FAZ: Ευρωπαϊκή βάση της Cosco το λιμάνι του Πειραιά

FAZ: Ευρωπαϊκή βάση της Cosco το λιμάνι του Πειραιά Facebook Twitter
0

Στη σχεδιαζόμενη επέκταση του ευρωπαϊκού δικτύου του κρατικού κινεζικού ναυτιλιακού κολοσσού Cοsco έχοντας ως βάση το λιμάνι του Πειραιά εστιάζει η Frankfurter Allegemeine Zeitunfzzg στις οικονομικές σελίδες της.

 Η εφημερίδα αναφέρει ότι η πανίσχυρη κινεζική εταιρεία, παρά το γεγονός ότι δεν έχει επισήμως εκδηλώσει ενδιαφέρον για αγορά τμήματος του λιμανιού του Αμβούργου, έχει ωστόσο αρχίσει να επενδύει με συστηματικό τρόπο σε άλλα ευρωπαϊκά λιμάνια κομβικής σημασίας δημιουργώντας ένα ολόκληρο νέο ναυτιλιακό δίκτυο.

«Στη βόρεια Ευρώπη η Cosco επικεντρώνει το ενδιαφέρον της κυρίως στα λιμάνι του Ρότερνταμ, της Αμβέρσας και της Μπριζ, σύμφωνα με μελέτη του ιταλικού Ινστιτούτου SRM. Στο Ρότερνταμ, τον αιώνιο αντίπαλο του Αμβούργου, η Cοsco θέλει να διατηρήσει πάνω από το ένα τρίτο του τερματικού σταθμού Εuromax.

Αξιοσημείωτη είναι στο μεταξύ η παρουσία των Κινέζων επενδυτών στον χώρο της Μεσογείου, δεδομένου ότι εδώ και χρόνια δραστηριοποιούνται επενδυτικά στα λιμάνια του Ισραήλ, της Τουρκίας και της Αιγύπτου».

 Για την Cosco το λιμάνι του Πειραιά αποκτά ξεχωριστή σημασία για τη μελλοντική επέκτασής της σε κομβικά λιμάνια της Ευρώπης. Η γερμανική εφημερίδα υπογραμμίζει στη συνέχεια ότι «το πιο εντυπωσιακό κινεζικό 'χτύπημα' ήταν η απόκτηση του πλειοψηφικού μεριδίου του ελληνικού λιμενικού οργανισμού του Πειραιά το 2016» συμπληρώνοντας ότι «ο Πειραιάς αναμένεται να διαδραματίσει σημαντικότερο ρόλο στην Ευρώπη μελλοντικά, σύμφωνα με τη βούληση των Κινέζων».

Όπως σημειώνει η FAZ «πίσω από την επενδυτική κίνηση της θυγατρικής Cosco, Shipping Port, στην οποία ανήκουν σύμφωνα με την SRM ήδη από το τέλος του 2016 σαράντα έξι σταθμοί εμπορευματοκιβωτίων, βρίσκεται η κινεζική κυβέρνηση. Ο έλεγχος περισσότερων λιμανιών ανά την Ευρώπη πρέπει να διασφαλίζει ότι τα εμπορεύματα που παράγονται στη Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας θα φτάνουν γρήγορα στον ευρωπαϊκό χώρο. Ταυτόχρονα τα λιμενικά τέλη θα πρέπει να παραμείνουν τόσο χαμηλά ώστε τα κινεζικά προϊόντα να παραμένουν ανταγωνιστικά. Η αρχή που έγινε στον Πειραιά αποδεικνύει ότι αυτή η στρατηγική λειτουργεί».

Το δημοσίευμα αναφέρει ότι «από τη στιγμή που η Cosco επεκτάθηκε στο ελληνικό λιμάνι, πολλοί κατασκευαστές ηλεκτρονικών υπολογιστών, που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στην Κίνα, μεταφέρουν ήδη τα εμπορεύματά τους προς την Ελλάδα».

 Κλείνοντας, η εφημερίδα σημειώνει ότι το 2009, όταν η Cosco είχε κάνει την πρώτη επενδυτική κρούση προς το λιμάνι του Πειραιά πολλοί εκπρόσωποι του ευρωπαϊκού ναυτιλιακού χώρου «είχαν γελάσει κοροϊδευτικά». Πλέον κανένας δεν γελά, τουλάχιστον στο Αμβούργο, την ώρα μάλιστα που βλέπουν ότι η Cosco επεκτείνεται δυναμικά και στο Ρότερνταμ.

   Πηγή: Deutsche Welle/ΑΠΕ/ΜΠΕ

Οικονομία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φορολογικές δηλώσεις: Ανοίγει η εφαρμογή - Το νέο Ε1 και τι πρέπει να προσέξουν οι φορολογούμενοι

Οικονομία / Φορολογικές δηλώσεις: Ανοίγει η εφαρμογή - Το νέο Ε1 και τι πρέπει να προσέξουν οι φορολογούμενοι

Το ανανεωμένο έντυπο περιλαμβάνει σημαντικές αλλαγές, νέους κωδικούς και αυτοματοποιημένες διαδικασίες που στοχεύουν στη διευκόλυνση των φορολογουμένων
LIFO NEWSROOM
Στη διοίκηση επιχειρήσεων, μια μητέρα διδάσκει περισσότερα από ένα πτυχίο, λέει δισεκατομμυριούχος

Οικονομία / Στη διοίκηση επιχειρήσεων, μια μητέρα διδάσκει περισσότερα από ένα πτυχίο, λέει δισεκατομμυριούχος

Είναι υποχρεωμένη να διοικεί απείθαρχους υφιστάμενους, κάθε ώρα της ημέρας, επί επτά ημέρες της εβδομάδας κι αυτό μπορεί να μας διδάξει πολλά, δηλώνει ο Manoj Bhargava, ιδρυτής της 5-hour Energy
LIFO NEWSROOM
Έκτη μείωση επιτοκίων από την ΕΚΤ - Αναδιαμορφώνεται η δημοσιονομική εικόνα της Ευρώπης

Οικονομία / Έκτη μείωση επιτοκίων από την ΕΚΤ - Αναδιαμορφώνεται η δημοσιονομική εικόνα της Ευρώπης

Οι υποσχέσεις των Ευρωπαίων ηγετών για αύξηση του δανεισμού προκειμένου να αυξηθούν οι στρατιωτικές δαπάνες έχουν αναδιαμορφώσει τη δημοσιονομική εικόνα που πρέπει να αντιμετωπίσει η ΕΚΤ
LIFO NEWSROOM
Σούπερ μάρκετ: Πώς ο καταναλωτής θα μπορεί να συγκρίνει τιμές σε προσφορές και εκπτώσεις

Οικονομία / Σούπερ μάρκετ: Πώς ο καταναλωτής θα μπορεί να συγκρίνει τιμές σε προσφορές και εκπτώσεις

Από τις αρχές Μαρτίου ξεκινά η εφαρμογή του νέου Κώδικα Δεοντολογίας για τις προσφορές και τις εκπτώσεις, με στόχο να εξαλειφθούν οριστικά οι παραπλανητικές πρακτικές
LIFO NEWSROOM