Γκαλερί Μέδουσα: Μια έκθεση για την ιστορική γκαλερί της Αθήνας στο Μουσείο Μπενάκη

Γκαλερί Μέδουσα: Μια έκθεση για μια ιστορική γκαλερί της Αθήνας στο Μουσείο Μπενάκη Facebook Twitter
Η ιστορική γκαλερί Μέδουσα στο Κολωνάκι
0

Με την έκθεση που αφορά την ιστορική γκαλερί Μέδουσα στο Κολωνάκι και διατρέχει τα σχεδόν 40 χρόνια ζωής της Αίθουσας Τέχνης, πορεία που διακόπηκε από την πρόωρη απώλεια της ιδρύτριας της γκαλερί, Μαρίας Δημητριάδη συνεχίζει το εκθεσιακό του πρόγραμμα το Μουσείο Μπενάκη.

Μέσα από τη διαδρομή αυτή θα παρουσιαστεί το σύνολο της προσωπικής συλλογής έργων τέχνης που δημιούργησε η Μαρία Δημητριάδη και η οποία, σύμφωνα με την επιθυμία της, δωρήθηκε στην Εθνική Πινακοθήκη.

Επιπλέον, θα συμπεριληφθούν έργα που θα δανειστούν από συνεργάτες της Μέδουσας, συλλέκτες και ιδρύματα ειδικά για την έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη, ώστε η παρουσίαση να είναι όσο το δυνατόν αντιπροσωπευτικότερη του ύφους της γκαλερί και των καλλιτεχνών που ανέδειξε και εκπροσώπησε.

Μέσα από μια χαλαρά χρονολογική πορεία και πλούσιο φωτογραφικό και αρχειακό υλικό, αλλά κυρίως μέσω μιας αλληλουχίας ενοτήτων που βασίζεται στις εκλεκτικές συγγένειες των καλλιτεχνών και των έργων τους, η έκθεση προβάλλει όχι μόνο την ιστορική εξέλιξη της Μέδουσας Αίθουσας Τέχνης και τον –ακόμα και για τα σημερινά δεδομένα– πρωτοποριακό χαρακτήρα των επιλογών της Μαρίας Δημητριάδη, αλλά ταυτόχρονα εγείρει σκέψεις και ερωτήματα σχετικά με έναν ολόκληρο κύκλο ζωής των ελληνικών αιθουσών τέχνης από τα χρόνια της Μεταπολίτευσης μέχρι σήμερα.

Μέσα από όλη αυτή τη διαδρομή αναδύεται αναπόφευκτα και η ξεχωριστή προσωπικότητα της Μαρίας Δημητριάδη, που άφησε έντονο το στίγμα της στην αθηναϊκή εικαστική σκηνή των τελευταίων τεσσάρων δεκαετιών.

Η Mέδουσα Αίθουσα Τέχνης προέβαλλε συστηματικά νέους Έλληνες καλλιτέχνες, όπως τους Γιώργο Ρόρρη, Μαριάννα Στραπατσάκη, Μαρία Γρηγοριάδη, Ελένη Ζούνη, Λίνα Μπέμπη, Γιάννη Τζερμιά, Ιουλία Βεντίκου κ.ά., δίπλα σε καλλιτέχνες διεθνούς φήμης όπως οι Τakis, Μάριος Πράσινος, Αλέξης Ακριθάκης και Κώστας Κουλεντιανός. 


Η Μαρία Δημητριάδη, η ιδρύτριά της γεννήθηκε το 1958 στην Αθήνα και μεγάλωσε σε περιβάλλον καλλιτεχνικών επιρροών αφού πατέρας της ήταν ο σχεδιαστής κοσμημάτων και αντικειμένων τέχνης Κοσμάς Δημητριάδης και θεία της η ζωγράφος Μαρία Σπέντζα.  

To 1979, ίδρυσε τη Μέδουσα Αίθουσα Τέχνης, όπου ξεκίνησε να παρουσιάζει περιβάλλοντα, δρώμενα, βίντεο, φωτογραφίες, καθώς και εκθέσεις ζωγραφικής και γλυπτικής. 

Η έκθεση θα παρουσιάσει πάνω από 200 έργα 59 καλλιτεχνών και θα συνοδεύεται από πλήρως εικονογραφημένο κατάλογο περίπου 450 σελίδων που θα εκδοθεί σε χωριστό ελληνικό και αγγλικό τόμο. Επίσης, η έκθεση θα πλαισιώνεται από παράλληλες εκδηλώσεις (ξεναγήσεις, συζήτηση στρογγυλής τραπέζης κ.ά.), για τις οποίες θα ανακοινωθούν σύντομα λεπτομέρειες και ακριβείς ημερομηνίες.

Επιμέλεια: Λίζη Πλέσσα

Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός: Σταύρος Παπαγιάννης / Stage Design Office

Διοργάνωση: Γκαλερί Μέδουσα, Μουσείο Μπενάκη

ΜΕΔΟΥΣΑ ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΕΧΝΗΣ (1979-2017)

Μουσείο Μπενάκη / Πειραιώς 138

Εγκαίνια: 23 Μαρτίου 2022

Διάρκεια έκθεσης: 24 Μαρτίου – 22 Μαΐου 2022

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Πολιτισμός / Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

 «Θα ήθελα να μιλήσουμε περισσότερο για μια εταιρική σχέση παρά να συζητήσουμε για την ιδιοκτησία»: Για το αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα μίλησε ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ