Τεχνική έκθεση αποκάλυψε ότι σε τμήματα της γέφυρας, που κατέρρευσε πέρυσι στη Γένοβα με 43 νεκρούς, δεν είχαν γίνει εργασίες συντήρησης για 25 χρόνια, σύμφωνα με ανακοίνωση των εισαγγελικών αρχών.
Πριν από ακριβώς έναν χρόνο, ένα μεγάλο τμήμα της γέφυρας της Γένοβας, μήκους 1,2 χλμ, κατέρρευσε έπειτα από καταρρακτώδεις βροχές στην περιοχή, με αποτέλεσμα τον θάνατο 43 ανθρώπων. Στις 14 Αυγούστου 2018, ένα μέρος της γέφυρας Μοράντι, η οποία είχε πάρει το όνομά της από τον αρχιτέκτονα που τη σχεδίασε στη δεκαετία του 1960, κατέρρευσε ξαφνικά παρασύροντας οχήματα και επιβάτες, ανάμεσα στους οποίους τέσσερα παιδιά.
Οι έρευνες συνεχίζονται για τα αίτια της κατάρρευσης, όμως το κυβερνών Κόμμα των 5 Αστέρων επέρριψε ευθύνες στη μεγαλύτερη εταιρεία οδοποιίας και διοδίων της Ιταλίας, την κατασκευαστική Atlantia, κατηγορώντας την ότι είχε παραμελήσει τη συντήρηση της γέφυρας. Η Atlantia, από τη πλευρά της, αρνείται οποιαδήποτε παρατυπία.
«Η έρευνα θα αποκαλύψει εάν (η έλλειψη συντήρησης) ήταν ο καθοριστικός παράγοντας που προκάλεσε την κατάρρευση» είπε ο ανώτατος εισαγγελέας της Γένοβας Φραντζέσκο Κότσι σε δημοσιογράφους, κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου, που παραχώρησε σήμερα, έπειτα από μια επιμνημόσυνη τελετή για τα θύματα. Οι μετοχές της Atlantia κατέγραψαν πτώση 4% σήμερα μετά τις δηλώσεις του εισαγγελέα.
Η κυβέρνηση έχει υποσχεθεί πως η νέα οδογέφυρα από χάλυβα και τσιμέντο, σχεδιασμένη από τον διάσημο Ιταλό αρχιτέκτονα Ρέντσο Πιάνο, θα ανοίξει για την κυκλοφορία τον Απρίλιο 2020. Τα τελευταία τμήματα της γέφυρας Μοράντι κατεδαφίστηκαν φέτος τον Ιούνιο.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ/Reuters
σχόλια