Ακόμη και αν συμμερίζεστε τα παραπάνω, ζηλεύετε τον κύριο με το scooter που θα σας προσπεράσει, ενώ βρίσκεστε ακινητοποιημένοι με το τετράτροχό σας, και θα φτάσει έγκαιρα στο ραντεβού του. Οι αριθμολάγνοι θα υπολογίσουν πόσο νωρίτερα πρέπει να ξεκινήσουν από ένα μέρος x για να φτάσουν σε ένα ραντεβού ψ στην ώρα τους, αν όλα πάνε καλά. Γιατί, αν δεν πάνε και πέσουν πάνω σε πορεία, τροχαίο κ.λπ., όλος ο προγραμματισμός της ημέρας θα «πάει περίπατο». Σε αυτά προσθέστε πόση ώρα ξοδεύετε για να βρείτε μια θέση πάρκινγκ. Δεδομένου ότι κάθε ημέρα ένας οδηγός αυτοκινήτου χάνει τουλάχιστον 15 λεπτά σε σχέση με τον αντίστοιχο ενός δικύκλου, την εβδομάδα ο χρόνος αυτός ανέρχεται σε 1 ώρα και 15 λεπτά (πενθήμερο) - πολύτιμα λεπτά τα οποία καθένας από εμάς μπορεί να αξιοποιήσει ποικιλοτρόπως. Από τα παραπάνω εύλογα θα μπορούσε να συμπεράνει κανείς πως το δίκυκλο είναι η λύση στο καθημερινό μας πρόβλημα. Αν λειτουργούσαν σωστά οι αστικές συγκοινωνίες, τότε θα μιλούσαμε για μία ακόμη λύση, ίσως την πλέον ενδεδειγμένη, αλλά, μέχρι να τις φτιάξουμε, έχουμε μέλλον.
Η συνεισφορά της μοτοσικλέτας στη λύση των προβλημάτων μετακίνησης είναι μεγάλη και αυτό έχουν δείξει να το ενστερνίζονται επιτέλους οι πάντες. Δεν σταματάει, ωστόσο, εκεί. Η συμμετοχή των οδικών μετακινήσεων στις παγκόσμιες εκπομπές ρύπων ανέρχεται στο 50%. Ο πλανήτης καταστρέφεται και από την κυκλοφοριακή επιβάρυνση. Το θέμα είναι με τι επιλέγει καθένας από εμάς να μετακινηθεί. Η μοτοσικλέτα συμμετέχει σε ποσοστό μόλις 0,5% έως 2%, αφού εκπέμπει τους λιγότερους ρύπους από οτιδήποτε άλλο χρησιμοποιεί κινητήρα. Συνεπώς, η επιλογή της θα μείωνε τις συνολικές εκπομπές ρύπων. Παρ' όλα αυτά, αν και η βιομηχανία μοτοσικλέτας θα ήταν η τελευταία που θα έπρεπε να σκοτιστεί για την επιβάρυνση του περιβάλλοντος, τα εργοστάσια προσπαθούν συνεχώς να βρουν λύσεις με εναλλακτικές πηγές ενέργειας σε πληθώρα μοντέλων από 50 έως 1.000 cc. Η εξέλιξη κινητήρων με κυψέλες υδρογόνου συνεχίζεται ανελλιπώς και, από ό,τι φαίνεται, ο «πόλεμος» των αυστηρών προδιαγραφών ρύπων έχει ήδη κερδηθεί.
Ένα είναι το σίγουρο: από τη στιγμή που η μοτοσικλέτα αποτελεί μια από τις σημαντικότερες λύσεις σε ένα από τα πιο καυτά προβλήματα της καθημερινότητάς μας, πρέπει να λάβει χείρα βοηθείας από όλους τους αρμόδιους φορείς.
σχόλια