ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

Εκλογές 2015: Οι νικητές και οι χαμένοι των social media

Εκλογές 2015: Οι νικητές και οι χαμένοι των social media Facebook Twitter
0
Εκλογές 2015: Οι νικητές και οι χαμένοι των social media Facebook Twitter

Το σίγουρο είναι ότι τη βραδιά των εκλογών ένα μεγάλο μέρος της συζήτησης, της αγωνίας και του ενφδιαφέροντος του κοινού για την έκβαση των αποτελεσμάτων είχε μεταφερθεί στα δημοφιλή κοινωνικά δίκτυα. Ποιο όμως επικράτησε στις προτιμήσεις του κοινού; Ποια κόμματα κέρδισαν τη μάχη του hashtag και των αναφορών σε αυτά; Ποια ήταν συναισθήματα που μετέφεραν οι χρήστες προς τα κόμματα και την εκλογική διαδικασία με τις αναφορές τους;

Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής κι Επικοινωνιών Ελλάδος, σε συνεργασία με την νεοφυή εταιρεία isMOOD, δημοσίευσαν μόλις μια αποκαλυπτική έκθεση που απαντά στα παραπάνω ερωτήματα με σαφήνεια.

Αναλυτικά:

Ψήφο εμπιστοσύνης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έδωσαν οι χρήστες του Διαδικτύου, την περίοδο των φετινών βουλευτικών εκλογών, με τις αναφορές, που σχετίζονταν με την εκλογική αναμέτρηση, να "πέφτουν βροχή" φθάνοντας τις 480.190. Το διάστημα από 1 έως 27 Ιανουαρίου, κυρίαρχο κανάλι έκφρασης στα social media αναδείχθηκε το Twitter, το οποίο συγκέντρωσε το 54% των αναφορών, με το Facebook να ακολουθεί στη δεύτερη θέση με ποσοστό 40%, τα Blogs/Portals να αντιπροσωπεύουν το 5% και τα Forums το υπόλοιπο 1%.

Όπως προκύπτει από το Monitoring Report για τις εθνικές εκλογές του 2015, που ετοίμασε για λογαριασμό του sepe.gr η νεοφυής εταιρεία isMOOD, το διάστημα 01/01/2015 - 27/01/2015, τα σχόλια, που κυριάρχησαν στο Twitter, ήταν - κατά κύριο λόγο - ειρωνικά, καυστικά και με αρνητική χροιά. Συγκεκριμένα, ενώ μόλις το 22% των αναφορών στο δημοφιλές κοινωνικό μέσο ήταν θετικές, τα αρνητικά σχόλια αντιπροσώπευσαν το 54% και τα ουδέτερα το υπόλοιπο 24%.

Εκλογές 2015: Οι νικητές και οι χαμένοι των social media Facebook Twitter

Το κόμμα του ΣΥΡΙΖΑ, που αναδείχθηκε πρώτο στις βουλευτικές εκλογές της 25ης Ιανουαρίου, κυριάρχησε και στην ψηφιακή ...κάλπη, κερδίζοντας ποσοστό 40% των συνολικών σχολίων και αναφορών. Η σημερινή Αξιωματική Αντιπολίτευση έλαβε τη δεύτερη θέση και στην κάλπη των social media, αποσπώντας ποσοστό 22% των αναφορών, ενώ τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ανέδειξαν ως τρίτο κόμμα το ΠΑΣΟΚ, με ποσοστό 10% των αναφορών.

Υψηλά στις προτιμήσεις των χρηστών των social media βρέθηκε και το κόμμα του Γιώργου Παπανδρέου, με τις αναφορές, που το αφορούν, να αντιπροσωπεύουν το 9% του συνόλου, την περίοδο 01/01/2015 - 27/01/2015.

Για την τέταρτη θέση ισοψήφησαν ΚΚΕ και Ποτάμι, που συγκέντρωσαν έκαστο το 5% των αναφορών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ μια θέση στα σχόλια των χρηστών των social media είχε και το κόμμα των Ανεξάρτητων Ελλήνων με 4%, η Χρυσή Αυγή με 3% και η ΔΗΜΑΡ με 2%.

Εκλογές 2015: Οι νικητές και οι χαμένοι των social media Facebook Twitter

Digital κάλπες
Όπως ήταν αναμενόμενο, η δραστηριότητα των χρηστών αυξανόταν όσο το ραντεβού με την κάλπη πλησίαζε, για να κορυφωθεί την Κυριακή των εκλογών.

Με δεδομένα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της φετινής εκλογικής αναμέτρησης (εξαιρετικά σύντομη προεκλογική περίοδος και μάλιστα εν μέσω χειμώνα), τα social media εξελίχθηκαν σε βασικό κανάλι προβολής για κόμματα και υποψηφίους. Συνολικά, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έδωσαν ένα ηχηρό παρών στις φετινές εκλογές στην Ελλάδα, σε βαθμό μεγαλύτερο - ίσως - από κάθε άλλη εκλογική αναμέτρηση του παρελθόντος.

Όπως προκύπτει από την ανάλυση της χρήσης των Social Media, που διενήργησε η isMOOD, την περίοδο 01/01/2015 - 27/01/2015 ανέβηκαν 248.178 Tweets, που αφορούσαν το σχολιασμό των εκλογών, των πολιτικών και των κομμάτων, με ειρωνικό και καυστικό - κατά κύριο λόγο - ύφος.

Στην, επίσης, δημοφιλή σελίδα κοινωνικής δικτύωσης του Facebook "ανέβηκαν" 187.597 posts σχετικά με τις εκλογές, τα οποία αφορούσαν - κυρίως - κοινοποίηση συνδέσμων, με περιορισμένο, ωστόσο, σχολιασμό γεγονότων ή και άλλων συνδέσμων άρθρων. Ωστόσο, οι αναρτήσεις στο Facebook φαίνεται ότι δημιούργησαν μεγαλύτερο engagement, ενώ προκάλεσαν και μεγάλο αριθμό απαντήσεων άλλων χρηστών.

Τέλος, η έρευνα της isMOOD κατέγραψε 44.508 blog posts σχετικά με κινήσεις πολιτικών και κομμάτων, με λίγα, ωστόσο, comments από πλευράς χρηστών και μικρή ποσότητα άρθρων με άποψη αναφορικά με τα γεγονότα.

Τech & Science
0

ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα πρόωρα νεογνά έχουν χαμηλότερο μορφωτικό επίπεδο και εισόδημα ως ενήλικες, δείχνει έρευνα

Τech & Science / Τα πρόωρα νεογνά έχουν χαμηλότερο μορφωτικό επίπεδο και εισόδημα ως ενήλικες, δείχνει έρευνα

Οι πρόωρες γεννήσεις και οι συναφείς γνωστικές, αναπτυξιακές και σωματικές επιπτώσεις της προωρότητας στην υγεία συνδέονται με χαμηλότερο εισόδημα από την απασχόληση, περιορισμένη εγγραφή σε πανεπιστήμια και χαμηλότερο μορφωτικό επίπεδο μέχρι την ηλικία των 28 ετών
LIFO NEWSROOM
Νυχτερίδες βαμπίρ τρέχουν σε διάδρομο και αποκαλύπτουν πώς χρησιμοποιούν το αίμα που καταναλώνουν

Τech & Science / Νυχτερίδες βαμπίρ τρέχουν σε διάδρομο και αποκαλύπτουν πώς χρησιμοποιούν το αίμα που καταναλώνουν

Για να επιβεβαιώσουν τις υποθέσεις τους, οι ερευνητές τάισαν τις νυχτερίδες με αίμα αγελάδας εμπλουτισμένο με αμινοξέα, τα οποία παρακολούθησαν με ειδικές μοριακές ετικέτες
LIFO NEWSROOM
Ο πρώτος ξύλινος δορυφόρος στον κόσμο εκτοξεύεται στο διάστημα σε δοκιμή για την εξερεύνηση του Άρη

Τech & Science / Ο πρώτος ξύλινος δορυφόρος στον κόσμο εκτοξεύεται στο διάστημα σε δοκιμή για την εξερεύνηση του Άρη

Ο δορυφόρος θα παραμείνει σε τροχιά για έξι μήνες, δίνοντας στους επιστήμονες τη δυνατότητα να παρατηρήσουν την απόδοση του ξύλου στο διάστημα και να αξιολογήσουν τις πιθανές του εφαρμογές στις επερχόμενες διαστημικές αποστολές
LIFO NEWSROOM
«Space Race»: Πώς η Ινδία φτάνει στον Άρη για λιγότερο από όσο κόστισε το «Gravity» 

Τech & Science / «Space Race»: Πώς η Ινδία στέλνει διαστημόπλοια στη Σελήνη και στον Άρη με πολύ λιγότερα χρήματα από τις ΗΠΑ

Η Ινδία κατασκευάζει εγχώρια όλα όσα χρειάζεται το διαστημικό της πρόγραμμα, καταφέρνοντας έτσι να ανταγωνίζεται τις ΗΠΑ και τη Ρωσία στην «κούρσα» της διαστημικής εξερεύνησης δαπανώντας πολύ λιγότερα χρήματα
LIFO NEWSROOM
Πάγος: To «life-hack» που δεν ξέρατε ότι χρειάζεστε για την καταπολέμηση του άγχους

Τech & Science / Νιώθετε άγχος; Πώς μπορείτε να επιβραδύνετε τους γρήγορους καρδιακούς παλμούς χρησιμοποιώντας μόνο μια σακούλα πάγου

Καθηγήτρια του Harvard αποκαλύπτει τον απλό τρόπο με τον οποίο μπορείτε να σταματήσετε το άγχος και την ταχυκαρδία «όπως και τα δελφίνια»
LIFO NEWSROOM