Το 2024 αφιερωματικό Έτος στον Λόρδο Βύρωνα

Το 2024 αφιερωματικό Έτος στον Λόρδο Βύρωνα Facebook Twitter
Κατά το πρότυπο του Ludovico Lipparini (1800- 1856), Ο όρκος του Λόρδου Βύρωνα στον τάφο του Μάρκου Μπότσαρη / Φωτ: Εταιρεία για τον Ελληνισμό και Φιλελληνισμό
0

Την κήρυξη του 2024 ως «Αφιερωματικό Έτος στον Λόρδο Βύρωνα» εξήγγειλε από το Μεσολόγγι, η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη.

Η υπουργός Πολιτισμού παρέστη στις επετειακές εκδηλώσεις για τη συμπλήρωση 200 ετών από τον θάνατο του Λόρδου Βύρωνα. Σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού, η Λίνα Μενδώνη εγκαινίασε την έκθεση «Ο Μπάυρον και η Ελλάδα», την οποία συνδιοργάνωσαν η Βυρωνική Εταιρεία Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου και το Εθνικό Ιστορικό Μουσείο, στο Βυρώνειο Κτήριο. Στον χαιρετισμό της, η υπουργός μίλησε για το επετειακό αφιέρωμα, το οποίο συμβάλλει στην επανεκτίμηση του βίου και της παρουσίας του Λόρδου Μπάιρον, του επιφανέστερου των Φιλελλήνων, με την εμπλοκή του στα ελληνικά πολιτικά πράγματα της εποχής, αλλά και για τον θάνατό του ως καταλύτη της έξαρσης του φιλελληνικού κινήματος στην Ευρώπη.

«'Αλλοι Φιλέλληνες», υπογράμμισε η υπουργός, «είχαν, ίσως, ουσιαστικότερη συμβολή στην ευόδωση του Αγώνα. Ο Βύρωνας, όμως, με τον θάνατό του, αναγνωρίζεται ως το σύμβολο του Φιλελληνισμού. Η κάθοδος του Μπάιρον στην Ελλάδα και ο θάνατός του στο Μεσολόγγι, έδωσαν τεράστια δημοσιότητα στην εξέγερση των Ελλήνων και κινητοποίησαν τη φωτισμένη Ευρώπη, ενώ ο δεσμός και η συνεργασία του με τον Αλέξανδρο Μαυροκορδάτο επηρέασαν αποφασιστικά τις πολιτικές ισορροπίες, ακριβώς τη στιγμή που αυτές διαμορφώνονται εντός του επαναστατημένου έθνους που προσπαθούσε να συγκροτηθεί σε κράτος».

«Το πέρασμα του Βύρωνα από την Ελλάδα και το τέλος του εδώ», συνέχισε η Λίνα Μενδώνη, «τείνουν, πολύ φυσιολογικά, να επισκιάσουν ένα άλλο σημαντικότατο κομμάτι της αγάπης του για την Ελλάδα και της διαχρονικής κληρονομιάς του στους Έλληνες. Την εξαρχής εκδηλωθείσα αντίδρασή του στη βίαιη απόσπαση και αρπαγή των Γλυπτών του Παρθενώνα, από τον Έλγιν. Όταν ακόμη το θέμα ήταν ελάχιστα γνωστό και λίγες ήταν οι φωνές ενάντια στη λεηλασία της Ακρόπολης, ο Μπάιρον συνθέτει το ποίημα 'Η κατάρα της Αθηνάς', στο οποίο η Παλλάδα εμφανίζεται στον ίδιο, στην άνοδό του στην Ακρόπολη, για να καταγγείλει τον Έλγιν και την αποτρόπαιη πράξη του λέγοντάς του: Απ' του Τούρκου τη μανία γλίτωσα και του Βανδάλου/ μα η χώρα σου έναν κλέφτη μου 'χει στείλει πιο μεγάλο./Κοίτα, άδειος ο ναός μου, κατοικία ρημαγμένη/ και στοχάσου τι μιζέρια είναι γύρω απλωμένη. Θα μπορούσε κανείς άλλος», υπογράμμισε η υπουργός, «να συνηγορήσει με καλύτερο τρόπο υπέρ της επανένωσης των Γλυπτών του Παρθενώνα, όταν αυτοί οι στίχοι, διακόσια και περισσότερα χρόνια τώρα, παραμένουν ισχυροί ζωντανοί, επίκαιροι;».

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Πολιτισμός / Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

 «Θα ήθελα να μιλήσουμε περισσότερο για μια εταιρική σχέση παρά να συζητήσουμε για την ιδιοκτησία»: Για το αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα μίλησε ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ