Επεκτάσεις στην Αττική Οδό και σύνδεση του Ελληνικού με το Ελ. Βενιζέλος εξετάζει η κυβέρνηση

Επεκτάσεις στην Αττική Οδό και σύνδεση του Ελληνικού με το Ελ. Βενιζέλος εξετάζει η κυβέρνηση Facebook Twitter
EUROKINISSI
1

Τη σύνδεση του πόλου του Ελληνικού με το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» εξετάζει η κυβέρνηση, όπως και άλλες παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο.

Σύμφωνα με το Έθνος, η οδική σήραγγα Αργυρούπολης, η οποία αναφέρεται ήδη στο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας, επανέρχεται στο προσκήνιο, καθώς η σύνδεση Ελληνικού-αεροδρομίου θεωρείται ζήτημα  προτεραιότητας. Στο τραπέζι των συζητήσεων έχουν τεθεί και τα ενδεχόμενα κατασκευής σήραγγας μετρό ή άλλου μέσου σταθερής τροχιάς ή διπλής οδικής και σιδηροδρομικής σήραγγας, αλλά και εναλλακτικές διαδρομές μέσω της Βάρης-Κορωπίου.

Τα μέσα σταθερής τροχιάς


Αυτό που πρέπει να συναποφασιστεί από τα εμπλεκόμενα υπουργεία είναι και ο συσχετισμός των οδικών έργων με την ανάπτυξη του δικτύου των μέσων σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ και προαστιακός σιδηρόδρομος), καθώς αποτελεί και προϋπόθεση ώστε τα έργα που θα αποφασιστούν να είναι συμβατά με το Ρυθμιστικό Σχέδιο.

Η επόμενη μέρα των έργων στην Αττική συζητείται ήδη μεταξύ των υπουργείων Υποδομών και Περιβάλλοντος, ενώ έχει ήδη προηγηθεί συνάντηση και κείμενο συμφωνίας μεταξύ των γενικών γραμματέων του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Νίκου Σταθόπουλου και Γιώργου Καραγιάννη, και του γενικού γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος, Ευθύμιου Μπακογιάννη.

Όπως προκύπτει από τις προτεραιότητες που έχουν τεθεί μέσω ειδικού υπομνήματος από τα δύο υπουργεία, τα οδικά έργα που εξετάζεται να προχωρήσουν στην Αττική κατά προτεραιότητα αφορούν επίσης στην επέκταση της λεωφόρου Κύμης προκειμένου να αποσυμφορηθεί η Αττική Οδός, την επέκταση προς Ραφήνα μέσω του αεροδρομίου, τη σύνδεση της δυτικής περιφερειακής Υμηττού με τη λεωφόρο Βουλιαγμένης μέσω της αστικής σήραγγας Ηλιούπολης και την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος. Για την τελευταία, μάλιστα, εξετάζεται και η άμεση σύνδεση με τη λεωφόρο Σχιστού, με στόχο την αποσυμφόρηση των Δήμων Περάματος και Κερατσινίου.

Στις προτεραιότητες για τη συμπλήρωση του κύριου οδικού δικτύου έχουν εισαχθεί επίσης οι παρεμβάσεις κυκλοφοριακής αναβάθμισης της λεωφόρου Βουλιαγμένης από τον κλάδο της αστικής σήραγγας της Ηλιούπολης μέχρι τον μητροπολιτικό πόλο του Ελληνικού. Ως έργα προτεραιότητας αντιμετωπίζονται και η ολοκλήρωση της δυτικής περιφερειακής Αιγάλεω και η τριγωνική σύνδεσή της με τη Νέα Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου και τη λεωφόρο Σχιστού, καθώς επίσης και οι βελτιωτικές παρεμβάσεις στην Εθνική Οδό στο τμήμα Τρεις Γέφυρες-Μεταμόρφωση.

Ιδιαίτερη σημασία δίνεται στην κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου Θριασίου Πεδίου-Υλίκης, για τον οποίο επανεξετάζεται το ενδεχόμενο έναρξής του από τη Νέα Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου, αφενός για να αποφορτιστεί η κυκλοφορία και αφετέρου για να επιτευχθεί καλύτερο επίπεδο εξυπηρέτησης του εμπορικού λιμανιού του Ικονίου.

Υπό συζήτηση παραμένει και η επέκταση της Αττικής Οδού προς Λαύριο με αναβάθμιση της υφιστάμενης λεωφόρου Μαρκοπούλου-Λαυρίου, αν και η τύχη της φαίνεται ότι θα κριθεί εν πολλοίς από το μέλλον του λιμανιού της πόλης. Την ίδια στιγμή, φαίνεται να «παγώνει», τουλάχιστον επί του παρόντος, η επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου προς τη Ραφήνα και το Λαύριο, η οποία είχε στο παρελθόν συνδεθεί και με τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, καθώς άμεση προτεραιότητα θεωρείται η επέκταση της δυτικής περιφερειακής Υμηττού.

Ειδικά σε ό,τι αφορά το Λαύριο, ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, έχει ξεκαθαρίσει πως θα πρέπει πρώτα να αποσαφηνιστεί ποια είναι τα ακριβή σχέδια για το λιμάνι, ώστε να υπάρχει σαφής εικόνα για τη βιωσιμότητα των επεκτάσεων. Και αυτό γιατί το κόστος τους προσεγγίζει τα 400 εκατομμύρια ευρώ και πλέον θα πρέπει να υπάρχει ανάλυση κόστους-οφέλους για όποιο έργο έχει ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.

Οι συμβάσεις


Σε κάθε περίπτωση, οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού παραμένουν στην επικαιρότητα, δεδομένης της αύξησης του κυκλοφοριακού φόρτου στην πρωτεύουσα, στην οποία θα πρέπει να συνεκτιμηθούν και οι μεγάλες κυκλοφοριακές απαιτήσεις που θα φέρει η επένδυση του Ελληνικού. Ωστόσο, πλέον είναι απολύτως σαφές ότι αυτές -όποτε κι αν προχωρήσουν- δεν θα αποτελούν τμήμα της παράτασης της σύμβασης της Αττικής Οδού, η οποία θα προχωρήσει με ξεχωριστό διαγωνισμό αμέσως μετά τη λήξη της, όπως έχει ξεκαθαρίσει ο κ. Καραμανλής δίνοντας τέλος σε σενάρια του παρελθόντος.

Να σημειωθεί, πάντως, ότι την πρόταση για τη σήραγγα Αργυρούπολης είχε κάνει σε πρόσφατο συνέδριο και ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Αττικές Διαδρομές, Βασίλης Χαλκιάς, σημειώνοντας πως αποτελεί λύση για την αποσυμφόρηση της λεωφόρου Βάρης-Κορωπίου, η οποία εμφανίζει έντονα σημάδια κυκλοφοριακού φόρτου ειδικά τις ώρες αιχμής.

Με πληροφορίες από Έθνος

Ελλάδα
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βέφα Αλεξιάδου: Το «αντίο» των τηλεοπτικών σεφ - «Όταν κάλεσε τον μαγειρικό κόσμο της Αθήνας, δεν πήγε κανείς» λέει ο Μαμαλάκης

Ελλάδα / Οι σεφ αποχαιρετούν την Βέφα Αλεξιάδου και ο Μαμαλάκης σχολιάζει: «Πριν μήνες δεν πήγε κανένας στο βιβλίο της»

Δηκτικός ο Ηλίας Μαμαλάκης αποδομεί τους μάγειρες και τηλεοπτικούς σεφ που αποχαιρέτησαν την Βέφα Αλεξιάδου σαν «εθνική μαγείρισσα», «καλύτερη από τον Τσελεμεντέ» αλλά πριν από λίγο καιρό της γύρισαν την πλάτη και δεν πήγαν στην παρουσίαση του βιβλίου της
LIFO NEWSROOM
Θεσσαλονίκη: Νέα καταγγελία για το 424 στη δημοσιότητα - Φαντάρος πήγε για επέμβαση θυροειδούς και πέθανε

Ελλάδα / Θεσσαλονίκη: Νέα καταγγελία για το 424 - Φαντάρος πήγε για επέμβαση θυροειδούς και πέθανε

Το περιστατικό ήρθε στην επιφάνεια, μετά την καταγγελία του 55χρονου αστυνομικού που χειρουργήθηκε για σκωληκοειδίτιδα ενώ είχε καρκίνο - Ο πατέρας του 27χρονου φαντάρου, Νίκου Γκάτση, ξεσπά για ιατρικό λάθος
LIFO NEWSROOM
Πολύχρωμο Σχολείο: «Αόρατα τα ΛΟΑΤΚΙ+ παιδιά στο σχολείο, αναίτια αφαίρεση υλικού πρόληψης της βίας και του εκφοβισμού»

Ελλάδα / Πολύχρωμο Σχολείο: «Αόρατα τα ΛΟΑΤΚΙ+ παιδιά στο σχολείο, αναίτια η αφαίρεση υλικού πρόληψης της βίας και του εκφοβισμού»

Η εθελοντική, μη κερδοσκοπική συλλογικότητα επιστημόνων καταγγέλλει την αφαίρεση εγκεκριμένου από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) συμπεριληπτικού υλικού, από τα εκπαιδευτικά προγράμματα στα σχολεία
LIFO NEWSROOM
Αμαλιάδα: Ασφυξία «δείχνει» η πρώτη έκθεση για το τέταρτο μωρό

Ελλάδα / Αμαλιάδα: Ασφυξία «δείχνει» η πρώτη έκθεση για το τέταρτο μωρό

Η Ειρήνη Μουρτζούκου θέλησε να παρουσιάσει ότι το μωρό είχε κάποιο πρόβλημα υγείας, όμως, όπως αναφέρει ο τεχνικός σύμβουλος της μητέρας, το πρώτο επεισόδιο που παρουσίασε δεν έχει κάποια σχέση με σοβαρό θέμα υγείας
LIFO NEWSROOM