Οι HitScox - έτσι γραμμένο, με το δεύτερο συνθετικό να παίζει σε δύο ταμπλό: «ηνίοχος ή τιμονιέρης» ή cocks, που είναι κι η πιο πικάντικη εκδοχή του- είναι ο Στάθης και ο Νικόλας, δύο νέα παιδιά που πρώτα απ' όλα είναι φίλοι. «Γνωριστήκαμε ένα πολύ ρομαντικό απόγευμα πάνω από ένα laptop» μου λένε γελώντας. «Ο Νικόλας είχε μόλις τελειώσει το master του στο UEL στο Λονδίνο και βρεθήκαμε σε μια κοινή παρέα, με τον Στάθη να δείχνει στην οθόνη δείγματα τη δουλειάς του».
Ο Στάθης είχε ήδη αρχίσει να ασχολείται με τηδιαφήμιση με μεγάλη επιτυχία - είναι υπεύθυνος για αρκετά διαφημιστικά που έχουν διακριθεί: για τα Tsakiris Chips, το φρουτοχείμαρρο της Frulite, το Synch Festival, την ΕΒΓΑ και την Old Spice. Αποφάσισαν να συνεργαστούν και έτσι προέκυψαν οι HitsCox, ένα από τα πιο δραστήρια και αξιόλογα ντουέτα σκηνοθετών στην ελληνική διαφήμιση αλλά και στην ποπ μουσική σκηνή. Τον τελευταίο καιρό είναι υπεύθυνοι για μερικά από τα πιο δημοφιλή βιντεοκλίπ που προβάλλονται στο Mad TV: το «Λόγια Λόγια» και το «Απομυθοποίηση Τώρα» των Ρόδες, «Οι Στίχοι Μας Ποτέ Δεν Σταματάνε» των Αρτέμη-Ευθύμη(για το οποίο προτάθηκαν για βραβείο σκηνοθεσίας), το «Πριν Σε Γνωρίσω» των Stavento, το «Shine» των Cyanna.
«Είχα αρχίσει να σκηνοθετώ κλιπάκια από παλιά» λέει ο Στάθης, «από το 2001 για τους Deus X Machina και σιγά σιγά ασχολήθηκα με τη διαφήμιση. Είναι το μόνο που μπορείς να κάνεις ως σκηνοθέτης στην Ελλάδα για να βγάλεις λεφτά. Έφυγα για Νέα Υόρκη για τη NY Film Academy κι έφτιαξα τρεις μικρού μήκους ταινίες, μία από τις οποίες μου έδωσε δουλειά στο χώρο. Εδώ και 4 χρόνια κάνω διαφημιστικά με τη STEFI. Η αλήθεια είναι ότι στο χώρο της διαφήμισης βρεθήκαμε ξώφαλτσα, δεν είχαμε κανένα γνωστό. Μπορεί κι από τύχη. Είναι ένας χώρος που είναι αρκετά καλοπληρωμένος, μπορεί όχι όσο στο εξωτερικό, αλλά έχει λεφτά. Κι είναι μεγάλο σχολείο. Έχεις τα μέσα να δουλέψεις κι αποκτάς εμπειρίες».
«Τα βιντεοκλίπ τα φτιάχνουμε στον ελεύθερο χρόνο μας» λέει ο Νικόλας, «με πολύ μικρό προϋπολογισμό. Ή με καθόλου προϋπολογισμό. Είναι αναγκαστικά DIY, αυτή είναι η μαγική λέξη, πρέπει να υιοθετήσεις αυτή τη λογική όταν θέλεις να κάνεις κάτι έξυπνο και φτηνό. Εδώ μετράνε κυρίως οι ιδέες. Μακάρι να ήταν μεγαλύτερα τα budget».
Μιλάνε για τις επιρροές τους -τον Spike Jones, τον Michel Gondry, τις ταινίες του Wes Anderson- το βιντεοκλίπ που μόλις ολοκλήρωσε ο Νικόλας για τους Stiletto Scang, τα σχέδιά τους να σκηνοθετήσουν το νέο βίντεο της Monika, για το guerilla party που ετοιμάζουν, για τα χίλια δυο πράγματα που έχουν να κάνουν ταυτόχρονα.
Σχολιάζουν την ελληνική τηλεόραση, αυτά που τους ενοχλούν στην ελληνική πραγματικότητα: «Όταν γινόταν χαμός πέρσι με το θέμα του Βατοπεδίου, όλοι ασχολούνταν με τα emo. Είναι γελοίο». Ζητάω να μου πουν μια άχρηστη πληροφορία γι' αυτούς και ο Νικόλας χαριτολογώντας αναφέρει τον πρόσφατο γάμο του Στάθη. «Η σύμβασή του με την εταιρεία λήγει σε λίγο καιρό, αλλά μάλλον θα την ανανεώσουν επειδή παντρεύτηκε την κόρη του αφεντικού!»...
σχόλια