Βροχές και πλημμύρες; Το μουσείο του Λούβρου απομάκρυνε τα έργα τέχνης σε ασφαλές μέρος

Βροχές και πλημμύρες; Το μουσείο του Λούβρου απομάκρυνε τα έργα τέχνης σε ασφαλές μέρος Facebook Twitter
Το μουσείο σχεδιάζει να αποθηκεύσει περίπου 250.000 από τα 620.000 εκθέματά του σε νέες εγκαταστάσεις στο Liévin. Φωτο: Rogers Stirk Harbour + Partners)
0

Το Μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι έχει ασχοληθεί τους τελευταίους 16 μήνες με τη μεταφορά περισσότερων από 100.000 από τα 620.000 αντικείμενα του σε ένα κέντρο συντήρησης στη βόρεια γαλλική κοινότητα Liévin. Τελικά, ο προσαρμοσμένος χώρος, ο οποίος άνοιξε τον Οκτώβριο του 2019 μετά από έξι χρόνια καθυστερήσεων, θα χρησιμεύσει ως ασφαλές καταφύγιο για περίπου 250.000 έργα τέχνης που είχαν προηγουμένως απειληθεί από πλημμύρες.

Το Λούβρο, το οποίο φιλοξενεί μερικά από τα πιο διάσημα έργα τέχνης στον κόσμο όπως η Μόνα Λίζα και η Νίκη της Σαμοθράκης, βρίσκεται στη δεξιά όχθη του Σηκουάνα – σε μια επισφαλή θέση, δεδομένης της συχνής πλημμύρας του ποταμού. Το 2016, όταν οι έντονες βροχοπτώσεις έφεραν τον Σηκουάνα στα υψηλότερα επίπεδα από το 1982, το μουσείο ανέλαβε μια «επείγουσα επιχείρηση όλο το εικοσιτετράωρο» για να μεταφέρει τους πολιτιστικούς θησαυρούς του από την υπόγεια αποθήκη στην ασφάλεια ενός άλλου μέρους.

Μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε αμέσως μετά τις πλημμύρες, διαπίστωνε ότι η κλιματική αλλαγή είχε αυξήσει την πιθανότητα έντονων βροχοπτώσεων στο Παρίσι στο διπλάσιο σχεδόν. Η καταστροφή ανάγκασε το Λούβρο να κλείσει για τέσσερις ημέρες και ώθησε το προσωπικό να αφήσει πολλά έργα συσκευασμένα, έτοιμα  για γρήγορη μελλοντική εκκένωση.

Παρόλο που το μουσείο έχει ένα σχέδιο πρόληψης κινδύνου από τις πλημμύρες από το 2002, το πρωτόκολλο δεν προβλέπει αρκετό χρόνο εκκένωσης για να σώσει όλους τους ευάλωτους θησαυρούς του Λούβρου. Ο διευθυντής του μουσείου Jean-Luc Martinez είχε δηλώσει ότι «Δεν μπορείς να πάρεις και να μεταφέρεις μαρμάρινα γλυπτά».

Χτισμένο με κόστος 73 εκατομμυρίων δολαρίων, το Κέντρο Προστασίας του Λούβρου έχει σχεδιαστεί ως η «σωτηρία» του μουσείου, όπου στεγάζονται εκατοντάδες χιλιάδες τεχνουργήματα που είχαν αποθηκευτεί προηγουμένως σε περισσότερες από 60 τοποθεσίες εντός και εκτός Παρισιού. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα του Λούβρου, ο χώρος 2,4 στρεμμάτων περιλαμβάνει έξι αποθηκευτικούς χώρους, στούντιο φωτογραφίας, αίθουσες εργαστηρίων και ακόμη και κήπο στον τελευταίο όροφο. Κάθε μια αποθήκη έχει τοίχους από σκυρόδεμα και επικεντρώνεται στη διατήρηση διαφορετικών τύπων αντικειμένων, από πίνακες ζωγραφικής έως γλυπτά και αντικείμενα από μέταλλο.

Βροχές και πλημμύρες; Το μουσείο του Λούβρου απομάκρυνε τα έργα τέχνης σε ασφαλές μέρος Facebook Twitter
Το Κέντρο Προστασίας του Λούβρου. Φωτο: Rogers Stirk Harbour + Partners)

Το κτίριο βρίσκεται σε περιοχή με καλό υπέδαφος και η κατασκευαστική εταιρεία που σχεδίασε το κέντρο Rogers Stirk Harbour + Partners έχει κάνει πρόβλεψη για τις μελλοντικές βροχοπτώσεις στην περιοχή.

Πρόσθετα προστατευτικά μέτρα περιλαμβάνουν διπλή αδιάβροχη οροφή με ειδική τεχνολογία ανίχνευσης διαρροών, πράσινα φώτα που λειτουργούν σαν συναγερμός και συστήματα ασφαλείας προγραμματισμένα να προστατεύουν τεχνουργήματα από πυρκαγιά και τρομοκρατικές επιθέσεις.

Μόλις 70.000 περίπου από τα 620.000 αντικείμενα του Λούβρου εμφανίζονται στις αίθουσές του, με 35.000 να εκτίθενται στο μουσείο του Παρισιού και τα υπόλοιπα να δανείζονται σε μικρότερα περιφερειακά μουσεία σε όλη τη Γαλλία. Αν και η πλειονότητα των αντικειμένων που δεν φαίνονται θα μεταφερθούν στο κέντρο συντήρησης, άλλα 250.000 σχέδια, εκτυπώσεις και χειρόγραφα με ευαισθησία στο φως θα παραμείνουν στο Λούβρο, όπου θα αποθηκευτούν σε ψηλότερο όροφο για να μετριάσουν τον κίνδυνο από πλημμύρες.

Το κέντρο δεν λειτουργεί μόνο ως χώρος αποθήκευσης, αλλά φιλοδοξεί να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα ερευνητικά κέντρα τέχνης της Ευρώπης, προσελκύοντας ειδικούς μουσείων, ακαδημαϊκούς και συντηρητές.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΛΕΞ: Έβγαλε το νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Πολιτισμός / ΛΕΞ: Έβγαλε νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Τα χρόνια έχουν περάσει, οι καιροί έχουν αλλάξει και ο καλλιτέχνης της ραπ σκηνής με τα γεμάτα γήπεδα «σα να παίρνουμε πρωτάθλημα» φροντίζει να εξελίσσεται και να μην μένει στα παλιά
LIFO NEWSROOM
Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ