Η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου ζητά σχέδιο για την επανεκκίνηση του σινεμά

Η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου ζητά σχέδιο για την επανεκκίνηση του σινεμά Facebook Twitter
EUROKINISSI/ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ
0

Δημόσια παρέμβαση για την επανεκκίνηση της δραστηριότητας του σινεμά έκανε η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου, σε ανοιχτή επιστολή.


Η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου στην επιστολή της προς τον πρωθυπουργό, τους υπουργούς Πολιτισμού, Οικονομικών, Εργασίας, Ανάπτυξης, Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Υγείας, τον γγ Σύγχρονου Πολιτισμού, τον πρόεδρο του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και τον διευθύνοντα σύμβουλο του Εθνικού Κέντρου Οπτικών Μέσων και Επικοινωνίας, «κρούει τον κώδωνα του κινδύνου» και ζητά σχέδιο για την αποτελεσματική επανεκκίνηση της κινηματογραφικής δραστηριότητας. 


Στην επιστολή τους ζητάνε κατευθυντήριες γραμμές, σύμφωνα με τις οποίες μπορούν να ξαναρχίσουν τα γυρίσματα και οι υπόλοιπες φάσεις της παραγωγής ενώ πραγματοποιούν έκκληση «να μην ανακοπεί η δυναμική πορεία του ελληνικού σινεμά στο εσωτερικό και το εξωτερικό και η αναπτυξιακή πορεία των αλλοδαπών παραγωγών που γυρίζονται στην Ελλάδα». 

«Οποιαδήποτε περαιτέρω καθυστέρηση θα διογκώσει προβλήματα, θα διώξει τις ξένες επενδύσεις σε κινηματογραφικές παραγωγές στη χώρα και κυρίως θα οδηγήσει ανθρώπους και επιχειρήσεις πολύτιμες για τη χώρα στην καταστροφή», καταλήγει η επιστολή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.  

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της επιστολής της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου:

«Παρεμβαίνουμε δημόσια για να κρούσουμε τον κώδωνα του κινδύνου ότι είναι επιτακτική ανάγκη να σχεδιαστεί και να εφαρμοστεί μέσα στον Μάιο αποτελεσματική πολιτιστική πολιτική επανεκκίνησης της δραστηριότητας στο σινεμά.

Παραγωγοί, σκηνοθέτες, σεναριογράφοι, ηθοποιοί, καλλιτεχνικοί συντελεστές και όλοι οι τεχνικοί ενός ολόκληρου κλάδου του πολιτισμού και της οικονομίας ζητάμε:

- Επίσημες, σαφείς, καθαρές, ρεαλιστικές (να καταρτιστούν σε συνεργασία με ανθρώπους που γνωρίζουν το επάγγελμα) οδηγίες επανέναρξης των γυρισμάτων σε ασφαλείς συνθήκες. Αναφερόμαστε σε κατευθυντήριες γραμμές (guidelines), σύμφωνα με τις οποίες μπορούν να ξαναρχίσουν τα γυρίσματα και οι υπόλοιπες φάσεις της παραγωγής, αντίστοιχες με αυτές που ανακοινώνονται τις τελευταίες δύο εβδομάδες στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες.

- Στήριξη των παραγωγών που θα καταφέρουν να ξεκινήσουν το επόμενο διάστημα με συγκεκριμένο και διακριτό κονδύλι του ΥΠΠΟΑ, σε πιθανή συνεργασία με άλλα υπουργεία, που θα καλύπτει το σημαντικό επιπλέον κόστος που θα επέλθει από την εφαρμογή των οδηγιών, και έκτακτα υποστηρικτικά μέτρα εξασφάλισης ρευστότητας για τις τρέχουσες και υπό έναρξη παραγωγές.

- Πλήρη και άμεση αποκατάσταση της εύρυθμης λειτουργίας του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου μέσω των Διευθύνσεών του, επίσπευση των διαδικασιών και άμεση ανακοίνωση μέσα στον Μάιο των εγκρίσεων για τις προτάσεις που εκκρεμούν έως και δύο χρόνια στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και την ΕΡΤ και επιτάχυνση των διαδικασιών πληρωμής των ήδη εγκεκριμένων φακέλων cash rebate του ΕΚΟΜΕ, ώστε να τρέξουν άμεσα τα σχέδια ανάπτυξης (development), τα γυρίσματα, οι συμπαραγωγές με το εξωτερικό, και άρα:

α) Να υπάρχει εργασία στον οπτικοακουστικό τομέα την επόμενη διετία και να μην εγκαταλειφθούν χιλιάδες επαγγελματίες σε χρόνια ανεργία.

β) Να παραχθούν πολιτιστικά προϊόντα στην Ελλάδα, για την Ελλάδα και το εξωτερικό.

γ) Να μην ανακοπεί η δυναμική πορεία του ελληνικού σινεμά στο εσωτερικό και το εξωτερικό και η αναπτυξιακή πορεία των αλλοδαπών παραγωγών που γυρίζονται στην Ελλάδα (services).

Σημειώνουμε εδώ ότι η διοίκηση του ΥΠΠΟΑ έχει υποσχεθεί δημόσια και σε όλους τους τόνους -πόσο μάλλον σε συνθήκη πανδημίας- ότι οι εγκρίσεις θα προχωρήσουν, ωστόσο τα πράγματα, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, παραμένουν στάσιμα.

Η δε πρόσφατη ανακοίνωση έκτακτων διαγωνισμών για ταινίες μικρού μήκους, ντοκιμαντέρ και animation, αν και ευπρόσδεκτη, είναι εξαιρετικά μικρής εμβέλειας και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρείται ως η "λύση".

- Ουσιαστική στήριξη των κινηματογραφικών αιθουσών, των διανομέων και των φεστιβάλ που λειτουργούν στη χώρα.

- Αποσαφήνιση του νομικού πλαισίου για τα πνευματικά δικαιώματα των παραγωγών και των καλλιτεχνών, των οποίων το έργο διανέμεται εσπευσμένα και για αυτό πολλές φορές άναρχα, στο διαδίκτυο.

- Έως ότου γίνουν τα παραπάνω και επιστρέψει η παραγωγή οπτικοακουστικών έργων σε μία κανονικότητα, είναι σημαντική η ένταξη όλων των επαγγελματιών του σινεμά στο έκτακτο πρόγραμμα στήριξης των 800 ευρώ, αλλά και σε όποιο αντίστοιχο επίδομα ακολουθήσει, αφού όπως δομήθηκε (με κριτήριο το εποχικό επίδομα του 2019 που αναφέρεται στα εισοδήματα του 2018) αποκλείει ένα εξαιρετικά μεγάλο ποσοστό τους.

Και τα παραπάνω έξι σημεία είναι εξίσου σημαντικά και επιτακτικά.

Ελπίζουμε η κυβέρνησή σας να προσφέρει άμεσα τις λύσεις, ως οφείλει, και σας προτείνουμε για τον σκοπό αυτόν τη δημιουργία ενός ειδικού task force για αυτήν την περίοδο, αποτελούμενο από ανθρώπους που γνωρίζουν σε βάθος τα θέματα του σινεμά, ώστε και να μπορούν να επισπεύσουν τις παραπάνω διαδικασίες, αλλά και να αντιδρούν άμεσα σε όλα τα νέα δεδομένα που ενδέχεται να προκύψουν.

Οποιαδήποτε περαιτέρω καθυστέρηση θα διογκώσει προβλήματα, θα διώξει τις ξένες επενδύσεις σε κινηματογραφικές παραγωγές στη χώρα και κυρίως θα οδηγήσει ανθρώπους και επιχειρήσεις πολύτιμες για τη χώρα στην καταστροφή.

Στη διάθεσή σας και των συνεργατών σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση.

Με τιμή,

το ΔΣ της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου

Γιώργος Τσεμπερόπουλος, σκηνοθέτης-παραγωγός
Ελίνα Ψύκου, σκηνοθέτις-παραγωγός
Γιώργος Τσούργιαννης, παραγωγός
Σύλλας Τζουμέρκας, σκηνοθέτης
Ελένη Κοσσυφίδου, παραγωγός
Σίμος Σαρκετζής, διευθυντής φωτογραφίας
Νίκος Πάστρας, μοντέρ-σκηνοθέτης».

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ