Μέχρι τα 600 εκατ. ευρώ τον χρόνο φτάνει η φοροδιαφυγή από το λαθρεμπόριο καυσίμων

Μέχρι τα 600 εκατ. ευρώ τον χρόνο φτάνει η φοροδιαφυγή από το λαθρεμπόριο καυσίμων Facebook Twitter
ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΜΑΡΙΑ ΜΑΡΟΓΙΑΝΝΗ
1

Από 200 έως 600 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο χάνει από ανείσπρακτους φόρους το ελληνικό Δημόσιο λόγω του λαθρεμπορίου καυσίμων, τη στιγμή που το σύνολο των περικοπών στις επικουρικές συντάξεις που μας ζητούσαν οι δανειστές δεν ξεπερνούσαν τα 400 εκατ., επισήμανε η υφυπουργός Οικονομίας, αρμόδια για θέματα Βιομηχανίας, Θεοδώρα Τζάκρη, μιλώντας στη Βουλή κατά τη συζήτηση και ψήφιση της τροπολογίας που κατέθεσε για την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων και των ελλιπών παραδόσεων μέσω παρεμβάσεων στη λειτουργία των αντλιών.


Η κ. Τζάκρη σημείωσε ότι η τροπολογία είναι αποτέλεσμα μιας μακράς προσπάθειας της κυβέρνησης, που ξεκίνησε από την πρώτη μέρα ανάληψης των καθηκόντων της, καθώς και ότι το σύστημα της λαθρεμπορίας είναι πολύ βαθιά ριζωμένο στον παραγωγικό και οικονομικό ιστό της χώρας, ενώ οι μηχανισμοί αντιμετώπισής του πολύ αναποτελεσματικοί.


Έθεσε δε το ερώτημα «τι είναι αυτό που εμπόδιζε τόσα χρόνια όλες τις κυβερνήσεις να δώσουν μια συνολική λύση στο πρόβλημα και να αντιμετωπίσουν με αποτελεσματικό τρόπο το παρασύστημα του λαθρεμπορίου που βάζει βαθιά κάθε μέρα το χέρι του στην τσέπη της φτωχής ελληνικής οικογένεια και της αποσπά ένα κομμάτι από τα πενιχρά της εισοδήματα». Και ανέφερε χαρακτηριστικά ότι αυτό που συμβαίνει στην πράξη όταν κάποιος πληρώνει καθημερινά 20 ευρώ βενζίνη και παίρνει τελικά προϊόν που αντιστοιχεί στα 16 ή 17 ευρώ ή νοθευμένο προϊόν, είναι ότι βλάπτεται η δημόσια υγεία και τα εισοδήματά του, ενώ υπογράμμισε και τις επιπτώσεις από τον αθέμιτο ανταγωνισμό που υφίστανται οι έντιμοι επαγγελματίες, όπως και την ενίσχυση της μαύρης και παρασιτικής οικονομίας.


Η υφυπουργός κάλεσε τους βουλευτές της αντιπολίτευσης να στηρίξουν την τροπολογία, καθώς όπως είπε αφορά το σύνολο του ελληνικού λαού που έχει απέναντί του μια μικρή ομάδα αθλίων λαθρεμπόρων, και προανήγγειλε εντατικοποίηση των ελέγχων «έτσι ώστε να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο ριζικά, και όχι με πρόχειρο και αποσπασματικό τρόπο, που θα έδινε δυνατότητα παλινδρόμησης του φαινομένου».


Οι βασικές ρυθμίσεις της τροπολογίας για την επιβολή κυρώσεων στους παραβάτες για καταδολίευση των αντλιών καυσίμων (βενζίνη-υγραέριο) στα πρατήρια είναι:


- Απαγόρευση έκδοσης νέας άδειας πρατηρίου για την επόμενη δεκαετία, όχι μόνο στη συγκεκριμένη εγκατάσταση, αλλά σε οποιοδήποτε σημείο,
- Επέκταση απαγόρευσης σε σύζυγο και συγγενείς μέχρι β' βαθμού,
- Πρόστιμο 30.000 ευρώ για κάθε επηρεαζόμενο μετρητή,
- Φυλάκιση τουλάχιστον τριών ετών στις περιπτώσεις κατ' επάγγελμα και κατά συνήθεια τέλεσης του αδικήματος της καταδολίευσης των αντλιών,
- Πρόστιμα 10.000-30.000 ευρλω για διαπιστώσεις σφαλμάτων στις μετρήσεις και αφαίρεση άδειας πρατηρίου για δέκα χρόνια,
- Πρόστιμο 100.000 ευρώ για όποιον εγκαθιστά ή σφραγίζει τα μέσα για την καταδολίευση, αλλά και για όποιον κατασκευάζει εξαρχής προβληματικές αντλίες,
- Οριστική αφαίρεση άδειας για τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία εγκατάστασης και ρύθμισης των αντλιών σε περίπτωση υποτροπής.

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κακοκαιρία Daniel: Αναστολή υποχρεώσεων για επιπλέον δύο μήνες για τους πληγέντες

Οικονομία / Κακοκαιρία Daniel: Αναστολή υποχρεώσεων για επιπλέον δύο μήνες για τους πληγέντες

Θέσπιση ειδικού καθεστώτος ρυθμίσεων των συσσωρευμένων οφειλών που έχουν συγκεντρωθεί από τις αναστολές σε 72 άτοκες δόσεις με την εκκίνηση πληρωμής πρώτης δόσης τον Ιούνιο του 2025
LIFO NEWSROOM
Στουρνάρας: Λείπουν 200.000 χέρια στην αγορά εργασίας

Οικονομία / Στουρνάρας: Λείπουν 200.000 χέρια στην αγορά εργασίας

Ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος επισήμανε τη σημασία της μετανάστευσης για την ενίσχυση του εργατικού δυναμικού, τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη, όπου η γήρανση του πληθυσμού μειώνει τις διαθέσιμες εργατικές δυνάμεις
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια
Ακουσα προσφατα τον προεδρο,νομιζω,των βενζινοπωλων να λεει τα εξης τρομακτικα.Οτι το λαθρεμποριο καυσιμων οργιαζει.Οπως και η "κλοπη"απο τις αντλιες,αφου παμπολλα πρατηρια τις εχουν"πειραξει".Απο αυτες τις ιστοριες εκτιμα οτι το Δημοσιο χανει ετησιως τεραστια ποσα,τα οποια ξεπερνουν κατα πολυ το 1 δις Ευρω.(Μην ξεχναμε οτι τα 2/3 της τελικης τιμης της βενζινης ειναι φοροι).Τι ειπε λοιπον ο χριστιανος .Οτι πιεζουν χρονια το υπουργειο να γενικευθει το συστημα ελεγχου εισροων-εκροων στα πρατηρια,και να γινει η on line συνδεση του με το Υπουργειο Οικονομικων.Οπως υποσχονται ΟΛΕΣ οι κυβερνησεις εδω και χρονια.Εαν λειτουργησει αυτο το συστημα,τοσο η εισροη λαθραιων καυσιμων,οσο και το ¨"πειραγμα"των αντλιων θα καταστουν αυτοματως απολυτως αδυνατα.Ξερετε πποια ηταν η πιο προσφατη απαντηση/δικαιολογια του Υπουργειου το οποιο εχει ως βασικο αντικειμενο την προστασια των Δημοσιων εσοδων ;Οτι αυτο δεν μπορει να γινει διοτι οι...σερβερς του Υποργειου δεν αντεχουν την επιβαρυνση!!!Και οταν ο ταλαιπωρος ανθρωπος τον ρωτησε "...μα ποσο κοστιζει να αγορασθουν οι απαιτουμενοι προσθετοι σερβερς ;",ελαβε την απιστευτη απαντηση :40(σαραντα)χιλιαδες Ευρω !!!Ο ανθρωπος τρελλαθηκε,και ειπε οτι θα κανουν μεταξυ τους ερανο οι βενζιναδες(προφανως οι εντιμοι...)για να συγκεντρωσουν το...ιλιγγιωδες αυτο ποσο και να πληρωσουν αυτοι τους σερβερς που χρειαζεται το Υπουργειο !!!Θα ελεγα οτι η ξεφτιλα στον τοπο αυτο δεν εχει τελος,αλλα σκεφθηκα οτι υπαρχει μια γνωστη (κινηματογραφικη) φραση πολυ καταλληλοτερη για την περισταση."Ειναι πολλα τα λεφτα Αρη"......