Το Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας ανακοινώνει τους δέκα υποψήφιους επιχειρηματίες που διεκδικούν χρηματοδότηση ύψους έως και €700.000, καθώς επίσης και υπηρεσίες υποστήριξης και συμβουλευτικής καθοδήγησης (mentoring), προκειμένου να υλοποιήσουν με επιτυχία την επιχειρηματική τους ιδέα.
Το Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας αποτελεί έναν θεσμό που χρηματοδοτείται από το Libra Group, για λογαριασμό της Ελληνικής Πρωτοβουλίας, και έχει ως στόχο την τόνωση του επιχειρηματικού πνεύματος και τη στήριξη των πλέον υποσχόμενων νέων επιχειρήσεων της Ελλάδας, ιδιαίτερα κατά την τρέχουσα περίοδο της κοινωνικο-οικονομικής κρίσης.
Κατά τη φετινή διοργάνωση του θεσμού, περισσότερα από 1.000 άτομα δήλωσαν συμμετοχή στην ιστοσελίδα του Ελληνικού Βραβείου Επιχειρηματικότητας (www.hellenicaward.com), ενώ υποβλήθηκαν συνολικά 488 επιχειρηματικά σχέδια. Η κριτική επιτροπή του Ελληνικού Βραβείου Επιχειρηματικότητας, η οποία απαρτίζεται από πολύπειρους επιχειρηματίες, εξέτασε όλες τις προτάσεις προσεκτικά και επέλεξε τα δέκα επικρατέστερα επιχειρηματικά πλάνα, λαμβάνοντας υπόψη τις βασικές προϋποθέσεις του Βραβείου: τόσο οι διαγωνιζόμενοι, όσο και η νέα τους επιχείρηση θα πρέπει να έχουν την έδρα τους στην Ελλάδα, ενώ τα επιχειρηματικά τους σχέδια θα πρέπει να χαρακτηρίζονται από καινοτομία, οικονομική σοβαρότητα και πειθαρχία, προοπτική δημιουργίας θέσεων εργασίας στην Ελλάδα και βιωσιμότητα.
Αυτή είναι η λίστα με τους δέκα φιναλίστ και σύντομη περιγραφή των επιχειρηματικών τους προτάσεων:
1. hp-necovery- Τεχνολογία ενεργειακής αναβάθμισης των υφιστάμενων οικιακών Φ/Β εγκαταστάσεων. Αυτό το καινοτόμο προϊόν αυξάνει την αποτελεσματικότητα της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και εξοικονομεί ενέργεια για την παραγωγή ζεστού νερού. Το hp-necovery παρατείνει επίσης τη διάρκεια ζωής των ηλιακών πάνελ. Το προϊόν έχει δίπλωμα ευρεσιτεχνίας και απευθύνεται τόσο στην ελληνική όσο και στην ευρωπαϊκή αγορά.
Αναστασία Ραπτοπούλου, Βασίλης Σούλιος.
2. RT safe- Ως αποτέλεσμα εκτεταμένης επιστημονικής έρευνας, τα προϊόντα της RTsafe έχουν σχεδιαστεί για να βελτιστοποιήσουν την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα της ακτινοθεραπείας στους ασθενείς με καρκίνο με ένα μοναδικό εξατομικευμένο τρόπο, ελαχιστοποιώντας παράλληλα τις πιθανότητες παρενεργειών της θεραπείας.
Ευάγγελος Παππάς, Θωμάς Μαρής, Νικόλαος Στεργιόπουλος.
3. ’ΆNASSA ORGANICS- Μια νέα σειρά από premium τσάι βοτάνων και αφεψήματα. Η Anassa Organics επιλέγει την καλύτερη ποιότητα ελληνικών βιολογικών προϊόντων με εκλεκτή γεύση και αρώματα. Τα προϊόντα παρουσιάζονται σε πακέτα με εξαιρετικά δημιουργικό και σύγχρονο branding, που μετατρέπουν την παρασκευή αρωματικών ροφημάτων βοτάνων σε τελετουργικό. Η σειρά Anassa Organics απευθύνεται στη διεθνή αγορά.
Αφροδίτη Φλώρου, Γιάννα Ματθαίου.
4. ZEUS+ΔIONE CONCEPTSTORE - Η Zeus+Δione είναι ένα πολυτελές brand που διαθέτει αποκλειστικά χειροποίητα προϊόντα εμπνευσμένα από την Ελληνική Κληρονομιά. Το νέο Concept Store της εταιρείας θα αποτελέσει την πλατφόρμα για άλλους επιδέξιους καλλιτέχνες, σχεδιαστές, κατασκευαστές και δεξιοτέχνες να πωλούν τα δικά τους προϊόντα. Πρόκειται για μια προσπάθεια που έχει ως στόχο να μεταφέρει το brand Zeus+Δione σε ένα νέο πεδίο, ως ένα κομβικό σημείο για διάφορα παραδοσιακά Ελληνικά προϊόντα και κομψοτεχνήματα.
Mareva Grabowski, Δήμητρα Κολοτούρα.
5. Open Circle- Πρόκειται για μία διαδικτυακή κοινότητα, όπου επιχειρηματίες με όραμα παρουσιάζουν τις επιχειρηματικές τους ιδέες για την προώθηση συνεργασιών με επενδυτές που επιθυμούν να συμμετέχουν στην ανάπτυξή τους. Σε αντίθεση με το παραδοσιακό crowd funding, αυτό το “equity crowd funding” παρέχει μια σαφή δίοδο για τη συμμετοχή με ίδια κεφάλαια στις εταιρείες που συμμετέχουν.
Σωκράτης Πλούσσας.
6. e-satisfaction- Η πρώτη, ανεξάρτητη πλατφόρμα που καταγράφει ολόκληρη την εμπειρία διαδικτυακής αγοράς των e-shoppers από την περιήγηση μέχρι την παραγγελία και την παράδοση. Το e-satisfaction επιδιώκει να γίνει μία ευρέως διαδεδομένη και αξιόπιστη πηγή αναφοράς και πληροφόρησης για τους καταναλωτές, καθώς επίσης και ένας πολύτιμος διαδραστικός μηχανισμός feedback και αναφορών για ηλεκτρονικά καταστήματα σε παγκόσμιο επίπεδο.
Αιτούντες: Στέλιος Ηλιάκης, Ξένια Κούρτογλου, Κατερίνα Πραματάρη.
7. Bunkering at Sea- Μία ολοκληρωμένη διαδικτυακή πλατφόρμα που παρέχει τις βέλτιστες, διαφανείς και ανταγωνιστικές σε κόστος λύσεις για την προσφορά και ζήτηση ναυτιλιακού καυσίμου (Bunkers) συνδέοντας τους φορείς εκμετάλλευσης πλοίων (πλοιοκτητών και ναυλωτών) με τους προμηθευτές καυσίμων ή με διαμεσολαβητές (Bunker Brokers) σε όλο τον κόσμο. Το σύστημα λειτουργεί σε πραγματικό χρόνο με ηλεκτρονικές δημοπρασίες.
Νικόλαος Γαβαλάς, Δημήτριος Σπυρόπουλος.
8. Super- Το Super είναι μια εφαρμογή για smartphones που επιδιώκει να φέρει την επανάσταση στον κλάδο του λιανικού εμπορίου. Αυτή η εφαρμογή ανταμοιβής επιτρέπει στους αγοραστές να λάβουν επιστροφή μετρητών στις αγορές τους, χωρίς να χρειάζεται να εξαργυρώσουν κουπόνια, προσφορές ή να συλλέγουν πόντους. Το σύστημα λειτουργεί για on-line αγορές αλλά και για αγορές σε μια ευρεία γκάμα καταστημάτων, επιτρέποντας στους πελάτες, αφού πρώτα αλληλοεπιδράσουν μέσα στην εφαρμογή με τις μάρκες που αγαπούν, να ανταμείβονται στη συνέχεια με πραγματικά χρήματα. Η εφαρμογή αυτή επιδιώκει να δημιουργήσει μια νέα πλατφόρμα επικοινωνίας και πιστότητας των συνεργαζόμενων εταιριών με το πελατολόγιό τους και όχι απλά ένα σύστημα διανομής προσφορών & εκπτώσεων.
Ο υποψήφιος επιθυμεί να παραμείνει ανώνυμος σε αυτό το στάδιο της διαδικασίας.
9. Folding Project- Έπειτα από εκτεταμένη έρευνα και ανάπτυξη η “VeloLab” έχει σχεδιάσει και κατασκευάσει ένα νέο είδος πτυσσόμενου ποδηλάτου, με την εμπορική ονομασία Folding Project (FP). ToFP προσφέρει ένα καινοτόμο σχέδιο με χαρακτηριστικά που απευθύνονται στην αυξανόμενη κοινότητα των αστικών ποδηλατών. Η ηλεκτρική έκδοση του ποδηλάτου με την “αόρατη” μπαταρία και το “μονόμπρατσο” πλαίσιο, ζυγίζει λιγότερο από 18 κιλά και θέτει νέα πρότυπα σε αυτή την κατηγορία ποδηλάτων.
Στάθης Στασινόπουλος, Στάθης Μακρής, Φάνης Ρήγας, Ξένια Σπύρου, Νίκος Πεχλιβανίδης, Χριστιάννα Πούλου.
10. VK- Η Βίκυ Καγιά έχει αποφασίσει να αξιοποιήσει και να κεφαλαιοποιήσει την 20ετή εμπειρία της δίπλα σε διεθνείς, κορυφαίους σχεδιαστές, δημιουργώντας το δικό της fashionbrand, “VK”. Στόχος είναι να φέρει στο διεθνές προσκήνιο την ελληνική μόδα, δημιουργώντας ένα high-end fashion brand το οποίο θα στελεχώνεται από νεαρά και ανερχόμενα ταλέντα Ελλήνων σχεδιαστών μόδας. Το VK θα αποτελέσει το fashion brand μέσω του οποίου, θα αναδεικνύονται τα νέα ταλέντα στη διεθνή βιομηχανία της Μόδας, λαμβάνοντας την αναγνώριση που τους αξίζει.
Βίκυ Καγιά.
Οι φετινοί νικητές θα αναδειχθούν και θα βραβευθούν τέλη Μαΐου του 2014.
Μοναδικός σκοπός του Ελληνικού Βραβείου Επιχειρηματικότητας είναι, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης, να δημιουργήσει ευκαιρίες, να παροτρύνει τη συμμετοχή και να εμπνεύσει τόσο έμπειρους, όσο και νέους επιχειρηματίες που αναζητούν ουσιαστική υποστήριξη στο πρώτο επιχειρηματικό τους εγχείρημα. Το Libra Group έχει δεσμευτεί για πάνω από €7 εκατομμύρια προς χρηματοδότηση του προγράμματος. Μεταξύ άλλων χρηματοδοτών είναι και η εγκατεστημένη στην Αυστραλία εταιρεία επενδύσεων και ανάπτυξης ακινήτων Jalouise Pty Ltd, που έχει συνεισφέρει στο πρόγραμμα US$500.000, καθώς και ο Δημήτρης Γουλανδρής, ο οποίος προσέφερε €250.000 στο Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας, το 2014. Η Τράπεζα Πειραιώς συμμετέχει επίσης, στο πρόγραμμα, προσφέροντας την πολύτιμη υποστήριξή της στους συμμετέχοντες του Ελληνικού Βραβείου Επιχειρηματικότητας, μέσω του Κέντρου Βιώσιμης Επιχειρηματικότητας Εξέλιξη, από το 2013. Επιπλέον, πρόσφατα επιτεύχθηκε μία νέα συνεργασία με την SAP Hellas, την Ελληνική θυγατρική του παγκοσμίως κορυφαίου παρόχου λύσεων και εφαρμογών επιχειρησιακού λογισμικού. Η SAP θα υποστηρίξει σημαντικά τους νικητές του Ελληνικού Βραβείου Επιχειρηματικότητας, παρέχοντάς τους δωρεάν υπηρεσίες και λύσεις.
Ο Jimmy Αθανασόπουλος, Διευθυντής του Ελληνικού Βραβείου Επιχειρηματικότητας δήλωσε: «Η υψηλή ποιότητα των επιχειρηματικών προτάσεων που κατατέθηκαν φέτος, αποδεικνύει ότι οι Έλληνες διαθέτουν δημιουργικότητα και δομημένη επιχειρηματική σκέψη, η οποία λόγω της οικονομικής κρίσης δεν μπορεί να πραγματωθεί. Το Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας έχει ως αποστολή να δημιουργήσει τις κατάλληλες προϋποθέσεις ώστε αυτή η επιχειρηματική σκέψη να υλοποιηθεί με επιτυχία και να δημιουργήσει θετικό αντίκτυπο στην ελληνική οικονομία. Μας περιμένει το δύσκολο έργο της επιλογής των φετινών νικητών, αλλά είμαστε βέβαιοι πως οι ιδέες που θα βραβευθούν θα δώσουν σημαντική ώθηση στο ελληνικό επιχειρείν».
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το βραβείο στο http://www.hellenicaward.com/
σχόλια