Μία επιγραφή σε τοίχο της Πομπηίας ξαναγράφει την ιστορία της έκρηξης του Βεζούβιου

Μία επιγραφή σε τοίχο της Πομπηίας ξαναγράφει την ιστορία της έκρηξης του Βεζούβιου Facebook Twitter
EPA
0

Η ηφαιστειακή έκρηξη που κατέστρεψε την Πομπηία, πιθανότατα σημειώθηκε δύο μήνες αργότερα απ' ό,τι πίστευαν μέχρι σήμερα οι ιστορικοί.

Συγκεκριμένα, οι ιστορικοί χρονολογούσαν την έκρηξη στις 24 Αυγούστου του έτους 79 μ.Χ.

Όμως οι ανασκαφές που συνεχίζονται μέχρι και σήμερα στον χώρο αποκάλυψαν μια επιγραφή, γραμμένη με κάρβουνο σε έναν τοίχο, που περιλαμβάνει και μια ημερομηνία η οποία αντιστοιχεί στη 17η Οκτωβρίου.

Η επιγραφή βρίσκεται σε ένα σπίτι που κατά τα φαινόμενα ανακαινιζόταν λίγο πριν από την έκρηξη του Βεζούβιου, που έθαψε την Πομπηία σε ένα παχύ στρώμα τέφρας.

Ο Μάσιμο Οσάντα, ο επικεφαλής του αρχαιολογικού χώρου της Πομπηίας, εξήγησε ότι η επιγραφή είναι πολύ πιθανόν να γράφτηκε τον Οκτώβριο του 79 μ.Χ.

Η ημερομηνία της 24ης Αυγούστου προέκυψε από την αφήγηση του Πλίνιου του Νεότερου, ο οποίος ήταν αυτόπτης μάρτυρας της έκρηξης και την περιέγραψε 30 χρόνια μετά, σε δύο επιστολές προς τον φίλο του, τον Ρωμαίο ιστορικό Τάκιτο.

Μία επιγραφή σε τοίχο της Πομπηίας ξαναγράφει την ιστορία της έκρηξης του Βεζούβιου Facebook Twitter
EPA

Σε παλαιότερες ανασκαφές είχε ανακαλυφθεί ένα ασβεστοποιημένο κλαδί με καρπούς ενός είδους βατόμουρου που ωριμάζει μόνο το φθινόπωρο. Βρέθηκαν επίσης και μερικά μαγκάλια, γεγονός που υποδηλώνει ότι η καταστροφή δεν χτύπησε την πόλη το καλοκαίρι.

Ο Οσάνα είπε ότι η σωστή ημερομηνία είναι ίσως η 24η Οκτωβρίου.

Ο υπουργός Πολιτισμού της Ιταλίας Αλμπέρτο Μπονιζόλι, δείχνοντας τη σχεδόν σβησμένη επιγραφή στον λευκό τοίχο, χαιρέτισε αυτήν την «εντυπωσιακή ανακάλυψη».

«Σήμερα, με μεγάλη ταπεινότητα, ίσως να ξαναγράφουμε τα βιβλία ιστορίας, επειδή χρονολογούμε την έκρηξη στο δεύτερο μισό του Οκτωβρίου», είπε.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ-Reuters

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ