμαστό ίντερνετ. Οπότε «το να λέμε τη γνώμη μας» όταν γίνεται συζήτηση, δεν είναι κάτι αμελητέο, είναι αντιθέτως πολύ σοβαρό, τουλάχιστον έτσι το βλέπω.


Το άλλο που μπορούμε να κάνουμε είναι να διαβάζουμε και να ακούμε τις γνώμες των άλλων, και ειδικά αυτών που θαυμάζουμε, γιατί τα επιχειρήματα μας γίνονται πιο μεστά ακούγοντας επιχειρήματα άλλων. Ολοκληρώνεται μια εικόνα καλύτερα μέσα στο κεφάλι μας, και ξέρουμε όλο και πιο καλά γιατί πιστεύουμε αυτό που πιστεύουμε. Βέβαια πρέπει να παρακολουθούμε και τα επιχειρήματα της άλλης πλευράς, αλλά εκεί νομίζω ότι θέλει εξίσου προσοχή: όχι του λούμπεν τμήματος της άλλης πλευράς, για να σιγουρευτούμε ότι είμαστε σωστοί, αλλά τα επιχειρήματα των αρίστων της άλλης πλευράς.

__________________
6.


για μένα ο ορισμός της ενοχής είναι = δοκιμασίες τεχνητών φόβων.
για σένα ποιός είναι ο ορισμός της?- ??

Η πλάκα με τη γλώσσα είναι ότι για να λειτουργήσει ως πλατφόρμα επικοινωνίας και να έχουμε μια ελπίδα να συνεννοηθούμε μια μέρα, είναι ότι πρέπει να έχουμε δεχτεί πρώτα τον ορισμό κάθε λέξης, όπως έχει συμφωνηθεί.


Το να δίνεις δικούς σου ορισμούς σε λέξεις δεν σε κάνει ψαγμένο. Σε κάνει λίγο πιο ασεβή, και λίγο πιο δύσκολο συνομιλητή.


Βέβαια, δε νομίζω ότι λέγοντας «για μένα ο ορισμός της ενοχής είναι το τάδε» εννοείς πραγματικά ότι έχεις δώσει τον δικό σου ορισμό σε μια λέξη. Αυτό που θέλεις να πεις είναι τι αισθάνεσαι όταν ακούς τη λέξη, ή τι είναι το πιο σημαντικό για σένα σε αυτή τη λέξη, ή πώς προκύπτουν οι δικές σου ενοχές, ή κάτι δικό σου τέλος πάντων, που σχετίζεται με αυτή τη λέξη. Δηλαδή, χρησιμοποιείς και τη λέξη «ορισμός» με λάθος ή παραπλανητικό τρόπο, που δυσκολεύει ακόμη περισσότερο την επικοινωνία.


Με λίγα λόγια, δεν καταλαβαίνω καθόλου τι θέλεις να πεις.


Και για να μην ξεχνάμε και τον θαυμαστό κώδικα που είναι η γλώσσα, που μας επιτρέπει μερικές φορές να ανταλλάσσουμε σκέψεις:


Ο ορισμός της λέξης ενοχή είναι: το συναίσθημα που κυριαρχεί στη συνείδησή μας, όταν εμείς οι ίδιοι αποδοκιμάζουμε και επικρίνουμε πράξη μας, συμπεριφορά μας κτλ., επειδή έχει ανεπιθύμητο αποτέλεσμα ή είναι αντίθετη προς τις ηθικές αρχές.


__________________
7.


Στα 30 πια, άντρες και γυναίκες, πόσο λάθος θεωρείς ότι είναι να φλερτάρουν (ή και ακόμα περισσότερα), ενώ έχουν ταυτόχρονα άλλη σχέση (είτε και οι δύο, είτε ο ένας)?
Η λογική μου λέει ότι δεν είναι σωστό και καθένας πρέπει να προστατεύει τη σχέση του και να μη μπλέκεται ανάμεσα σε άλλους. Η πραγματικότητα όμως με κάνει να σκέφτομαι μήπως το φλερτ (τουλάχιστον) είναι αναπόφευκτο αφού σε τέτοια ηλικία αυτός/αυτή που σε ενδιαφέρει θα είναι λογικά με κάποιον άλλο.
Αν δεν φλερτάρεις και μείνεις σταθερός στην ηθική σου, πώς μπορείς να διεκδικήσεις την πιθανότητα να είσαι με κάποιον που σου αρέσει πολύ?? Ή να αποφασίσεις ότι θες κάτι άλλο εφόσον είσαι σε σχέση? Κι αν το κάνεις αυτό κι αν τελικά είσαι με αυτόν που θες, θα σε δει ποτέ σοβαρά ξέροντας ότι ήσουν μαζί του ενώ είχε σχέση?
Σε μπέρδεψα?- Ισόπλευρο τρίγωνο

Καθόλου δε με μπέρδεψες, και επειδή ούτε έχεις μπερδευτεί, ας τα ξεκαθαρίσουμε, πριν σιγουρευτείς ότι το κέρατο, τελικά, δικαιολογείται: ό,τι κάνεις πίσω από την πλάτη του άλλου είναι κατακριτέο. Όσο πιο πολύ ξέρεις ότι θα τον στενοχωρήσεις, τόσο το χειρότερο. Και ο άλλος είναι ο οποιοσδήποτε άλλος, όχι μόνο ο δικός σου.


Το φλερτ δεν ισούται με τα «ακόμη περισσότερα». Κάθε τι που κάνεις, έχει διαφορετική βαρύτητα. Ούτε το ίδιο το φλερτ δεν είναι πάντοτε το ίδιο βαρύ. Οπότε μην ψάχνεις μια φόρμουλα που θα διευκολύνει, ή που θα ξεδιαλύνει, ή που θα εξηγήσει όλες τις περιπτώσεις. Θα υπάρξουν φορές που θα στενοχωρήσεις κάποιον εν γνώσει σου, γιατί θα προέχει να πετύχεις κάτι άλλο. Θα αντιμετωπίσεις τον εαυτό σου αναλόγως με τα εφόδια που έχεις.

__________________
7.1 Για όσους γράφουν ότι δεν πάνε σε ψυχολόγο επειδή «δεν υπάρχει οικονομική δυνατότητα»:


Δεν θέλω να ρωτήσω κάτι, θέλω απλώς να πω πως πήγα σε KΨΥ (κέντρο ψυχικής υγείας) και ξεκίνησα ψυχοθεραπεία σε εβδομαδιαία βάση με 3,50 ευρώ ανά επίσκεψη. Δεν το περίμενα ότι θα παρείχαν κάτι τέτοιο σε έναν άνθρωπο που δεν έχει π.χ. βαριάς μορφής κατάθλιψη γιατί φανταζόμουν ότι θα υπήρχε πολλή ζήτηση και δεν θα έφτανε το προσωπικό για πιο ήπιες περιπτώσεις. Όμως, τελικά υπάρχει κάτι και για μας που θέλουμε μια υποστήριξη αλλά δεν έχουμε τα χρήματα.

Ευχαριστώ που το έχεις επισημάνει τόσες φορές και τελικά το αποφάσισα.- CaseSensitive

 

38

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

14 σχόλια
#7.1Δυστυχώς έχω πολύ κακή εμπειρία από το ΚΨΥ της περιοχής μου. Εδώ και 3 χρόνια παρακολουθείται η κόρη μου από παιδοψυχίατρο στο συγκεκριμένο κέντρο και το αποτέλεσμα είναι μηδέν. Μετά από 3 χρόνια δεν έχουμε καν διάγνωση, γιατί ο κύριος αυτός που θέλει να λέγεται επιστήμονας και είναι μάλιστα και ο διευθυντής του κέντρου ισχυρίζεται ότι "δε χρειάζεται να βάζουμε ταμπέλες". Ακόμα δεν ξέρω τι έχει το παιδί μου. Σ'αυτό το διάστημα έχει συμβεί να αισθάνεται τόσο χάλια από το άγχος που να με παρακαλάει να την πάω στα επείγοντα νοσοκομείου μήπως της δώσουν κανένα ηρεμιστικό. Ο κύριος επιστήμονας αρνείται να δώσει οποιαδήποτε φαρμακευτική αγωγή. Στο μεταξύ το παιδί ενηλικιώθηκε αλλά εξακολουθεί να έχει τα ίδια προβλήματα και εξακολουθεί να παρακολουθείται από τον ίδιο παιδοψυχίατρο, πράγμα που δεν ξάρω καν αν είναι θεμιτό. Τα ραντεβού ήταν πάντα μία φορά το μήνα και δεν δεχόντουσαν σε καμία περίπτωση ούτε εκτάκτως, όσο χάλια και αν ήταν το παιδί, να βάλουν ραντεβού νωρίτερα. Δυστυχώς δεν επιτρέπεται καν να απευθυνθούμε σε κέντρο άλλης περιοχής, είμαστε κολλημένοι σε αυτό. Τι να το κάνω λοιπόν που κοστίζει 3,5 ευρώ; Και πολλά είναι για τις απαράδεκτες υπηρεσίες που προσφέρουν. Καθαρή κοροϊδία.Δεν αμφιβάλλω ότι μπορεί να υπάρχουν κέντρα που κάνουν καλή δουλειά και καλά θα κάνει ο καθένας που έχει προβλήματα να τα δοκιμάσει, εμείς σταθήκαμε άτυχοι και όπως φαίνεται σε ορισμένες περιπτώσεις απλά δεν υπάρχει λύση, τουλάχιστον όχι από τις κρατικές υποδομές υγείας.
Είναι όντως κρίμα, θεωρώ ότι θα ήταν θεμιτό να μπορούσατε να απευθυνθείτε σε άλλο κέντρο. Ίσως να προσπαθούσατε τώρα που ενηλικιώθηκε να αναζητήσετε άλλο ψυχίατρο στο ίδιο κέντρο;
Νομίζω πως η απάντηση στο γιατί χριστιανισμός ειναι η ελλειψη συνειδητότητας (ελπίζω να υπάρχει αυτή η λέξη). Γενήθηκα στο δυτικό πολιτισμό, επικρατεί ο χριστιάνισμός, πιστεύω στον χριστιανισμό. Και όχι μόνο αυτό, υιοθετώ χωρίς καλά καλά να το πάρω χαμπάρι ένα σωρό άλλες απόψεις- νοοτροπίες. Θα μπορούσε να έχω γεννηθεί κάπου αλλού και να είχα ενστερνιστεί άλλες χειρότερες ή και καλύτερες ιδέες γιατί έτσι λειτουργούν οι κοινωνίες, θέλουν την ομοιομορφία- θέλουν όχι με την εννοια ότι καταναγκαστικά επιβάλουν.Απο εκεί και πέρα είναι προσωπική απόφαση του καθενός αν θα ζήσει τη ζωή του χωρίς να το συνειδητοποιήσει, κατα πόσο θα ψαχτεί και θα ψαξει. Νομίζω ακόμα ότι είναι ανθρώπινη η αγανάκτηση και ο θυμός για τα κακά που έχουν επικρατήσει (χριστιάνισμος, καπιταλισμός, σεξισμός), ωστόσο είναι πολύ αρχικό στάδιο συνειδητοποίησης. Βοηθάει πολύ η προσπάθεια κατανόησης των χαραστηριστικών που έκαναν αυτές τις ιδέες- συστήματα να εδραιωθούν. Ρωτάς :"Γιατί αυτή η θρησκεία ενώ είναι τόσο λοξή έχει τόση ανταπόκριση στον κόσμο?" και η απάντηση είναι γιατί είναι θρησκεία, γιατι θέλουμε έτοιμες απαντήσεις στα μεγάλα ερωτήματα της ζωής, γιατί θέλουμε ένα νόημα για τη ζωή μας.
Αγαπητή 4, φταίει η πολλή .....ενημερότητα για το πως λειτουργείς! Αν μετά από κάθε κίνηση ή σκέψη αυτοψυχαναλύεσαι δεν θα προκύψει ποτέ φλερτ, που αναγκαστικά απαιτεί να ασχολείσαι με τον εαυτό σου λίγο λιγότερο. Αν ξεκίνησες πρόσφατα την ψυχοθεραπεία, νομίζω ότι αυτό που περνάς είναι ένα αναγκαίο στάδιο. Με το καιρό θα έρθουν όλα. Αν όχι, θα συμφωνήσω με την Α μπα
# 3Γιατί ο κόσμος θέλει οποιαδήποτε θρησκεία ; νομίζω θα ήταν δικαιότερο ερώτημα. Χωρίς να θέλω να υπερασπιστώ ή να θίξω τα πιστεύω κανενός, δεν γεννιέται, ή θα έπρεπε να γεννιέται, εύλογα η απορία σε όλους τους σκεπτόμενους ανθρώπους για την ορθότητα ή μη των όσων δογματικά πρεσβεύει οποιαδήποτε θρησκεία κάποια στιγμή της ζωής τους ειδικά όταν αφορίζουν τομείς προσωπικών επιλογών που δεν βλάπτουν ή αφορούν κανέναν άλλο ; Προσωπικά θεωρώ το θέμα της θρησκείας μαζί με αυτό της ηθικής και της πολιτικής τα πιο ακανθώδη σημεία στις κοινωνικές συναναστροφές και συζητήσεις μας. Κυρίως γιατί έχω διαπιστώσει ποικιλοτρόπως ότι ανήκουν στις κατηγορίες που η Βολταιρική ρήση για το δικαίωμα της διαφορετικής άποψης αντιμετωπίζεται αν όχι με αγένεια τουλάχιστον με σαρκασμό. Υπάρχει ένας αμετροεπής φανατισμός που υποσκάπτει κάθε δήλωση υπέρ ή κατά και πολλές φορές χρειάζεται χειρουργική ακρίβεια για να αποφευχθεί η σύγκρουση ή έστω να διατυπωθεί ή άποψή σου χωρίς να θίχθεί ο συνομιλητής. Σε ανθρώπινο επίπεδο, όσο το δυνατόν πιο αμερόληπτο, το μοναδικό πράγμα που θα απαντούσα στον/στην 3 είναι να συνειδητοποιήσει τα όρια ανάμεσα στη θρησκοληψία και στη θρησκεία καθώς και την ανθρώπινη ανάγκη τεράστιας μερίδας ανθρώπων να πιστεύουν σε κάτι που δεν μπορεί να ελέγξουν αναζητώντας ένα πνευματικό στήριγμα. Θα υπογράμμιζα τη βάση όλων των γνωστών θρησκειών που είναι η καλοσύνη και η αγάπη και θα ανέφερα ότι όταν δημιουργήθηκαν οι θρησκείες αιώνες πριν, συγκεκριμένοι κανόνες δημιουργήθηκαν ώστε να αντιμετωπιστούν με χειραγώγηση και φόβο παθογενείς συμπεριφορές ανθρώπων που εμπόδιζαν την κοινωνική ισορροπία. Εν κατακλείδι, γιατί αυτό είναι ένα τεράστιο θέμα που δεν ολοκληρώνεται σε 5 γραμμές, θα συμβούλευα τον οποιοδήποτε να προσπαθήσει να απορροφήσει όλα τα θετικά σημεία των θρησκειών και το φιλοσοφικό τους επίπεδο (αυτογνωσία, πνευματική ισορροπία, αλτρουισμός, ευγένεια, καλοσύνη, σεβασμός κλπ.) και να αποφύγει την εμμονή σε δογματισμούς ή τελετουργικά χρονικά και κοινωνικά ασύμβατους με το σήμερα. Ζητώ προκαταβολικά συγνώμη εάν έθιξα τα πιστεύω κάποιου με την άποψή μου αλλά προσωπικά στο φιλοσοφικό κομμάτι πολλών θρησκειών βρήκα αρκετές από τις πνευματικές απαντήσεις που έψαχνα.
#4 Κατανοώντας πλήρως οτι με τρώει ο απατος μου να δημιουργήσω εκνευρισμό στους αθεους θαμωνες της στηλης,χωρις ομως να ειναι καθολου αυτη η προθεση μου, να πω κι εγω μια αλλη γνωμη; το "αλλο η θρησκεια αλλο η παπαδες" μπορει καλλιστα να σημαίνει "πιστευω μεσα μου στο Θεο και στο κυρηγμα αγαπης του Χριστου, πιστευω στη μετα θανατον ζωη και οτι εκει θα ξαναβρω το φιλαρακι μου που έφυγε νωρις. Δεν ασχολουμαι και δεν νιωθω οτι ο καθε Ανθιμος με το κυρηγμα μισους και ο καθε δεν-σου-βαφτιζω-το-παιδι-αν δεν-παντευτειτε-με θρησκευτικο-να-βγαλω-το-χαρτζηλικακι-μου παπατραγος αντιπροσωπευει το νοημα του χριστιανισμοτ οπως περιγραφεται στην καινη διαθηκη".
Δε διαφωνώ αλλά εγώ τι να πω σε έναν φίλο μου που προσπαθεί να με βγάλει παρθένα για να μην είμαι βρώμικη? Που αν είσαι κορίτσι και έχεις πάει με παν από 3 είσαι πουτανα;
Συμφωνα με την θρησκεια αν δεν κανω λαθος και ο αντρας και η γυναικα θα πρεπει να ειναι "εγκρατεις" πριν το γαμο. Το μετα απο ποσους θεωρειται η γυναικα πουτανα εχει να κανει με τα κοινωνικα στετεοτυπα. Δεν λεει πουθενα ο Χριστος "κοπελιες μεχρι 3 αλλιως καιγεστε και σεις αγοραροι δώστε του να καταλαβει". Ας μην τα συγχέουμε.
Τον φιλο σου δεν τον ξερω αλλα αν μου επιτρεπεται να κανω μια υποθεση: εαν η θρησκεια ειναι υπεύθυνη για το κοινωνικό προτυπο "γυναικα που εχει παει με πανω απο 3=πορνη" τοτε θα επρεπε να ευθύνεται και για το προτυπο "άντρας που εχει παει πανω απο 3= αληταρας". Αλλα ελα που το δευτερο δεν υφίσταται. Ο χριστιανισμος φταίει ισως για καποια πραγματα αλλα νομιζω οτι για τα παραδείγματα που φερνεις θα επρεπε να κατηγορεις την πατριαρχικη κοινωνια.
Αγαπητή nayakepler, μην ψαρώνεις και μη στεναχωριέσαι με αυτά που σου λέει ο φίλος (;) σου. Δεν τον γνωρίζω, αλλά από τα λίγα που μας λες έχω την εντύπωση πως χρησιμοποιεί την ενασχόλησή του με τη Βίβλο για να καλύψει δικές του εσωτερικές ανάγκες κι ανασφάλειες, (ίσως μια δική του ανάγκη να νιώσει ανώτερος μέσω του υποβιβασμού των άλλων) και όχι για να μεταδώσει το μήνυμα της αγάπης και της κατανόησης προς τον πλησίον, της συμπόνιας και της καλοσύνης. Πού είναι η χαρά της συναναστροφής, η ειρήνη και η πραότητα; Δεν τόλμησαν οι άντρες που έγραψαν τα Ευαγγέλια -σε ασφυκτικές συνθήκες σεξισμού και στο ζενίθ της πατριαρχίας- να βάλουν τέτοια λόγια στο στόμα του Ιησού ("βρώμικη", "πουτάνα", το 3 πάλι από πού προκύπτει;επειδή είναι "μυστικός"αριθμός; φαντασία που έχουν όσοι αυτοναγορεύονται κήνσορες της ηθικής, πάντως) και τα βάζει ο φίλος σου εν έτει 2015 μ.Χ; Ιδού πως ευτελίζεται το μήνυμα μέσα από χαλασμένους αναμεταδότες.
@AllesGoedΠάντως,το να διαβάζεις τη βίβλο και να τη λαμβάνεις τοις μετρητοίς-πως υπάρχει θεός κλπ-για μένα,είναι το ίδιο με το ''μου το είπε η κυρα Σούλα,που έχει ξάδερφο το μπατζανάκη του κυρ Αναστάση και ξέρει''.Αν είναι να μιλήσουμε για ιδανικά και αξίες που προκύπτουν απ΄την καινή διαθήκη,είναι άλλη συζήτηση βέβαια.
Να σου πω, εχω την αισθηση οτι οι περισσοτεροι διαβαζουμε τη βιβλο με μια δοση αγνωστικισμου αλλα και με μια ελπιδα οτι δεν τελειωνουν ολα σε αυτη τη διάσταση (σε αυτη την κατηγορια δεν συμπεριλαμβανω τη θεια σου την Κουλα, τη γιαγια μου και τουσ rednecks του αμερικανικου νοτου)
Διαβάζοντας κάποιους απ΄τους αρχαίους,ποτέ δεν ένοιωσα ελπίδα με τις επικλίσεις προς το Δία και τις λοιπές θεότητες.Προσπαθούσα πάντοτε να καταλάβω τα νοήματα,ενώ ταυτόχρονα έκανα παντελώς skip στις φράσεις αυτές.Ποιος θα με κατηγορήσει άλλωστε που έκανα κάτι τέτοιο;Όλοι ξέρουν ότι δεν υπάρχει το δωδεκάθεο..Κατά τα άλλα,καλή είναι κι η ελπίδα,δε λέω,αν υποθέσουμε όμως ότι ζούμε πλήρως τη ζωή μας πρώτα.Γιατί κάτι μου λέει ότι τα ίδια και τα ίδια θα κάνουμε και μετά,αν υπάρχει ευκαιρία.Cheerio
Και η πατριαρχικη κοινωνια δεν είναι καθόλου συνυφασμένη με τη θρησκεία;... την οποία θρησκεία παρμεπιπτοντως. Όχι μόνον για τον χριστιανισμό. Πάρε και την άλλη διάσημη, το Ισλάμ.
#4 Λοιπόν. Εν μέρει συμφωνώ με την απάντηση που σου δόθηκε. Όχι στο να ενδυθείς την ευάλωτη ύπαρξη αλλά στο ότι σχεδόν μοιάζεις να περιμένεις υπάλληλο για να λειτουργήσεις το εργοστάσιο. Νομίζω ότι ετοιμάστηκες για σχέση και αναρωτιέσαι γιατί δεν ήρθε. Ε, δεν είναι ότι σου δόθηκε και κάποια εγγύηση. Ούτε βεβαίως σημαίνει ότι απαραίτητα υπολειτουργεί κάτι και αυτό είναι που σώνει και ντε ευθύνεται για την απουσία της. Γιατί το ερωτικό κομμάτι στη ζωή σου δεν υπολειτουργεί. Είναι ανύπαρκτο, όπως δηλώνεις και μόνη σου. Για να υπολειτουργήσει κάτι, εξ' ορισμού πρέπει πρώτα να υπάρξει. Και η παρουσία του να είναι παραπάνω από σαφής. Έπειτα, να το βάλει κάποιος σε λειτουργία. Και το γεγονός ότι χρησιμοποιείς αυτή την λέξη, ενώ απουσιάζει εντελώς το ερωτικό κομμάτι, είναι ενδεικτικό της σκέψης σου και των κινήτρων για τα οποία έκανες την δουλειά με τον εαυτό σου. Θα έλεγα πως μου αφήνεις την εντύπωση μιας μηχανικής αντιμετώπισης του πράγματος.Το κακό δεν είναι να θέλεις σχέση. H πρεμούρα της σώνει και ντε επιδίωξής της είναι το κακό. Και αυτή, αγαπητή φίλη, δεν κρύβεται. Αν το βλέπεις κατ' αυτόν τον τρόπο, φαίνεται και στους άλλους. Την φωνάζεις ολόκληρη (δεν χρειάζεται να επιδίδεσαι σε θορυβώδεις πράξεις για να το φωνάζεις, και ένα βλέμμα είναι αρκετό για να σταλεί το μήνυμα). Σαν να είναι αυτή που θα σε γεμίσει και θα σε ολοκληρώσει. Ε, αυτό ξέρεις δεν είναι και πολύ γοητευτικό, όπως και να το κάνουμε. Καλύτερα να το παίζεις asexual - που λέει ο λόγος, εννοείται - παρά να κάνεις κρα για σχέση. Πιο πολλές πιθανότητες σου δίνω τότε.Από την άλλη πλευρά, όντως γράφεις λίγα και κάπως γενικόλογα, οπότε ίσως πέφτω έξω.Παρόλα αυτά, καταλαβαίνω και τί μπορεί να εννοείς και έχεις ένα ενδιαφέρον point. Εκείνο που θα πω είναι το εξής. Η δουλειά που έκανες με τον εαυτό σου - και που θα συνεχίσεις να κάνεις αδιάκοπα - δεν πάει καθόλου χαμένη αναφορικά με την πιθανή μελλοντική ερωτική σου ζωή. Ακόμα κι αν δεν έχεις σχέση ούτε διαφαίνεται κάτι σχετικό στον ορίζοντα. Επί της ουσίας, δεν προετοιμαζόμαστε ΓΙΑ ΝΑ κάνουμε σχέση. Προετοιμαζόμαστε για την σχέση που ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ κάνουμε και για ΟΤΑΝ την κάνουμε. Δεν προετοιμαζόμαστε για να ΓΝΩΡΙΣΟΥΜΕ τον κατάλληλο. Προετοιμαζόμαστε για να ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΟΥΜΕ τον κατάλληλο αν και όταν βρεθεί στον δρόμο μας και βεβαίως για να είμαστε και εμείς κατάλληλοι να τον κρατήσουμε κοντά μας, αν εκείνος ενδιαφερθεί. Α! Και για να δημιουργήσουμε κάτι της προκοπής μαζί του (με την ανάλογη προσπάθεια) - για να μην ξεχνιόμαστε.Μόλις πάτησα τον όρκο μου ή μου φαίνεται;
#1 "Δεύτερο θα έβαζα το 'οι σχέσεις είναι πολύ δύσκολες και θέλουν δουλειά'. "Δεν είναι δύσκολες;; Χα! Θα φτύσεις αίμα. (lol)Σοβαρά τώρα, δεν θεωρώ ότι η τελευταία μου πρόταση απέχει πάρα πολύ από την πραγματικότητα. Όποιος νομίζει ότι η καλή και αρμονική επικοινωνία μεταξύ δύο ανθρώπων που καλούνται να συμβιώσουν είναι εύκολη, νομίζω πως δεν έχει πραγματικά μπει ποτέ σε ουσιαστική σχέση συμβίωσης. Εξού και η άγνοια που τον κατακλύζει. Το πιστεύω αληθινά αυτό. Σχέσεις που εκ πρώτης όψεως πείθουν ως συμβιωτικές αλλά στο μεδούλι τους είναι καφενειακές είναι οι ενενήντα πέντε στις εκατό (καμία υπερβολή). Ακριβώς επειδή οι περισσότεροι δεν έχουν καμία απολύτως όρεξη - ή όχι σε αμοιβαία βάση τουλάχιστον - να δουλέψουν για χάρη της σχέσης που οι ίδιοι υποτίθεται θέλουν να δημιουργήσουν/δημιούργησαν. Και έτσι αυτή καταλήγει να, ή εξαρχής, πηγαίνει εν πολλοίς με τον αυτόματο. Ώσπου μια ωραία μέρα διαπιστώνουν ξαφνικά(!) ότι δεν τους καλύπτει, έχει βαλτώσει (πάντα αναρωτιόμουν, μα πώς είναι δυνατόν οι σχέσεις να βαλτώνουν;;! Oι άνθρωποι που βρίσκονται μέσα σ' αυτές δεν είναι ζωντανοί και δεν τις κρατήσανε ζωντανές;;!!! Είναι δυνατόν να μην τις είχανε προτεραιότητα και να έχουνε το θράσος να λένε ότι βάλτωσαν - μόνες τους βάλτωσαν;) και άλλα τέτοια θλιβερά... που στην πραγματικότητα αποτελούν αστειότητες διότι λειτουργούν ως προφάσεις εν αμαρτίες. Μα όταν δεν είσαι διατεθειμένος να χτίσεις εσύ, δεν θα χτιστεί τίποτα από μόνο του για 'σένα. ΤΟ ΚΟΥΛΟ είναι να το περιμένεις ενώ κάθεσαι αραχτός ή ασχολείσαι με άλλα. Και όχι βέβαια η πεποίθηση ότι οι σχέσεις είναι δύσκολες και η προετοιμασία για αυτές και τη δουλειά που απαιτούν. Όχι. Η λογική της ήσσονος προσπάθειας δεν αποδίδει· είναι ψεύδος και μάλιστα φαιδρό. H δε ιδέα ότι κάποτε θα συναντήσεις το άλλο σου μισό ή το άλλο ολόκληρό σου πορτοκάλι, καταγέλαστη έτσι κι αλλιώς, επί της αρχής. Οι σχέσεις πλάθονται με αφοσίωση, πίστη, έμπνευση, προσωπικό κόπο και συναισθηματική, πνευματική και σωματική επένδυση και με ό, τι αυτά συνεπάγονται· δεν έρχονται και φτιάχνονται έτσι απλά ούτε παίρνουν μόνες τους τον δρόμο προς την τελειότητα άπαξ και τις τροχιοδρομήσεις. Ναι, η προετοιμασία ισούται με δουλειά με τον εαυτό αλλά η δουλειά με τον εαυτό όχι μόνο δεν σταματάει στη διάρκεια της σχέσης αλλά εμπλουτίζεται από την βαθιά αλληλεπίδραση με τον άλλον άνθρωπο και σε μεγάλο βαθμό διεξάγεται παράλληλα με την πορεία της δόμησης της συντροφικής σχέσης, προς όφελος της τελευταίας. Και όπως απάντησε η Ντένη Μαρκορά στην Κουντουράτου όταν εκείνη της είπε με δυσαρέσκεια και αγανάκτηση ότι όλα με τον Μαρκορά είναι ΔΥΣΚΟΛΑ : "Το εύκολο, χρυσό μου, δεν το θέλει ούτε ο Θεός! Και θα το διαλέξεις εσύ;;! Μου φαίνεται δεν ξέρεις τί σου γίνεται.".Υ.Γ. Σας ορκίζομαι : Δεν θα ξαναμιλήσω για την δυσκολία των σχέσεων. Σας τα έχω κάνει πεπόνια. Και το κακό είναι ότι δεν μου ήταν και δύσκολο...
#1 τρομερά τα κλισέ που επέλεξε η αμπα να πάρουν τις πρώτες θέσεις. αν προσθέσουμε και το προχθεσινό σχόλιο της για την αλαζονεία στις σχέσεις και τα πικρά μαθήματα που παίρνουν όσοι επιπίπτουν σε αυτό το αμάρτημα νομίζω ότι φτιάχνουμε ένα μικρό εγχεριίδιο για τις σχέσεις που μπορούμε και να το κουβαλάμε και μαζί μας για να μην ξεχνιόμαστε...#4 το να λές ότι άλλο η θρησκεία και άλλο οι παπάδες είναι σαν να λες ότι άλλο το δημόσιο και άλλο οι δημόσιοι υπάλληλοι. μα το ένα είναι ο καθρέφτης του άλλου, υπάρχει μεγάλη αλληλεξάρτηση πως να το κάνουμε...
#7 απο που προκύπτει οτι μία/ένας στα 30 του θα είναι λογικά σε σχέση;;Μπορεί να ειναι,μπορεί και να μην είναι. Εκτός απο το γεγονός που τους θεωρείς όλους ντε και καλά δεσμευμένους,με αυτό που λες οτι αν δεν φλερτάρεις πώς θα γνωρήσεις κάτι καλύτερο απο την σχέση που έχεις ήδη, μου δίνεις την εντύπωση οτι κάνεις σχέσεις μονο και μόνο για μην είσαι μόνη/ος. Σχέση δεν κάνουμε για να μη βαριόμαστε και να μη νιώθουμε μοναξιά, με αυτόν που θα βρεθεί πρωτος στο δρόμο μας, ψάχνοντας παράλληλα για κάτι καλύτερο, αλλά με εναν άνθρωπο που ταιριάζουμε,επικοινώνουμε,μας αρεσει εσωτερικά και εξωτερικά. Δοκίμασε το.
Συμφωνώ απόλυτα και προσωπικά επέλεξα πολλές φορές να μείνω μόνη παρά με κάποιονπου δε μου κάνει. Όμως ας μην υποτιμούμαι το αίσθημα της μοναξιάς, μερικές φορές η ανάγκη για συντροφικότητα είναι πολύ έντονη και οδηγεί δυστυχώς σε λάθος επιλογές και σχέσεις σκαλοπατάκια.
Στο εδώ και στο τώρα είναι καλή η ερώτηση "«γιατί να θέλει ο κόσμος αυτή τη θρησκεία» και η απάντηση δεν μπορεί να δοθεί σε πέντε παραγράφους. Θα σου πω το πιο κλασικό επιχείρημα που, αν και εντελώς σαθρό, εξακολουθεί να περνάει: «άλλο η θρησκεία και άλλο οι παπάδες». Για μένα, που το βλέπω απ' έξω, είναι προφανές ότι δεν ισχύει κάτι τέτοιο, και ότι δεν είναι δυνατόν να ισχύει. Η θρησκεία δεν είναι άλλο από τους παπάδες. Αλλά ούτε σε αυτό μπορούμε να συμφωνήσουμε, οπότε..."Ε πες τα ρε συ Λενα που κανεις δεν συνδεει την θρησκεια(επιχειρηση) χριστιανισμος με τους παπαδες! Οι εκπροσωποι αυτης της θρησκειας ειναι οι παπαδες! Αυτοι διατυμπανιζουν τον λογο του θεου τους και πλερωνονται γι αυτο κιολας(αλλο παλι κ τουτο!). Οταν ακουω το κλισε "εγω πιστευω στο θεο αλλα οχι στους παπαδες" λεω ημαρτον!!Υ.Γ: εκνευριστικο επισης το "εγω πιστευω στο θεο, οχι αυτο των θρησκειων αλλα να, οτι υπαρχει κατι το υπερτατο απο πανω μας"!! Αν πεις ομως οτι πιστευεις στον Αι Βασιλη οι ιδιοι που λενε τα παραπανω, θα σου πουν καλα αυτα ειναι για παιδακια! Ειναι δυνατον???
Ο Χριστιανισμός είναι η Βίβλος. Αποτελείται απο την Παλαιά και την Καινή Διαθήκη. Αν, δικαιολογημένα, δεν σου αρέσουν οι παπάδες, μπορείς να διαβάσεις την Βίβλο μόνος σου. Δεν χρειάζεσαι κάποιον να προσθέτει, να αφαιρεί και να μεταφράζει κεφάλαια και εδάφια όπως τον συμφέρει. Επομένως ο Χριστιανισμός δεν είναι καθόλου οι παπάδες.
To υπέρτατο από πάνω μας,υποννοεί ως επί το πλείστον,κάτι που ο ανθρώπινος νους στη σημερινή φάση της εξελιξής του τουλάχιστον,αδυνατεί να αντιληφθεί.Είναι πλέον κοινός τόπος μεταξύ των σύγχρονων επιστημόνων,πως όλα όσα αντιλαμβανόμαστε ΔΕΝ είναι όλα όσα υπάρχουν.Σε περίπτωση που υπάρχει ενδιαφέρον παραθέτω το λινκσυνέντευξης της αστροφυσικού κας Λύρατζη στο lifohttp://www.lifo.gr/team/bitsandpieces/56919
Καλά μην εκνευρίζεσαι κιόλας.Ναι είναι δυνατόν.Είναι προφανές νομίζω οτι θρησκεία=παπάδες.Η πίστη όμως είναι κάτι διαφορετικό.Ναι μπορεί να πιστεύει κανείς σε κάτι(έναν θεό,πολλούς θεούς,Μητέρα Φύση,πνεύματα των προγόνων,εσωτερικό εαυτό κλπ)χωρίς να ενδιαφέρεται για τα τυπικά των θρησκειών,ούτε για τις τελετουργίες,ούτε για τους κανόνες συμπεριφοράς.Επίσης κάποιος μπορεί να δέχεται τη διδασκαλία του Χριστού ή του Βούδα ή των Σούφι ξέρω γω ως σωστή φιλοσοφικά και να την ακολουθεί ως υπόδειγμα σκέψης και συμπεριφοράς χωρίς να ενδιαφέρεται τόσο για το μεταφυσικό κομμάτι της υπόθεσης.Τέλος πάντων εν ολίγοις,δεν χρειάζεται να είσαι ή θρήσκος ή άθεος.Μπορείς να πιστεύεις αλλά να είσαι άθρησκος ή να είσαι αγνωστικιστής και απλά να μην απορρίπτεις την ύπαρξη κάποιας ανώτερης νοημοσύνης πίσω απ τη δημιουργία του σύμπαντος ως εντελώς απίθανη(δε μιλάμε προφανώς για γενειοφόρους κυριούληδες μέσα στα σύννεφα α λά Μικελάντζελο).Αυτό φυσικά δε σημαίνει οτι πρέπει να πιστεύεις απαραιτήτως και σε Αη Βασίληδες,ζώδια,νεράιδες,ανθρώπους σαύρες απ'το διάστημα,τον Κθούλου και δεν ξέρω τι άλλο.
Εγώ συμφωνώ με piri piri. Σιχαίνομαι θανάσιμα τη θρησκεία και τους πιστούς που ακολουθούν το βιβλιάριο οδηγιών, είτε αυτό είναι η βιβλίο είτε το Κοράνι κτλ. Ειδικά η Βίβλος που είναι ο χριστιανισμός, όπως είπε κάποιος, είναι γεμάτη ιστορίες μίσους, σεξισμου, ρατσισμού και ομοφοβιας. Σορρυ παιδιά αλλά να τη χαίρεστε αυτή τη θρησκεία.
@nayakepler Την έχεις διαβάσει την Βίβλο και μιλάς απο προσωπική εμπειρία, ή απλώς τα έχεις ακούσει αυτά που λες; Η Καινή Διαθήκη είναι το αντίθετο απο αυτό που περιγράφεις.@Haifischnet Sorry, αλλά δεν υπήρχαν παπάδες όταν γράφτηκε. Την έγραψαν οι Απόστολοι. Τα βιβλία που έχουν γράψει κατα καιρούς οι παπάδες κάθε θρησκείας και υποθρησκείας δεν τα ανέφερα πουθενά, ακριβώς γιατί έχουν μηδενική αξία για τον Χριστιανισμό σαν θρησκεία. Μπορεί και τα γραφόμενα των αποστόλων για σένα να μην έχουν καμία αξία, δεκτό και σεβαστό, αλλά εγώ στο σχόλιο μου απλώς διαχώρισα τον Χριστιανισμό απο τους παπάδες.
Το τι έχει κυκλοφορήσει σχετικά με το χρόνο που κάνουμε να ξεπεράσουμε μια σχέση... Από τα πιο συχνά που έχω ακούσει: α. 6 μήνες για οποιαδήποτε σοβαρή σχέση, ανεξαρτήτως διάρκειας, και β. ένας μήνας για κάθε χρόνο που διήρκεσε (πχ. 3 μήνες για 3ετή σχέση). Όλα εντελώς αυθαίρετα. Άλλοι κάνουν 2 χρόνια να ξεπεράσουν μια 3μηνη σχέση που είχαν πειστεί ότι ήταν "σχέση ζωής", άλλοι παίρνουν διαζύγιο μετά από 15 χρόνια και ξαφνικά γνωρίζουν τον τρελό έρωτα σε 5 βδομάδες. Αυτές οι "στατιστικές" υπάρχουν για τον ίδιο λόγο που υπάρχουν τα ζώδια.