Αυστραλός καλλιτέχνης απεικονίζει τον Σι Τζινπίνγκ ως κανίβαλο- Αντιδράσεις από την Κίνα

Αυστραλός καλλιτέχνης απεικονίζει τον Σι Τζινπίνγκ ως κανίβαλο- Αντιδράσεις από την Κίνα Facebook Twitter
Φωτ.: Instagram
0

Αντιδράσεις έχει προκαλέσει η έκθεση Κινεζοαυστραλού καλλιτέχνη που αναμένεται να φιλοξενηθεί στην Πολωνία, όπου απεικονίζει τον Σι Τζινπίνγκ ως κανίβαλο.

Η έκθεση του Badiucao έχει τίτλο «πείτε σωστά την ιστορία της Κίνας» όμως η αφίσα της απεικονίζει τον ηγέτη της Κίνας, Σι Τζιπίνγκ να τρώει ένα ανθρώπινο μέλος, μία αναφορά στον πίνακα του Γκόγια, «Ο Κρόνος καταβροχθίζει τον γιο του».

Η αφίσα προκάλεσε τις αντιδράσεις τόσο του Κινέζου διπλωμάτη, Γιάο Ντονγκί ο οποίος επισκέφθηκε δυο φορές το μουσείο στην Πολωνία, εκφράζοντας τα παράπονά του, όσο και της πρεσβείας της Κίνας, που έστειλε επιστολή για να εμποδίσει την έκθεση.

Τα έργα του Badiucao, ασκούν έντονη κριτική στα στρατόπεδα εγκλεισμού στην Σινγιλανκγκ, την καταστολή των διαδηλώσεων στο Χονγκ Κόνγκ, τα αυστηρά μέτρα που εφαρμόστηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας για τον Covid-19, αλλά και την επιθετικότητα της Κίνας κατά της Ταϊβάν με την τακτική που εφαρμόζει στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας.

Ο Badiucao από την πλευρά του είπε πως  αυτή η τέχνη του αποκαλύπτει τα εγκλήματα της κινεζικής κυβέρνησης.

Ο καλλιτέχνης, ο οποίος είναι και πολίτης Αυστραλίας, ζήτησε περισσότερη στήριξη από την κυβέρνηση της Αυστραλίας, προκειμένου να γίνει η έκθεσή του, που είναι προγραμματισμένη για την ερχόμενη Παρασκευή, στο Ujazdowski Castle Centre for Contemporary Art της Βαρσοβίας.

Είπε πως επικοινώνησε με την πρεσβεία και εξέφρασε «ανησυχίες για την προσωπική του ασφάλεια».

Σύμφωνα με όσα είπε ο ίδιος στον προσωπικό του λογαριασμό στο Twitter, αξιωματούχοι της Κίνας είδαν τα εκθέματά του και διαφώνησαν με το περιεχόμενο της έκθεσης, με αποτέλεσμα να επιχειρούν να εμποδίσουν την διοργάνωσή της.

Στη συγκεκριμένη έκθεση της Βαρσοβίας, ο Badiucao, ασκεί επίσης κριτική στη στάση της Κίνας απέναντι στην ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.

«Όλοι γνωρίζουμε ότι η Κίνα τάσσεται στο πλευρό του Πούτιν και υποστηρίζει την εισβολή του με πολλούς τρόπους», είπε. Στο ίδιο μοτίβο έχει απεικονίσει και τον Πούτιν ως κανίβαλο. 

«Προσπαθώ να κάνω μόνος μου μια έκθεση σε μια ξένη χώρα και όλα είναι απρόβλεπτα» υποστήριξε ο ίδιος και συμπλήρωσε πως «εάν δεν καταφέρουν να φιμώσουν την έκθεσή μου, θα προχωρήσουν σε περισσότερες απειλές και επιθέσεις προς το πρόσωπό μου».

Ανάλογο περιστατικό είχε συμβεί και το 2018, οπότε και είχε ακυρωθεί έκθεση του Badiucao στο Χονγκ Κονγκ μετά από απειλές κατά της οικογένειάς του. Πιέσεις είχε δεχθεί και σε αντίστοιχες εκθέσεις που είχε κάνει σε Τσεχία και Ιταλία.

Από την πλευρά του, εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών Υποθέσεων  και Εμπορίου της Αυστραλίας είπε πως «η χώρα του έχει δεσμευθεί να υποστηρίξει της ελευθερία της έκφρασης», ενώ συμπλήρωσε λέγοντας πως «οι καλλιτέχνες θα πρέπει να μπορούν να εκθέτουν το έργο τους σύμφωνα με το δικαίωμα στην ελευθερία της έκφρασης και με το διεθνές δίκαιο για τα ανθρώπινα δικαιώματα».

Τέλος, ο ίδιος έκανε γνωστό πως ο Αυστραλός πρέσβης στην Πολωνία, έχει ήδη επικοινωνήσει με τον καλλιτέχνη στον οποίο εξέφρασε την υποστήριξη της χώρας και του πρότεινε να συναντηθούν, ενώ πρόσθεσε πως «όπου αφορά τη δικαιοδοσία της αυστραλιανής κυβέρνησης, η χώρα θα συνεχίσει να δρα ώστε να αποτρέπεται η ξένη παρέμβαση».

Με πληροφορείς του Guardian

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Πολιτισμός / Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

 «Θα ήθελα να μιλήσουμε περισσότερο για μια εταιρική σχέση παρά να συζητήσουμε για την ιδιοκτησία»: Για το αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα μίλησε ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ