Disnay lad

Disnay lad Facebook Twitter
DARLINGS Πορσελάνινες φιγούρες της Disney: οι μικροί ήρωες του Αντώνη Γλυκού.
0

Το πρώτο πράγμα που προσέχεις στο σπίτι του Αντώνη Γλυκού είναι ότι λατρεύει την τεχνολογία. Μου δείχνει βίντεο απ' το YouTube σε μια τεράστια οθόνη -τη Roisin Murphyνα τραγουδάει το «Overpowered»σε μεγάλο μέγεθος και με καλό ήχο μέσω Wii-, τη νέα κονσόλα της Nintento, σερφάρει σε διαφορετικές σελίδες και σχεδιάζει ψηφιακούς χαρακτήρες. Μου παρουσιάζει τους φίλους του, όλοι με αναγνωρίσιμα χαρακτηριστικά, ένας στρατός από φιγούρες που αποκτούν ψηφιακή υπόσταση από τις ιδιότητες -και ιδιαιτερότητες- του κάθε προσώπου που απεικονίζουν. Αν έχεις μικρόβιο με τα γκάτζετ και σε γοητεύουν οι ήρωες τουDisney, το διαμέρισμά του είναι το ιδανικό μέρος για να «κολλήσεις».

Ο λόγος που τον επισκέφθηκα είναι για να μου δείξει τη συλλογή του από τις φιγούρες τηςClassics Collection, από τις μεγαλύτερες του κόσμου και μία από τις τέσσερις που υπάρχουν αυτήν τη στιγμή στην Ευρώπη. Μου μιλάει με τον ενθουσιασμό του συλλέκτη για τα αντικείμενα που μαζεύει φανατικά εδώ και χρόνια, για τη λατρεία του για τους ήρωες του Disney, και σε λιγότερο από μισή ώρα με έχει πείσει να παραγγείλω από το e-bay το πρώτο μου πορσελάνινο αγαλματάκι: τον Πινόκιο με τον Τζεπέτο αγκαλιασμένους! (Είναι η σκηνή που ο Πινόκιο έχει μεταμορφωθεί από ξύλινη μαριονέτα σε αγόρι με σάρκα και οστά.) Οι φιγούρες της συλλογής του (περισσότερες από 400) μπορεί να απεικονίζουν τους απόλυτους παιδικούς ήρωες, τη Χιονάτη, τον Πινόκιο, τον Μπάμπι και τον Ντάμπο, τον Αλαντίνκαι τη Σταχτοπούτα, αλλά δεν απευθύνονται σε παιδιά. Πρόκειται να «παγωμένα στιγμιότυπα» από κλασικές ταινίες της Disney, σε φιγούρες τρισδιάστατες, μοναδικές, φτιαγμένες από καλής ποιότητας πορσελάνη με απίστευτη λεπτομέρεια, βαμμένες στο χέρι και με πολλά ψησίματα, το κάθε χρώμα κι άλλο φούρνισμα, με μεταλλικά κομμάτια που στηρίζουν τις εύθραυστες καταλήξεις. Και πανάκριβες. Οι πιο φτηνές ξεκινούν από μερικές δεκάδες δολάρια και μπορούν να φτάσουν τις αρκετές χιλιάδες, αναλόγως της σπανιότητάς τους και της ημερομηνίας κυκλοφορίας τους.

«Η λογική αυτής της σειράς είναι ότι παίρνουν still από φιλμ και τα "ζωντανεύουν" ολόιδια» μου λέει δείχνοντάς μου την Τίνκερμπελαπ' τον Πίτερ Παν παγιδευμένη μέσα στο λυχνάρι, ένα κομμάτι με εξαιρετική λεπτομέρεια κι από τα πιο αγαπημένα του. Αριστερά μου είναι ένας εντυπωσιακόςΤζακ Σκέλινγκτον από τον Χριστουγεννιάτικο Εφιάλτη-κουρελής πια, εγκαταλειμμένος στο νεκροταφείο- που διακοσμεί το καθιστικό του. Τον ρωτάω πώς προέκυψε αυτή η μανία για τους ήρωες της Disney και τι μπορεί να κάνει έναν ενήλικο να ασχολείται μαζί τους τόσο σχολαστικά, με μια «λόξα» που μπορεί να είναι ακόμα και παρεξηγήσιμη. «Με τον Disney είχα λύσσα από παιδάκι», μου λέει, «επειδή σκιτσάρω κιόλας -ζωγράφιζα από μικρός-, τα καρτούν ήταν πάντα η αδυναμία μου. Η γενιά μας έχει μεγαλώσει με τις ταινίες του Disney κι αν σου αρέσουν, αυτό δεν το σταματάς, συνεχίζεις να τις βλέπεις ακόμα κι αν για κάποιους αυτό φαίνεται "λόξα". Τις φιγούρες τις ανακάλυψα πρώτη φορά το 1999 όταν ανακάλυψα και το e-bay. Άρχισα να βάζω λέξεις τυχαία. Στη λέξη Disney βγήκαν εκατομμύρια links κι άρχισα να ψάχνω με ήρωες. Έβαλα Κρουέλα ντε Βιλ και ξαφνικά βλέπω ένα αγαλματάκι. Κάπως έτσι ξεκίνησα με τη συλλογή. Είναι πολύ ακριβό χόμπι, πρέπει να έχεις το μικρόβιο, γιατί δεν είναι αντικείμενα που θα τα πάρει κάποιος εύκολα για το σπίτι του. Τα πρώτα αγαλματάκια ήταν πρωτόγονα, τώρα έχουν "ξεφύγει"».

Μου μιλάει για τις open editions που υπάρχουν για χρόνια, αλλά τα περισσότερα που κυκλοφορούν είναι σε περιορισμένα αντίτυπα, 1.000-1.500 που σημαίνει ότι εξαφανίζονται γρήγορα και η τιμή τους μπορεί να εκτοξευτεί στα ύψη. Τα πιο πολλά τα βρίσκει κανείς στο e-bay, αλλά οι τιμές για τα σπάνια είναι απλησίαστες. Στην Αμερική γίνονται κάθε χρόνο συγκεντρώσεις στην Disneylandόπου μαζεύονται οι φανατικοί κι εκεί κάποιες φορές κυκλοφορεί κάποιο κομμάτι-απόκτημα που δεν θα βγει ποτέ στα μαγαζιά. «Είναι πολύ μοναχικό αν είσαι Ευρωπαίος», λέει, «στην Αμερική είναι πολλοί οι συλλέκτες, στην Ευρώπη είμαστε μόνο 4 άτομα. Ένας Βέλγος, ένας Ολλανδός, ένας Άγγλος κι εγώ, ενώ τα σημεία που πουλάνε τις φιγούρες είναι ελάχιστα. Στην Disneyland στο Παρίσι, ένας ντίλερ στο Βέλγιο, δύο στην Ολλανδία και τρεις στην Αγγλία. Κοστίζουν πολύ πιο ακριβά απ' όσο στην Αμερική.

Το πιο εντυπωσιακό με τον Αντώνη είναι το γεγονός ότι έχει στήσει και επιμεληθεί το επίσημο fan site της Disney, «πάτησα πάρα πολύ δουλειά για πάρα πολλά χρόνια κι έφτιαξα ένα πολύ χρήσιμο site που περιέχει τα πάντα», λέει με παράπονο, «αλλά ο επόμενος γραφίστας το έχει μπασταρδέψει, το κατέστρεψε. Υπάρχει ο κατάλογος όμως ακόμα ανά χρονιά, ανά φιλμ, και είναι όλα μέσα, οπότε είναι κάτι χρήσιμο. Όταν σταμάτησα να δουλεύω με τον Duckman με προσέγγισαν τα παιδιά που δουλεύουν στην Classics Collection και τους κάνω δουλειές για κάποια events που γίνονται στην Disneyland κι όταν βγάζουν κάποιο αγαλματάκι. Τώρα βγάζουν τους Πειρατές της Καραϊβικής
και τους έχω κάνει όλη τη σειρά». Το ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι ο τρόπος που τον ξεπληρώνουν. Δεν παίρνει λεφτά, προτιμάει να πληρώνεται σε είδος, του στέλνουν φιγούρες με ανάλογη αξία! «Είναι πιο εύκολο», μου λέει, «και για μένα και γι' αυτούς, μόνο που πρέπει να βάλω ένα φρένο. Σε λίγο θα χρειάζομαι ένα πιο μεγάλο σπίτι για να τα βάλω...»

Διάφορα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ