Η διαμάχη για τη μαθήτρια με την μαντήλα έληξε - Η 18χρονη θα πάει κανονικά στο σχολείο της στην Κύπρο

Η διαμάχη για τη μαθήτρια με την μαντήλα έληξε - Η 18χρονη θα πάει κανονικά στο σχολείο της στην Κύπρο Facebook Twitter
Ο υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού, Κώστας Χαμπιαούρης με την μαθήτρια
10

Στο Λύκειο όπου φοιτά η Άλαα Χαράρα, η μαθήτρια που την Παρασκευή εκδιώχθηκε από τον διευθυντή του σχολείου της επειδή φορούσε μαντήλα, επιστρέφει τη Δευτέρα μετά από παρέμβαση του Υπ, Παιδείας.

Το Σάββατο το απόγευμα, με πρωτοβουλία του υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού, Κώστα Χαμπιαούρη, συναντήθηκαν η μαθήτρια συνοδευόμενη από τον πατέρα της, μαζί με τον υπουργό, τον διευθυντή του σχολείου που είχε καταγγελθεί, Λοΐζο Σέπο, τον Διευθυντή Μέσης Εκπαίδευσης, Κυπριανό Λούη και τον πρόεδρο της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης, Κυριάκο Νικηφόρου.

Η 18χρονη μαθήτρια Αλίνα, η οποία γεννήθηκε το 2001 στην Κύπρο καθώς οι γονείς της βρίσκονταν στη χώρα μας, έφυγε σε μικρή ηλικία για τη Συρία και επέστρεψε το 2011 μαζί με την οικογένειά της εξαιτίας του πολέμου. Η καταγγελία για το περιστατικό στο σχολείο πήρε μεγάλες διαστάσεις και προκάλεσε οργή στην Κύπρο.

Σε δηλώσεις ύστερα από συνάντηση υπουργός Παιδείας είπε πως θεωρεί ότι «το θέμα έχει λυθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, για το καλό της μαθήτριας, των συμμαθητών της και του σχολείου». «Οποιεσδήποτε άλλες ενέργειες δεν μας βρίσκουν σύμφωνους, γι' αυτό παρακαλούμε να χαμηλώσουν οι τόνοι και να δώσουμε έμφαση στο σχολείο και στα παιδιά», σημείωσε. Όπως πρόσθεσε ο κ. Χαμπιαούρης, δόθηκε λύση στο ζήτημα και η μαθήτρια θα πάει τη Δευτέρα «χαρούμενη και ευτυχισμένη στο σχολείο της και θα έχει την πλήρη στήριξη του Διευθυντή της, του Διευθυντή Μέσης Εκπαίδευσης και του υπουργού της», για να προσθέσει ότι «οποιαδήποτε άλλη κίνηση γίνει σίγουρα δεν θα ήταν προς όφελος των παιδιών».

Ξεκαθάρισε, ωστόσο, ότι η πειθαρχική έρευνα για το θέμα που διεξάγεται από λειτουργό του Υπουργείου συνεχίζεται, διευκρινίζοντας ότι το ένα θέμα είναι ανεξάρτητο από το άλλο. Υπενθυμίζεται, ότι ο υπουργός Παιδείας είχε αναφέρει σε δηλώσεις του το Σάββατο το πρωί ότι η έρευνα αναμένεται να είναι έτοιμη τη Δευτέρα. Σε ερώτηση αν η Άλαα θα συνεχίσει να πηγαίνει κανονικά στο σχολείο, ο υπουργός Παιδείας είπε πως «θα είναι στο σχολείο της κανονικά, χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα και μάλιστα με την πλήρη στήριξη του Διευθυντή και όλων εμάς των υπολοίπων». Σε άλλη ερώτηση αν θα μεταβεί τη Δευτέρα στο σχολείο που φοιτά η Άλαα, είπε: «Δεν νομίζω πως χρειάζεται μετά από αυτά που έχουμε αποφασίσει σήμερα. Αν υπάρχει κάποιος λόγος πολύ ευχαρίστως, αλλά επαναλαμβάνω ότι δεν υπάρχει λόγος να περάσω από το σχολείο».

Συνέχισε σημειώνοντας ότι «το θέμα έχει λυθεί και το Υπουργείο τις πολιτικές του της κάνει πράξη με πλήρη σεβασμό στη διαφορετικότητα, στα ανθρώπινα δικαιώματα, ανεξάρτητα από χρώμα, καταγωγή, φυλή, θρησκεία». Ερωτηθείς για το ενδεχόμενο να υπάρξει διαμαρτυρία από τους μαθητές τη Δευτέρα στο σχολείο, ο κ. Χαμπιαούρης διεμήνυσε ότι «δεν πρέπει να υπάρξει καμιά διαμαρτυρία». Διερωτήθηκε για ποιο λόγο να υπάρξουν διαμαρτυρίες, αφού η έρευνα συνεχίζεται και το θέμα έχει λυθεί. Η ίδια η μαθήτρια στις δικές της δηλώσεις είπε πως το ζήτημα έχει λυθεί και η ίδια αισθάνεται «εντάξει» με αυτά που έχουν λεχθεί σήμερα. «Τη Δευτέρα θα πάω σχολείο κανονικά και θα επικεντρωθώ στα μαθήματα μου», συμπλήρωσε.

Σε ανάρτησή του στον προσωπικό του λογαριασμό στο Twitter, ο Κώστας Χαμπιαούρης ανέρερε τα εξής: «Με πρωτοβουλία μας λύθηκε το θέμα με τον καλύτερο τρόπο και η Άλαα συνεχίζει να φοιτά στο σχολείο της, με την πλήρη στήριξη του Διευθυντή της, του ΥΠΠΑΝ και του ΔΜΓΕ. Οι πολιτικές μας προάγουν τη διασφάλιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, χωρίς φυλετική, θρησκευτική ή άλλη διάκριση».

Θα την υποδεχθώ με αγάπη

Ο Διευθυντής του Λυκείου Αποστόλου Βαρνάβα στη Λευκωσία, Λοΐζος Σέπος, είπε ότι τη Δευτέρα η Άλαα θα πάει στο σχολείο όπως είναι με τη μαντήλα. «Με αγάπη θα την υποδεχθώ, θα τη στηρίξω και θα την καθοδηγήσω, όπως κάνω τόσα χρόνια με όλους τους μαθητές», πρόσθεσε. Χαρακτήρισε το περιστατικό «ατυχές», το οποίο διερευνάται από το Υπουργείο. Ο πρόεδρος των Οργανωμένων Γονέων, Κυριάκος Νικηφόρου, είπε πως από την πρώτη στιγμή οι οργανωμένοι γονείς είχαν συνεχή επικοινωνία με τον υπουργό, γνωρίζοντας ότι η πολιτική αυτού του κράτους «είναι να γίνεται αποδεκτή η διαφορετικότητα, η όποια θρησκευτική πεποίθηση, αλλά και χωρίς διαχωρισμό του οποιουδήποτε φυλετικού ή χρωματισμού των ανθρώπων».

«Από τη συνάντηση που είχαμε», είπε, «φάνηκε καθαρά ότι ήταν μια ατυχής στιγμή. Όλοι μας θα πρέπει να χαμηλώσουμε πλέον τους τόνους για να μπορέσουμε να λειτουργήσει το σχολείο σωστά. Αν υπάρχουν προβλήματα θα πάμε να τα δούμε και να δώσουμε λύσεις επί τόπου στο σχολείο».

Mε πληροφορίες από ΚΥΠΕ

Διεθνή
10

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άδεια τα κέντρα κράτησης μεταναστών της Μελόνι στην Αλβανία - Επιστρέφει στην Ιταλία το προσωπικό τους

Διεθνή / Άδεια τα κέντρα κράτησης μεταναστών της Μελόνι στην Αλβανία - Επιστρέφει στην Ιταλία το προσωπικό τους

Περίπου ένα μήνα μετά το πολυδιαφημισμένο άνοιγμα των κέντρων κράτησης, αξίας πολλών εκατομμυρίων ευρώ, «επαναπατρίζονται» στην Ιταλία δεκάδες αστυνομικοί και κοινωνικοί λειτουργοί
LIFO NEWSROOM

σχόλια

4 σχόλια
Δυστυχώς το ενδυματολογικό είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι του εαυτού μας και ένας πολύ μεγάλος παράγοντας για τον οποίο οι μουσουλμάνοι δεν ενσωματώνονται (αυτός είναι και ο σκοπός της ενδυμασίας εξάλλου).Είναι πολύ μεγάλη πρόκληση το πως αυτοί οι άνθρωποι θα ενσωματωθούν στις κοινωνίες που πλέον τους φιλοξενούν, και δυστυχώς τα δείγματα από την Αγγλία δεν είναι καλά...
Βλέποντας έτσι ντυμένη (και δεν εννοώ μόνο τη μαντήλα) τη μαθήτρια, αναρωτιέμαι αν θα συμμετέχει κανονικά στο μάθημα της γυμναστικής.Επίσης οι κύριοι που την αγκαλιάζουν, ας μάθουν πως πολλές γυναίκες στη Συρία δεν ανέχονται σωματική επαφή με ανδρες.Τέλος ο κ. υπουργός θα πρέπει να ανακοινώσει αν η ανοχή στην ενδυμασία της επιλογής της μαθήτριας, επεκτείνεται και στις συμμαθήτριες η αφορά μόνο στις μουσουλμάνες. Πχ σε σχολική εκδρομή, επιτρέπεται το τόπλες;
Οι πολιτικές μας προάγουν τη διασφάλιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, χωρίς φυλετική, θρησκευτική ή άλλη διάκριση». Πηγή: www.lifo.grΥπερασπιζόμαστε δηλαδη το ανθρώπινο δικαίωμα μια γυναίκα να θεωρεί τον εαυτό της και να θεωρείται άνθρωπος β κατηγορίας, να θεωρείται ανήθικη η εμφάνισή της δημόσια χωρίς να είναι καλυμμένη. Κατα τα αλλά ισότητα των φύλων και φεμινισμός.Δεν μιλαμε για σύμβολα θρησκευτικά, έναν σταυρο ή ένα άστρο του Δαυιδ. Μιλαμε για μια πρακτική που δικαιούμαστε να την χαρακτηρίζουμε εμείς οι γυναίκες οπισθοδρομική. Γιατί την έχουν υποστεί οι γιαγιάδες μας και ευτυχώς κανείς δεν μπορεί να την επιβάλει πλέον σε εμάς. Ghayasuddin Siddiqui, leader of the moderate Muslim Parliament of Great Britain, said: "People should realise that the real battle in this world for Muslims is not about what women wear or how long a man's beard is. The struggle is to be innovative, creative and tolerant."Ειπωθηκε με αφορμή την περίπτωση της δεκαπενταχρονης μουσουλμάνας από το Luton, η οποία επέμενε να πηγαινει στο σχολείο με τζιλμπαμπ παρ´ όλο που το σχολείο της προέβλεπε στολή σύμφωνα με τα μουσουλμανικά πρότυπα. Την νομική υπεράσπιση της είχε αναλάβει η σύζυγος του Τόνι Μπλερ.
"Υπερασπιζόμαστε δηλαδη το ανθρώπινο δικαίωμα μια γυναίκα να θεωρεί τον εαυτό της και να θεωρείται άνθρωπος β κατηγορίας, να θεωρείται ανήθικη η εμφάνισή της δημόσια χωρίς να είναι καλυμμένη." Προφανώς, όσο και όπως και αν το φαντάζεσαι εσύ, η ίδια δε θεωρεί τον εαυτό της άνθρωπο β΄ κατηγορίας και προφανώς είναι δικαίωμά της να έχει όποια αντίληψη θέλει για την ηθική, αρκεί να μην την επιβάλλει σε άλλους. Η μαντίλα είναι θρησκευτικό σύμβολο στο Ισλάμ, όπως είναι ο σταυρός ή το άστρο του Δαυίδ. Η αυτοδιάθεση είναι βασικό δικαίωμα και δε σημαίνει να κάνει αυτό που αρέσει σε εσένα.
Συγνωμη αλλά υπάρχουν ανακρίβειες στο σχόλιό σου. Η κάλυψη του κεφαλιού ή του σώματος δεν είναι θρησκευτικό σύμβολο. Δεν είναι όπως το κάλυμμα κεφαλής πχ των ανδρών Σιχ. Συνδέεται με την αρετή και την αγνότητα της γυναίκας.Έχει το στοιχείο της ανελευθερίας, καθώς ένα θρησκευτικό σύμβολο ή ένα φυλαχτό μπορώ να το φορέσω κατα βούληση. Με αλλά λόγια δεν θα με λιθοβολήσουν οι ομόθρησκοι αν δεν φοράω το άστρο του δαυιδ, τον σταυρο μου ή οποίο άλλου δόγματος. Ο λόγος που επιμένω είναι πως τοο ζήτημα με αφορά και με προσβάλει, γιατί εάν μια γυναίκα καλυμμένη θεωρείται εναρετη, υπάρχουν ανθρωποι που εμένα με θεωρούν εξωλης και πρόωρης. Σε μια κοινωνία δεν χωράνε δυο ηθικές.
@ΑνώνυμοςΠολλά σημεία του μηνύματός σας αξίζουν σχολιασμό, αλλά το συγκλονιστικότερο είναι το «Σε μια ελεύθερη κοινωνία κάθε άνθρωπος είναι ελεύθερος να έχει τη δική του αντίληψη για την ηθική, εφόσον δεν την επιβάλλει σε άλλους.»Δηλαδή μια γυναίκα που φέρει τις δυτικές αξίες της χειραφέτησης και της ισότητας και έχει τη δική της άποψη για την ηθική, μπορεί να κυκλοφορήσει ντυμένη όπως εκείνη κρίνει στην πλειονότητα των μουσουλμανικών χωρών; Τι, δεν είναι αποκρουστικό το να μην μπορεί;Επίσης, ας τελειώσουμε με την στρεψοδικία του παρεξηγημένου Ισλάμ. Εναλλακτικά, ας συνασπισθεί το μετριοπαθές Ισλάμ, αν τέλοσπάντων υπάρχει, για να μη του βγαίνει το κακο όνομα με τα αίσχη που κατά καιρούς διαπράττονται στο όνομά του.Όλα δικά σας τα θέλετε, αγαπητέ/ή...
ثانوس η λογική για "πλειονότητα των μουσουλμανικών χωρών" που "τι θα έκαναν στις δικές μας γυναίκες" είναι από τη βάση της εσφαλμένη (tu quoque), δηλαδή θες να πεις ότι επειδή σε κάποια απροσδιόριστη "πλειονότητα των μουσουλμανικών χωρών" υπάρχουν πράγματι αποκρουστικά ολοκληρωτικά καθεστώτα φταίνε τα ιερά κείμενα των μουσουλμάνων (γιατί "έτσι") και όχι μόνο φταίνε τα ιερά κείμενα (να τα κάψουμε) επειδή "ορίστε και αυτοί οι μουσουλμάνοι στην απροσδιόριστη πλειονότητα των μουσουλμανικών χωρών θα πείραζαν τις γυναίκες μας", ας στοχοποιήσουμε τις μουσουλμάνες (γυναίκες, το εύκολο θύμα) των χωρών "τους" (και όλου του πλανήτη, γιατί να σταματήσουμε στις χώρες "τους") για τη μαντήλα. Για το καλό τους. Ε πάει πολύ τόση υποκρισία, δε νομίζεις;
Υποκρισία είναι να στηλιτεύεις την πατριαρχία και τον “Ορθόδοξο σκοταδισμό” και να επικροτείς τον εισαγόμενο φονταμενταλισμό γιατί έτσι κρίνεις πως σε βολεύει. (Θα αυξηθεί το προλεταριάτο και θα ξεσπάσει επανάσταση ξερωγώ)
Όχι λukum, υποκρισία είναι να στοχοποιείς γυναίκες και να τους επιτίθεσαι στη μέση του δρόμου (είτε για το "καλό τους"! είτε ενοχλημένος από το "φονταμενταλισμό της μαντήλας"!), ενώ κατά τα άλλα εμφανίζεσαι σαν υπέρμαχος αξιών του δυτικού κόσμου (ισοτιμία των φύλων, ανεξιθρησκεία...) και της Ορθοδοξίας (που ζητάει από τις γυναίκες να φορούν μαντήλα με τους αγίους πατέρες που γράφουν ότι δεν πρέπει να αφήνουν σπιθαμή ακάλυπτη ή να γελούν). Αυτό σε βολεύει;