Η Eurovision διχάζει και την Ολλανδία. [Δεν τρωγόμαστε μόνο στην Ελλάδα.]

Η Eurovision διχάζει και την Ολλανδία. [Δεν τρωγόμαστε μόνο στην Ελλάδα.] Facebook Twitter
0

Την περασμένη Κυριακή οι Ολλανδοί ψήφισαν για το τραγούδι που θα τους εκπροσωπήσει στην Eurovision του Ντίσελντορφ φέτος. Κι όπως συμβαίνει και στα καλύτερα τηλεοπτικά σπίτια, την επομένη του εθνικού διαγωνισμού άρχισαν τα όργανα, οι γκρίνιες και οι αλληλοκατηγορίες. Πώς να το κάνουμε, είναι πρόσφορο θέμα για «κράξιμο», αν και συχνά αποτελεί την  εύκολη λύση για όσους κακεντρεχείς θέλουν έτσι απλά, γενικά κι αόριστα, να ξεθυμάνουν. Στην Ελλάδα είναι γνωστό το χόμπυ μερικών που χτυπούν ανελέητα τον θεσμό της Eurovision με απώτερο στόχο να πλήξουν την ίδια την ΕΡΤ.

Οι Ολλανδοί, ενώ στηρίζουν τον διαγωνισμό παραδοσιακά, τα τελευταία χρόνια φαίνεται πως έχουν χάσει το κέφι και τον ενθουσιασμό τους. Είχαν αρκετές αποτυχίες στη σειρά και πολλοί άρχισαν να σκέφτονται το ενδεχόμενο να μην λάβουν μέρος. Οι πιο θερμόαιμοι έριχναν το φταίξιμο στις «νέες» χώρες από την ανατολική Ευρώπη που αλληλουποστηρίζονται σταθερά βγάζοντας έτσι νοκ άουτ τις παραδοσιακές δυτικές χώρες οι οποίες έχουν περάσει κάπως σε δεύτερη μοίρα. Οι πιο ψύχραιμοι διέκριναν ότι για τις αποτυχίες έφταιγε βασικά η επιλογή του τραγουδιού, η έλλειψη πόρων, προθυμίας και δημιουργικότητας από τη μεριά της διοργανώτριας τηλεοπτικής αρχής. Κι έτσι, από το 2009 και μετά η οργάνωση της Ολλανδικής συμμετοχής πέρασε στα χέρια του καναλιού/ομίλου TROS.  Όποιο κανάλι αναλάβει την διοργάνωση της συμμετοχής, αναλαμβάνει και να προβάλει τον εθνικό διαγωνισμό από τη συχνότητα ή τη ζώνη του.

Το κανάλι TROS αποτελεί μέρος του δικτύου δημόσιας τηλεόρασης της Ολλανδίας, το οποίο δίκτυο είναι χωρισμένο σε κανάλια που εξυπηρετούν συγκεκριμένες πολιτικές και θρησκευτικές κοινωνικές ομάδες . Τα κανάλια έχουν συγκεκριμένα μέλη και ανάλογα με το πόσα μέλη έχει το κανάλι των Καθολικών για παράδειγμα, το KRO, θα πάρει και την ανάλογη σε διάρκεια ζώνη. Το σύστημα διαχωρισμού βασίζεται στην έννοια του pillarization και εφαρμόζεται εδώ και δεκαετίες σε χώρες όπως η Ολλανδία αλλά και το Βέλγιο. Για χρόνια την διοργάνωση της ολλανδικής συμμετοχής της Eurovision είχε ο ειδησεογραφικός όμιλος NOS, που επίσης υπάγεται στο δίκτυο δημόσιας τηλεόρασης της χώρας. Από το 2009 και μετά όμως αποφασίστηκε να περάσει η διοργάνωση στο TROS, μήπως και πάρει τα πάνω του το θέμα.

Το TROS δεν είναι ένα δημόσιο κανάλι όπως τα άλλα. Είναι το μόνο που δεν έχει καμιά πολιτική ή θρησκευτική βάση ή κατεύθυνση, αλλά συστάθηκε ως αντιστάθμισμα σε όλα τα υπόλοιπα δημόσια κανάλια και είναι εξαρχής ταγμένο σε ψυχαγωγικού περιεχομένου προγράμματα, τηλεπαιχνίδια αλλά και στην προβολή της παραδοσιακής (φολκ) ολλανδικής μουσικής. Κάπου εδώ εντοπίζεται και το πρόβλημα. Η κριτική που του γίνεται τα τελευταία 2 χρόνια, με αποκορύφωμα τις οργισμένες αντιδράσεις για την επιλογή του φετινού τραγουδιού, είναι ότι ενδιαφέρεται μόνο για τους δικούς του τηλεθεατές και το προφίλ του, χωρίς να υπολογίζει ότι η Eurovision είναι ένα θέμα που θα πρέπει να το δούνε εθνικά.

Το TROS φέτος ανέθεσε απευθείας σε ένα γκρουπ της αρεσκείας του να εκπροσωπήσει τη χώρα. Το γκρουπ λέγεται «3JS» από τα αρχικά των ονομάτων των τριών μελών του που αρχίζουν με το γράμμα «J» . Τους έδωσαν 5 τραγούδια να πουν και, κριτική επιτροπή αλλά και κοινό, ψήφισαν την προηγούμενη Κυριακή κατά πλειοψηφία το κομμάτι «Je Vecht Nooit Alleen» (Ποτέ δεν πολεμάς μόνος).  Η μουσική και το στυλ του γκρουπ ταιριάζει απόλυτα στο ύφος που  προωθεί το κανάλι - αλλά εκπροσωπεί ολόκληρη την Ολλανδία ή στο τέλος τέλος εκπροσωπεί μόνο ή κυρίως τους τηλεθεατές του TROS;

Ο γνωστός παρουσιαστής και σχολιαστής της Eurovision Paul de Leeuw (θα τον θυμόσαστε ίσως από το ξεδιάντροπο κόρτε που έκανε στον Σάκη όταν έδινε τα αποτελέσματα της χώρας του στην Eurovision της Αθήνας) έκανε πολύ αρνητικές δηλώσεις στις εφημερίδες, όπου κατηγορεί το TROS ότι κατέστρεψε την συμμετοχή της Ολλανδίας στον διαγωνισμό. Συγκεκριμένα, αναφέρεται στην κακή οργάνωση του εθνικού τελικού, στην κακή επιλογή του γκρουπ που εκπροσωπεί ένα πολύ συγκεκριμένο και πεπαλαιωμένο είδος μουσικής, το ολλανδικό φολκ που προωθεί το TROS, όπως έγινε και πέρυσι με το Σαλαλί Σαλαλά, ενώ συνοψίζει λέγοντας ότι το TROS έχει κάνει την Eurovision προσωπική του υπόθεση.

Βέβαια, ο κύριος Καλισπέρμα/de Leeuw δεν μας διευκρινίζει γιατί η χώρα του πάτωνε και όταν ήταν αυτός χωμένος στα της Eurovision λίγα χρόνια πριν....

Αξίζει να σημειώσουμε εδώ ότι κάθε κανάλι έχει το κατοχυρωμένο από την EBU δικαίωμα να επιλέγει με όποιο τρόπο εκείνο επιθυμεί τον καλλιτέχνη που θα το εκπροσωπήσει στο διαγωνισμό. Τα υπόλοιπα είναι οι κραυγές κάθε πικραμένου.

[το τραγούδι που επιλέχτηκε]

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΛΕΞ: Έβγαλε το νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Πολιτισμός / ΛΕΞ: Έβγαλε νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Τα χρόνια έχουν περάσει, οι καιροί έχουν αλλάξει και ο καλλιτέχνης της ραπ σκηνής με τα γεμάτα γήπεδα «σα να παίρνουμε πρωτάθλημα» φροντίζει να εξελίσσεται και να μην μένει στα παλιά
LIFO NEWSROOM
Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ