Ένα σκάνδαλο με πλαστά έργα του Γουόρχολ

Ένα σκάνδαλο με πλαστά έργα του Γουόρχολ Facebook Twitter
Οι Πέρλμαν εντυπωσιάστηκαν από την γκαλερί και τις διασυνδέσεις του Ρόμπερτς στον κόσμο της τέχνης, αλλά και από τη σχέση του με το ίδρυμα Γουόρχολ, από όπου θα μπορούσαν να αποκτήσουν έργα του καλλιτέχνη με έκπτωση. Φωτ.: Eleventh Judicial Circuit Court of Florida
0

Η εύπορη αμερικανική οικογένεια Πέρλμαν είχε πάθος με τον Άντι Γουόρχολ. Αγόραζε πίνακές του μέσω μιας γκαλερί του Μαϊάμι και όλα πήγαιναν καλά μέχρι τον περασμένο Δεκέμβριο, όταν αποφάσισε να πουλήσει μερικά από τα έργα.

Ο οίκος Christie's αμφισβήτησε την αυθεντικότητά τους. Παράλληλα, ο έμπορος έργων τέχνης της οικογένειας, o Λέσλι Ρόμπερτς από τη Miami Fine Art Gallery, έκανε ασυνήθιστες προσπάθειες για να τους πείσει ότι τα έργα ήταν αυθεντικά, ισχυριζόμενος ότι ήταν σε επαφή με το Ίδρυμα Άντι Γουόρχολ για τις Εικαστικές Τέχνες και ότι τα έργα ήταν νόμιμα.

Ενώ το μυστήριο άρχισε να πυκνώνει, δύο άτομα πήγαν στο σπίτι της οικογένειας στη Φλόριντα με επαγγελματικές κάρτες στις οποίες δήλωναν εκτιμητές από έναν αντίπαλο οίκο δημοπρασιών, τον Phillips, και αποφάνθηκαν ότι τα έργα ήταν αυθεντικά.

Όλα αυτά κατέρρευσαν μετά από μια πιο προσεκτική εξέταση, σύμφωνα με τη μήνυση που κατέθεσε η οικογένεια των Μάθιου, Τζούντι και Ρίτσαρντ Πέρλμαν κατά του Ρόμπερτς και της γκαλερί.

Ψεύτικη ήταν η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από την επαφή στο ίδρυμα Γουόρχολ, «ψεύτικοι» και οι υποτιθέμενοι εκτιμητές του οίκου δημοπρασιών Phillips, με πλαστές επαγγελματικές κάρτες.

Η οικογένεια θεωρεί τη Miami Fine Art Gallery και τον ιδιοκτήτη της απατεώνες που τους εξαπάτησαν, αποσπώντας πάνω από 6 εκατομμύρια δολάρια για πλαστούς πίνακες του Γουόρχολ.

Φυσικά ο ιδιοκτήτης της γκαλερί αρνείται τις κατηγορίες, λέγοντας πώς όχι μόνο οι πίνακες είναι αληθινοί αλλά και ότι ο Μάθιου Πέρλμαν ήταν ενεργός συνεργάτης και εργαζόταν δίπλα του για «κάθε μία» από τις αγορές τέχνης. Υποστήριξε ότι μερικοί από τους πίνακες προέρχονταν από το ίδρυμα Γουόρχολ, αλλά ότι πολλοί περισσότεροι προέρχονταν από γκαλερί «υψηλών προδιαγραφών», τις οποίες θεωρούσε νόμιμες πηγές. Είπε ότι πίστευε ότι η οικογένεια Πέρλμαν ξόδεψε λιγότερα από 6 εκατομμύρια δολάρια και αρνήθηκε ότι προσέλαβε τους εκτιμητές που είπαν ότι ήταν από τον Phillips. «Δεν μου φάνηκε πλαστός κανένας πίνακας», υποστήριξε.

Ο ιδιοκτήτης της γκαλερί είχε και παλιότερα προβλήματα με παρόμοια θέματα πλαστογραφίας. Το 2015 ομολόγησε την ενοχή του για απάτη μέσω ταχυδρομείου και εξέτισε ποινή φυλάκισης, αφού παραδέχτηκε ότι αυτός και τα παιδιά του είχαν εξαπατήσει πελάτες πουλώντας τους πλαστούς πίνακες, σύμφωνα με δικαστικά έγγραφα. «Προσπαθώ να είμαι πιο προσεκτικός από ποτέ, λόγω του παρελθόντος μου», δήλωσε.

Ένα σκάνδαλο με πλαστά έργα του Γουόρχολ Facebook Twitter
Φωτ.: Eleventh Judicial Circuit Court of Florida

Η οικογένεια Πέρλμαν συνάντησε για πρώτη φορά τον Ρόμπερτς στις αρχές του 2023, όταν επισκέφτηκαν την γκαλερί του στην πολυτελή γειτονιά Coconut Grove του Μαϊάμι. Η γκαλερί διαφήμιζε έργα των Γουόρχολ, Τζεφ Κουνς, Ρόμπερτ Ιντιάνα και Banksy. Ο ιστότοπός της αναφέρει ότι ο διευθυντής της γκαλερί έχει «πολύ ισχυρή φήμη στον κόσμο της τέχνης, με εκτεταμένη εκπαίδευση από το Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης και πρακτική άσκηση στο Sotheby's της Νέας Υόρκης».

Οι Πέρλμαν εντυπωσιάστηκαν από την γκαλερί και τις διασυνδέσεις του Ρόμπερτς στον κόσμο της τέχνης, αλλά και από τη σχέση του με το ίδρυμα Γουόρχολ, από όπου θα μπορούσαν να αποκτήσουν έργα του καλλιτέχνη με έκπτωση.

Η οικογένεια άρχισε να αγοράζει έργα που πίστευε ότι ήταν του Γουόρχολ και η επιχειρηματική της σχέση με τον Ρόμπερτς βάθυνε όταν συμφώνησαν να ιδρύσουν μια κοινή επιχείρηση για να αγοράσουν κι άλλους Γουόρχολ, ανέφερε η αγωγή. Θα αγόραζαν έργα τέχνης απευθείας από το ίδρυμα –η οικογένεια θα πλήρωνε το μισό ποσό και η γκαλερί το άλλο μισό– και στη συνέχεια θα πουλούσαν τα έργα και θα μοιράζονταν τα έσοδα.

Η υποτιθέμενη επαφή τους στο ίδρυμα Γουόρχολ προσφέρθηκε να τους προσφέρει «σπάνιους» Γουόρχολ σε τιμές χαμηλότερες από εκείνες της αγοράς. Μάλιστα, κάποια έργα ήταν «δοκιμαστικές εκτυπώσεις», που δεν προορίζονταν αρχικά για πώληση στο κοινό. Τελικά αποδείχθηκε ότι η επαφή στο ίδρυμα ήταν ένα πρόσωπο-φάντασμα, κατασκεύασμα του Ρόμπερτς.

Μεταξύ των κομματιών που πρόσφερε το άτομο που εκπροσωπούσε το ίδρυμα ήταν μια «ερμηνεία που έκανε ο Άντι Γουόρχολ στον διάσημο Τζον Γουέιν» για 150.000 δολάρια και «ένας από τους πρωτότυπους καμβάδες του Γουόρχολ της βασίλισσας Ελισάβετ» για 82.500 δολάρια. (Μια εκτύπωση του διάσημου μπλε πορτρέτου της βασίλισσας πουλήθηκε σε δημοπρασία το 2022 για περισσότερα από 850.000 δολάρια.)

Ένας κατάλογος των υποτιθέμενων έργων του Γουόρχολ που αγόρασαν οι Πέρλμαν περιλάμβανε περισσότερα από 70 αντικείμενα, συμπεριλαμβανομένου ενός κόκκινου πίνακα του Τζον Λένον σε καμβά, ενός έργου που αναφέρεται ως «Marilyn Monroe No. 28» και ενός πακέτου με εκτυπώσεις.

Όταν οι Πέρλμαν προσέγγισαν τον Christie's για να πουλήσουν μερικά από τα έργα, γιατί ο οίκος δημοπρασιών είχε πουλήσει μια μεταξοτυπία της Μέριλιν Μονρόε του Γουόρχολ για 195 εκατομμύρια δολάρια σε δημοπρασία που έσπασε ρεκόρ το 2022, άρχισε η ανησυχία. Ζήτησαν από τον Ρόμπερτς τα νόμιμα χαρτιά των έργων, αλλά δεν τους επιδόθηκαν ποτέ.

Η μήνυση που κατέθεσαν οι Πέρλμαν κατηγορεί τον Ρόμπερτς ότι είχε σχέδιο για να τους αποσπάσει χρήματα πλαστογραφώντας έγγραφα του ιδρύματος Γουόρχολ. Εν τω μεταξύ ο Ρόμπερτς και η γκαλερί του διαφημίζουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έργα που υποτίθεται ότι έχουν υπογραφεί από τον καλλιτέχνη και φιλοξενούν εκδηλώσεις γύρω από την τέχνη του. Η υπόθεση βρίσκεται ακόμα στα δικαστήρια.

Με πληροφορίες από New York Times

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ